Voi hitsin pimpulat, kun Suomen kesä on lyhyt. Kesä ei ole vielä edes alkanut ja ensi kuun jälkeen on heinäkuu ja ensilumi sataa maahan.
Ehkä hieman liioittelin, mutta kyllä lapsena kesät oli paljon pidempiä. Ainakin se tuntui siltä. Silloin ei toki talvikaan haitannut yhtään. Aikuisuus ja oravanpyörä pilasi kaiken.
Nyt toki eläkkeellä voisi ryhtyä yrittämään, että saisi sen lapsenomaisen iloisuuden takaisin.
>simiti<
Tajuatteko kohta olevan syksy!
52
280
Vastaukset
- Anonyymi
Eläkkeellä on kaikki aika maailmassa nauttia kesästä. Ei kannata jumittua sisälle.
- Anonyymi
Kesä saapuu 15-20.5. Se on hyvin usein niin. MM-jääkiekkokisojen aikana. Rannikoilla se voi tulla hieman viiveellä jos on meri-ilmasto. Syyskuu on onneksi vielä ihan mukavan lämmin. Ensin on talvi vappuun asti ja sitten yhtäkkiä parissa kolmessa viikossa siitä eteenpäin alkaa kesä. Kevät kestää siis 2-3 viikkoa.
- Anonyymi
Mitä vikaa syksyssä on ?
- Anonyymi
Ei syksyssä ole mitään vikaa, mutta sen jälkeen tulee se 11 kuukautta kestävä talvi.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei syksyssä ole mitään vikaa, mutta sen jälkeen tulee se 11 kuukautta kestävä talvi.
>simiti<Mitä vikaa talvessa on? Kyllä ulkona tarkenee kun osaa pukeutua oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vikaa talvessa on? Kyllä ulkona tarkenee kun osaa pukeutua oikein.
Se suunnaton pimeys ja liukkaat kelit. Eikö tätä Suomea voisi jotenkin sahata irti Euraasiasta ja hinata päiväntasaajalle?
Tai sitten voitaisiin houkutella kaikki Kongolaiset tänne. Kun kaikki olisi täällä niin lähdettäisiin vaivihkaa itse Kongoon ja julistettaisiin se Uudeksisuomeksi. Siellä olisi lämpöä, valoa ja valtavat mineraalivarannot.
>simiti<
- Anonyymi
Aloittaja kirjoittaa kuin meillä mummot tuumasivat lapsuuden kodissa.
Juhannuksena pihakeinussa sen viimeistään kuuli.
"Se on nyt sitten kesäkin taas menny!"
Ei motivoinut pientä tenavaa, joka odotti heinäpellon niittoa. Että pääsee heittämään keihästä. Ja sitten myöhemmin latoon hyppimään heinät painuksiin. Sitten ladon valtasivatkin kodittomat jotka viettivät siellä öitään. Lumien tuloon saakka.
Mies 65- Anonyymi
Oliko maaseudulla kiertolaism*nneja jotka kävivät väkisin kylässä varastellen tavaraa? Mä oon kuullut ihan tosijuttuja että tuollainen on ollut aivan normaalia menneinä vuosikymmeninä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko maaseudulla kiertolaism*nneja jotka kävivät väkisin kylässä varastellen tavaraa? Mä oon kuullut ihan tosijuttuja että tuollainen on ollut aivan normaalia menneinä vuosikymmeninä.
Joo kyllä. Tai siis naiset oli myyvinään pitsiä. Miehet vartioivat ja tarkkailivat ympäristöä. Jos pussihousun suuhun sattuisi löytymään jotain "myytävää".
Jonkin verran vierailujen määrää vähensivät jo joltakin rouvalta ostetut pitsiverhot porstuan ikkunoissa.
Mutta sitten taas jos oli hevosia, kuten meillä, niin kyllä liikennettä riitti. Suurikokoinen koira pihalla oli talonpojan paras ystävä. Sellaista tottelivat kaikki.
Mies 65
- Anonyymi
kpli mpåea tge,åpose,åo ,isoollo laååaöeesta ever. Kidas Åroestom Fever
- Anonyymi
Nyt ei jaksa ajatella syksyä kun pitäis ensin pestä toi kevät/syksytakki ja ottaa se sitten syksyllä kaapista. Eli mä alan miettii syksyä sitten kuhan ensin olen saanut tuon takin pestyä jotta voi alkaa odottaa syksyä. Kivempi ottaa puhdas takki käyttöön ja vie tilaa tossa eteisessä jos en sitä pese.
