Moktar.Gubta
2025-05-01 12:52:34
UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Autoilijalla oli tuossa tapauksessa myös omat velvollisuutensa. Autoilija vähintään osasyyllinen.
- Ajoneuvolla suojatietä lähestyttäessä on noudatettava erityistä varovaisuutta ja ajettava sellaisella nopeudella, että ajoneuvon voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä.
Tuo velvoite on ajoradalla ajavilla ajoneuvoilla jokaisen suojatien kohdalla, vaikka ketään ei edes näy lähellä suojatietä. Autoilija ei onnistunut tuossa hänen velvoitteessaan. Skuuttaaja oli toki väistämisvelvollinen, mutta jos autoilija olisi lähestynyt suojatietä lain velvoittamalla tavalla, niin olisi varmasti ennättänyt jarruttamaan.
Tuota tilanteen mukaista varovaisuutta on usein käytetty sinä viimeisenä lyömäaseena, jolla autoilijasta tehdään ja saadaan aina syyllinen.
Oikeus osaa toisinaan käyttää järkeä ja todeta, että mahdoton on mahdotonta. Ei autoilija sentään ole varajeesus. Tässäkin tuomiossa oli ymmärretty, että sähköpotkulautailija voi tulla sellaisella nopeudelle ja niin yllättäen, että autoilija ei ehdi tehdä yhtään mitään.
Itsekin olen meinannut ajaa sähköpyörämummon yli suojatiellä. Tällainen kiituri pölähti puskan takaa suojatielle sivuillee vilkuilematta ja kaasu ihan pohjassa. Tavallisen pyöräilijän ehtii tässäkin paikassa havaita ihan normaalisti, mutta 30 km/h kiitävä mummo oli lähes ylivoimaisen vaikea tehtävä. Ehdin sentään hidastaa riittävästi, mutta lähellä se jo oli.
Parhain terveisin, Moktar. ;)
Itsekin olen meinannut ajaa sähköpyörämummon yli suojatiellä.Moktar Gubta sanoo
10
117
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi jaksat kopioida muiden kirjoituksia eri palstoille? Eikö ole esittää omia juttuja tai mielipiteitä?
- Anonyymi
Miksi kirjoittaa moneen kertaan?
Tekoäly on jo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kirjoittaa moneen kertaan?
Tekoäly on joJos tuo on vastauksesi, niin on paha vastata noin tyhmään kirjoitukseen. Yritän kuitenkin antaa vinkin, joka lukee jo aiemmin, eli "mielipide".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo on vastauksesi, niin on paha vastata noin tyhmään kirjoitukseen. Yritän kuitenkin antaa vinkin, joka lukee jo aiemmin, eli "mielipide".
Kirjoita lisää moktar gubta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoita lisää moktar gubta
Miksi kukaan hänen kirjoituksia haluaisi lisää?
- Anonyymi
Mutta vain Tampereella...
- Anonyymi
Moktar gubtaa naurattaa kuolema?
Kts. Maahanmuutto suomi24
Aihe sama - Anonyymi
huutonaurua moskeijassa moktar gubta?
- Anonyymi
Naurattaa kuolemat?
- Anonyymi
Naurattaa kuolemat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517083Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414844HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1472041
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171527
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231418Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111233