Kuolinilmoituksia on lehissä runsaasti joka kevät tähän vuodenaikaan. Jopa synkän syksyn odotus jää pienemmille kuolinluvuille.
Jo useanpana vuotena olen pyytänyt Viikate-Wilmalta, että hoida munt pois ennen tulevaa talvikautta.
Tässä sitä samaa taas anomassa. Kun on häpee sukulaisten kuulla, että oman käden kautta poistui...
Mutta ei hänessä mitää. Jatketaan ajatuksella ettei täs kurjuutta kummempaa voi tapahtuu.
Elämme kovaa aikaa kansalaiset.
17
176
Vastaukset
- Anonyymi
Olen itse kerran nähnyt mustaan huppukaapuun pukeutuneen Kuoleman, tuon kuulun Viikatemiehen sairaalasänkyni päädyssä. Nauraa hohotti ja minä kauhuissani pyöriskelin, tuskissani. Heitti uhkauksensa ja katosi.
"Heikkokuntoisen harhoja"? Ehkä. - Anonyymi
Itselläni muutoin on valtaosa ent. tutuistani kuolleet jo kauan sitten. Pääkaupunkiseudun hautausmailla, suurin osa.
- Anonyymi
Kesän tulo antaa meille mahiksii kestää pitkän pimeän kauden alkamista. Sitä kestää puoli vuotta kuten lehtipuillakin.
- Anonyymi
joskus tuntuu että jos jonkun sairaskohtauksen takia joutuu sairaalaan, niin kuolee sille reissulle,
korona aikana kuoli muutama lähisukulainen,
soitti ampulanssin niin sairaalassa kuoli noin vajaan kahden viikon kulutta
ei eläny kauaa, samoin kävi toiselle sukulaiselle, melkein heti kuoli kun joutu sairaskohtausen takia sairaalaan,
joten ei tee mieli soittaa ampulanssi melkein tietää heti että reissu okin sitten viimen , voiki jättää hyvätsi saman tien takasi ei ole enään tulemista.- Anonyymi
Sairaala voi olla kuolemaksi. 👻
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaala voi olla kuolemaksi. 👻
jokseenki varma asiasta, niin on, varsiki vanhuksille,
joten jos suinki ei kannata soittaa ampulannsia,
- Anonyymi
Huhtikuu on kuukausista julmin. Eräänlainen taitekohta, pitkä talvi vie aina voimavaroja ja sitten talven jälkeen pitäisi melkein välittömästi ottaa kiinni alkavasta keväästä. Voi olla monelle väsyneelle liikaa, ei vaan jaksa enää.
- Anonyymi
Näin se on. Talvi vie voimat, kun ei pysty liikkumaan paljon
ja pimeys laskee mielialoja.
Itse olen talven aikana sairastanut kaksi pitkää kuumetautia.
Oli korkea kuume monta päivää. Lähes 40 astetta.
En edellisestä ehtinyt kolmessa viikossa toipua,
kun tuli toinen. Ehkä ne A- ja B-virukset.
Nyt on olo niin heikko, ettei tiedä miten tästä toipuisi kesäksi.
Vielä on niin kylmäkin, ettei paljon huvita ulkonakaan jaloitella.
Olisihan se mukava vielä yksi kesä kokea,
ikäänkuin "palkkioksi" talven koettelemuksista.
Kevät etenee nopeaa vauhtia.
Vihreys lisääntyy päivä päivältä melkein silmissä,
kun vain ilmat lämpenisivät pian edes vähän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se on. Talvi vie voimat, kun ei pysty liikkumaan paljon
ja pimeys laskee mielialoja.
Itse olen talven aikana sairastanut kaksi pitkää kuumetautia.
Oli korkea kuume monta päivää. Lähes 40 astetta.
En edellisestä ehtinyt kolmessa viikossa toipua,
kun tuli toinen. Ehkä ne A- ja B-virukset.
Nyt on olo niin heikko, ettei tiedä miten tästä toipuisi kesäksi.
Vielä on niin kylmäkin, ettei paljon huvita ulkonakaan jaloitella.
Olisihan se mukava vielä yksi kesä kokea,
ikäänkuin "palkkioksi" talven koettelemuksista.
Kevät etenee nopeaa vauhtia.
Vihreys lisääntyy päivä päivältä melkein silmissä,
kun vain ilmat lämpenisivät pian edes vähän.Kaikkea hyvää elämääsi, syötkö vitamiineja riittävästi
niistä on suuri hyöty varsinki väsymystilan poistamiseen,
kun aloin käyttämään D-vitamiinia myös B 12 ja C.vitamiinia,
ostin myös Ramavit- rautalääkettä,
pikkuhiljaa väsymys väistyi
huomasin ihmeissäni olevan paljon pirteämmäksi kuin pitkiin aikoihin,
varsinki D- vitamia ei tarvi jatkuvasti syödä, mutta kuurina jokun aikaa,
myös sinkkiä ja mangnesium aina joksus on hyväksi,
sairaalassa ne syötti minulla sinkkiä ihon takia, se vahvistaa ihoa,
- Anonyymi
Kevään tulo tietää lähtöä monelle oman käden kautta. Näin on ollut jo kauan. Mistäköhän johtuu, että juuri kevään korvilla?
- Anonyymi
kyllä se lähtö on mielessä muuloinki vanhalla ihmisellä
olis vaan helppo mutt ei tiedä miten se tulee ja milloin,
oma toive on, pilleri valmiiksi kotiin lääkekaappiin,
jonka sitten ottaa joskus ITSE ottaa illalla nukkumaan mennessä
kun i t s e on siihen valmis ja lähtö on itselle mieleinen päätös.
jokatapauksessa meikäläisellä ei voi kovin pitkää elämää enään olla, kun ikäki on jo lähes yhdeksänkymmentä ja syd. vajaatoiminta estää suuresti liikkumista ja muutaki puuhastelua. - Anonyymi
En ikinä ymmärtänyt, miksi äitini poti huonoa oloa ja mielen pahoinvointia keväisin. Ihaninta aikaa vuodesta. Kunnes tuli eka kevät yksin. Valo oli liikaa, sitä oli liikaa, kun mielessä ei ollut mitään valoa.
- Anonyymi
Kuolemastaan,puhuvat ovat huomiohakuisia. Wii.,mitä,arvoitusta .Se on kiusaamista!
- Anonyymi
Mitä murretta nämä kirjoittaa?
- AnonyymiUUSI
Kuolema vanhana on yhtä normaalia ja hyväksyttävää , kuin vauvan syntymä.
Puhumattakaan, kun tälläkin palstalla moni haluaa kuolla ns saappaat jalassa.
Todella kaksinaismoraalista surkutella ,kun joku vanha ystävä on päässy pois.
Iloitkaamme siitä, kun on saanut elää pitkän rikkaan elämän, nostakaamme sille malja.
Tietysti on eri asia itkeä sitä omaa yksinäisyyttään , jos tuntee kärsivänä elämästä. Niinhän monella kuulostaa olevan.- AnonyymiUUSI
niin siis jos kuolemaan ei olisi bakteerimassa täyttäisi kerrostalonne kiireestä kattoon ja varsin nopeasti
voi katsoa kolibakteeria joka puolittuu ehkä noin puolessa tunnissa ja jonka massa kuiva-aineena molekyyliltä
on pyöristettynä jotain 250 fg niin vähän pyöristelemällä laskua saadaan tulos lg= kymmenlogaritmi
puolituntisia kuluu 12 + lg(bakteerimassa yksiköissä fg)
eli jos halutaan bakteereja
gramma aikaa kuluu 46 tuntia, hyvä eipä ole paljon
jos kilo 51 tuntia
jos tonni 56 tuntia
jos tuhat tonnia 63 tuntia, hätätila
jolloin alatte jos talossanne kulkea polviiin asti bakteerimassaa
eli 46 tunnissa ette huomaa mitään ja 63 tunnissa on koko elämänne loppu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
niin siis jos kuolemaan ei olisi bakteerimassa täyttäisi kerrostalonne kiireestä kattoon ja varsin nopeasti
voi katsoa kolibakteeria joka puolittuu ehkä noin puolessa tunnissa ja jonka massa kuiva-aineena molekyyliltä
on pyöristettynä jotain 250 fg niin vähän pyöristelemällä laskua saadaan tulos lg= kymmenlogaritmi
puolituntisia kuluu 12 lg(bakteerimassa yksiköissä fg)
eli jos halutaan bakteereja
gramma aikaa kuluu 46 tuntia, hyvä eipä ole paljon
jos kilo 51 tuntia
jos tonni 56 tuntia
jos tuhat tonnia 63 tuntia, hätätila
jolloin alatte jos talossanne kulkea polviiin asti bakteerimassaa
eli 46 tunnissa ette huomaa mitään ja 63 tunnissa on koko elämänne lopputämä on siis sama ongelma kuin maalainen ja matu
ensin maalainen ei huomaa mitään hyvin menee
ja sitten äkkiä koko sen elämä on tuottu
ihminen bakteeri .... kaikki kasvaa samalla mekanismilla mutta aikavakio vaihtelee
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2122878Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2131279Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1161241Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi3491138- 1111053
- 891007
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa402991- 66904
- 46894
- 53881