Enpä asiakeskustelujen avaamisia täällä ole harrastanut, mutta nyt väkisinkin tuli mieleeni kysyä teiltä: MIHIN HUONEESEEN JA MILLAISEEN PAIKKAAN KOTONANNE OLETTE TIETOKONEENNE TYRKÄNNEET??? Toki kysymykseen saa vastata leikkimielelläkin - tai vaikkapa minua moittien...!;)
Syy siihen, että tuota kyselen, on siinä, että meinaan itse täällä menettää hermoni... Ughhh. Itselläni kotonani on olevinaan erikseen 'virallisesti' keittiö, ruokailutila ja olohuone. Tila on kuitenkin tavallaan melkoisen avonaista tilaa, ja tietokoneeni on nurkkauksessa keittiön ja ruokailutilan välissä. Paikka on muuten aivan oiva, mutta aurinko pääsee paahtamaan tähän kulmaukseen siten, että vasta noin kello 13 jälkeen näen kunnolla tässä kuumuudessa edes näyttöä! Voi vee!
Yleensä pyrin järjestämään työni siten, että teen muita töitäni aamupäivät, mutta joskus on tilanteita - kuten nyt eilisen urakkani jälkeen - että tässä on pakko kirjoitella... Työskentelen kolmessa, jopa neljässä eri työpisteessä kotonani, joten aivan vapaaehtoisesti en tähän tällaisella helteellä töitäni tule tekemään. Nyt oli siis pakko jo aamusta tähän itsensä ängetä, ja tuntuu, että tukehdun; ulkona tuossa ikkunan takana lämpötila tyynessä, aurinkoisessa säässä on 52 astetta, ja sisälläkin 30 astetta...!
Joku saattaisi sanoa, että olen tyhmä kun pidän konettani tällaisessa paikassa, tai etten hanki esimerkiksi sälekaihtimia. Tyhmähän tavallaan olen, mutta koska odotan koko ajan uuden kodin löytymistä, en viitsisi koneeni paikkaa tässä asunnossa enää vaihdellakaan. Lisäksi tämä nurkkaus ilman tuota auringon paahdetta on ihanteellinen paikka tehdä töitä. Tänään siis vain oli pakko heti aamusta tähän tulla touhuilemaan.
Miten te olette onnistuneet kotonanne järjestämään tietokonenurkkauksenne, 'tietokonerauhanne' - vaikkapa 'keskustelurauhanne' täällä - ja sen, että sillä paikalla kaikesta huolimatta voi jollakin tavoin rauhassa touhuta niitäkin 'omia asioitaan'...? Tiedänhän, että teistäkin monet ovat kuitenkin päivisin kotonaan, kuka mistäkin syystä... Onko koneenne keittiössä, makuuhuoneessa, olohuoneessa, erillisessä työhuoneessa...? Työpaikoillahan asiat on yleensä järjestetty hyvin. Vai onko...?
Tietokoneen paikka...?
69
3523
Vastaukset
- Nainen
Asun tällä hetkellä yksin melko suuressa asunnossa mutta tietokoneeni on edelleen makuuhuoneessani,oikeastaan voisin muuttaa toisen makuuhuoneen konttori/työhuone/vierashuoneyhdistelmäksi,olen vain laiska toteuttamaan suunnitelmia,pitäisi ehkä saada tänne ne Sillä silmällä-kaverit niin tulisi kerralla tulosta?
- sirkku:)
Sillä silmällä -kaverit...?;) Vaihda toki, hyvä ystävä, itse systeemejä, kun sinulla siihen mahdollisuus on...! Kerrottakoon tähän väliin hieman lisää omista systeemeistäni...
