Tietääkö kukaan mikä voisi olla itselläni on micro fun ja siinä 9,8hp(merc) yksipäällä menee hionosti moottori ottaa kierroksia ja käy hyvin, mutta kaksipäällä ei lähde edes plaaniin ja kone niin kuin röpöttää....
entäs moottorin kulmasäädöt kannattaako moottori olla lähellä venettä vai kaukana kakspäällä, kun ajaa...
Terhi Micro Fun -90
7
9606
Vastaukset
- Mtw
Voi olla ettei Micro Fun jaksa enää kahden hengen kuormalla plaaniin. Ainakaan tuolla koneella.
Mutta, trimmaamisesta sen verran että mitä lähempänä riki on peräpeiliä, eli moottori lähellä venettä, sen helpommin plaaniin nousu tapahtuu.
Sitten kun on päästy plaaniin, trimmataan yläspäin, eli konetta poispäin veneestä.
Kun konetta trimmaa alas, muuttuu moottorin kulma niin että potkuri pyrkii työntämään keulaa alaspäin. - MiK
Moi!
Minulla on juurikin sama paatti käytössäni. Ja olen kokeillut sekä 9.8 Mercuryllä, että 15 hp Suzukilla (nykyinen motti).
9.8 -koneella paatti kulkee yksin hienosti, mutta kahdestaan vaatii jo konsteja että saa liukuun. Eli ensin kaasu pohjaan, ja jos ei lähde liukuun, niin sitten matkustaja siirtyy hetkeksi keulapenkille. Tällöin pitäisi lähteä kulkemaan. Kun vene on kunnolla liu'ussa, niin silloin voi ottaa híukan kierroksia pois (ettei Mercury huuda kuolemaa..:) ja matkustaja voi siirtyä keskipenkille. Muistaakseni 9.8 -koneella paatti kulki yksin jopa noin 18-19.5 solmua.
15 -Heppaisella Micro on erittäin mukava ajeltava, yksin tai jopa kolmen hengen kuormalla. Oma ennätykseni on kolme raavasta miestä ruokakassit ja liukuun lähti!
Trimmistä: Oletan että Sinulla ei ole sähkötrimmiä. (EI minullakaan ole, eikä varmaan kellään tässä kokoluokassa..:). Itselläni trimmi on siten, että yksin ajaessa vene lähtee helposti liukuun, eikä jää junnaamaan "ylämäkeen". Toisaalta reilussa matkanopeudessa kannataa etsiä trimmi, jolla keula on hivenen koholla. Tällöin ei tule kaikki pikkupärskeet silmille. Toisaalta paras vauhti löytyy trimmillä, jossa keula aivan täydellä kaasulla tuntuu laskevan. Eli tässä on vaihtoehtoja.
Käytännössä kannattaa ensin pistää se säätötappi keskimmäiseen reikään. Siitä sitten kokeilee siirtää pykälä kerrallaan. Jos haluat keulaa ylös, trimmaa kone kauemmaksi perälaudasta. Vastaavasti keula laskee kun konetta trimmataan lähemmäksi perälautaa.
Koneen röpöttäminen voi merkitä jotain käyntihäikkää, mutta jos se kulkee yksin ajaessa hyvin, niin kannattaa etsiä trimmi kohdalleen ja miettiä moottoria vasta sitten.
Toivottavasti tästä on jotain apua/iloa!
Kysy lisää tai kerro miten kävi!- oldmotor
Voi kirjoitella teille kesän mittaan tähän paketiin liityen,jos tulee jotain, kun teillä on ollut samanlainen.
Itse taistelin tuon koneen kanssa
ja vaihdoin todella paljon kulutus osaa siihen,
mutta onneksi siihen saa vielä uutta osaa mercurilta .. - ja minulla
moottorina mulla on 20 yamaha ja kulkee yksin gps:llä mitattuna 49 km/h - mitä lie solmuina. nousee liukuun vielä 4 hengen kuormalla, jolloin nopeus oli hiukan vajaa 40 km/h. oli ennen kans 9,9 motti mutta se on kyllä liian tehoton tähän veneeseen.
- Nils
Riittäkö Micro Funissa 15hp koneessa potku vesihiihtoon?
- 20hv
Minilla on Microfun 20hv kone. Sillä lähtee liukuun heti. samoin aikuinen mies saa kyytiä vesisuksien kanssa. Liikkeelle lähtö on nihkeää. Hiihtäjä joutuu avittamaan, jotta pääsee pystyyn (75kg). Mutta kun pintaan pääsee, niin nopeus hiihtäjällä on 20 solmua. Lapset pääsee pintaa aivan heti. Kyllä Microssa 20hv olla täytyy. Silloin ei isokaan kuorma paina. Ja puolella kaasulla pääsee 20 solmua-kulutus silloin 6l/h.
- roket
mootorissa liian iso seos jonka takia ei jaksa nostaa plaaqniin mootori yhen pykälän alas päin keski pisteestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759