Jo keväällä alkoi sähkölasku pienetä. Paneeleita kannattaa laittaa noin kolmeen suuntaan niin tuottaa parhaiten ja mukavasti pienetää laskua. Omat paneelit on juurikin näin ja viimeisimmät laitoin maatelineeseen lähemmäs pysty suuntaa niin ei tartte niin kävellä tontin kaukaiseen sijoituspaikkaan ensimäisellä lumisateella. Paneelit tuottaa myös talvella ei toki samaa mitä nyt. Talvella kun tulee vaikka 800w iltaan saakka on sen verran siirtomaksuja ja itse kulutus watit pois sähkölaskusta.
Itse olen ns paneeli holisti ja nyt päivän tuotto on rajusti yli mitä pystyy kuluttamaan vaikka kuinka tuhlaa. Eli paneeleita kannattaa sijoitella aamu ilta suuntiin sillä keskellä päivää tuottoa on järjettömästi liikaa. Pysyt asennus ja lumi ei niin tartu ja tekemättä mitään sähkö energiaa tulee. Katolla on vanhimmat paneelit ja oma tylsä paikka kun 2cm lunta niin tuotto on nolla mutta samaan aikaan seinäpaneelit ja tontin muualla olevat tuottaa edelleen.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten paneeleita. Ne on nykyään halpoja tehokkaita.
AURINKOPANEELIT TUOTTAA TEHOA PALJON
7
51
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Tehoa tulee 800w
Missä ajassa. Nythän sähkö ollut halpaa jo kuukausi a
Tuleeko joulu nakin 800w
Mitä sillä tekee maksaa 0.5 c kwh
Paneelit enemmän
Ei talo lämpene 0.8kwh
Vaatii 60 kwh päivässä - AnonyymiUUSI
OLENTULLUT samaan käsitykseen ,ei kannata paneeleita laittaa ok taloon ,,ennenkuin maksavat itsensä takaisin , niin turhan vanha jo itse,, puuta pesiin ja pörssisähkö ,,se on toimiva ja puut lisänä ,niitä riittää omas metsäs,,ja lämpö tulee liikaakin ,,eikä haittaa ,vaik sähköt katkee ,kaik onnistuu samanlailla.. Järjenkäyttö on sallittua , ei joka höpötykseen kantsi lähteä mukaan.
Äänestä- AnonyymiUUSI
Mulla ollu Keski hinta jo 4 kk 2 ckwh
- AnonyymiUUSI
Paneeleiden olematon teho silloin kun kallista sähköö kuluu.
Se ei oikeen mee jakeluun
Samaa kun lämmittää märillä puilla kun ei raaski kuiviin köyttää - AnonyymiUUSI
Aika typerää suunnata paneeleita epäedulliseen suuntaan, eihän siinä ole mitään järkeä.
- AnonyymiUUSI
Pitääkö ne suunnatakin eikö asennus firma tee sen
- AnonyymiUUSI
Paljonko lasku siä talvella mitäs nyt
Ymmäräyko suureet kwh kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1741534Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561225puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo131201- 511101
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M1931074- 61972
- 51752
Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen
Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm252737Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?
Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel33720- 37702