Kun muutin reilut puolitoista vuotta sitten tänne, minulle täysin uudelle paikkakunnalle, muutin isommasta asunnosta pienempään. Asunnon piti alunperinkin olla väliaikainen, ja minullakin ensin tietokoneeni oli ensin makkarissa. Todella huono ratkaisu sekin...! No, pölyähän kertyy mille paikalle tahansa - vaikka nenäliinaa huiskauttamalla...;)
Kerrottakoon nyt reilusti sekin, että osa töistäni on neulekoneella neulomista, joten siinä hommassa sitä villapölyä vasta huusholliin (joka puolelle) kertyykin. Työhuoneeni siis aina aiemmin on liittynyt juuri tuohon neulekoneeseen ja siihen liittyviin kerimislaitteisiin ja ompelukoneeseen ja silityslautoihin ja -rautoihin, jotka ovat jatkuvasti kaikki esillä. Pölyä siis todellakin kertyy. Minähän siis tarvitsisin peräti neljän huoneen ja keittiön asunnon, vaikka asuisin ypöyksinkin...!;))
Oikeasti; minulla on haussa asunto, joka olisi tarpeeksi tilava kolmio. Tietokone olisi silloin todennäköisesti jossain olkkarin nurkassa... MUTTA yksi hauska (?) piirre minussa ainakin on tämän koneeni suhteen; minun täytyy itseni saada istua seinää (tai ikkunaa tai nurkkaa...) vasten, eikä näyttöni saa osoitella tuohon avonaiseen tilaan... Siis tietynlainen 'tietokonerauha' on itse kullakin mielestäni oltava...;) Onkohan kukaan muu samaa mieltä...? Siis... Vaikkei mitään salattavaakaan olisi...?
- Kaliper
Tiedustelet tietokoneen paikkaa eli sen sijoitusta työskentely paikassa. Minä potkin yli aisan täältä "vanhustenosastolta" ja kerron omasta "kolostani". Olen sijoittunut sellaiseen kapeaan 2.40 x 5.0 m kokoiseen huoneeseen ja istun kahden kirjoituspöydän välissä niin, että toisella pöydällä on tietokoneeseen kuuluvat laitteet ja toisella pöydällä teen tarvittavia töitä, kuten luen, kirjoitan, jos tarvitsee kynällä sitä tehdä, tutkin avattuja mappeja ym.Ja vielä, näiden kahden työpöydän väliin sain ahdettua pyörillä kulkevan tuolin, joka helposti pyörähtää haluttuun suuntaan.
Huoneessa on lisäksi kuusi (6) mappi ja ym. kaappia joista etsin tai tallennan jotain tarvittavaa, kuten valokuvat eri veteraanimatkoista, on muistiinpanoja yli kolmenkymmenen vuoden palveluksesta samalla työnantajalla ja kaikki se roina jotka jälkipolvi vie kuoltuani kaatopaikalle, mutta joita minä pidän tärkeänä.
Hyvää ja lämmintä kesää edelleen
Toivottaa Kaliber :)- sirkku:)
kommentistasi! Se oli itsestäni todella mielenkiintoinen, koska toisaalta juuri sellainen työpiste TÄMÄN koneeni kanssa minulla pitäisi olla! Sellainen olisi minulle tarpeeksi riittävä. Vähintään kahta pöytää ja hyllyjä minäkin tarvitsen, kun tällä koneella töitäni teen.
Toisaaltahan minulla nytkin on käytössäni kaksi pöytää - ja se pyörillä varustettu tuoli tässä allani - mutta kun tuo toinen pöytä tässä asunnossani sattuu nyt olemaan juuri tuo ruokapöytä...!;)) - lupa tuohon?
Meinaan vaan että työnantajan ajalla olla omissa hommissa koneella?Minä en edes uskaltaisi yrittää työnantajan maksamilla tunneilla tehdä omia juttujani tietsikalla.Haloo,onkohan ihme työnantajat ovat hyvinkin niuhoja työväkensä kommunikointiin talon maksamalla ajalla!Siinähän se päivä kuluu,ja työpanos jää vähemmälle osalle.Mutta mikäli se lafka on omasi,niin kaiketi sulla sitten on oikeus tehdä sillä koneella mitä haluat päivän aikana.
- työnantajan ajalla?
