Väsymys/uupumus

Anonyymi-ap

Moikka! Oon 17-vuotias lukiolainen. Mulla on ollut jo jonkin aikaa tässä tosi kovaa väsymystä, joka on vaikuttanut esim. kouluarvosanoihin ja motivaatioon omiin juttuihin. En oikein jaksa arkena tehdä muuta kuin nukkua ja ulkoilukin on jäänyt vähäiselle sen takia. Oon ollut samoissa fiiliksissä muutama vuosi sitten syömishäiriön pahimpiin aikoihin, jonka takia oon yrittänyt kieltää tätä asiaa nyt. Kuitenkin mun läheiset on alkanut huomaamaan mun väsymyksen ja ilmaisseet huolensa. Tää ei oo vaikuttanut ainakaan vielä millään tavalla mun ihmissuhteisiin, ja viikonloput tuntuu olevan ainut aika jolloin mä unohdan kaikki ongelmat kun oon kavereiden kanssa. Mulla siis on paljon kavereita ja hyvät välit perheeseen yms. Musta tuntuu hankalalta ja typerältä mennä juttelemaan mun asioista kenellekään, koska tunnen ettei mulla ole oikeita ongelmia. Mulla ei oo mitään syytä olla näin väsynyt, kun kaikki elämässä on muuten ihan hyvin verrattuna muihin. Harmittaa kuitenkin ihan älyttömästi toi koulumenestyksen laskeminen, koska tiedän kykeneväni parempaan. En vaan fyysisesti jaksa opiskella. Mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä? Kuraattorilla käyntiä mulle on terveydenhoitajan ja opon puolelta suositeltu, mutta tuntuu silti vaan hassulta kun en ite nää mitään oikeita ongelmia mun elämässä.

1

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saan tästä sellaisen kuvan, että vaadit itseltäsi liikaa tai joku muu vaatii sinulta liikaa, mutta et itse huomaa sitä. Syömishäiriö liittyy täydellisen kehon tavoitteluun, ja nyt yrität tavoitella täydellistä koulumenestystä. Siksi kuraattori tai psykologi on oikea henkilö auttamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      21
      2654
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      108
      2583
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1384
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      126
      1293
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1281
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      304
      1260
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      26
      1018
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      13
      1001
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      979
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      64
      920
    Aihe