Perussuomalainen on nk. tavallinen suomalainen henkilö. Perinteisesti hän on äänestänyt kepua tai demaria, tai ainakin samaa mitä aiemmat sukupolvetkin.
Aiemmin hän oli maaseudun asukas, viljelijä, tai teollisuuden työntekijä jolla oli pari lasta ja velkaa Osuuspankkiin.
Perussuomalainen henkilö kävi joskus Ruotsissa, tai jopa Espanjassa. Vappuna hän lauloi eespäin- laulua tai kotiseutuvirttä ja Jouluna hoosiannaa, duunarit kotona ja maalaiset kirkossa. Monet kävivät kesälomalla Lapissa, josta muistona poronsarvet tai tarra auton sivulasissa.
Perussuomalainen, mikä se on?
17
184
Vastaukset
- Anonyymi
Persuja näkyy paljon asiakkaina Citymarketissa... lippalakki, löysät college housut, chroksit sekä vanha hienhaju.
- Anonyymi
... ja ostoslistalla usein sikaa eri lihamuodoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... ja ostoslistalla usein sikaa eri lihamuodoissa.
tuo on yleistämistä. Minä en ole persu ja mä syön lihaa.
- Anonyymi
Tuo kaikki istuu perussuomalaiseen kansalaiseen. Heitä on maassamme arviolta 4,5 miljoonaa.
- Anonyymi
perusmies ja perusnainen joil ei ole mittään tekemistä nykyisen perussuomalaiset-puolueen kansanedustajien (ja tiettyjen äänestäjien kanssa sillä tietyt persujen nykyäänestäjät on lähinnä joitain matemaatikkoja jotka uskoo poliittisessa päätäntöteossa ainoastaan kylmiin matemaattisiin numeroihin ja sivuuttavat käytännössä kokonaan ihmisen ja ainakin pienituloisen) kanssa mitä tulee tiettyihin persupoliitikkoihin sillä ne eivät ymmärrä tavallisia pienituloisia vaan antaneet raippaa ja avittaneet rikkaiden rikastumista kokoomuksen kanssa.
Perusmiehet ja perusnaiset eivät sen sijaan katoa kuvasta koskaan eikä kuole sukupuuttoon että on hienoa olla perusukko että minä ainakin oon perusukko että liikun joka paikassa verkkareissa ja t-paidassa tai verkkatakissa ja ostan monipuolisesti erilaista ruokaa kuten lihaa, kasviksia, kalaa, vilja ja maitotuotteita ja paljon muutakin. Verilätyt on yksi suuri suosikkini puolukan kanssa.
Perusmiehenä mulla on usein tapana piereskellä ja röyhtäillä. En häpiä olla perusmies-perusjuntti.- Anonyymi
Siinä on juuri yksi tyypillinen perussuomalainen. Sitten kun se menee änestämään, niin se äänestää toista perussuomalaista. Siksi perussuomalaisilla on Suomessa valtava kannatus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on juuri yksi tyypillinen perussuomalainen. Sitten kun se menee änestämään, niin se äänestää toista perussuomalaista. Siksi perussuomalaisilla on Suomessa valtava kannatus.
en äänestä perussuomalaisia ja siitä on kauan aikaa kun oon viimeksi äänestänyt ja silloin äänestin keskustaa.
Kuulun henkisesti sairaisiin ja en ole kyennyt mennä äänestämään vuoskausiin.
Sama henkilö oon jolle vastasit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lisään viestiini vielä sen, että en ole koskaan tykännyt persuista koska on rikkaitten puolue ja suomen eniten oikealla oleva puolue. Kokoomuksen oikeistolinjan voin vielä hyväksyä mutta persujen on liikaa. Kokoomus ja kepu + SDP on minusta olleet ne puolueet Suomessa jotka on toimineet hyvin. Lihavina vuosina SDP elvytyslinjalla ja tiukkoina vuosina kepu tai kokoomus sopeuttamassa taloutta ja tarvittaessa leikkaamalla enemmän.
Tämän hallituksen periaate on oikea = pitää leikata, mutta ovat leikanneet käytännössä vain pienituloisilta duunareilta , vammaisilta ja vanhuksien sairaalapaikoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lisään viestiini vielä sen, että en ole koskaan tykännyt persuista koska on rikkaitten puolue ja suomen eniten oikealla oleva puolue. Kokoomuksen oikeistolinjan voin vielä hyväksyä mutta persujen on liikaa. Kokoomus ja kepu SDP on minusta olleet ne puolueet Suomessa jotka on toimineet hyvin. Lihavina vuosina SDP elvytyslinjalla ja tiukkoina vuosina kepu tai kokoomus sopeuttamassa taloutta ja tarvittaessa leikkaamalla enemmän.
Tämän hallituksen periaate on oikea = pitää leikata, mutta ovat leikanneet käytännössä vain pienituloisilta duunareilta , vammaisilta ja vanhuksien sairaalapaikoista.Mitä sinä sekopää nariset Perussuomalaiset-puolueesta? Ketjussa on kysymys perussuomalaisista. Kysy hoitajaltasi jos et jotakin ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä sekopää nariset Perussuomalaiset-puolueesta? Ketjussa on kysymys perussuomalaisista. Kysy hoitajaltasi jos et jotakin ymmärrä.
tarviiko kuitenkaan kirjoittaa noin toiselle heti?? Olisko parempi jos suhtautuisit väärinymmärryksiin sovittelevammin? Kaikki meistä joskus kirjoittaa &ymmärtää väärin (ihan älykkäätkin ihmiset).
- Anonyymi
Meissä jokaisessa asuu pieni perussuomalainen. Joidenkin on vain yritettävä painaa se taka-alalle eri syistä. Ympäristön paine, suvun painostus, heikko itsetunto, kateus, eukon suku, työyhteisö jne.
- Anonyymi
minulle perussuomalainen on vähäsanainen ja asuu omissa oloissa erakkona ihan kuten minä.
- Anonyymi
SW:ssäkin. Nyt se on tehnyt koko uransa suurimman teon! Puuttunut lakupiipun normitukseen!!
- Anonyymi
Persut ovat omineet liian hyvän nimen puolueelleen. Eihän perustavanlaatuiset suomalaiset edes kannata persuja. Rehellisempi nimi persu-puolueelle olisi perinteinen IKL, sillä yhtäläisyyksiä on niin maan perusteellisesti.
- Anonyymi
Epäsuomalaispunikille kaikki suomalaisuuteen liittyvä on kauhistus, koska jo hänen esi-isänsä ammuttiin sisällissodassa penkalle ja loputkin piti lahdata jatkosodissa.
Ihan kaikki ei mennyt ja joitakin punaraatoja jäi duunariorjiksi. Nyt kuitenkin on puhdistus taas hyvässä vauhdissa, jopa niin etteivät itsekään tajua loppuaan.- Anonyymi
Kokoomuspersun älynväläys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomuspersun älynväläys.
Vain nero ymmärtää missä mennään. Ei kissanpolttonuotiolla ymmärrä fiksumpien ajatuksia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774522Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112513- 1731689
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2561554- 1241430
- 1221337
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91251Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721249- 761232
- 35986