KOKOELMIA.

Kolikkokokoelma, setelikokoelma, kultaharkkokokoelma, luottokorttikokoelma, kivikokoelma, kitarakokoelma, samuraimiekkakokoelma, urheilupalkintokokoelma, hopeasormuskokoelma, kultasormuskokoelma, jalokivisormuskokoelma, edellisten avioliittojen sormuskokoelma, valokuvakokoelma passi missä kulloinkin, valokuvakokoelma Minä, MinÄ ja MinäÄÄÄ, fotosoppauskokoelma.

Viimeksi mainitusta kokoelmasta kaksi uusinta versiota:

https://aijaa.com/7bshnr

https://aijaa.com/JS3pvf

Soppaaminen edellyttää imurointikohdetta, josta voi aiheita imuroida ja ohessa puheena olevaan yksi:

https://www.1stdibs.com/jewelry/rings/fashion-rings/14k-white-rose-gold-stackable-rings-diamonds-rubies/id-j_12598442/

Avomebojen soppaaminen on simppelimpää kun valokuvaa pirssin eestä ja takaa samalla kun käy potkimassa renkaita.

36

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitähän jos malttaisit nukkua välillä vai vaivaako eturauhanenkin??

• Anonyymi

En malta, pitää moderoida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En malta, pitää moderoida.

Et taida olla ihan terve?

• Anonyymi

Kaikki kokoelmat on vakuuttavasti photoshopissa, online.

• Anonyymi

Lohduksesi kävin läpi nuo kateutesi aiheet.

Kolikkokokoelma, -Ei ole.
      Setelikokoelma, -Ei ole.
      Kultaharkkokokoelma, -Ei ole. Sijoituskulta ei ole kokoelma vaan sijoitus.

Luottokorttikokoelma, -Kaksi luottokorttia ei ole kokoelma.
      Kivikokoelma, -Tuopillinen itse rannoilta poimittuja.
      Kitarakokoelma, -Jäljellä viisi halpaa akustista kitaraa, muut lahjoitettu kavereille. Vain yksi pysyy kunnolla vireessä ja on tarpeeksi paksu kaula nakkisormille.

Samuraimiekkakokoelma, -Viisi kiinalaista teollisesti valmistettua koristemiekkaa.
      Urheilupalkintokokoelma, - Muutama pysti amatöörien pikkuskaboista, yksi nuorten MM-pysti.

Hopeasormuskokoelma, -Tummunutta rihkamaa.
      Kultasormuskokoelma, -Kolme kpl. ilman kiviä, entisiä vihkisormuksia ja nykyinen.
      Jalokivisormuskokoelma, Viisi kpl. Yksi niistä isäpuolelta peritty.

Edellisten avioliittojen sormuskokoelma, -Kaksi ei ole kokoelma.
      Valokuvakokoelma passi missä kulloinkin, -Pyynnöstä.
      Valokuvakokoelma Minä, MinÄ ja MinäÄÄÄ, -Pyynnöstä.

Fotosoppauskokoelma, -Ei ole. Jonkun tekemiä Simonkylän kattilapään kuvia oli koneella, mutta heitin nekin pois koska se naama vie ruokahalut.

Valokuvia minulla on pilvipalvelimilla ja kansioissa tallessa noin 10 000kpl. 95% niistä joutaisi roskakoppaan ja edes 1% ei täytä hyvän valokuvan määritelmää. En omista järjestelmäkameraa enkä ole opiskellut kuvausta.

Imartelet itseäsi kuvittelemalla että alkaisin sinun takiasi kuluttamaan aikaani fotoshoppailuun. En voisi keksiä huonompaa ajanvietettä.

Ennemmin tonkisin vaikkapa paskaläjää kepillä munasillaan tonttulakki päässä.

2010

• Anonyymi

PS: Näitä Possonderin ihmisen itse lähettämiä kuvia ei tarvitse photoshopata, sillä ne on tarpeeksi koomisia jo sellaisenaan https://ibb.co/RTVVV28G

Ja tämä hemuli kertoo ettei ole rasvamaksaa ja kertoo maksan sijaitsevan selkäpuolella.

2010

• Anonyymi

Kerrohan mistä olet ostanut nuo photoshop kirjastot, yritin googlata, haku sanalla varakas osamaksu/osakaslaina mies en löytänyt hauskaa on se että kaikki alkoi sinun kommentista osakaslainoista, ja lisää tuli vettä kaivoon viemäröinneilläsi, sekä kulta tuntemuksestasi...

eikä oireiluisi jää siihen, sinulla on heikko todellisuuden taju, käännät kaiken mitä kerron tavalla tai toiselle negatiiviseksi, mistähän sairaudesta tämä on oireena.

Kuuntelin tässä yhtä uriah heepin biisiä Easy Living, helppoa elämää... siitä on joku vitsinikkari tehnyt suomen kielinen viisun vääntäjä, käännöksen firmani ei konkkaa tee nimi vain se vaihtuu... . Firmani ei konkkaan mee, Nimi vain sen vaihtuu tai jotenkin noin... tulit mieleeni.

Kuten olen tuhannesti täällä sanonut tyhmä et ole, se on selvää, mutta sinulla on paljon ongelma, mikä säälittää minua koska jos todella olet thaimaassa sinun olisi helpompi pärjätä suomessa...

Pitäisi tänään käydä ikeassa ja biltemassa... vaimolla on jotain hankintoja.

Totta minun kuvia ei ole tarpeen photoshopata, näytän itseni sellaisena kun olen, enkä häpeä itseäni pätkääkään, mutta sinua kohtaan tunnen myötähäpeää samoin laiffilaa jos nyt ette ole sama henkilö-

By NumBall Vantaa 64v. Vaimon kanssa kotona, kohta Sokotalla ikeaan ja biltemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrohan mistä olet ostanut nuo photoshop kirjastot, yritin googlata, haku sanalla varakas osamaksu/osakaslaina mies en löytänyt hauskaa on se että kaikki alkoi sinun kommentista osakaslainoista, ja lisää tuli vettä kaivoon viemäröinneilläsi, sekä kulta tuntemuksestasi...

eikä oireiluisi jää siihen, sinulla on heikko todellisuuden taju, käännät kaiken mitä kerron tavalla tai toiselle negatiiviseksi, mistähän sairaudesta tämä on oireena.

Kuuntelin tässä yhtä uriah heepin biisiä Easy Living, helppoa elämää... siitä on joku vitsinikkari tehnyt suomen kielinen viisun vääntäjä, käännöksen firmani ei konkkaa tee nimi vain se vaihtuu... . Firmani ei konkkaan mee, Nimi vain sen vaihtuu tai jotenkin noin... tulit mieleeni.

Kuten olen tuhannesti täällä sanonut tyhmä et ole, se on selvää, mutta sinulla on paljon ongelma, mikä säälittää minua koska jos todella olet thaimaassa sinun olisi helpompi pärjätä suomessa...

Pitäisi tänään käydä ikeassa ja biltemassa... vaimolla on jotain hankintoja.

Totta minun kuvia ei ole tarpeen photoshopata, näytän itseni sellaisena kun olen, enkä häpeä itseäni pätkääkään, mutta sinua kohtaan tunnen myötähäpeää samoin laiffilaa jos nyt ette ole sama henkilö-

By NumBall Vantaa 64v. Vaimon kanssa kotona, kohta Sokotalla ikeaan ja biltemaan.

Mitä? Onko Skoda ryhtynyt valmistamaan seutuliikenteelle busseja? Aloituksen askartelit Senssuna ja sinä sitten jatkat siitä. Sattumoisin kauppareissusi aikana Senssukin on poissa. Osaatko sanoa mistä se johtuu?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä? Onko Skoda ryhtynyt valmistamaan seutuliikenteelle busseja? Aloituksen askartelit Senssuna ja sinä sitten jatkat siitä. Sattumoisin kauppareissusi aikana Senssukin on poissa. Osaatko sanoa mistä se johtuu?

Pidät siis poissaolopäiväkirjaa.

Käyppä avaamassa lastenhuoneen ja työhuoneesi verhot ja räpsäytä hieman Eedenin maisemaa.

• Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

Pidät siis poissaolopäiväkirjaa.

Käyppä avaamassa lastenhuoneen ja työhuoneesi verhot ja räpsäytä hieman Eedenin maisemaa.

Senssu kulkee käsi kädessä punkeron kanssa taloon autioon ja se Senssua niin ravistaa.
        Vaan eipä ole Chiang Maista Senssulta yhtäkään kuvaa, mutta muilta on useitakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Senssu kulkee käsi kädessä punkeron kanssa taloon autioon ja se Senssua niin ravistaa.
        Vaan eipä ole Chiang Maista Senssulta yhtäkään kuvaa, mutta muilta on useitakin.

Sorry, kerää sinä valokuvia muilta, minä en kokoelmaasi kartuta kerätessäsi muiden kuvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mutta ratikat on Skodan valmistamia.

• Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

Sorry, kerää sinä valokuvia muilta, minä en kokoelmaasi kartuta kerätessäsi muiden kuvia.

HSL:n bussissa nähty yhtäaikaa sekä Senssu että Lenssu. S24 palstalla viesti "Palaamme pian"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Senssu laittoi smile autovuokraamon Vitarsta kuvan, etkö muista... maksa velkasi, heikoin lenki.

By NumBall Vantaa 64v. Vaimon kanssa puutarha hommissa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Onko Osuuspankin vai Säästöpankin pankkineideistä kyse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Osuuspankin vai Säästöpankin pankkineideistä kyse?

Veikkaisin Keski-Suomen hyvinvointialueen spermapankkia.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jäi haaveeksi tuo Harley. Siellä ne pönöttää Vantaalla bussipysäkillä sekä Zumba että Bumba rinnakkain. Olikohan silakka tarjouksessa Myyrmannissa? Minne unohtui nyt se paljon mainostettu polkupyörä ja kävellen suoritettavat kauppamatkat? Entä missä Skoda, kun vaimokin matkustaa bussilla? Erikoinen kaveri tämä Bumba. Ostaa auton ja polkupyörän ja kertoo kävelevänsä paljon, mutta hommaa sitten kuukausikortin HSL:n bussiin eläkeläisalennuksella. Vielä on takuueläkettä jäljellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jäi haaveeksi tuo Harley. Siellä ne pönöttää Vantaalla bussipysäkillä sekä Zumba että Bumba rinnakkain. Olikohan silakka tarjouksessa Myyrmannissa? Minne unohtui nyt se paljon mainostettu polkupyörä ja kävellen suoritettavat kauppamatkat? Entä missä Skoda, kun vaimokin matkustaa bussilla? Erikoinen kaveri tämä Bumba. Ostaa auton ja polkupyörän ja kertoo kävelevänsä paljon, mutta hommaa sitten kuukausikortin HSL:n bussiin eläkeläisalennuksella. Vielä on takuueläkettä jäljellä.

Otanpa tähän Zumbana hieman kantaa.
        Hesassa on julkinen liikenne järjestetty kuten on sen johdosta, että on mahdottomuus että autojen omistajat käyttäisivät autojaan kaupunkiliikenteessä.
        Julkinen liikenne on rakennettu palvelemaan myös laajemmalti.
        Ymmärrettävästi nämä asiat on vieraita juntille maaseudulla.
        Kuukausikortin hankinnan tekee järkeväksi silloin mikäli käyttää julkisia siten enemmän, että kertamaksujen yhteenlaskettu määrä ylittäisi kuukausimaksun hinnan.

Ja mitä tulee meidän laatupyöriin täällä Chiang Maissa, niin ihan ok mulle että aivopesusi johdosta ajattelet myös niitä.

Onko muuten sun elämässäs muuta sisältöä kuin piipityspärrääminen tällä palstalla noilla alituisilla idiotismeillas.

• Anonyymi
        UUSI
        SENSSU kirjoitti:

Hesassa on julkinen liikenne järjestetty kuten on sen johdosta, että on mahdottomuus että autojen omistajat käyttäisivät autojaan kaupunkiliikenteessä.
        Kuukausikortin hankinnan tekee järkeväksi silloin mikäli käyttää julkisia siten enemmän, että kertamaksujen yhteenlaskettu määrä ylittäisi kuukausimaksun hinnan.

Ja mitä tulee meidän laatupyöriin täällä Chiang Maissa, niin ihan ok mulle että aivopesusi johdosta ajattelet myös niitä.

Onko muuten sun elämässäs muuta sisältöä kuin piipityspärrääminen tällä palstalla noilla alituisilla idiotismeillas.

Onko muuten kyrvånsyylån elämässä muuta sisältöä kun piitpityspärrääminen tällä palstalla kun pitää yötä myöten uusia aloituksia tehdä, onko elämäsi tyhjää??

• Anonyymi
        UUSI
        SENSSU kirjoitti:

"Kuukausikortin hankinnan tekee järkeväksi silloin mikäli käyttää julkisia siten enemmän, että kertamaksujen yhteenlaskettu määrä ylittäisi kuukausimaksun hinnan."

Sekopäinen NumBallimainen lauserakenne. Miksi et kirjoittanut näin:

Kuukausikortti on järkevä valinta, jos käyttää julkisia liikennevälineitä niin usein, että yksittäisten matkojen kertamaksut ylittäisivät kuukausikortin hinnan.

?

• Anonyymi
        UUSI
        SENSSU kirjoitti:

Kukahan se on aivopessyt ja kenet?

Etkö mielisairaudeltasi muista mitä olet aikaisemmin kirjoittanut tässä samassa ketjussa?

"Kuuntelin tässä yhtä uriah heepin biisiä Easy Living, helppoa elämää... siitä on joku vitsinikkari tehnyt suomen kielinen viisun vääntäjä, käännöksen firmani ei konkkaa tee nimi vain se vaihtuu... . Firmani ei konkkaan mee, Nimi vain sen vaihtuu tai jotenkin noin... tulit mieleeni."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuukausikortin hankinnan tekee järkeväksi silloin mikäli käyttää julkisia siten enemmän, että kertamaksujen yhteenlaskettu määrä ylittäisi kuukausimaksun hinnan."

Sekopäinen NumBallimainen lauserakenne. Miksi et kirjoittanut näin:

Kuukausikortti on järkevä valinta, jos käyttää julkisia liikennevälineitä niin usein, että yksittäisten matkojen kertamaksut ylittäisivät kuukausikortin hinnan.

?

Niinkö kuukausi kortti maksaa 55 euroa, noin 30 metrin päästä menee joka 10 minuutti bussi kaupunkiin, minulla on myös helsinki ja vantaa kaupunki pyörät kortit, ostin kaikki kortit kummallekin visa kortilla maksan ne automaattisesti,

Parkkipaikat on erittäin kalliita keskustassa, 20-100 euroa menee nopeasti, jo yhteen kauppareissuun, jos käyt keskustassa, siksi käyn yleensä autolla Jumbossa tai Muurmannissa koska yksi kaverini asuu länsivantaalla, myyrmäessä... tikkurilasta ajaa sinne 10 minuuttia, joskus 20 jos paljon ruuhkaa... Julkinen liikenne todellakin toimii täällä, jopa uskomattoman hyvin, oma auto on syytä olla, koska ns. poikkilinjat vantaan sisällä on hankalia, enkä edes viitsi niitä opetella.

Polkupyörä on näppärä kun pitää hakea purkki pari maitoa, lähikaupasta, tai kävellä...

