Sähkölaskusita

Anonyymi-ap

Hei millaisa sähkölaskuja teillä,on olllut nyt biime aikoina ,
Talvella ja nyt. Verraten.

Kulutus ja mitä on maksanut

17

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei millaisa sähkölaskuja teillä,on olllut nyt biime aikoina ,
      Talvella ja nyt. Verraten.

      Kulutus ja mitä on maksanut

    • Anonyymi

      Kesällä noin 3o e kk
      Nyt talvella noin 1oo e , alle ja yli hiukan

      Kulutus siinä 1000 -2300 kWh

      Ei paneelia , varaava sähkö, takka ilma lämpöpumppu, sisälämpö aikakin talvella 23 c

    • Anonyymi

      Karkeasti arvioiden toteutuneet laskut viime vuodelta tähän päivään:

      Talvella 90-140e
      Syksyllä ja keväällä 40-80e
      kesäkuukausina 20-30e. / kk

      Ostetut kulutukset n. 350-2400kwh / kk. Kesäkuukausina en ole juuri seurannutkaan.

      Siirtomaksut, ja verot karkeasti tuplaa noi summat per kuukausi. Kesällä menee selkeästi enemmän siirtoihin kuin energiaan, koska pelkkä kk maksu on jo aika rapea okt:ssä.

      Paneelit on katolla, ILP ja varaava takka. Takkaa tosin käytetty aika laiskasti talvella koska ei ole kovin kätevä ja sähkö ollut halpaa. Ja se että paneeleilla pääsisi kesällä eroon sähkölaskusta ei toteudu ainakaan meillä. Koska saunotaan, lotrataan lämmintä vettä ja ilmastoidaan ihan huoletta koko kesä. yms.

      Talona Okt: Lämmitettävää alaa noin 180m2 ja ikää 20v,

      • Anonyymi

        Mulla samat tiedot , mutta ei paneeleja , sisä lämpö ajan vähintään 23c

        Paljonkos sulla sisälömpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla samat tiedot , mutta ei paneeleja , sisä lämpö ajan vähintään 23c

        Paljonkos sulla sisälömpö

        21-22 Yleensä sisälämpötila.

        23 on liian kuuma omaan ja perheen makuun. Huomasi kun takkaa laittoi välillä niin tuli välillä liiankin lämmin kun noi lattiat varaa kanssa lämpöä. Ei heti reagoi pienennykseen.

        Varsinkin makkareissa halutaan olla viileämmässä, joten ilmastointi pyörii paljon kesällä.


    • Anonyymi

      Miten sää kokoajan jaksat kiusata ihmisiä! Paneelit on hyvät!

      • Anonyymi

        Asiakkaita keskustelua kiitos
        Pysy aiheessa kuin poliitikko


      • Anonyymi

        Liity mukaan keskusteluihin
        Meidän mielestämme keskustelu kuuluu kaikille. Jos haluat apua ongelmaasi, jakaa ajatuksiasi tai kysyä mielipiteitä, aloita keskustelu! Anonyymisti tottakai.


    • Anonyymi

      Siis talo samankokoinen mutta , vieläkin pienempi sähkön kulutus ja ei paneeleja , sijoitettuna , rahat pankissa ja maksetaan sähkölaskun,

      Sisä lämpö 23c vähintään kesällä ilmastoin aina päällä koko kesän, vaikka ei olla kotona maan.

    • Anonyymi

      Sähköön menee minulla noin 20e/kuukausi. Siirtoon rosvo Caruna perii noin 50e/ kuukausi!!

      • Anonyymi

        Ihan talvellakin vai


    • Anonyymi

      Lähempä tästä tekee riisiä ja kanaa auringon voimalla. Lounastunti.. :D Se on ku rahaa pistäs pankkiin kun energia hiipii kanavainaan suikaleisiin..

    • Anonyymi

      Sähkölaskusita

      Anonyymi-ap
      2025-04-28 06:37:17
      Ilmoita
      Hei millaisa sähkölaskuja teillä,on olllut nyt biime aikoina ,
      Talvella ja nyt. Verraten.

      Kulutus ja mitä on maksanut

    • Anonyymi

      Mulla viime lasku 53e
      Siirto 65 veroineen

    • Anonyymi

      Kyllähän ne sähkölaskut aika kusituksilta tuntuu. Varsinkin siirrot...

      Hmm 200miljoonaa osinkoina pihalle ja lainarahalla muutama kaapelinpätkä peltoon, jotta saadaan taseet verottajalle sopivammaksi ja siirtohinnat kehittymään. Lahot tolpat uusitaan vaan ku kaatuu yms ja jne..

      Ei mahdu taviksen oikestajuun. Vaan on nimenomaan tota sähkölaskusitusta

    • Anonyymi

      Nythän ne vielä nousee myynnin Kin puoli kun monet rakentaa niin lämpövarastoaja esim Vantaa ja Hesa

      Iso säiliö jota lämmitetään sitten kun on nolla sähköö

      Ei riitä sitten meille kansalaisille nollasähköö kun vievät kaikki itse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1767
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1308
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1207
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      228
      986
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      46
      930
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      849
    7. 69
      798
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      39
      754
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe