Onko mulla pallo pelko?

Anonyymi-ap

Mua ahistaa kaikki pyöreä ja jos vaikka syön esim mustikoita yökkään sen pois ja aina kun pelaan jos liikka tunneilla on jalkkista ja oon maalivahti pidän koko aika käsiä naaman edessä

28

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Tämä vaikuttaa juurikin siltä. Pallopelko taitaa olla kyseessä. Se voi olla hankalakin asia, ainakin pahentuessaan. Monenlaisia pyöreitä asioita on lähes jokapäiväisessä elämässä mukana. Maalivahdin homman jalkapallossa saat unohtaa ensimmäiseksi. Harrastuksen vaihtaminen jääkiekkoon auttaa kyllä pallojen pelossa.

• Anonyymi
        UUSI

Siis toi on paha. Jos meinaat miehenä meinaat joskus olla naisen kanssa niin sä meet paniikkiin nähdessäsi naisen pyöreät rinnat koska sanoit pelkääväsi pyöreitä asioita. Kannattaisko sun hakea apua koska toi sun fobia rajottaa sun elämää ihan kamalasti. Maailmassa on paljon pyöreitä asioita ja sä aion vältellä niitä kaikkia. no se on sun tapa sitten elää ja nauttia elämästä. Toivottavasti sun kotona ei ole pyöreitä asioita . Sä et ikinä pysty ajaa pyörällä ,autolla ,mopolla. koska niissä on pyöreitä muotoja

• Anonyymi
        UUSI

ja jääkiekko auttaa siihen että pystyy syömään pyöreitä ruokia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja jääkiekko auttaa siihen että pystyy syömään pyöreitä ruokia

jääkiekko auttaa moneen asiaan. Ensinnäkin fyysinen kunto kohenee. Kysykää vaikka Niinistöltä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

jääkiekko auttaa moneen asiaan. Ensinnäkin fyysinen kunto kohenee. Kysykää vaikka Niinistöltä.

Niin ja jääkiekossa ei voi tapahtua mitään pahaa. Kuitenkin saamme välillä lukea kun luistin on viiltänyt toista pelaajaa. Tai taklaaminen jolloin pelaaja saatetaan jäältä pois jos pelaaja on jäänpinnassa. Tämäkö on pienempi haitta kun jalkapallossa maalivahdin saada pallo päähän. Jos siihen ei ole harjaantunut.

• Anonyymi
      UUSI

mikä siinä pyöreässä muodossa sua ahdistaa? On normaalia että sä suojaat itseäsi käsillä esim jalkapallossa jos sä et ole ammattilainen. Pakko kysyä mitä kauheaa voi tapahtua sen mustikan syömisen kanssa jos kyse ei ole allergiasta. Kerro mulle mitä kamalaa sulle voi tapahtua sulle niin voisin ymmärtää paremmin. Sä pystyt kuitenkin syömään ja nielemään niin mikä siinä ruuan pyöreässä muodossa sua ahdistaa. Pelkäätkö että se aiheuttaa sun kehossa saman reaktion jos pallo osuu sua päähän. Koska mä en keksi mitään järkevää syytä tollaseen. Sun pitää kohdata sun pelko. Kun sä pureskelet sen mustikan niin sä huomaat ettei mitään pahaa tapahtunut tai herneen. Mä ymmärtäisin jos sä saisit allergisen reaktion marjoista,herneistä yms. antaa olla. Eli sä et syö appelsiinia, mandariinejä,omenoita, tomaattia, kiiviä,kananmunia, avoakadoa mitään joka on pyöreä. Et syö perunaa, lihapullia ym pyöryköitä .oikeesti. mene terapiaan

• Anonyymi
      UUSI

Onko aloittaja koskaan miettinyt, mistä tuollainen pelko olisi voinut saada alkunsa ?
      Onko esim. jonkinlaisen pallon kanssa ollut joskus ongelmia, tullut osumaa itseesi, tms. ?
      Kaikki pyöreä ei ole sama asia kuin pallo. Joku mainitsi tuolla auton, mopon, ym. renkaat. Nekin ovat pyöreitä, mutta ne eivät ole pallon muotoisia.
      No joo, en ole kyllä tuollaisesta pelosta aiemmin kuullut.
      Itse olen jo kohta ikäloppu, mutta lapsesta asti pelkäsin aina palloakin pelatessa, että osuuko se juuri naamaan, tai muuten pahasti. Sama jääkiekossa pelkäsin, että kiekko osuu pahasti.
      Ja mikä oudointa, silti pelasin juniorina koripalloa muutaman vuoden. Nyt vasta tulikin mieleen tuo yhteys, en ole ennen ajatellut koko asiaa.
      Joka päivä oppii jotain uutta, myös omasta itsestään.
      Mutta joo, aloittajan kannattaa hakea apua ongelmaansa.