By NumBall
        Ne minä koskaan laske paljonko ajan pussilla, autolla tai pyörällä, ne on niin pieniä kulueriä, että ei ne vaikuta yhtään mihinkään, sokotassa meni kaksi koiranluuta, sekä vaihteistosta stefa nämä maksoi 1000 euroa korjata, joten kyllä autoon saa rahaa menemään, ilman törkeitä parkkimaksujakin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö kuukausi kortti maksaa 55 euroa, noin 30 metrin päästä menee joka 10 minuutti bussi kaupunkiin, minulla on myös helsinki ja vantaa kaupunki pyörät kortit, ostin kaikki kortit kummallekin visa kortilla maksan ne automaattisesti,

Parkkipaikat on erittäin kalliita keskustassa, 20-100 euroa menee nopeasti, jo yhteen kauppareissuun, jos käyt keskustassa, siksi käyn yleensä autolla Jumbossa tai Muurmannissa koska yksi kaverini asuu länsivantaalla, myyrmäessä... tikkurilasta ajaa sinne 10 minuuttia, joskus 20 jos paljon ruuhkaa... Julkinen liikenne todellakin toimii täällä, jopa uskomattoman hyvin, oma auto on syytä olla, koska ns. poikkilinjat vantaan sisällä on hankalia, enkä edes viitsi niitä opetella.

Polkupyörä on näppärä kun pitää hakea purkki pari maitoa, lähikaupasta, tai kävellä...

By NumBall
        Ne minä koskaan laske paljonko ajan pussilla, autolla tai pyörällä, ne on niin pieniä kulueriä, että ei ne vaikuta yhtään mihinkään, sokotassa meni kaksi koiranluuta, sekä vaihteistosta stefa nämä maksoi 1000 euroa korjata, joten kyllä autoon saa rahaa menemään, ilman törkeitä parkkimaksujakin.

Ei kai tuollaisilla tuloilla tarvi käytettyä autoa ostaa??

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai tuollaisilla tuloilla tarvi käytettyä autoa ostaa??

Ei, ostan siihen tarpeeseen mikä on, käteisellä... ilman osamaksukuluja ja korkoja,

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

By NumBall

Harvinaisen asiallinen vastaus sinulta Bumba, Zumballe esitettyyn kysymykseen. Olen suorastaan hämmästynyt, mutta pakko se kai on sanoa, että Kiitos.

Laiffilan puolesta, kuitenkin hieman kritisoin vastaustasi siitä, että et tainnut vastata itse kysymykseen? Huomasitko muuten tätäkään itse?

Niin ja läheistulkoon vilpittömästi pyydän anteeksi jos loukkasin tunteitasi käyttäen sinusta lemmittelynimeä Bumba. Puolustaudun tällä, että Senssusikin käytti itsestään hellyttelynimeä Zumba.

จูบ จูบ teille molemmille

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, ostan siihen tarpeeseen mikä on, käteisellä... ilman osamaksukuluja ja korkoja,

Juuri näin Zumba... järkevästi toimittu.

Minun auto ostokseni eivät ehkä aina ole olleet järkeviä, eli en taida olla järki ihminen, vai mitä mieltä sinä olet?

Järki ihmiselle voisi sopia hienompi nimi kuten "Analyyttinen ajattelija" tai "Rationaalinen mestari", jotka korostavat loogista ja harkitsevaa luonnetta.

Tunne ihmiselle, kuten minä, taas voisi sopia "Empatian taituri" tai "Sydämen tulkki", jotka tuovat esiin tunteiden ja empatian merkityksen.

Minä muuten hieman loukkaannuin, kun tuolla aikaisemmissa keskusteluissa minun kullan, thai kullan, tai timanttien tuntemusta selvästikin aliarvioitiin.

Haluatko tietää miksi?

• Anonyymi
        UUSI
        SENSSU kirjoitti:

Hesan bussit ja Chiang Main laatupyörät.... ;)
        Oletko kuullut jo että Heli Keiju ja Robin Hood ovat kihlautuneet? Kapteeni Mustaparta vihki heidät Lentävässä hollantilaisessa kannella ja he lähtivät häämatkalle Mikämikä-maahan kurpitsavaunuilla, joita veti neljä uljaaksi hevoseksi muuttunutta hiirtä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin Zumba... järkevästi toimittu.

