Kunta onkin ottanut kovat keinot käyttöön ja liikuntarajoitteisilta evätään kaikki tuet sellaisiin liikkumismuotoihin joista olisi arjessa jaksamisen ja kotona mahdollisimman pitkään mahdollistavaa hyötyä.
Kunnan punttisalille kyllä annetaan jonkinlainen etuus, ilmeisesti laskeskellen juurikin sitä, että sillä keinoin erilaisista nivel ja lustosaisrauksista kärsivät saadaan nopeasti laitoshoidon kanta-asiakkaiksi.
Lehdessä kerrottiin kunna olevan muuttovoittokunta verrattuna esimerkiksi Raaheen, mutta moniko Raahesta muuttava tietää, että kun sattuukin tilanne jossa toimintakyky heikkenee, tapaturman, ammatisairauden tai vaikkapa punkinpureman seurauksena, ei enää sinne uimaan pitemmästä etöäisyydesta huolimatta tukea herukkaan, kuten Raahessa kirjoilla oleville.
Toisaalta Pyhäjoella kyllä tuetaan jopa terveitä palkkatyössä olevia seniorituella, jos ikää on 63 vuotta. Siis paremmista tuloista ja prusterveydestä huolimatta nämä pääsevät kunnan varoin harrastamaan muutakin lliikumista kuin puntinnostoa ja kunnan verovaroin tukemana, vaikka varaa jo oman palkkatyön perusteella olisi itselläkin.
Siis kunta rankaiseen veronmaksajiaan joilla on jo työkyky täysin itse aiheuttamattaan mennyt enne aikojaan huonoon kuntoon.
HÄVETKÄÄ PÄÄTTÄJÄT!
Pyhäjoella pulaa riittävän raihnaisista ja vanhuksista ja uutta palvelukotia rakennetaan
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2752037- 421811
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1011729Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631429Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?801315- 781274
Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031243Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per2171133- 571125
Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1711000