• Anonyymi
        UUSI

Oliko sulla vaikeuksia syödä pyöreitä ruokia? aloittaja ei voi syödä pyöreitä ruokia vaikka ne ei ole enää pyöreitä kun sä puraset ruokaa. Tai pilkot sen pyöreän ruuan lautasella silti sä et voi syödä sitä koska se ruuan alkuperäinen muoto on ollut pyöreä ja jotain pahaa voi sattua jos sä syöt sen pyöreän muotoisen ruuan vaikka olisit sen paloitellut. Tollanen on oikeesti sairasta

• Anonyymi
        UUSI

Mä en edes ymmärrä miten joku voi verrata urheilua mustikan syömiseen. en vaan ymmärrä. Onko toi pelko vaan syy vältellä asioita. en tiiä

• Anonyymi
      UUSI

Maailmakin on pyöreä. Ajoneuvoissa on renkaat. Voisi ajatella, että myös kavereiden päät ovat jotenkin pyöreitä. Nämä ei ehkä vielä ahdista. Mutta älä päästä pallojen pelkoasi pahenemaan. Tilanteen pahetessa kaikki mahdollinen ahdistaa ja elämästä tulee vaikeaa.

Joudut ainakin vaihtamaan harrastuksen, koska alkanut pallopelko on hyvin ongelmallinen asia jalkapallon kanssa. Sen voit vaihtaa esim. jääkiekkoon. Ihmissuhteista sanon sen verran, että joidenkin ihmisten kasvot ovat hyvinkin pyöreitä, toisten kulmikkaita. Kannattaa hakeutua kulmikaskasvoisten seuraan, jos mahdollista. Tämä ei varmista tilannetta, vaan ihmiskehossa on myöskin pyöreitä muotoja kasvoista riippumatta.

Pallopelkoa ei kannatta kehitellä pahemmaksi, vaan eiköhän se unohdu sulta ajan myötä.

• Anonyymi
        UUSI

ei millään pahalla mutta jääkiekossa tapahtuu paljon pahempia tapaturmia kuin jalkapallossa. Jos et ollut tietonen. Jos jalkapallossa pelkää pallon osuvan päähän niin jääkiekossa ei voi saada osumia. Täällä neuvotaan vaihtaan pallon potkiminen lajiin jossa voidaan käyttää fyyistä voimaa toista kohtaan mutta jalkapallossa ei kestä jos pallo osuu yhen kerran päähän. Miksi pitää olla maalissa jos se pallo osuu koko ajan päähän. Eikö opettaja sano mitään kun saa koko ajan osumia päähän. en ymmärrä . jääkiekko on paljon vaarallisempi laji kuin jalkapallo. mutta jos sillä saa ihmisen syömään mustikan niin sitten kannattaa vaihtaa lajia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ei millään pahalla mutta jääkiekossa tapahtuu paljon pahempia tapaturmia kuin jalkapallossa. Jos et ollut tietonen. Jos jalkapallossa pelkää pallon osuvan päähän niin jääkiekossa ei voi saada osumia. Täällä neuvotaan vaihtaan pallon potkiminen lajiin jossa voidaan käyttää fyyistä voimaa toista kohtaan mutta jalkapallossa ei kestä jos pallo osuu yhen kerran päähän. Miksi pitää olla maalissa jos se pallo osuu koko ajan päähän. Eikö opettaja sano mitään kun saa koko ajan osumia päähän. en ymmärrä . jääkiekko on paljon vaarallisempi laji kuin jalkapallo. mutta jos sillä saa ihmisen syömään mustikan niin sitten kannattaa vaihtaa lajia

onko täällä lapset neuvomassa että jääkiekko on turvallisempi laji. sen takia ettei siinä ole pyöreitä muotoja

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

onko täällä lapset neuvomassa että jääkiekko on turvallisempi laji. sen takia ettei siinä ole pyöreitä muotoja

Luetunymmärtäminen on nykyään taitolaji. Sen verran sanon, että aloittaja ei puhunut turvallisuudesta mitään viestissään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luetunymmärtäminen on nykyään taitolaji. Sen verran sanon, että aloittaja ei puhunut turvallisuudesta mitään viestissään.

Olen pahoillani . En tiennyt että jalkapallossa maalivahti pitää käsiä naaman edessä. Anteeksi . mä en tiennyt että se kuuluu siihen peliin. Nyt tiedän

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pahoillani . En tiennyt että jalkapallossa maalivahti pitää käsiä naaman edessä. Anteeksi . mä en tiennyt että se kuuluu siihen peliin. Nyt tiedän

Maalivahti ei voi pitää käsiä naaman edessä, kun se ei sitten näe, mistä se pallo tulee, ja se voi mennä maaliin, vaikka vahdin pitäisi se torjua.
        Ihmisen toimintatapa on se, että hän suojaa itseään, jos jokin lentää kohti, vaikka päin naamaa. Sitä sanotaan itsesuojeluvaistoksi.
        Jalkapallo on harrastukseksi huono laji, jos pelkää palloa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittaminenkin on taitolaji.
        Luetun ymmärtäminen ei ole yhdyssana.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Maalivahti ei voi pitää käsiä naaman edessä, kun se ei sitten näe, mistä se pallo tulee, ja se voi mennä maaliin, vaikka vahdin pitäisi se torjua.
        Ihmisen toimintatapa on se, että hän suojaa itseään, jos jokin lentää kohti, vaikka päin naamaa. Sitä sanotaan itsesuojeluvaistoksi.

jos pelkää palloa niin mikä estää pelkäämästä kiekkoa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko kyse kyse nyt pallosta ja pallon muodosta vai siitä ettei halua että tulee vammoja. Mä en usko että kyseessä on pyöreiden asioiden fobia vaan tuo syömisongelma johtuu ihan muusta asiasta. Olis oikeesti outoa että jalkapallon takia ei pysty syömään pyöreitä ruokia.

• Anonyymi
      UUSI

ehdotan siedätyshoitoa. otat jonkun viereesi .ja kaveri näyttää ettei mitään pahaa tapahdu kun sä syöt pyöreitä asioita. onko ihan mahdoton tehtävä?

• Anonyymi
      UUSI

Altistushoitoa. Jonnekin jonkun tutun kanssa heittelemään palloa.
      Sitten huomaa, ettei siinä mitään pahaa olekaan.
      Tuo mustikkajuttu meni vähän yli ymmärryksen, kun niin moni muukin syötävä on muodoltaan pyöreä, niin miksi juuri mustikka ?

• Anonyymi
        UUSI

no sitähän mä oon kysynyt mutta aloittaja ei voi tulla kertoo.

• Anonyymi
        UUSI

koska mustikka on pyöreä ja tuo pallon mieleen koska se mustikka koskee sun päätä. ja kun pallo osuu päähän ja sattuu niin se mustikka tuo sen kivun tunteen koska se mustikka muistuttaa palloa. en minä tiedä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

koska mustikka on pyöreä ja tuo pallon mieleen koska se mustikka koskee sun päätä. ja kun pallo osuu päähän ja sattuu niin se mustikka tuo sen kivun tunteen koska se mustikka muistuttaa palloa. en minä tiedä

aloittaja kuvittelee mustikan jalkapallon kokoiseksi jolloin pelkää ettei pysty nielaisee niin isoa asiaa että mustikka takertuu kurkkuu ja tukehtuu siihen jalkapallon kokoiseen mustikkaan

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On hyvä ajatella, että mustikka on todella paljon pienempi kuin pallo, esim. jalkapallo.
        Mustikkaa on helpompi syödä kuin palloa. Eikä palloa edes ole tarkoitus syödä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni mustikka laitetaan suuhun, eihän se osu päähän samalla tavalla kuin pallo voi joskus osua. Eikä se mustikka satu, kun sen laittaa suuhun ja syö.

• Anonyymi
      UUSI

Ei voi syödä monia marjoja. Vitamiinit voi jäädä vähemmälle pyöreän pelossa. Voi tulla puutoksia vitamiineista. Elämä vaikeutuu.

• Anonyymi
        UUSI

Mustikat voi soseuttaa/muussata. Tai juoda mehuna, tai keittona.
        Vaihtoehtoja löytyy.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mustikat voi soseuttaa/muussata. Tai juoda mehuna, tai keittona.
        Vaihtoehtoja löytyy.

niin ja hän ei voi syödä mitään joka on pyöreän muotoinen. Mitä jos koulussa on esim pyöryköitä . Tomaattia ei voi syödä edes paloina salaatissa koska tomaatit ovat olleet pyöreitä Eihän se mustikkakaan ole enää pyöreä kun sä olet sitä puraissut. Ei tollanen kuulosta terveeltä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      5
      4009
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2062
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      856
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      784
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      738
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      738
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      722
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      715
    9. 35
      674
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe