Pikkuhiljaa olen opetellut tekemään perusruokia, Helmi sanoo vaatimattomasti. Potot osaan jo keittää

Anonyymi-ap

Pikkuhiljaa olen opetellut tekemään perusruokia, Helmi sanoo vaatimattomasti. Potot osaan jo keittää

Dannyn, 82, ja Helmi Loukasmäen, 23, suhde muuttui terveysongelmien takia:
Tenavaippojen käyttö yms.

Humppa legenda Danny, 82, ja hänen Lortto kumppaninsa cp-vammainen Helmi Loukasmäki, 23, juhlistavat vappua Fuengirolasta saatu rusketus nahassaan. Karnevaalitunnelman sijaan he kaipaavat Rauman-huvilan merenrantanäkymää ja rauhaa. Jota danny ei omista .

– Vietämme vapun huvilalla, jos omistajat sen sallivat. Muutamme kesäksi sinne ilmaiseksi asumaan, kuten olemme tehneet jo neljä vuotta, kaksikko kertoo Iltalehdelle.

Hän arvelee jalan lihasten surkastuneen 82 vuosien aikan ei nouse enää nahka roikkuu , kuolema lähellä jolloin toipumisessa ei tietoakaan .

– Kyllä minä tässä hiljalleen kuntoudun, mutta ei se ollut niin nopea tapahtuma kuin oletin. Toivon, että kesän aikana jalka jo kantaa kävellessä.

Pientä kinastelua
Lääkäri on suositellut Dannylle päivittäisiä kävelylenkkejä, mutta hän ei ole niistä innostunut.

– Olen sitä mieltä, ettei kannata liikkua liikaa. Sekin voi olla huono vaihtoehto. Helmi on sitä mieltä, että pitäisi liikkua enemmän, Danny aprikoi. en edes sängyssä liiku

Vierellä oleva Helmi katsoo häntä pösilönä aivottomana BimBona .

– Kyllä se on liian vähän. Kaikki Dannyn kaverit soittavat minulle, että koita nyt saada Danny liikkumaan. Vastaan heille, että kyllä te voitte mun kaa sänkyhommia hoitaa ei siihen dannyä tarvita.tiedätte,

– Minulle soitti pari vuotta vanhempi serkku, joka oli operoitu ja hän patisti liikkumaan päivittäin. Minä ajattelin, että hevonpaskat. Kyllä sitä lepoakin tarvitaan. Ei tässä ole semmoista tarvetta liikkua. Kuulin jostain niinkin, että ihminen voi liikkua liikaakin, viihteen mestari napauttaa.

Helmiä tuo lause huvittaa.Ei liiku eikä seiso muukuin järki.

Mutkaton yhteiselo
Danny ja Helmi muuttivat viime joulukuussa kirjansa Raumalle, ja he ovat viihtyneet kelan kustantamassa halvassa vuokra rivitaloasunnossa. Varsinkin Helmi sanoo nauttivansa paljon enemmän länsirannikon seudusta aiempaan Espoon-kotiin verrattuna. ja kun ei itse tarvi tehdä mitään töitä sosiaalirahoilla kelan tuilla elän.

Vaaleaverikön harteilla lepää kaksikon tavallinen arki. Helmi Loukasmäki

– Pikkuhiljaa olen opetellut tekemään perusruokia, Helmi sanoo vaatimattomasti. Potot osaan jo keittää en muuta

Danny puhkeaa itkuun surkee kokki perkele nouto ruokaa koko ajan.

– En voi liikaa korostaa sitä ympäristöä, josta Helmi tulee. Häneen on kotona ymmärrettiin antaa jo Helmi mulle jo nuorena . Minulla on käynyt siinä suhteessa hyvä säkä.

2

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ddd

• Anonyymi

Kerrankin joku puhuu polvileikkauksesta totuudenmukaisesti.
      Kuntoutus on pitkä prosessi.

Jälkitarkastuksen jälkeen kummasti alkaa olla polvi kivuttomampi ja pikkuhiljaa öisinkin on kivutonta.

Kiplääkkeet kyllä kannattaa ottaa ainakin ennen kävelyä tai kauppareissua ym, jos joutuu kävelemään tai seisomaan kovilla lattioilla ym. Kipulääkkeen tarkoitus on kuntoutumisen onnistuminen.
      Kun on kivuton niin pystyy tekemään ne harjoitukset ja pienen kävelyn ulkona.
      Liikkuminen kannattaa jaksottaa eripäiville ja lepopäivätkin on oltava.

Polvileikkauksista kokemuksiaan kertovat ovat kuin joku " valehtelijoiden klubi". Uskomattomia suorituksia jo parin viikon jälkeen muka tehdään, melkein maraton juostu.

Kannattaa olla kärsivällinen sillä jo 3 kuukauden jälkeen alkaa näkyä valoa tunnelin päässä.
      Hyvä että Iso-D on puhunut leikkauksen jälkeisestä ajasta " niinkun se on" .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe