Tulevana viikonloppuna voisi ottaa työlistalle vaikka mökin pihassa olevien pönttöjen siivoamisen ja laittaa vaikka muutama pönttö lisää näille pikkunaapureille.
Lintujen koti
20
316
Vastaukset
- Anonyymi
Olen tuon siivouksen jo tehnyt. Tiesittehän, että nykyisin ei saa koirankarvoja jättää luontoon. Linnut vie niitä pesätarpeiksi ja kuoriutuneet linnunpoikaset takertuvat jaloistaan koirankarvoihin ja kuolevat.
- Anonyymi
Hah! 🤣 Suomessakin elää miljoonittain pikkulintuja, ja täydellisellä varmuudella monilla muilla tekijöillä on kymmeniä kertoja suurempi vaikutus poikasten kuolleisuuteen kuin millään karvoilla.
- Anonyymi
Juon pirccaa ja alan askarrella pönttöjä 🐥🐤🦉🦤🪿🦆
- Anonyymi
Pöntöt kannattaa puhdistaa syksyllä. Syy: keväällä vanhoissa pesissä olevat lintukirput ovat hereillä. Ja kun sellainen ranteesta puree, ei kutina lähde tuntikausiin vaikka kuinka monta pirccaa joisi.
- Anonyymi
Meillä oli viime talvi ensimmäinen ettei lintuja ruokittu, kun meni lintujen ruokkiminen niin kalliiksi? Syynä Ukrainan sota sanovat. Sama on lintupönttöjen suhteen, entiset kun on lahonneet ja tippuvat puista, niin uusia en osta, koska Ukrainassa on sota edelleen.
Kaikkeen vaikuttaa Ukrainan sota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä oli viime talvi ensimmäinen ettei lintuja ruokittu, kun meni lintujen ruokkiminen niin kalliiksi? Syynä Ukrainan sota sanovat. Sama on lintupönttöjen suhteen, entiset kun on lahonneet ja tippuvat puista, niin uusia en osta, koska Ukrainassa on sota edelleen.
Kaikkeen vaikuttaa Ukrainan sota.Mutta jos tekisitkin venäläisille pönttöjä 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos tekisitkin venäläisille pönttöjä 🤔
Ryssä ei mitään muuta tarvitse, kuin järkeä sodan lopettamiseen.
- Anonyymi
Syksyllä, tai varhain keväällä ennen kuin pesimäaika on alkanut, olen minäkin puhdistanut pesäpöntöt. Nyt kesäkuulla (+heinä- ja elokuulla) pesiviä lintuja ovat ainakin kuusitiaiset, sinitiaiset, talitiaiset ja puukiipijä, jotka voivat aloittaa toisen pesintäkerran heinäkuussa.
En suosittelisi häirintää.
- Anonyymi
Talitintti on pieni lintu, pienempi kuin käki. Käen rinnassa lempi syttyi, kun talitintin näki. Miksi torilta kuului kukuntaa? Joku käveli käet taskussa.
- Anonyymi
Pinppini naukuu kuin näätä
- Anonyymi
Hmm kerro lisää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm kerro lisää!
No se naukuu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se naukuu!
Motox sprayvaseliini on sopiva voiteluaine kuiviin kohteisiin! Hinta 5,99€
Jos haluaa olla säästäväinen, voi käyttää vanhanajan konstia millä hevosrattaiden pyörän kitinä saatiin loppumaan: Otettiin sammakko ojasta, litistettiin ja laitettiin akselin reikään! Kun se on toiminut kitisevässä kärrissä, niin ihan varmasti toimii myös revassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm kerro lisää!
Pojat kertoo juttuja.
- Anonyymi
Itse onneksi olen pönttöeläkkeellä
- Anonyymi
Pönttöeläkeläinen joutuu siivouttamaan pönttönsä säännöllisin väliajoin. Aikaisemmin huoltopiste oli Paiholassa, mistä se siirtyi Joensuun Tikkamäelle. Se onkin osuva nimi pönttöeläkeläisten huolto- ja korjaustoimiin, sillä tikat koputtelee itse itselleen omia pönttöjään!😆
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3092788Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011433- 1081271
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831261Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991255Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581205- 471087
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi75996Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa23911- 33817