0W-20 ei kestä ja 0W40 alkaa kestoa löytyä minimaalisen pienellä vastuksien kasvamisella eli voiko tulkita asiaa että 5W-40 ja vain kylmänpään ominaisuudet heikkenee hiukan mutta kesto pysyy saman vs 0W-40 kestävyyden voitelevuuden vain kasvaessa? 5W on paksumpaa heti alkuunsa ja "hitaampi" öljykalvo kestää paremmin kaiketi.
Juttu tuli mieleen V8 koneen hajoilemisesta ja yksi syy lienee juuri kuumanpään pettäminen. Ottaisin tuommoisen 6,2 V8 parannellun ilomielin itselleni harraste vanhaan autooni.
Nykyisessä V8 5 l lukee öljyntäyttö korkissa 10W-30 ja käytän 15W-40 koska eipä juuri tule alle nollan celsiuksen käynnistyksiä (kesäauto mutta suomen keväät syksyt ) ja silloin käytän koska voin lohkolämppäriä esilämmitykseen jo n +5c alle.
https://www.is.fi/autot/art-2000011196296.html
0W-20 muuttui 0W-40 kestävyyden tähden
Anonyymi-ap
0
99
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t907326- 373887
- 453470
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402602- 2302585
- 402403
- 1292329
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292219Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202015- 451912