Minun auto ostokseni eivät ehkä aina ole olleet järkeviä, eli en taida olla järki ihminen, vai mitä mieltä sinä olet?

Järki ihmiselle voisi sopia hienompi nimi kuten "Analyyttinen ajattelija" tai "Rationaalinen mestari", jotka korostavat loogista ja harkitsevaa luonnetta.

Tunne ihmiselle, kuten minä, taas voisi sopia "Empatian taituri" tai "Sydämen tulkki", jotka tuovat esiin tunteiden ja empatian merkityksen.

Minä muuten hieman loukkaannuin, kun tuolla aikaisemmissa keskusteluissa minun kullan, thai kullan, tai timanttien tuntemusta selvästikin aliarvioitiin.

Haluatko tietää miksi?

Juu kerro vaan, ei olen jossain elämäni vaiheessa ollut kovasti näyttämishaluinen, mutta 90 luvun alkupuolella menetin tämän kyvyn, taloutta olen aina osannut hoitaa, minulla on ollut työpuolesta hyvät autot, ja joskus vielä asuntoetu, espoon parhaalta alueelta, rakensin elämäni uudelleen tai korjasin ja huomasin että paljon tulee tehtyä typeryyksiä, minulle on tehty monia psykon tutkimuksia olin ihan yhtä paljon intro- ja extrovertti, ja kummatkin ominaisuudet on hallitsevia, näitä on vain alle promille/promille ihmisistä, vanhemmiten minusta on tullut hieman erakkotyylinen, ja tuo introverttius on selvästi vahvempi piirteeni, firma joka tutki niitä totesi että heidän 20.000 asiakkaan viidellä oli tämä luonteenpiirre. Tämä luonteenpiirre ei välttämättä ole kovinkaan ihanteellinen, varsinkin kun siihen liittää lukiongelmat.

En minä tiedä kullasta muuta kuin sen minkä ole kukkaron kautta oppinut, kaikki thaimaassa myytävä kulta on 23 volttista, saat myös muita mutta thaikut eivät pidä sitä kultana, suomessa ne on voin 14 ja 18 volttista, timantteja en osta muualta kuin suomesta minulla ei ole kuin ihan perusosaaminen asiasta eikä sillä juhlita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu kerro vaan, ei olen jossain elämäni vaiheessa ollut kovasti näyttämishaluinen, mutta 90 luvun alkupuolella menetin tämän kyvyn, taloutta olen aina osannut hoitaa, minulla on ollut työpuolesta hyvät autot, ja joskus vielä asuntoetu, espoon parhaalta alueelta, rakensin elämäni uudelleen tai korjasin ja huomasin että paljon tulee tehtyä typeryyksiä, minulle on tehty monia psykon tutkimuksia olin ihan yhtä paljon intro- ja extrovertti, ja kummatkin ominaisuudet on hallitsevia, näitä on vain alle promille/promille ihmisistä, vanhemmiten minusta on tullut hieman erakkotyylinen, ja tuo introverttius on selvästi vahvempi piirteeni, firma joka tutki niitä totesi että heidän 20.000 asiakkaan viidellä oli tämä luonteenpiirre. Tämä luonteenpiirre ei välttämättä ole kovinkaan ihanteellinen, varsinkin kun siihen liittää lukiongelmat.

En minä tiedä kullasta muuta kuin sen minkä ole kukkaron kautta oppinut, kaikki thaimaassa myytävä kulta on 23 volttista, saat myös muita mutta thaikut eivät pidä sitä kultana, suomessa ne on voin 14 ja 18 volttista, timantteja en osta muualta kuin suomesta minulla ei ole kuin ihan perusosaaminen asiasta eikä sillä juhlita.

