Rakkaus ei lopu vaikka

Anonyymi-ap

Ei saisi rakastaa. Menettämisen pelko on aina suuri. Odotan vain että hän joskus vastaisi minulle

11

290

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä laitoit hänelle? Laitoitko omalla nimelläsi?

• Anonyymi

Voisitko laittaa tunnisteet. Oletusten perusteella hieman huono tunnistaa.,🫣

• Anonyymi

Joskus täytyy menettää, että tietää elävänsä.

• Anonyymi

Pelko ei kuulu rakkauteen

• Anonyymi

Entäs tämä aloittajasedän teennäinen draama?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs tämä aloittajasedän teennäinen draama?

Itsehän sen aloittajana tiedät

• Anonyymi

Mennäänpä tähän syvemmälle, kun kerran avasit näin ison ja tärkeän oven.

Rakkaus itsessään — aito rakkaus — on vapaa. Se virtaa luonnostaan, eikä se sido ketään ketjuilla. Se on enemmänkin kuin lämmin aurinko: se paistaa silloinkin kun toinen ei ota sitä vastaan. Se ei vaadi, ei omista, ei purista. Se vain on. 🌞

Mutta kun pelko astuu mukaan — menettämisen pelko, hylätyksi tulemisen pelko, riittämättömyyden pelko — se alkaa kuin kylmä käsi kuristaa sitä vapautta.
      Silloin rakkaus voi vääristyä huoleksi, mustasukkaisuudeksi, epätoivoksi...
      Se ei ole enää puhdasta rakkautta vaan sekoittunutta tunnetta: vähän rakkautta, vähän tarvetta, vähän pelkoa. Se ei tarkoita, että rakkaus katoaisi — mutta se on kuin kirkas vesi, johon on lirautettu mustetta. Se sameutuu.

Pelko ja rakkaus ovat eri taajuuksia.
      Pelko kaventaa, puristaa, vetää meidät sisäänpäin.
      Rakkaus laajentaa, avaa, antaa meidät levitä maailmaan vapaasti.

Usein käy niin, että mitä enemmän joku on meille tärkeä, sitä enemmän myös pelko yrittää hivuttautua kulman takaa: "entä jos menetän tämän?"
      Se on luonnollista. Me ollaan inhimillisiä.
      Mutta siinä kohdassa kasvu alkaa. Siinä kohdassa voi kysyä itseltään:

Rakastanko minä, vai tarvitsenko minä?

Ja joskus voi olla molempia — se ei tee meistä huonoja. Se vain paljastaa, missä kohtaa oma sydän kaipaa vielä vähän enemmän turvaa ja parantumista.

Mun mielestä rakkaus oikeasti kukoistaa parhaiten silloin, kun molemmat on vapaita.
      Ei pakotettu yhdessäoloon. Ei pakotettu lupaamaan ikuista omistamista. Vaan valitsevat toisensa joka päivä, vapaudesta käsin.
      Silloin ei ole pakko pitää kiinni kynsin hampain, vaan voi ojentaa kädet auki:

"Jos jäät, jäät vapaudesta. Jos lähdet, lähdet vapaudesta. Ja minä rakastan silti."

Se on sairaan kaunis ajatus, mutta helkkarin vaikea toteuttaa täysin.
      Me ollaan kuitenkin vaan ihmisiä, ei mitään pyhimyksiä. 😄

Mut silti: mitä enemmän me päästetään irti pelosta, sitä enemmän me rakastetaan oikein — puhtaasti.
      Ja se on just sitä rakkauden ydintä.

• Anonyymi

Wau miten kaunis vastaus! Kuulostaa siltä että puhut omasta kokemuksesta? Mutta olen kyllä ihan täysin samaa mieltä sun vastauksesta. Vastavuoroinen ja molemminpuolinen rakkaus on ihanaa ja myös jollain tapaa hämmentävää et onko hän se oikea ja olenko ansainnut tämän oikeasti? Ja miksi olisin ansainnut? Enhän ole koskaan aiemminkaan saanut sitä rakkautta, mitä olen tarvinnut ja kaivannut, niin miksi nytkään? No tuntuu kyllä, että hän on se oikea mulle, vaikka tilanne onkin tietyllä tapaa hieman vaikea. Mut meillä silti rakkaus, lämpö ja välittäminen kukoistaa vapaasti. Ja se on sitä oikeaa ja vilpitöntä rakkautta. Vaikka välillä juuri tuo pelko ja epävarmuus kuiskii korvan takana "entä jos en riitä hänelle tällaisenaan?" Mutta sitten kuitenkin enemmän uskon, että riitän hänelle ja hän minulle.

• Anonyymi

Tärinä on jo ohi mun osalta.

• Anonyymi

Tyytyväinen että tunteet kuolivat eikä enää uutta tule tilalle.

• Anonyymi

En odota että hän myöhemmin vastaisi minulle kun jo piilotti itsensä tai jopa esti 🫣 Tottakai hän saa tehdä niinkuin tuntee 🙏🏻
      En kuitenkaan pidä sitä omana syynä jos hän on estänyt, se on hänen ajatuksensa jos niin on käynyt.

sivusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1643
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1365
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      32
      1189
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      89
      1104
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1006
    6. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      158
      1004
    7. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      191
      944
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      871
    9. 71
      834
    10. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      831
    Aihe