Mulla on ADHD

Anonyymi-ap

kiva tajuta se näin vanhana. Mutta ehkä se selittää sitä miksi suhtaudun niin epäilevästi tunteisiin: niitä löytyy aina joka lähtöön, milloin mitäkin ja vaihtuvat hetkessä, eihän sellaisia voi ottaa vakavissaan.

71

552

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla on ACDC, raskain kaikista

• Anonyymi

Ja mulla Iron Maiden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mulla Iron Maiden.

😂😂😂sori ihan pakko!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mulla Iron Maiden.

Tiedän kyllä mikä sulla on..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on kizz

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on kizz

Sulla on akuutti reckless love

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä ehtii vaihtaa alaa, lekurina saisit heitellä diagnooseilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En heittele, tiedän kuitenkin että samasta vaivasta kärsitään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla on akuutti reckless love

😁😁😁🩷

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no, yleisesti ottaen, todennäköisesti jossain on joku jolla on sama combo.. Mä en tajunnut "kärsiväni" adhd:sta, mutta joo, ei se tosiaan elämää varsinaisesti helpotakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tylsää ja turhan helppoa hommaa. Alan luontoguruks. Hiippailen isossa mekossa pitkin niittyjä. Kasvatan kauniita kukkia. Unikoita. Voikukkaa yms. Omat perunat ja marjat. Siellä hiippailen päivät pitkät ja nukun heinikossa ilman pikkareita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no, yleisesti ottaen, todennäköisesti jossain on joku jolla on sama combo.. Mä en tajunnut "kärsiväni" adhd:sta, mutta joo, ei se tosiaan elämää varsinaisesti helpotakaan.

Ei helpota ei. Se on muinaisjäänne ihmisiltä jotka oli metsästäjä/keräilijöitä, nykyajan ihmiset kokee levottomuutta kun eivät pääse toteuttamaan itseään kuten geeneihinsä on iskostettu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai sullakin on diagnosoitu Iron Maiden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on nimenomaan se ja kauhee popeda sydämessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä tosta ACDC:stä, ehkä hänellä on, mutta täältä ei löyty rautarouvaa, pikemminkin akuutti raudanpuute.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on nimenomaan se ja kauhee popeda sydämessä

Ok. Mä toivun just peräsuolieikkauksesta. Poistettiin iso erika vikman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huoh. Onneksi sentään ajoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai sekin sulla, sama. Viikon päästä meen eppu normaalin tähystykseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huoh. Onneksi sentään ajoissa.

😂😂😂😂

• Anonyymi

Sanovat että se on rakenne vika?

• Anonyymi

onhan noita diagnooseja ja eniten päästään sekasin vieläpä ne jokka esittää olevansa vtun fine

• Anonyymi

😂😂😂😂taaas. Sori

• Anonyymi

No sehän on hyvä. Eikö ole helpottava tunne

• Anonyymi

Niin, toisaalta tietysti hyvä tietää, mutta ihmetyttää että miten monta valuvikaa ihmiseen voikaan mahtua (monta, näköjään). Ja tuntuu vähän tyhjältä, siltä että onkohan edes olemassa mitään "minua", vain adhd.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, toisaalta tietysti hyvä tietää, mutta ihmetyttää että miten monta valuvikaa ihmiseen voikaan mahtua (monta, näköjään). Ja tuntuu vähän tyhjältä, siltä että onkohan edes olemassa mitään "minua", vain adhd.

Vain sinä itse voit kääntää sen kelkan eikös adhd ole aikaan saavia luonnon lapsia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain sinä itse voit kääntää sen kelkan eikös adhd ole aikaan saavia luonnon lapsia

Minkä kelkan? Omasta mielestäni en ole missään alamäessä ainakaan, enkä ajatellut sellaiseen nyt etsiytyä.. 😂 Mielestäni mä olen jotain ihan muuta kuin mikään "luonnonlapsi", mutta ehkä se on jokin vastareaktio, ehkä mun pitäis alkaa vaikka puita, sitten joskus kuivemmalla säällä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sen niinkin voi sanoa olevan. Taitaa olla niin, että heille paras ympäristö saattaa olla maaseudulla seudulla asuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on jo aika huonot kelkkakelit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on jo aika huonot kelkkakelit.

Meinaatko? Positiivisesti ajatellen, nyt se liikkuisi varmaan about yhtä hyvin ylä- ja alamäessä.

