Voisiko Metforemin korvata Jordiancella? Vatsa menee metformiinista ihan sekaisin välillä.
Vähentäisin Metforem annostusta puolella. Sen vatsa varmaan kestää. Lääke on kyllä muuten erinomainen.
Tai onko jotain muita korvaavia lääkkeitä joita voisi ajatella.
Ei ole ylipainoa, päinvastoin.
Kiitos paljon, jos jollain on tästä tietoa.
Mitä Metforemin tilalle/lisäksi
13
190
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä korvaavista lääkkeistä, mutta minua auttoi annoksen puolittaminen. Aikaisemmin otin Metforemia 4 grammaa päivässä. Vatsa oli jatkuvasti sekaisin. Kerroin asiasta lääkärille, jonka mukaan annoksen voisi ihan hyvin puolittaa. Annos on sen jälkeen ollut pari vuotta 2g eli 4x500 mg päivittäin. Lääkärin mukaan pois jätetyillä pillereillä ei olisi ollut samanlaista vaikutusta kuin niillä ensimmäisillä eli kahden gramman pillereillä.
Vilkaise xigduota ja synjardyä.
- Anonyymi
Nämä ovat yhdistelmävalmisteita, joissa toisena ainesosana aloittajalle vatsavaivoja aiheuttava metformiini. Hyviä lääkkeitä silti, tutkimusnäyttöä on runsaasti.
https://www.terveyskyla.fi/diabetestalo/diabetes/tyypin-2-diabetes/tyypin-2-diabeteksen-verensokerin-laakehoito Anonyymi kirjoitti:
Nämä ovat yhdistelmävalmisteita, joissa toisena ainesosana aloittajalle vatsavaivoja aiheuttava metformiini. Hyviä lääkkeitä silti, tutkimusnäyttöä on runsaasti.
https://www.terveyskyla.fi/diabetestalo/diabetes/tyypin-2-diabetes/tyypin-2-diabeteksen-verensokerin-laakehoitoAP arveli kestävänsä pienempää määrää metformiinia ja itse syön XigDuossa metformiinia 1700 mg päivössä.
hvp27 kirjoitti:
AP arveli kestävänsä pienempää määrää metformiinia ja itse syön XigDuossa metformiinia 1700 mg päivössä.
Unohtui mainita että kakkosen ensisijainen hoito on laihdutus ja liikunnan lisäys.
- Anonyymi
Terveyskeskuslääkäreillä on sen verran pitkä koulutus, että luulisi heidän ydinosaamisalueeseensa kuuluvan potilaalle sopivan diabeteslääkkeen valitsemisen. Joka tapauksessa lääkärin allekirjoitus tarvitaan reseptiin, eikä se ole mikään ilmoitusluonteinen juttu, että potilas kertoo mitä lääkettä hänelle on määrättävä.
- Anonyymi
Syö 15 grammaa voita noin 15 minuuttia ennen ruokailua.
- Anonyymi
jos kertoisit vielä mitä sitten tapahtuu? tuleeko liukkaampi lähtö vessaan vai mitä? Kummallisia ohjeita kun ei tiiä mitä se aiheuttaa sitten
- Anonyymi
Jardiansia varmaankin tarkoitit, ei niitä itse voi lääkärille esittää. Lääkäri ne määrää. Sinun pitää kertoa mitä Metforemi sinulle aiheuttaa. Vaihtoehtoja ja määrän vähentämistä on kysyttävä lääkäriltä. Useilla lääkkeillä on haittavaikutuksia millä mitäkin.
- Anonyymi
Syön myös Forxigaa, vaikuttava aine dapagliflotsiini. se kuuluu natrium-glukoosi-kuljettajaproteiini 2:n (SGLT2) estäjien ryhmään.
Mikä on xigduon ja synjardyn vaikuttava aine? Kiitos hpv! Mitä ajattelet näistä? Ilmeisesti käytät jolmpaa kumpaa.
Kyllä on hyvä itse olla perillä siitä miten lääkkeet toimii.
Ei riitä se, että joku kloppi määrää mitä sattuu.- Anonyymi
Lääkärin asia on selittää, miten kukin lääke toimii ja miksi hän määrää juuri tietyn lääkkeen. Lääkärin pitäisi myös kertoa mahdollisista sivuvaikutuksista ja miten toimitaan niiden kanssa.
Hankalaa on, jos potilas ei ymmärrä lääkärin puhetta tai ymmärtää väärin.
Potilaallakin on toki vastuu omasta hoidostaan, joten sairautta pitäisi tuntea jonkin verran ja ymmärtää sekä lääkehoitoa että etenkin elämäntapahoitoa.
Tablettihoitoinen diabetes on helppoa verrattuna insuliinia vaativaan hoitoon. Se on raskasta, vaatii tarkkuutta. Nuo ovat yhdistelmälääkkeitä ja niissä on toisena vaikuttavana aineena metformiini (hyvä lääke, saattaa pidentää elinikää terveilläkin) ja sitten empagliflotsiini (Jardiance) tai dapagliflotsiini (Forxiga).
Käytän Xigduota.- Anonyymi
Laita Kelan lääkehaku selaimesi kirjanmerkkeihin, niin saat tietää lääkkeen kauppanimen vaikuttavat aineet
https://asiointi.kela.fi/laakekys_app/LaakekysApplication
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517073Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414814HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002728- 1442016
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321597Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171507
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231348Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111223