Olen nähnyt pienvenesatamissa kun jotkut täyttävät juomavesitankin niin laskevat veden jonkun suodattimen läpi tankkiin. Mistähän on kyse ja mistä sellaisia voisi ostaa
vesiletkuun
1
193
Vastaukset
- Anonyymi
Niitä suodattimia saa alan liikkeistä.
Ainakin osa perustuu aktiivihiileen.
Suodattimet toimivat hyvin irtoaineen poistossa, esimerkiksi hiekan. Niiden poistamisessa ei kuitenkaan suurin merkitys ole hiilellä vaain suodatinkoolla. 5um poistaa käytännössä kaiken irtoaineen.
Aktiivihiili vähentää monia kemikaaleja ja makuhaittoja.
Suomessa juomavesi satamissakin on yleensä hyvää. Se ei tarvitse suodatusta sen takia, että olisi epäterveellistä. Veden voi laskea tankkiin, epäpuhtaudet tankissa ja veneen järjestelmässä syövät sen hyödyn, mitä hanaveden ylimääräinen suodatus tuo.
Aktiivihiili ei suodata viruksia eikä bakteereita. Siihen vaaditaan tehokkaammat laitteet. Itse asiassa aktiivihiilisuodatin, jonka läpi ei ole jatkuvaa virtausta, voi toimia mainiona elatusastiana taudinaiheuttajille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733934Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92091Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2301370- 1431324
- 1141179
- 1121168
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil711077Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik61025- 60994
- 35916