Ostin Skoda Octavian uutena vuonna 2015, 1.6 TDI, manuaali. Luin kyllä, että auto on käytännöllinen

Anonyymi-ap

ja hyvä ajaa, ja niin se onkin – silloin kun se toimii. Mutta minulle sattui ehkä se yksi yksilö, johon osuivat kaikki tunnetut tyyppiviat kerralla.

Ensimmäisenä meni EGR-venttiili, alle 100 000 km kohdalla. Moottorivalo syttyi, tehot tippuivat, ja lopulta se korvattiin takuuseen. Heti sen jälkeen alkoi takaisinkutsuohjelma – Dieselgate – ja auton ajettavuus muuttui selvästi. Kulutus nousi ja kone kävi karkeammin.

Sitten alkoi DSG-vaihteiston nykiminen, vaikka kyseessä oli 'parannettu' kuiva kytkinversio. Lopulta siihen vaihdettiin mekatroniikka omalla kustannuksella, koska takuu oli juuri umpeutunut. 2200 euroa.

Samalla takapää alkoi kolista. Iskunvaimentimet ja jouset piti vaihtaa – ilmeisesti takajouset katkesivat osittain, mikä on kuulemma 'ei ihan harvinaista'. Eikä siinä vielä kaikki: kuskin ovi alkoi narista ja oven lukko hajosi pakkasella niin, että se ei enää mennyt kiinni ilman narua ovikahvassa.

Lopuksi tuli vielä tämä klassinen Octavian ilmastointiongelma – kompressori ei pyöri, vaikka järjestelmässä on painetta. Kyseessä yleinen Sanden-kompressorin kytkinvika, josta foorumit ovat pullollaan. Jälleen 600 euron remppa.

Rakastin sen tiloja ja kulutusta. Ajoin sillä yli 250 000 km. Mutta tämä yksilö oli sellainen, että kun joku foorumilla kysyi 'voiko kaikki viat sattua samaan autoon?', vastasin: voi. Minun Octaviaani.

En silti sano, että kaikki Skodat ovat huonoja. Minulle tämä oli huonoa tuuria ja ehkä osittain tyyppivioista johtuvaa kuluttajapettymystä. Nyt ajan Toyotaa. Ja kyllä – välillä on ikävä takakonttia. Mutta ei niitä huoltolaskuja.

10

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä jaksa keksiä noita satuja. Onko sulla oikeasti noin paha olla?

• Anonyymi

Skoda on kasa paskaa, ja sen tietävät kaikki.

• Anonyymi

Voi sinua reppanaa.

• Anonyymi

Manuaali DSG malli

• Anonyymi

Voi näitä tarinoita. Taitaa olla ensimmäinen auto, jonka manuaalivaihteiston mekatroniikka hajoaa...

• Anonyymi

Tollot. Lukekaa edes otsikko. Siinä sanotaan, että manuaalissa luki, että auto on käytännöllinen.

• Anonyymi

simolammikko youtube

kattele rauhassa VWskodaviat ennen ostamista

• Anonyymi

Skoda ei kuulu premium-luokkaan, vaikka niin tehdas kuin autojen omistajat uskottelevat itselleen.

• Anonyymi

PIETARIN TROLLITEHTAAN KURAPASKA DISSAUSTA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !

• Anonyymi

Voi sinua reppanaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      43
      2238
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      27
      2040
    3. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      195
      1587
    4. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      65
      1579
    5. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      84
      1349
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      0
      1290
    7. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1271
    8. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      13
      1234
    9. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1184
    10. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      15
      1131
    Aihe