• Anonyymi

ADHD tai bibolaarin/epäluuloisen juupasepäs vääntö..

• Anonyymi

Joo. Moro.

• Anonyymi

Ootteko koskaan koittanu nauruterapiaa? Se kuulema puhdistaa ihmisen mieltä. Joku kiina juttu.

• Anonyymi

Ei voi ottaa ei mu adhd ole mitään muuta kun kiva kirjain yhdistelmä kun ei aikuinen monesti ymmärrä miksi lapsi on ylivilkas se että sulla on se todettu vanhemmalla iällä tarkoittanee sitä ettet ole vielä aikuinen

• Anonyymi

mä en nyt ymmärtänyt

• Anonyymi

että aikuisella ei voi adhd vai mitä tarkoitat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

että aikuisella ei voi adhd vai mitä tarkoitat

Ilmeisesti niin..? Sehän on positiivista!

• Anonyymi

Moi!

Adhd on selitys ilmiölle, ei oikea tauti tai oirekuva. Itse paljon pohtineena ja kokeneena, ja ymmärtäen sen kehollista vaikutusta, voin todeta että kyseessä on enemmänkin suuri sydän ja valtavat toiveet, jotka lyövät rantaan kuin aallot etsien paikkaa laskeutua.

Suoraan ja rehellisesti sanottuna, elämä on liian tylsää ja vajaavaista. Kuten adhd lääkkeet vaikuttavat, estämällä dopamiinia muuttumasta noradrealiiniiksi, niin tästä lyhyesti tiivistettynä, emme me "neurotyyppiset" ole kokeneet sitä huumaavaa adrealiinia, mitä kehomme ja mielemme huutaa.

Ehkä lapsena tai nuorena tuli ylilyöntejä. Sattui vahinkoja kun niin huimana teimme mitä halusimme. Tästä on voinut tulla trauma tai syyllisyyden tunne, mikä rajoittaa meitä elämästä tavalla mikä on meille luontaista. Korkeat dopamiinit koituivat vahingoksi, ja siksi luontaisesti tulemme varovaiseksi kun pikkuisenkaan alkaa kiinnostus heräämään.

Sanovat että extreme lajit auttavat, mutta inhimillisyyden nimissä suosittelen tyrosiinia. Tämä aminohappo on dopamiinin tärkein rakennusaine ja ei rajoita kehon toimintoja, kuten esim concerta. Tyrosiinia nauttiessa voi tulla levottomuuksia, ahdistusta ja muita aluksi epämiellyttäviä oireita, mutta kun syvemmälle katsomme niin huomaamme nämä "oireet" vain todisteeksi stimulanttien ja jännitävien asioiden puutteesta.

Monille on auttanut jääkylpy, hikiliikunta ja oikeastaan kaikki lihaksia rasittava ja rentouttava toiminta. Tästä voimme päätellä taas, että lihakset säilyttävät muistoja, jotka ovat syvällä muistissa.

Siksi kaiken edellämainitun perusteella, kehoitan ystävä hyvä kuuntelemaan kehoa. Onko kipuja? Onko hampaissa oireita? Tuntuuko kireyttä tai vastaava huomion vievää jossain jäsenessä? Nämä yleensä johtavat todellisen syyn äärelle, sillä jokin ei saa vastetta, mistä kasvaa tasapainossa muun kropan kanssa.

Et ole hullu, kuten ei kukaan. Olet ihminen ainutlaatuinen ja ajattelevainen. Jos jotain voimme, niin uskoa kehitykseen ja parantumiseen. Ei lääkkeisiin ja oireiden pysyvyyteen.

• Anonyymi

Vähän sama kuin koulusta päässyt läpi niin ei voi olla oppisvaikeus,vaikka ikinä työelämään päässyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän sama kuin koulusta päässyt läpi niin ei voi olla oppisvaikeus,vaikka ikinä työelämään päässyt

Ymmärrän. Ei työelämä tunnu kiinnostavalta ja se on täysin tyypillistä. Ajatuskin siitä, että joutuu puurtamaan jotain turhanpäiväistä kun maailma palaa ympärillä ja väärydellä rikkaat laiskottelee. Ei se ole ihmisarvoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän. Ei työelämä tunnu kiinnostavalta ja se on täysin tyypillistä. Ajatuskin siitä, että joutuu puurtamaan jotain turhanpäiväistä kun maailma palaa ympärillä ja väärydellä rikkaat laiskottelee. Ei se ole ihmisarvoista.

