Joko olette vappusimat laittaneet tulemaan ?

Anonyymi-ap

Vai mikä on suosikki- vappujuomanne ? Entä ruokapuoli vai menettekö
buffetin puolelle ... ?

62

537

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En vietä vappua.

Mutta simasta kyllä pidän. Mulla hyvä resepti:

-25 litraa vettä
      -2 sitruunaa
      -5 kg sokeria
      -1 pussi fariinisokeria
      -1 pussipikaviivaa

Annetaan käydä lämpimässä muutama päivä ja maukas ja virkistävä sima on valmista nautittavaksi.

Tippaleivistä en pidä. Vois grillata sikaa, jos muistaa ostaa kasleria

=DW=

• Anonyymi

Tuo riittää juhannukseen asti.

• Anonyymi

Ihan tavallista kotiruokaa ilman simaa ja munkkejakaan. Näillä mennyt jo vuosia kun ei viitsi itseä varten laittaa. Jos kaupasta saisi yhden pienen tölkin simaa se riittäisi ja yksi tippaleipä.

• Anonyymi

Samoin itsellä. Vapun aikaan nuoremmat viettävät vappunsa omalla tavalla. Kuten itekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin itsellä. Vapun aikaan nuoremmat viettävät vappunsa omalla tavalla. Kuten itekin.

Joo, marssitkin on muuttunu.

• Anonyymi

Simaa ostin jo 1,5, litran pullon kaupasta, ruoka samaa kuin normaalisti muutenkin eli paljon kasviksia ja kalaa tai broileria.

• Anonyymi

Coopin sima on halvinta, mut ehkä ei hääviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä halvalla ei saa hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maksan mieluummin enemmän kuin ostan Coopin surkeita tuotteita.

• Anonyymi

Kaupasta saa simaa, jos tarttee ja haluaa.

• Anonyymi

Saa, mutta yhdelle liian isoissa pulloissa

• Anonyymi

Saa, mutta yhdelle liian isoissa pulloissa kun haluaisi vain sen lasillisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa, mutta yhdelle liian isoissa pulloissa kun haluaisi vain sen lasillisen.

Juo lasillinen aattona ja toinen päivänä.

• Anonyymi

En pidä mistään sokerisesta juomasta. Viinaryypynkin aikanaan hörppäsin ruokaryyppylasista. Tai laitoin kylmää vettä sekaan. Hirveän makuista se oli mutta sain mitä hain, lievän hurlumhei-olon hetkeksi.
      Mutta skoolaan maitolasillani kaikille simanjuojille. Vappua kannattaa juhlia.

• Anonyymi

Hyvä kun muistutit!

Pittääpä laittaa.

• Anonyymi

Ehhei, en enää moneen vuoteen. Lapsiperhe aikana simaa tehtiin mutta tosiaan ei nyt vuosiin.

Kuohuva on Vapun lempijuomani ja se kulautetaan yhdessä ystävien kanssa.

• Anonyymi

Perinteinen pikasima, lasi kossua ja rusina.

• Anonyymi

Ei maistu, ei.

• Anonyymi

Kotisima olisi hyvää, muttei jaksa tehdä. Joku muu juoma on parempi kuin
      kaupan sima. Tippaleivät on kamalia. Kuka ja milloin nekin on keksinyt ?
      Normaali menu on vappuna. Ei mitään erikoisempaa.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Kaupasta ostan pari pulloa samoin munkit.

• Anonyymi

Kaskein Juhlasimaa tai Vanhan Fabriikin Simaa ostan kaupasta, Vanhan Fabriikin simaa saa näköjään myös pikkutökissä nykyään. Melko lailla nämä ovat kotisiman makuisia, hyviä. Paras on Kaskein Luomusima, oikeaa simaa rusinoilla, kunhan sitä onnistuu kaupan kylmähyllystä löytämään.
      Tippaleivistä en välitä, eivät maistu miltään.

