Paljasjalkakengät ovat parhaat kesäkengät

Anonyymi-ap

Joko teillä on paljasjalkakengät?
Minä ostin sellaiset viime keväänä ja kyllä niillä oli mukava kävellä. Ovat hyvin kevyet, jalkapohja saa kävellessä hierontaa kun on ohut pohja, työllistää kaikkia jalkaterän lihaksia, ainakin ostamiani voi pestä koneessa, en enää muita kesäkenkiä tarvitse, paitsi "vierailukengiksi". Maalla voi tietenkin kävellä paljain jaloin ja saada samat kokemukset, mutta täällä kaupungissa ei voi.

21

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö kivet, kovat roskat ja lasinsirut mene niiden läpi?

• Anonyymi

ei mene, tai no, en minä ole lasinsiruilla millään kengillä kävellyt, kierrän lasinsirut aina astumatta niiden päälle.

• Anonyymi

Minä katselin niitä viime kesänä, mutta en arvannut ostaa, ovat aika hintavia. Koska sinulla on niistä hyvät kokemukset, taidan mennä niitä uudelleen katselemaan ja koettamaan, jos innostuisin ostamaan.

• Anonyymi

Ikääntyneille paljasjalkakengät eivät ole suositeltavia.

Eli kannattaa hankkia nimenomaan jalkaa tukevat jalkineet, esim. löytyy ihan senioreille.suunniteltuja, oikein hyvin jalkaa tukevia kenkiä!

• Anonyymi

TOTTA.

• Anonyymi

Jos on jalkavaivoja, ei paljasjalkakenkiä suositella, siis kenellekään, mutta mitään ikärajaa kenkien käytölle ei ole.

• Anonyymi
        UUSI

Niillä kyllä loukkaa jalkansa helpommin, se on selvää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro miten niillä loukkaa jalan?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Uskallan väittää, että korkokengillä loukkaa jalkansa todennäköisemmin kuin paljasjalkakengillä. Ei minulla kokemusta ole, mutta järki sen sanoo, eihän paljasjaloin kulkienkaan jalkaansa helposti loukkaa edes näillä vuosikymmenillä, ellei sitten saa jalkapohjaansa jotain terävää, mutta paljasjalkakengillä se eliminoituu. Täällä kirjoittavat mitä ilmeisimmin henkilöt, joilla ei ole mitään omakohtaista tietoa asiasta. Vanhoilla muutosvastaisuus on lujassa sekä uusien asioiden omaksuminen vaikeaa. Mutta kuten sananlasku sanoo; luulo ei ole tiedon väärtti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro miten niillä loukkaa jalan?

Nehän ovat pehmeät, tökkää varppansa tai joku astuu jalan päälle yms.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nehän ovat pehmeät, tökkää varppansa tai joku astuu jalan päälle yms.

hahahahahahaaa

• Anonyymi

Kengän pitää tukea, varsinkin jos on nilkassa löysät ja venyneet nivelsiteet.

• Anonyymi

Kuten tuossa yläpuolella todettiin, ei jalkavaivaisille, mutta ei kaikki ikäihmiset läheskään ole jalkavaivaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten tuossa yläpuolella todettiin, ei jalkavaivaisille, mutta ei kaikki ikäihmiset läheskään ole jalkavaivaisia.

Kyllä luut alkaa haurastua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä iässä on jo aika paljon heikommat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Käveletkö sitten sisälläkin tukevilla kengillä jottei jalalle satu mitään?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla taas jalkavaivat hävinneet kokonaan paljasjalkakengillä ja jalkojen lihakset päinvastoin vahvistuneet. Viides vuosi jo menossa paljasjalkakengillä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla taas jalkavaivat hävinneet kokonaan paljasjalkakengillä ja jalkojen lihakset päinvastoin vahvistuneet. Viides vuosi jo menossa paljasjalkakengillä.

Riippuu tietenkin jalkavaivasta, mutta kuten aloittajakin totesi, jalkaterän lihakset saavat töitä ihan samaan tapaan kuin paljain jaloin kulkiessa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva kun kommentin kirjoittaa joku jolla on asiasta kokemusta. Yleensä täällä kirjoittelee vain harhaiset tai asioista mitään tietämättömät.

• UUSI

Olen jo muutaman vuoden pähkäillyt jotta ostanko vai enkö. Tänä keväänä kävin jo liikkeessä kokeilemassa ja en ihan niin paljoa innostunut vielä että olisin ostanut. Aika hintavat. Marketeissa myydään halvempia mutta liekö ne kaikki ihan oikeita paljasjalkakenkiä, lähinnä pohjaa aattelin . Mutta kai niillä voisi aloittaa. Ei harmita jos eivät hyvältä sitten tunnukkaan. Pitää vielä tovi jahkailla.

Diabeetikoille joilla on tuntopuutoksia jaloissa niitä ei suositella.

• Anonyymi
      UUSI

Muotihömppää taitaa olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4756
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3155
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2641
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2615
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2348
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1559
    Aihe