- Anonyymi
ajattelin ehdottaa kuin joku Bejweled *Deluxe ppeliä kuin kestitävä joku hausk pweli sekäå työillja pojille.
- Anonyymi
Minä ainakin odotan syksyä, mukavampi se on viileä syksy, kuin tukalan kuuma kesä.
kun on kesä, niin kaikkialla tuntuu olevan mielipide, että kaikkien pitää nauttia ja olla aurinonpaisteessa, muuten ei ole ihminen.
Syksyllä on mukavaa pimenevät illat, voi olla vana kotona ja harrastaa sisäharrastuksia, kuten pelikonsoli/tietokone pelaamista, digitaidetta ja muuta mukavaa.
Juu nuorena kesät tuntu, etteikö kesä lopu koskaan.- Anonyymi
Voi olla vaan kotona ja syödä itsensä ennennäkemättömään painoon.
Kesällä "joutuu" menemään ulos. Ei saatana mitä settiä.... - Anonyymi
Minusta on mukavampaa käydä kävelemässä kun on poutaa. Sateella tuppaa tuulemaan ja sateenvarjo sitten temppuilee tuulen kanssa jolloin se sateenvarjo ei suojaa sateelta.
- Anonyymi
Niin no, päivä alkaa taas lyhentyä 7 viikon kuluttua, eli talvea kohti lähtö on tässä piakkoin edessä.
Vitun Suomi....miksi esi-isämme valitsivat jäädä tänne pimeään perseeseen ympäri vuoden?
Ymmärrän kesän, luonnonmarjat, kalan ja riistan, mutta kuka helvetti täällä talvella haluaa olla?
Kaikki paikat jäässä, suolaa, hiekkaa, pimeyttä ja naamat norsunvitulla.
Ei helvetti, muutan etelään.- Anonyymi
Mietipä sitä, jos olis vuoden ympäri +26...+40 asteen lämpötilat, eikä koskaan viileämpää.
Ilman ilmastointia olisi mahdoton pärjätä ainakaan suomalaisen.
Thaimaassa, Intiassa ja trooppisissa maissa on aina kuumaa suomalaiseen ilmastoon tottuneelle.
Muutaman viikon hellejakson kestää, mutta jos tukalaa hellettä jatkuisi viikko tolkulla 3 kuukautta, niin kyllä se kävisi jo voimille ja terveyden päälle varsikaan, jos ei ole ilmastointia asunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietipä sitä, jos olis vuoden ympäri 26... 40 asteen lämpötilat, eikä koskaan viileämpää.
Ilman ilmastointia olisi mahdoton pärjätä ainakaan suomalaisen.
Thaimaassa, Intiassa ja trooppisissa maissa on aina kuumaa suomalaiseen ilmastoon tottuneelle.
Muutaman viikon hellejakson kestää, mutta jos tukalaa hellettä jatkuisi viikko tolkulla 3 kuukautta, niin kyllä se kävisi jo voimille ja terveyden päälle varsikaan, jos ei ole ilmastointia asunnossa.Neljä vuodenaikaa on paras. Valko-Venäjä olisi ihanteellinen ilmastollisesti, monet muut seikat tosin eivät. - sivusta.
- Anonyymi
espanjassa sataa jo lunta kuin yleensäkin kesäisin, on satanut on totta.
joku pelijuttu aika hauskakin sinäånsä jalokivien yhdiselyä peli, alkaa vilisemään unissakin kohta jalokiviä
bejeveled-peli - Anonyymi
miehen mitta on pitää elää yhsellä kuivatulla herneellä koko vuosi sen yhden herneen ravinnolla, muuten ei ole hän mies eikä mikään...
- Anonyymi
Syksy alkaa siitä, kun ensimmäiset mansikat kypsyvät ja varsikin mustikat.
Vaikka ihmiset eivät vielä olisi sitä mieltä, että syksy alkaa, kun ensimmäiset marjat kypsyvät, mutta se on jo luonnolle syksyn merkki.
Ajatelkaapa, vappu oli eilen ja joulusta vappuun oli 4 kuukautta ja 4 kuuukautta tästä eteenpäin on jo elokuu eli syksy.
Yksi varma keino on saada kesä kulumaan hitaasti on ottaa jakkara, mennä mansikkapensaan vierelle istumaan ja istua siinä niin kauan, kunnes ensimmäinen mansikka on kypsä.
Siinä kun päivän istuu, niin illalla totea, että siihenhän menee ikuisuusm että
mansikapensaassa on maniskoita, ei edes kuki vielä, eikä näy vihreitä lehtiäkään kuin muutama. - Anonyymi
Mä katselen paljon lyhyemmällä aikaperspektiivillä. En ole vielä päässyt ajatuksissani ihan kunnolla edes kesään. 🙂
- Anonyymi
sahaeassa sataa lunga päivittäin ja Espanjaanjaan mennessä pitää vaeustaurua tottatakeilla, se on tämä ilmaston muutos.
Niin on. Mä jo viime kesänä kerroin, että siinä tulee kesän kanssa yhteen syssyyn se syssy. Niin sitten se yks sano ettei jaksa syssyyn asti, niin se pisti mut itkeen. Vai ikäväkö se palsta oli. No joka tapauksessa suhteissa. Ja seuraavana päivänä tentti, niin eihän se läpi menny. Mutta syssyllä sen uusin ja sain täydet pisteet. Ja loppuvuodesta ainakin henkilö vielä elossa, että ei siinä mitään hätää ole. Tuleeko teillä nää vuodenajat tälleen nipussa? Siis niin ettei niitä erota.
- Anonyymi
Mulla ei ole ollut ikinä ongelmia vuodenaikojen kanssa,paitsi talvella kun kenkien sisäpohja menee rikki ja kun lumet alkaa sulaa niin se vesi tulee pohjasta läpi. Mutta muuten mulla ei ole ongelmia vuodenaikojen kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole ollut ikinä ongelmia vuodenaikojen kanssa,paitsi talvella kun kenkien sisäpohja menee rikki ja kun lumet alkaa sulaa niin se vesi tulee pohjasta läpi. Mutta muuten mulla ei ole ongelmia vuodenaikojen kanssa.
No se talvi tulee aina läpi. Jos ei takista, niin sitten kengän pohjista. Talvisin ei saa mitenkään niin, ettei ois töissä sormet jäässä. Ja turvakengissä jäätyy ne teräspohjat. Vaikka mä vaihdan aina vuorotellen kahvitauolla kenkiä, että ehtii toinen pari lämmetä.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No se talvi tulee aina läpi. Jos ei takista, niin sitten kengän pohjista. Talvisin ei saa mitenkään niin, ettei ois töissä sormet jäässä. Ja turvakengissä jäätyy ne teräspohjat. Vaikka mä vaihdan aina vuorotellen kahvitauolla kenkiä, että ehtii toinen pari lämmetä.
Mulla on vaan käytössä ihan normi talvikengät niin en tiiä miten tollaset työkengät toimii
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on vaan käytössä ihan normi talvikengät niin en tiiä miten tollaset työkengät toimii
Toimiihan ne, vaan ei kylmässä. Niissä on ns. Naulaanastumissuoja, eli ei mene piikki pohjasta läpi. Samoin kärki teräsvahvistettu, jos jotain tippuu vapaalle. Siitä tulee vaan paha tapa potkia kaikenlaista ja sitten kun on siviilissä, niin käy kipeästi, kun potkaseekin vaikka jotain kiven ja onkin tennari jalassa.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Jero ystäväni. Muistan niin elävästi nuo kilotolkulla painavat turvasaappaat. Sieviläiset toki. Ei niissä auta mitkään vuorauksetkaan talvella, kun se teräskärki imee kylmyyttä täysillä.
Kyllä jalkarätit tuli tutuksi vuosien aikana. Toisaalta nehän suojeli varpaita. Kerran kokeilin kun sain uudet kenkulit. Pistin vanhan kenkulin trukin renkaan eteen ja ajoin päältä.
Ei hitto käynyt mitenkään. Varpulit olisi siis olleet suojassa.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Jero ystäväni. Muistan niin elävästi nuo kilotolkulla painavat turvasaappaat. Sieviläiset toki. Ei niissä auta mitkään vuorauksetkaan talvella, kun se teräskärki imee kylmyyttä täysillä.
Kyllä jalkarätit tuli tutuksi vuosien aikana. Toisaalta nehän suojeli varpaita. Kerran kokeilin kun sain uudet kenkulit. Pistin vanhan kenkulin trukin renkaan eteen ja ajoin päältä.
Ei hitto käynyt mitenkään. Varpulit olisi siis olleet suojassa.
