Kuinka tähän puututaan???

Minä vain

Miten tähän asiaan tulisi puuttua?
Eräällä läheiselläni on vajaan 50 litran akvaario, jossa hänellä on kaksi kultakalaa, kolme plätyä, kuusi neontetraa ja partamonni.
Olen yrittänyt näyttää hänelle internetistä kirjoituksia kultakaloista, mutta ei mene perille...
Mitä tässä voi tehdä? Allas on todellakin ylikansoitettu ja liian PIENI!!!

1

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patu

Oot kait googlannu muidenkin kalojen luonnehdinnat esim tuolta, http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/kalalinks.html

Kultakalalle parvi 6-20 kalaa, akvaksi 300 3000l, viileä vesi 20- 24 max. Lajiakvaario!

Platyille kovahko vesi, kH 10 ja lämpötila 25.., miel. laji akvaario.

Neontetroille normi harraste akva vesi, nämä siis sopisivat tuohon akvaan! jopa määrällisesti.

Partamonnin sais periaatteessa laittaa vasta 150l akvaan, sitä kasvaa liian suuri tuohon mutta onhan niitä jatkuvasti luettu täälläkin palstalla kun ihmiset kiduttaa viattomia luontokappaleita pitämällä kaloja liian pienissä akvoissa ja väärissä vesiolosuhteissa, minkäs teet?

Jos kamus ei välitä asiasta paskan vertaa niin tumppaa se vaikka kellariin viikoks ja anna ruoaks vaan kaurahiutaleita ja kysele onks mukavaa, varmaan tollanen aasi vastaa myöntävästi ja lyö luukkua kiinni ollakseen siä viä toisenkin viikon. HOHHOJJAA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe