Porakone kiila

Anonyymi-ap

Vieläkös niitä 20-30 kg 3tonnin kaatosuuntajia kannetaan metsässä, kun markkinoilla on kolme kertaa halvempia akkuporakoneella toimivia kaatokiiloja?

8t voiman akkuporakone kiila painaa 2kg. Siihen akkukone 2 kg päälle. Luulis olevan mukavampi.

Tarvii ilmeisesti jonkun rasvapurkin kaveriksi päivän mittaan?

Nykyajan litium vehkeillä luulis akun kestävän koko päivän.

Aikanaan pöngät tehtiin ropsista paikanpäällä ja niitä oli aina saatavilla. Ei ollu kaatosuuntaajia, kiilat tehtiin puusta.

13

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Minä en ainakaan kanna. Mitä kiila tai myötätuuli kaada niin saa olla.

• Anonyymi
      UUSI

Akku ja kone painaa ja sekä kiilakin jonkun verran. Pakkasella litium akku kyykkää jos kennojen lämpötila laskee riittävän alas, joutuu huolehtimaan että akkuja on ja virtaa. Haittapuolena vasarakoneistolle tulee iskuja muuta käyttöä enemmän.

Olen tehnyt 1996-97 kierre-kiilat jossa toimivaa kierretankoa, laakeri, alumiininen kiila ja jousiteräksiset ohutlevyt, toisessa, kiilana oli muovinen kaato kiila. Sopivan pitkällä räikällä sai hyvin voimaa ja iskuvääntimellä kun tuli. Myyty ajat sitten, pitäisikö tehdä yksi vai hydraulinen.

Kiilat kulkee huomaamattomasti mukana lenkissä, sopiva "vasara" sopivan pitkällä varrella huomiovärillä maalattuna. Sillekin on itsetehty pidike vyölle jos haluaa kantaa ilman kättä vyötäröllä

• Anonyymi
      UUSI

Taasko tämä sama hölmö on sitä mieltä että kiila ja tunkki ovat jotenkin vaihtoehtoja -kummallekkin on tilanteensa missä käyttää -kiilan kanssa vaan voi käydä väärässä paikkaa tosi huonosti.

• Anonyymi
        UUSI

No onhan ne vaihtoehtoja. Enemmän epätarkka ja vähemmän epätarkka. Kumpaakaan ei voi käyttää rakennuksien vieressä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No onhan ne vaihtoehtoja. Enemmän epätarkka ja vähemmän epätarkka. Kumpaakaan ei voi käyttää rakennuksien vieressä.

Kyllä tuo pihapuiden kaatajat näkyi mahutuvan tunkkailemaan vaikka lähimmät puut kasvoi metrin päästä minun kesämökistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tuo pihapuiden kaatajat näkyi mahutuvan tunkkailemaan vaikka lähimmät puut kasvoi metrin päästä minun kesämökistä.

Mikä ettei jos huoleton mieli ja kaatovakuutus.

• Anonyymi
      UUSI

Ei kai noita kaatosuuntaajia käytetä kuin hankalien pihapuiden kaadossa? Se parin sentin levitys mitä sillä porakiilalla saa, ei välttämättä riitä vänkyrän pihapuun kaatoon. Miten sillä porakiilalla saa puun pänninkiin jo ennen sahausta? Lisäksi sillä porakoneviritelmällä ei saa mitään hyötyjä verrattuna pariin vyöllä kulkevaan kiilaan ja pieneen kirveeseen tai moskulaan. Tai sitten kaatovänkään.
      Porakiilat menee samaan sarjaan kuin porakoneeseen kinnitettävät halkaisuruuvit. Perinteinen mekaaninen tapa olisi nopeampi ja varmempi, mutta kun pitää päästä kikkailemaan ja puuhastelemaan.

• Anonyymi
        UUSI

Ai nämä olleetkaan metsureita vaan pihapuiden kaatajia. Kokemusta on etteivät osaa. Hyvällä onnella ei mennyt talon seinästä sisään kun ei osattu koneellakaan kaataa

• Anonyymi
      UUSI

Eli kukaan ei oo tuommosta porakone kiilaa käyttänyt, mut haukkua pitää varmuuden vuoksi, kun sen joku sakemanni on värkänny?

Ei Jeesus ratkaisua ole haussa vaan tietoa, että tekeekö sillä mitään? Säästääkö selkää, jos lekominen ja vänkäri jumppa jää vähemmälle. Näillä kilometreillä ei enää urakalla tehdä, vaan mieluummin fiksummin.

Kiiloja on tullu nakuteltua ihan riittävästi.

• Anonyymi
        UUSI

Jo jos se "lekominen" (itsellä riittänyt retkikirveen hamara) ottaa selän päälle, niin mitä muutakaan siellä metsässä kärsii tehdä?

• Anonyymi
      UUSI

Hasvempia???
      Metsälehti testasi sellaista joskus ja hintaa sillä taisi olla miltei 600 euroa? Uittokalustolla näyttää olevan havempi ja sekin 400e Kyllä siihen hintaa pitää saada laadukas akkukonekkin mukaan?

• Anonyymi
      UUSI

Mihin niitä suuntaajia ja kiilija tarvitaan. Olen entinen metsuri. Katso puuta ylös niin tietää miten se kaatuu.

• Anonyymi
      UUSI

Vai ropsista. en ole koskaan tehnyt, vaikka olen ollut savotan kunkku tukin kaadossa pokasahan kanssa ja jäisen tukin kuorinnassa. Silloin harvoin kun apua tarvittiin haettiin metsästä riuku ja väkipuu niillä pärjättiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      174
      1544
    2. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      56
      1225
    3. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      13
      1211
    4. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      51
      1101
    5. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1074
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      972
    7. Onko enää rakkaudentunteita

Minua kohtaan?
      Ikävä
      51
      752
    8. Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen

Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm
      Maailman menoa
      252
      737
    9. Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?

Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel
      Ikävä
      33
      730
    10. Haluatko sä enää

Mun kans mitään? ❤️ on ikävä
      Ikävä
      37
      712
    Aihe