Miten teen, voisitteko selittää vaiheittain.
Suurin piirtein tiedän mutta varmistan vielä.
Epäselvää mm. pitääkö olla pakki päällä vai ajoasento?
Mercury 18hp vesipumppu remppa
9
237
Vastaukset
- Anonyymi
..kyseessä siis 1980-1983 tehty Mercury. Siniraita.
- Anonyymi
En osaa auttaa, mutta kysyn miksi teet. Onko siis selvä ongelma vesipumpussa? Mulla on useampi 80-luvun perämoottori ja kaikissa toimii alkuperäinen siipipyörä.
- Anonyymi
Ei kierrä vettä, sain perän irti, helppo juttu. Kopan alta vaihdetangon pää kiinni yhdellä talttakärkiruuvilla.
Vaihdevipu ajoasennossa ruuvin saa pois.
Perä kiinni neljällä pultilla, sinkkianodia ei tarvitse irroittaa.
Akseli ei olut ruostunut, lähti hyvin kevyesti irti, oikeastaan perän painolla putosi alas.
Siipipyörä oli kovettunut ja siipipyörä siivet täynnä murtumia.
Siivet on kovettuneet niin eivät oikene pumpun pesän leveimmässä kohdassa.
Myös pesää peittävän levyn ruuvien alla olevat tiivisteet murtuneet.
- Anonyymi
Kuuluuko olla tiiviste Mercuryn perän ja rikiputken välissä?
- Anonyymi
Ei kuulu.
- Anonyymi
Onko? Ei kai noissa -80 luvun Mercuryissä ole termostaattia eli kun käynnistän niin lähteekö heti jäähdytys esi kiertämään?
- Anonyymi
Ei noissa mitään termaria ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei noissa mitään termaria ole.
Oletko nyt ihan varma? Kyllä käsittääkseni kaikissa vesijäähdytteisissä perämoottoreissa on termostaatti. Suljettu termostaatti toki estää vain lohkon vesikierron eli edelleen pakoputkeen ja merkkiruiskuun tulee vettä.
- Anonyymi
Käyttäisin Youtubea apuna, pitää vaan hakuun laittaa sopivia sanoja englanniksi, esim. "18 hp mercury outboard motor impeller/water pump replacement".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848475
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504138
- 543632
- 513146
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382073- 292056