Moi.
Se miksi koulujen penkeillä istuu lapsista alkaen kaiken ikäisiä jotka vain istuvat ja räkivät, johtuu siitä että koulua ja opetusta ei koeta palkitsevana. Kokeet ja niistä saatavat tulokset ei ole palkitsevia vaan pakollisia ja koetaan negatiivisina. Tällä pakitsevuus mallilla loppuisi myös yleinen koulukiusaamis malli, joka on nykyisen koulutusmallin mukainen tapa oppia ja näyttää muille kenestä tulee menestyjä. Tämän takia työpaikat on nykyisin täynnä kiusaajia jotka ovat pyrkyreitä mielistelyllä ja kiusaavat eivätkä tee itse töitä vaan ovat työnjohtajia myös siellä missä juuri heidän pitäisi nämä työt tehdä. Meillä on Suomessa nykyisin paljon johtaja tason ammateissa ihmisiä joilla on vain ammattikoulu pätevyys. Narsistiset kiusaajat hallitsee ja dominoi kaiken, eivätkä he itse osaa mitään.
Myös kotiuttaminen pakolaisille toimisi jos koulutus olisi palkitsevan mallin mukainen.
Palkitsevalla mallilla saataisiin aikaiseksi opiskelijoiden rehellinen itsensä kanssa kilpaileminen ja opetus tuntien meiningistä näytelmä teatteria jossa jokainen oppilas leikkisi vielä aikuisena innokkaasti mukana.
Palkitsemismalli olisi hyvin terapia ylläpitoinen.
Voisi aloittaa vaikka muutamasta koulusta jotka haluavat itse tällaiseksi muuttua ja tämä toimintamalli pitää psykiatrien kanssa ym asiantuntijoiden kanssa kehittää.
Apukoulut olisi hyvä kenttä tälle ja tämän myötä nähtäisiin heti kuinka apukoulujen oppilaat ovatkin heti tavallista koulua menestyvempiä.
Vain palkitsemismalli opettaa elämänkin oikean todellisuuden ja kasvattaa koulutuksella ihmisistä optimistisia onnistujia.
Tämän palkitsemis mallin mukana on Suomessa myös heti säädettävä laki ja lait joilla estetään kouluttautumattoman mahdollisuus olla ammattikelpoinen itseään pätevämpään virkaan.
Tässä itse eduskunta eli kansanedustajat ja ministerit on yksi alue jolle tämä projekti toteutetaan.
Ystävällisin terveisin
Henri Korpikoski
Koulutuksista palkitsemis mallin mukaisia.
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172463
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70927Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137872- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704