• Anonyymi

Kiitos vinkistä ! Tuota simaa voisi kokeilla jos kaupasta löytyy - ja munkkeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vinkistä ! Tuota simaa voisi kokeilla jos kaupasta löytyy - ja munkkeja.

Kokeile rohkeasti! Jos Kaskein Luomusimaa et löydä kylmähyllystä, harkitse tuon Kaskein Juhlasiman tai Vanhan Fabriikin Siman ostamista, ne ovat lämpimässä, ja yleensä löytyy helposti läheltä juomahyllyjä. Niitä paljon ostetaan, ja hyviä ovat, siman makuisia.
        Pullot ovat myös kierrätettäviä joten ei kannata heittää roskiin vaan palauttaa kauppaan.

• Anonyymi

Periteisen kotisiman tarpeet mutta sokeri/vesi suhde oikeaksi. Puolet sokerista muuttuu käydessään alkoholiksi.
      Eläessäni nyt raittiuslinjalla teen simani 20 litran korkilliseen pänikkään.
      Kuihukäynti huoneen lämmössä pari päivää. Sen jälkeen vesilukon alla useita päiviä, eli niin kauan kuin kuplia tulee.
      Sen jälkeen kylmiöön kirkastumaan.
      Lapolla pullotus muinoin hankkimiini litran limsapulloihin.
      Ensin pohjalle hieman käymisastian pohjahiivaa ja pari teelusikallista sokeria.
      Putelit vajaan viikon huoneen lämmössä ja sitten kylmiöön asettumaan.
      Parin viikon kuluttua voi avata ensimmäisen putelin. Varaan kaksi puolen litran tuoppia ja kaadan siman pulputtamatta niihin varoen pohjan jälkikäyntihiivan tulemista kirkkaan juoman sekaan.
      Vaatii aikaa yli kuukauden ja kannattaa tehdä peräkkäin. Yksi ryhmä nautittavana. Seuraava ryhmä pullotettuna muhimassa ja kolmas ryhmä tekeillä materiaalihankinnassa tai kuohukäynnin valmistelussa.
      Samalla menetelmällä myös uuteolutta.
      Aina on kirkasta, kuohuvaa, maistuvaa ja sopivan vaikuttavaa juomaa valmiina.
      Oluen sökerimäärän sovitan siten, että kaikki sokru muuttuu alkoksi.
      Simaan hieman enemmän sokrua jotta tuote on puolimakeaa.

• Anonyymi

Tänään on ollut huono päivä, syömmestä on puristanut. En ole jaksanut tehdä mitään. Parit pyyhkeet silittänyt vain ja köllötellyt sängyssä. Ei aina jaksa.
        Jos huomenna pääsisi kauppaan ostamaan sitruunoita. Kyllä minulle riittäisi ihan vaikka kaksi simapulloa. Jos laittaa kuivahiivaa, niin antaa ai vähän voimaa. Ja rusinoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään on ollut huono päivä, syömmestä on puristanut. En ole jaksanut tehdä mitään. Parit pyyhkeet silittänyt vain ja köllötellyt sängyssä. Ei aina jaksa.
        Jos huomenna pääsisi kauppaan ostamaan sitruunoita. Kyllä minulle riittäisi ihan vaikka kaksi simapulloa. Jos laittaa kuivahiivaa, niin antaa ai vähän voimaa. Ja rusinoita.

Käviskö yhtä hyvin limellä tai appelsiinillä?
        Teen aika usein appelsiinimarmelaatia.

• Anonyymi

Iso pullo Pommaccia ja munkkeja.

• Anonyymi

Joo, Vappuna voi vähä repästä....!

• Anonyymi

Tänään kattelin kaupan tarjontaa ,
      vappu simaa oli monenlaista ja monen hintasta,
      en osannu ostaa,
      hinnat oli niin vauhdikaita että en osannu päättää mikä niistä olisi ollu mun makuun sopivaa.

älyttömiä hintoja huh ,

• Anonyymi

Ei kai yksi simapullo köyhäksi tee, kunpa osaisi valita mahdollisimman hyvänmakuisen.

• Yhden simapullon ostan,l en kuitewkaa kaupasta vaan vaikka seurakunnan myyjäisistä. Ja ehkä pari munkkia. Tarve on niin pieni ettei maksa vaivaa alkaa itse tekemään enää.

• Anonyymi

Ostan kaupan alkoholitonta Mehukatti-simaa.

• Anonyymi

Kuohuviini on kiva vaihtoehto.

• Anonyymi

Se on yllättävän hyvän makuista.

• Anonyymi

Olen jo kaupassa katellu simapulloja

oli vaan niin monenlaista etten vielä osannu ostaa,
      ja hinnatki oli minen sorttista kallista ja halvempaa, kuka niitten laadusta mitään tietäis, näyttivät väriltään melkein samanlaisilta,

• Anonyymi

Pommacci pullo riittää minulle, vähän vaivaa, eikä tarvii kantaasokeria kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pommacci pullo riittää minulle, vähän vaivaa, eikä tarvii kantaasokeria kotiin.

Siinei oo liikaa sokeria, joo.

• Anonyymi

Simojen aika on nyt, kaupasta saa eri makuisia, valintaa piisaa.

• Anonyymi

jos lempijuomana joku nin single malt, Macacallan tai peräti Oban tai Talisker -viski.

janoonsakin juo jonkin 25-vuotta vanhan Macallan-viski-pullon nam ;:D

• Anonyymi

Pullo luomusimaa lähes 5e kaupassa.

• Anonyymi

Mistä kaupasta löysit? Oliko rusinat mukana? Itse just etsin Prismasta vaan ei löytynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä kaupasta löysit? Oliko rusinat mukana? Itse just etsin Prismasta vaan ei löytynyt.

CMs oli, en rusinoita nähnyt siinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

CMs oli, en rusinoita nähnyt siinä.

Kiitos. Käyn huomenna katsomassa josko meidän cittarissa olisi myös. Kaskein Juhlasimaa siellä on, mutta Luomusimaa en ole nähnyt toistaiseksi.

• Anonyymi

Kuka jaksaa itse alkaa, kaupasta saa hyviä simoja.

• Anonyymi

Helppo olisi itse tehdä ja olen aikanaan tehnytkin. Nyt ei mahdu jääkaappiin simapullot valmistumaan, mutta ihan siman makuista on tuo Kaskein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helppo olisi itse tehdä ja olen aikanaan tehnytkin. Nyt ei mahdu jääkaappiin simapullot valmistumaan, mutta ihan siman makuista on tuo Kaskein.

Kalliitaa ovat, ikävä kyllä.

• Anonyymi

Godorniu tietysti.

• Anonyymi

En laita.
        Turhaa pullojen pesemisiä.

• Anonyymi

Tein pääsiäis-kotikaljaa ja sitä on vielä jäljellä. Alkoholitonta.

• Anonyymi

Vappu on amatöörien juhla.

• Anonyymi

Jo löytyi Kaskein Luomusima, tuhlasin yhden pullon verran.

• Anonyymi

Meikän vappusima: 2 - 3 rusinaa kossupulloon. Nopeaa ja helppoa, heti valmis nautittavaksi.

• Anonyymi

Aurinko näyttää ilmaantuvan pilvien takaa. Jaksaisikohan pukeutua ja lähteä pihalle istumaan?

• Anonyymi

Joohan. Kossuun kaks rusinaa ja siinä se!

• Juuri kävin torilla syömässä munkkirinkilän ja juomassa lasillisen siellä myynnissä olevaa simaa. Kiva auringonpaiste ja ilmakin hieman lämmennyt.

• Anonyymi

Iltaauriinko yhä lämmittää.

• Anonyymi kirjoitti:

Iltaauriinko yhä lämmittää.

Ainakin valaisee😀.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ei tullu juotua simaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3130
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      936
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      929
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe