Tammereella otetaan vanha, yksikaarinen Erkkilän silta talteen ja myöhemmin se saa uuden elämän kevyen liikenteen siltana, Pispalan uittotunnelin jatkeena, mantereen ja Näsinsaaren väliin.
https://yle.fi/a/74-20158460
Ottakaa mallia siitä ja siirtäkää Kaarisilta. Antakaa sille uusi elämä, ei varsinaisena siltana, vaan ympäristötaiteena.
Nyt näyttää jotenkin siltä, että Lieksaan suunnitellusta ympäristötaidepuistosta ei tule lasta, eikä (... tai siis hanke etenee hitaasti).
Niin no, tuli vaan mieleen, että sen Kaarisillahan voisi siirtää sinne Sittalammen tuntumaan koristeeksi. Siinä tulisi lyötyä kahtakin kärpästä kerralla. Olisi sekä kulttuuriteko, että taide-esine, tavallaan joo...
Valtakunnalliset ja ihan varmana paikallisemmatkin lehdet, ympäri valtakunnan (ja vähän Ruotsissakin) repisivät aiheesta aivan hurjia otsikoita, ja olen aivan varma, että muutama turisti tulisi Lieksaan ihan vaan sitä katsomaan. Sillan siirto olisi kuvaannollisesti ikäänkuin kuolevan kylän viimeinen huokaus enn...
Ottakaa mallia Tammereelta
Anonyymi-ap
4
67
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvö kun otit puheeksi. Kenenkäs idea se taidepuisto oli?
- Anonyymi
Sitä vaan että jos ei tuu mitään niin kuka makso jamiten paljon siihenki mäni rahaa?
- Anonyymi
"Liian tieteellistä" sanoisi susihattu.
- Anonyymi
Ruotsissa siirsivät kokonaisen kaupungin, Kiirunan. luulisi sillan siirron olevan aivan pikku homma!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1225516
- 715198
- 924228
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753660Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603298- 432881
- 152327
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582049- 451907
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381733