Lypsykoneet

Anonyymi-ap

Lapsenlapsi kysäisi, oli nuorudessani jo lypsykoneita?

Vastasin, että muistan kun kotitilalle lypsykonesysteemi asennettiin (kannukone) ja muistan vielä merkinkin ja sen seinä'laatan.

Mutta oliko sillä navetan oveen kiinnitetyllä merkin tunnuslaatalla (kuin rekisterikilpi) jotain todellista merkitysta vai oliko se vain merkin "kuin mainos"?

#Alfa Laval

8

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mainos, ei muuta.

• Anonyymi

Merkkilaatassa luki Senior juu oli komee texti, , se kannukoneen ämpäri oli akas painava kun matoo täynä , , punnera sitten siivilän tunkan pääle ollessas varpailaan kaataessasi . että varmaan onnistuu kaato ettei läiky lattialle.

• Anonyymi

Haa,meilläkin oli Senior lypsykone,en ole varma vuodesta että,koska se tuli mutta,kuitenkin ennen kuin menin kouluun.
        Isä sillä lypsi muistaakseni ,äiti ei sitä opetellut käyttämään.
        Se lypsykone on vieläkin tyhjän navetan seinällä paikallaan,alipaine putkisto on purettu pois,kun on tarvittu putkea jonnekin muualle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haa,meilläkin oli Senior lypsykone,en ole varma vuodesta että,koska se tuli mutta,kuitenkin ennen kuin menin kouluun.
        Isä sillä lypsi muistaakseni ,äiti ei sitä opetellut käyttämään.
        Se lypsykone on vieläkin tyhjän navetan seinällä paikallaan,alipaine putkisto on purettu pois,kun on tarvittu putkea jonnekin muualle.

Ka sullapa uuttera isä kun lypsi lehmät mun iskä ei mokomaan alentunut , paitti kerran kun olin äitä kyyvitsemässä sukuloimaan niin myöhästyttiin ilta - navetalta niin kuinkas ollakkaan isä oli jo alotellut ilta lypsyn ja nosteli lypsy vermeitä . . oli jo nääs putklilypsykone , , tuumas ettei tavaks jää " ja lopetti lypsyn , , äiti jatko lypsyn loppuun " ettei tavaks jää . " oli sekin toteamus maitotilalliselta .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ka sullapa uuttera isä kun lypsi lehmät mun iskä ei mokomaan alentunut , paitti kerran kun olin äitä kyyvitsemässä sukuloimaan niin myöhästyttiin ilta - navetalta niin kuinkas ollakkaan isä oli jo alotellut ilta lypsyn ja nosteli lypsy vermeitä . . oli jo nääs putklilypsykone , , tuumas ettei tavaks jää " ja lopetti lypsyn , , äiti jatko lypsyn loppuun " ettei tavaks jää . " oli sekin toteamus maitotilalliselta .

Keskieuroopassa lypsy ja navetta muutenkin on miesten hommaa. Naisia ei näy kuin muutamilla nykyaikaisimmilla tiloilla. Kun Suomesta tulee ryhmä tilavierailulle, ne on ihan ihmeissään kun vähintään puolet on naisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskieuroopassa lypsy ja navetta muutenkin on miesten hommaa. Naisia ei näy kuin muutamilla nykyaikaisimmilla tiloilla. Kun Suomesta tulee ryhmä tilavierailulle, ne on ihan ihmeissään kun vähintään puolet on naisia.

Ymmärrän hyvin tuon yhden vudatuksen , , 70 -80 - luvuila oli naisten työtä tuo lypsy , , isäntä korkeintaan ruokki karjan heinää väkirehua virtasta ja juuri tässä järjestyksessä . emäntä lypsi , pesi koneen , tarkkaili karjan terveyden , , kiima tarkkailu illalla teki vielä kieroksen onko navetalla kaikki hyvin , jotkut emännät otti vielä vittuilut vastaan vanhuksilta lounaala kun oli valmistanut ruuan herrasväelle., ennenen navetalle lähtöö. ( lisäisin vielä trähän tuon siivilän ja tonkkien pesun , , muuripaan alle tulet ja pesuveden lämmitys, ) )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      161
      5247
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      85
      2763
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      92
      1771
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1216
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      49
      995
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      912
    7. Mitä tarkoitat

”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”
      Ikävä
      23
      908
    8. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      903
    9. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      903
    10. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      873
    Aihe