eli mä olen sun mielestä laiska koska mulla on vaan kaksi ammattitutkintoa. Monta sulla on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sori mä olin töissä mutta mä sain potkut koska mä sain paniikkikohtauksia ja se ei olut sallittu asiakkaitten nähden

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin ohan se ihmisarvoista kun sä 9 e samasta työstä josta muut tienaa yli tonnin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä?!? Ei elämäänsä voi järjestää sen mukaan että tuntuuko jokin tänään kiinnostavalta vai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaa kyllä se sulla ei ole kokemusta oppimishäiriöstä ja miten se vaikuttaa elämässä. Luuletko mä lopetin 2 vuotiaana puhumisen koska mä ajattelin silloin etten halua aikuisena töihin. mieti vähän mitä sanot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli mä olen sun mielestä laiska koska mulla on vaan kaksi ammattitutkintoa. Monta sulla on

Kaksi ja olen työttömänä ollut aina. Joten olet minuakin ahkerampi ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi ja olen työttömänä ollut aina. Joten olet minuakin ahkerampi ollut.

kiitos

• Anonyymi

Täytyy varmaan opiskella kolmas ammattitutkinto jotta en ole laiska

• Anonyymi

Hulluja on turha verovaroilla mihinkään "kouluttaa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei ole enää sitä vaaraa mun kohdalla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, se on kyllä sääli esim. että kaikki osaa edes auttavasti kirjoittaa, vaikkei päässä olisikaan mitään sellaista sisältöä jota kenenkään muun kannattaisi nähdä tai kuulla. Ihan turhaa.

• Anonyymi

Voin olla hetkittäin liekeissä jostakin ihmisestä jos energiat kohtaa mutta rakastuminen on valtava asia mulle jos ja kun se tapahtuu. Eikä se tapahdu milläänlailla hepposin perustein olen niin traumatisoitunut ja issuessit on päällänsä. Kyllä pitää miehen pystyä alusta alkaen osoittamaan tietynlaista suojelua ja pysyvyyttä ja halukkuutta sitoutua myös mun vaikeaan persoonaan että yhdessä kehitetään meitä tiiminä ja tukee mua myös mun omassa matkassa paremmaksi ihmiseksi. En voi ottaa ketä tahansa kevytkenkästä jamppaa mun elämään koska sitten pistellään yhdessä kaikki pskaksi. Enkä mä halua mitään sekoilua vaan toivon hyviä kevyempiä vuosia enkä nytten puhu mistään luksus elämästä ulkomailla.

• Anonyymi

Ei ole kyse kiinnostuksesta . Mutta ethän sä saa pitää työpaikaa jos sä osaa tehdä työtehtäviä tai käyttää laitteita.

• Anonyymi

Kai se olennainen sana on tässä kohtaa se spektri. Riippuu kaiketi oireiden vaikeudesta ja ihmisen muista ominaisuuksista että miten missäkin tilanteessa pärjää. Joillain on oppimisvaikeuksia, toisilla ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai se olennainen sana on tässä kohtaa se spektri. Riippuu kaiketi oireiden vaikeudesta ja ihmisen muista ominaisuuksista että miten missäkin tilanteessa pärjää. Joillain on oppimisvaikeuksia, toisilla ei.

ja mua ei kuulemma kiinnosta työelämä. ja täällä vähätellään oppimisvaikeutta . siinä ei ole kyse ettei sua kiinnosta. Mutta jokainen voi mennä lukee siitä niin sitten voi tulla arvostelemaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin se on.

• Anonyymi

Vituttaa kaikki hönöt jotka diagnosoi itselleen adhd:n. Sen tutkiminen on monen kerran käynti psykologilla.
      Adhd:n jslrsidua oireita aiheuttavat mm tiktok, liiallinen päihteiden käyttö, stressi, masennus jne jne.
      Adhd:ta ei joakin päivänä yhtäkkiä saada, vaan olet lapsesta saakka erilainen ja tiedät sen kyllä muiden kommenteista.

• Anonyymi

"Sen tutkiminen on monen kerran käynti psykologilla."

Se ei muuten ole ihan halpaa, kun pitää mennä yksityiselle, about tonnin - puolitoista per testikerta, kertaa N. Eikä ole ihan helppoa löytää osaavaa lääkärikään, etenkään kun asenne on tyypillisesti toi että "olisihan sut lapsena diagnosoitu jos jotain vikaa olisi". Ilmeisesti ei voi olla uskottavasti adhd ellei ensin sössi asioitaan - esim. lääkitse itseään viinalla teholle (kuten edellinen sukupolvi valitsi toimia). Mutta mun terveystiedoistani nyt löytyy monia muitakin juttuja mitkä on lapsuudessa ihan sivuutettu, vasta aikuisiällä löytynyt oikea nimike ja hoito..

(Ja kyllä kai jokainen kokee olevansa jotenkin olennaisesti erilainen kuin muut, eikö? En tiedä.)

• Anonyymi kirjoitti:

"Sen tutkiminen on monen kerran käynti psykologilla."

Se ei muuten ole ihan halpaa, kun pitää mennä yksityiselle, about tonnin - puolitoista per testikerta, kertaa N. Eikä ole ihan helppoa löytää osaavaa lääkärikään, etenkään kun asenne on tyypillisesti toi että "olisihan sut lapsena diagnosoitu jos jotain vikaa olisi". Ilmeisesti ei voi olla uskottavasti adhd ellei ensin sössi asioitaan - esim. lääkitse itseään viinalla teholle (kuten edellinen sukupolvi valitsi toimia). Mutta mun terveystiedoistani nyt löytyy monia muitakin juttuja mitkä on lapsuudessa ihan sivuutettu, vasta aikuisiällä löytynyt oikea nimike ja hoito..

(Ja kyllä kai jokainen kokee olevansa jotenkin olennaisesti erilainen kuin muut, eikö? En tiedä.)

No se on ihan selvä. Kyllä jokainen kokee olevansa erilainen kun muut. Mä ainakin. Tekis mieli mennä torille huutaa, että ettekö nyt tajuu että tää on tuhon tie.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No se on ihan selvä. Kyllä jokainen kokee olevansa erilainen kun muut. Mä ainakin. Tekis mieli mennä torille huutaa, että ettekö nyt tajuu että tää on tuhon tie.

"Kyllä jokainen kokee olevansa erilainen kun muut. Mä ainakin."

Noni, samaa mieltä tästä. 🤝

• Anonyymi

👏Ehkäpä heitto kuitenkin liittyy koko elämänkaareen ja tarkkaavaisuushäiriöön add.
        Sinä se tässä yksinkertaistat.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

niin mun kohdalla lääkäri on katsonut sen sairaudeksi.

• Anonyymi

Tai diagnosoi toiselle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai diagnosoi toiselle

Kun kaikkien pitäis olla samanlaisia ja kaikilla pitäis olla samanlainen persoona. Pitäis olla paljon ystäviä ja sä et saa sanoa lääkärille vastaan etkä omistaa mielipiteitä vaan sun pitäis nuolla lääkärin persettä. kun en nuollut niin olin erikoinen ja en sovellu työyhteisöön koska minä en ole perseennuolija.

• Anonyymi

Mulla on sit varmaan adhd ja jotain muuta erityisherkkyyttä. Mulla tunteet heittelee myös mutta rakkaus jormaan ei muutu, syvenee vaan.

• Anonyymi

Mulla onkin se pahin muoto, ABCD

• Anonyymi

Voi kauhistus..

• Anonyymi

Pääasia ettei ole se ABBACD, sitä ei kestä kukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pääasia ettei ole se ABBACD, sitä ei kestä kukaan.

Se ois kyllä kauhia se.

• Anonyymi

Ei se haittaa. Ei se ole = sinä. Se on kasa oireita. Sitten on se kaikki muu :)

• Anonyymi

Ehkä mä en ole kuin kasa oireita (tänään masentaa, mutta ei anneta sen haitata hyvää murjottamista).

• Vähän liikaa nyt tota ADHD asiaa. Siinä tulee helposti luulosairaaksi. Jos vaikka instagramissa. Näytetään miten normityyppi lähtee kotoo, eli vaan kävelee ulos. Ja ADHD mene ees taas ja unohtelee. Mutta tosiasiassa ei kukaan voi tosta vaan lähtee, vaan on se aina vähän sellasta tanssimista.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      5938
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      60
      3545
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2759
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      15
      2705
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2319
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      32
      2245
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      18
      2047
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1885
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1399
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      281
      1332
    Aihe