Enkä ole niitä muita ostanut kuin vaimolleni ex ja nykyiselle sormuksissa, paskat minä tiedä onko nekään aitoja, mutta jos sen ostaa jyväskylästä yhdestä oikeasti kulta kaupasta, ja siinä oli aitoustodistus, tosin kallis just näkee paljaalla silmällä, siinä oli yksi iso ja monta pientä...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kyllähän noille tuloilla pitää pystyä ostamaan uusi auto käteisellä, miksi maksaa vanhan romun korjauslaskuja. Tyhmää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kyllähän noille tuloilla pitää pystyä ostamaan uusi auto käteisellä, miksi maksaa vanhan romun korjauslaskuja. Tyhmää.

Ei Skodillakkia korjata, se paalataan!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaa taas että talousasiat ei ole osamaksumiehillä ihan kunnossa, uuden auton ostaminen on täysin järjetöntä, kun ajat ekat kilometrit auton arvo alenee eniten, vielä hölmömmät maksavat vielä korkoa korolle, ja siitä että joku täyttää pissapojan.

Autokauppiaat ovat ammattilaisia kaikki palvelut on piilotettu leasing ja tai osamaksuerään, mikään ei ole ilmaista, paitsi tietysti rikkaalle miljonäärille joka tienaa mitä enemmän kuluttaa, osamaksu sopimuksilla... Toisaalta ei siinä omaisuuttakaan juuri kerry on omaisuus on vuokrattua, tulot nostetaan lainana, ollaan ns. miinuksella koko ajan, vai mitä osamaksumies.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaa taas että talousasiat ei ole osamaksumiehillä ihan kunnossa, uuden auton ostaminen on täysin järjetöntä, kun ajat ekat kilometrit auton arvo alenee eniten, vielä hölmömmät maksavat vielä korkoa korolle, ja siitä että joku täyttää pissapojan.

Autokauppiaat ovat ammattilaisia kaikki palvelut on piilotettu leasing ja tai osamaksuerään, mikään ei ole ilmaista, paitsi tietysti rikkaalle miljonäärille joka tienaa mitä enemmän kuluttaa, osamaksu sopimuksilla... Toisaalta ei siinä omaisuuttakaan juuri kerry on omaisuus on vuokrattua, tulot nostetaan lainana, ollaan ns. miinuksella koko ajan, vai mitä osamaksumies.

Mikäli autolainan korko esimerkiksi vuonna 2019 olisi ollut viidelle vuodelle 3,5% niin inflaatio on ollut vastaavassa ajassa 25% joten se joka silloin osti osamaksulla auton, on saanut sen halvemmalla omiin nimiinsä kuin se joka käytti silloiset käteisensä siihen.

Samaten hyvinä vuosina talouskasvu syö koron kiinni. Samaten jos tulot kasvaa sen 3,5% niin korko käytännössä katoaa ja samaten jos veroprosentti kevenee prosentinkin, niin sekin syö koron pois.

Näistä syistä osamaksu ei useinkaan ole yhtään sen kalliimpi vaihtoehto vaan joskus jopa halvempi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäli autolainan korko esimerkiksi vuonna 2019 olisi ollut viidelle vuodelle 3,5% niin inflaatio on ollut vastaavassa ajassa 25% joten se joka silloin osti osamaksulla auton, on saanut sen halvemmalla omiin nimiinsä kuin se joka käytti silloiset käteisensä siihen.

Samaten hyvinä vuosina talouskasvu syö koron kiinni. Samaten jos tulot kasvaa sen 3,5% niin korko käytännössä katoaa ja samaten jos veroprosentti kevenee prosentinkin, niin sekin syö koron pois.

Näistä syistä osamaksu ei useinkaan ole yhtään sen kalliimpi vaihtoehto vaan joskus jopa halvempi.

Myös jos ei olisi messuläävätalolainaa niin olisi mahdollista piipahtaa paratiisissa useammin kuin kerran viidessä vuodessa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      113
      5313
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      40
      3632
    3. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      16
      3109
    4. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      177
      3033
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1562
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1436
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1247
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      78
      1092
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      1020
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      972
    Aihe