Väsymys/uupumus

Anonyymi-ap

Moikka! Oon 17-vuotias lukiolainen. Mulla on ollut jo jonkin aikaa tässä tosi kovaa väsymystä, joka on vaikuttanut esim. kouluarvosanoihin ja motivaatioon omiin juttuihin. En oikein jaksa arkena tehdä muuta kuin nukkua ja ulkoilukin on jäänyt vähäiselle sen takia. Oon ollut samoissa fiiliksissä muutama vuosi sitten syömishäiriön pahimpiin aikoihin, jonka takia oon yrittänyt kieltää tätä asiaa nyt. Kuitenkin mun läheiset on alkanut huomaamaan mun väsymyksen ja ilmaisseet huolensa. Tää ei oo vaikuttanut ainakaan vielä millään tavalla mun ihmissuhteisiin, ja viikonloput tuntuu olevan ainut aika jolloin mä unohdan kaikki ongelmat kun oon kavereiden kanssa. Mulla siis on paljon kavereita ja hyvät välit perheeseen yms. Musta tuntuu hankalalta ja typerältä mennä juttelemaan mun asioista kenellekään, koska tunnen ettei mulla ole oikeita ongelmia. Mulla ei oo mitään syytä olla näin väsynyt, kun kaikki elämässä on muuten ihan hyvin verrattuna muihin. Harmittaa kuitenkin ihan älyttömästi toi koulumenestyksen laskeminen, koska tiedän kykeneväni parempaan. En vaan fyysisesti jaksa opiskella. Mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä? Kuraattorilla käyntiä mulle on terveydenhoitajan ja opon puolelta suositeltu, mutta tuntuu silti vaan hassulta kun en ite nää mitään oikeita ongelmia mun elämässä.

1

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saan tästä sellaisen kuvan, että vaadit itseltäsi liikaa tai joku muu vaatii sinulta liikaa, mutta et itse huomaa sitä. Syömishäiriö liittyy täydellisen kehon tavoitteluun, ja nyt yrität tavoitella täydellistä koulumenestystä. Siksi kuraattori tai psykologi on oikea henkilö auttamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3774
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2031
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1353
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      135
      1256
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1148
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      111
      1125
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1040
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      1005
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      984
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35