Miten huollatte perämoottorianne? Itsellä 90 kaakkinen perämoottori, 12 vuotta vanha, tunteja noin 300. Kun lukee valmistajan huolto-ohjelmaa, suurin piirtein puoli moottoria vaihdettava huolloissa. Itse olen vaihtanut koka vuosi öljyt moottoriin ja perään ja öljyn suodattimen. Onkohan kaikki muu ihan tarpeelllsta, tunteja ei tule kovin paljoa.
Perämoottorin huolto
9
284
Vastaukset
- Anonyymi
se on niin kuin autoissa , öljyt ja tulpat riittää huoltoon
- Anonyymi
Kyllä joskus kannattaa myös vesipumpun impelleri vaihtaa ja nokkahihna jos on hihna. Venttiilin välykset kannattais ainakin kerran tarkastaa jonku 500h jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä joskus kannattaa myös vesipumpun impelleri vaihtaa ja nokkahihna jos on hihna. Venttiilin välykset kannattais ainakin kerran tarkastaa jonku 500h jälkeen.
Kerran talvessa kannattaa ehkä pyöräyttää vauhtipyörää 90 astetta niin impellerin siivet eivät ole koko talvea samassa asennossa, toisella puolellahan ne on enemmän supussa kuin toisella puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran talvessa kannattaa ehkä pyöräyttää vauhtipyörää 90 astetta niin impellerin siivet eivät ole koko talvea samassa asennossa, toisella puolellahan ne on enemmän supussa kuin toisella puolella.
Impelleriä ei kannata pyöräyttää kuivana eikä varsinkaan pakkasella. Menee uusiksi koko osa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Impelleriä ei kannata pyöräyttää kuivana eikä varsinkaan pakkasella. Menee uusiksi koko osa.
Samaa mieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä joskus kannattaa myös vesipumpun impelleri vaihtaa ja nokkahihna jos on hihna. Venttiilin välykset kannattais ainakin kerran tarkastaa jonku 500h jälkeen.
Venttiilin välykset tarkastetaan aina jakohihnan vaihdon yhteydessä 1000 tuntia tai viisi vuotta.
Jos vene on meressä, niin on ehdottoman tärkeää muistaa uusia aika-ajoin myös moottorin pään anodit.
Termostaatti myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venttiilin välykset tarkastetaan aina jakohihnan vaihdon yhteydessä 1000 tuntia tai viisi vuotta.
Jos vene on meressä, niin on ehdottoman tärkeää muistaa uusia aika-ajoin myös moottorin pään anodit.
Termostaatti myös.Olen mercuryssä (40 elpt EFI -05) tuplannut tuon hihnan vaihto välin ja myös impellerin. Yllättävän hyväkuntoisia ovat olleet nämä 10 vuotta vanhat. Venttiilit tarkastin aikanaan sisään ajon jälkeen jolloin se on tärkeintä. Termostaattiin ei ole tarvinut koskea.
Sinkit kerran vaihdettu.
- Anonyymi
Peräöljyt syksyllä on se tärkein huolto
- AnonyymiUUSI
Itselläni Etec. Siinä ei vaihdeta kuin peräöljyt, ja tulpat. Ja aina laakista käyntiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 573669
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262626- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066