>simiti<Sievit on mullakin. Ei mun jalkaan oikeen muut sovi. Vaikka mielellään nää rakennusalan työnantajat tarjoisi jotain ihme merkkejä. En tiedä mistä lidlistä käyvät ostamassa. Jalkarättejä en koskaan käyttänyt, mutta muistan isä vainaa niitä usein saappaiden kanssa piti, kun tykkäs luonnossa paljon kulkea.
- Anonyymi
*nyt on on talvi ja pakkanen Barcccelonsa onpi
- Anonyymi
Inhoan oravia, mutta fillarointi on ihan jees.
Oravissa mua on aina vituttanut niiden silmät: Jos pään tilavuudesta menee yli 50% silmiin, niin onko se enää mielekästä.
En kysy, totean.
(naurua)- Anonyymi
Haluutko enemmän kertoa mitä tunteita toi inho oravia kohtaan herättää?
- Anonyymi
Oravan näkökenttä on laaja, ja se näkee eri suuntiin tarkasti ja pitkälle joutumatta liikuttamaan päätään. Orava näkee kuitenkin vain kaksivärisesti, eikä se erota punaista väriä. Myös oravan hämäränäkö on ilmeisesti suhteellisen heikko. Oravan silmän linssissä on kellertävää pigmenttiä, joka vähentää auringonvalon heijastuksia, voimistaa värien kontrastia ja suojaa silmää ultraviolettisäteilyltä aurinkolasien tapaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluutko enemmän kertoa mitä tunteita toi inho oravia kohtaan herättää?
Inhoa
Inho on tunne.
(reps) - Anonyymi
Oravat ottavat päivänokoset, niin voisitko silloin harkita liikkuvasi ulkona?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Inhoa
Inho on tunne.
(reps)On kyllä. Olet sä käsitellyt tuon tunteen vai onko sen asian käsittely liian tuskaista? Onko vaan helpompi unohtaa että oravia on edes olemassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Inhoa
Inho on tunne.
(reps)Onko tää inho vaan oravia kohtaa vai koskeeko tää inho myös esim kummituseläintä jolla on myös isot silmät?
- Anonyymi
oikeasgti olen aika iloinen kun luulen keksiväni jonkin hauskan pelin etokone niin jjjun
- Anonyymi
älä ole hullu, olsw hengenvaarallinen
- Anonyymi
joku hauska peli-ideakkin jooh tyttöjen kanssa johon erilaisia kuvia ja niitä yhdistää sitten hauhskakin vähään
- Anonyymi
esimerkiksijoku pyykinpesukone, sen yhdistää Vic-20 tgietokoneesseen niin tuollaistakin joka tekisi hassunkin pelistä
mihin yhsistäisit Pontiact GTO - auton, varmaankin kahvinkeittimeen.. - Anonyymi
Jos kalpa voittaa tänään mestaruuden niin voikin alkaa odottaa syksyä
- Anonyymi
jooh näen kohta kai ihan hyv in kun gämä jugu tytöjenkin hauskan pelin tekemimisen knanssa syksylllä kai oli tytöjen hauska peli-juggu sitten
- Anonyymi
Suu suppuun, vielä ei ole kesäkään.
- Sheena - Anonyymi
😂🤣😅 nuori ihminen haluaa jussin erehdyksensä. Tyhmänä se ei opi siitäkään. Nuoruus on semmoinen nääs. Ei sunkaa kukaan kulje lappu yhdellä korvalla.
- Anonyymi
lannattaa tuokin huomagtaa vegaanigan ei saa hengittää mnormaalia lihansyöhän ilmaa eli...
eläintuotteita. - Anonyymi
vegaanin haukaus ypön gtuomerrullessa nukkuessa rföedkä valtiopetos haukotuskin niukkuessa ympäeisröpetoksia
- Anonyymi
nyt tulee vettä, näen kone-tiedon jutusta säätä..
todella niin pitää opetella olemaan kokonaan ilman rillejä.. - Anonyymi
niin noh tuollainen kun pitäisi vielä viikko varos psljon silmiä jotta ei unessakaan vahingossa koskettelisi,
löysin taaskin jonkin piiloutuneen karkin salkmiakkijutun sohvatyynyjen välistä... - Anonyymi
pörm latsimit kptaom k'mmott'v'' kitia ka larlloåisso hajonnut niin sitten iitä karamellava oi olla sohvatyynyjenkin välissä
- Anonyymi
Jos oikein jännittävä juttu katsoa niin joku karkkipussi räjähtää käsiinkin ja karamalellit valtoimenaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694732
- 1053525
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383296- 492773
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262708Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52159- 232051
- 1991970
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981581Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91478