Mitenkähän työnantaja suhtautuisi,mikäli saisi tietää sinun olevan hänen maksamallaan ajalla tekemässä näitä keskustelujuttuja?En ikinä uskaltaisi ryhtyä tuommoiseen väärinkäytökseen,sillä jokainen joka on palkanmaksaja vaatii varmaan hänen maksamansa palkka-ajan tehtävän hänelle töitä,eikä olla missään keskustelulinjalla.Mietippä nyt,onko hommasi aivan niinkuin työnantaja vaatii!!
lupa tuohon? kirjoitti:
Meinaan vaan että työnantajan ajalla olla omissa hommissa koneella?Minä en edes uskaltaisi yrittää työnantajan maksamilla tunneilla tehdä omia juttujani tietsikalla.Haloo,onkohan ihme työnantajat ovat hyvinkin niuhoja työväkensä kommunikointiin talon maksamalla ajalla!Siinähän se päivä kuluu,ja työpanos jää vähemmälle osalle.Mutta mikäli se lafka on omasi,niin kaiketi sulla sitten on oikeus tehdä sillä koneella mitä haluat päivän aikana.
kysymyksesi paikasta päätellen esitit kysymyksesi Kaliperille, ja katsoin hänen galleriasivunsa, jossa hän ilmoittaa iäkseen 79 vuotta... Tuskin työnantaja kovin kummoisesti hänen tietokoneella oloaan paheksuu...;)
Minä taas työllistän itse itseni, joten kenelläkään ei pitäisi olla minunkaan tekemisiini sanomista. Itselläni sanomisia korkeintaan voisi olla; nytkin tavallaan menetän muutamia senttejä jokaisesta kirjoituksiini käyttämästäni tunnista, mutta minuahan sen vain pitäisi haitata...? Vai...? - Kaliberin sivua,
työnantajan ajalla? kirjoitti:
Mitenkähän työnantaja suhtautuisi,mikäli saisi tietää sinun olevan hänen maksamallaan ajalla tekemässä näitä keskustelujuttuja?En ikinä uskaltaisi ryhtyä tuommoiseen väärinkäytökseen,sillä jokainen joka on palkanmaksaja vaatii varmaan hänen maksamansa palkka-ajan tehtävän hänelle töitä,eikä olla missään keskustelulinjalla.Mietippä nyt,onko hommasi aivan niinkuin työnantaja vaatii!!
ikä 79 vuotta
Kaliberin sivua, kirjoitti:
ikä 79 vuotta
jo tuossa ylemmässä kommentissani ihmettelin...
Kyselinkin.
Vastausta ei vain ole kuulunut...
79 vuotta. Aivan.
Minä taas olen itse itseni työnantaja, joten noita kommentteja en ymmärtänyt...
Mutta tarvinneeko pienen ihmisen kaikkea aina ymmärtääkään...?;)) - Kaliper
Kaliberin sivua, kirjoitti:
ikä 79 vuotta
En huomannut kertoa silloin työhuone kysymyksessä, että olen ollut eläkkeellä 19 vuotta, joten puolisoni kanssa tehdään päätökset. Ja kuinka se olikaan? Vaimo tekee tietysti ne isot ratkaisut ja minä ne pienemmät?
Paheksumatta ketään, lämpimiä työskentelypäiviä edelleen. Jäi kertomatta työhuoneesta, että istun niin, että tietokoneella työskennellessä ikkuna on vasemmalla puolella ja kun käännyn ympäri toisen pöydän äärelle, niin ikkuna sijaitsee oikealla. Ja yleensä aamusta alkaen tuonne kello 14.00 saakka on oltava verho edessä, etten sokaistu auringosta, etenkin näinä päivinä kun olemme saaneet valoa mukavasti.
Mukavaa päivän jatkoa
Kaliper - Marion.T
sirkku:) kirjoitti:
jo tuossa ylemmässä kommentissani ihmettelin...
Kyselinkin.
Vastausta ei vain ole kuulunut...
79 vuotta. Aivan.
Minä taas olen itse itseni työnantaja, joten noita kommentteja en ymmärtänyt...
Mutta tarvinneeko pienen ihmisen kaikkea aina ymmärtääkään...?;))antaan jokin ilkeä kommetti vaikka kuinka asialliseen keskusteluun - EN YMMÄRRÄ!!!!!
Hävetköön edes :(( - Pensastolainen
työnantajan ajalla? kirjoitti:
Kaliper kirjoittaa 70 palstalle ansiokkaita juttujaan. Hän tuskin tekee etätyötä. Ja vaikka tekisikin, niin siinähän se etätyön idea onkin, ettei ole sidoksissa kellonaikoihin. Työn tulos ratkaisee.
Marion.T kirjoitti:
antaan jokin ilkeä kommetti vaikka kuinka asialliseen keskusteluun - EN YMMÄRRÄ!!!!!
Hävetköön edes :((Kyllähän minä sen osasin siten ajatella, mutta... mutta...;)
Kuten tiedät sinäkin, en kenellekään ilkeilemään rupea. Yritin siis kysyä asiallisesti, kenelle tuo eka kysymys oli osoitettu... Kaliperille, kuten näytti, vaiko peräti minulle... Kummallekin kysymys oli täysin aiheeton joka tapauksessa.
Mitäs me näistä. Yleensähän saatan herkästikin pahoittaa mieleni, mutta olenkohan minä näillä palstoilla oppinutkin sentään 'jotakin'...?;) Leikkimieliset tappeluksethan ovat asia erikseen... Jotta, ho-hoi, taikis, vanha kilpa- ja taistelukumppanini...! Missä luuraat nyt...?;)) Hauskaa on ollut kanssasi 'taistella'... Mutta missä on taistelujemme kohde...???;)) - Kaliper
Kaliper kirjoitti:
En huomannut kertoa silloin työhuone kysymyksessä, että olen ollut eläkkeellä 19 vuotta, joten puolisoni kanssa tehdään päätökset. Ja kuinka se olikaan? Vaimo tekee tietysti ne isot ratkaisut ja minä ne pienemmät?
Paheksumatta ketään, lämpimiä työskentelypäiviä edelleen. Jäi kertomatta työhuoneesta, että istun niin, että tietokoneella työskennellessä ikkuna on vasemmalla puolella ja kun käännyn ympäri toisen pöydän äärelle, niin ikkuna sijaitsee oikealla. Ja yleensä aamusta alkaen tuonne kello 14.00 saakka on oltava verho edessä, etten sokaistu auringosta, etenkin näinä päivinä kun olemme saaneet valoa mukavasti.
Mukavaa päivän jatkoa
Kaliperjolloin se estyy pölyttymästä. Olen aivan alusta alkaen kun sain tietokoneen käyttööni, niin iltaisin vedän ison liinan näytön päälle ja näppäinten päälle ohuen muovin (roskapussista halkaistun) ja näin luulen estäneeni koneen pölyyntymisen. Hyvää näppäily iltaa kaikille!
Kaliper - sirkku:)
Kaliper kirjoitti:
jolloin se estyy pölyttymästä. Olen aivan alusta alkaen kun sain tietokoneen käyttööni, niin iltaisin vedän ison liinan näytön päälle ja näppäinten päälle ohuen muovin (roskapussista halkaistun) ja näin luulen estäneeni koneen pölyyntymisen. Hyvää näppäily iltaa kaikille!
Kaliperuutisia Lontoosta, kun vastailen tähän...
Koska minullakin lähes aina ennen tätä asuntoani tietokoneeni on ollut makuuhuoneessa, ajattelin aikoinaan useinkin, että pitäisi aina edes yöksi heittää vaikka iso lakana koko systeemin päälle. Etenkin silloin, kun tämän uuden, paremman koneeni sain, tarkoitukseni niin oli tehdä, mutta, mutta... Olin kai vain saamaton, kun se aina jäi tekemättä.
Nykyisin sillä ei niinkään merkitystä olisi. Joudun juoksemaan päivän mittaan - aina myöhään yöhön asti - kaikkien näiden työpisteitteni väliä, joten peittämään näitä systeemeitä en pystyisi kuin korkeintaan muutamaksi tunniksi aamuyöstä, ja silloin vastaavasti taas ei tuotakaan lankapölyä niinkään tule... Jos lankapölyn takia nykyisin tämän koneen peittää haluaisin, joutuisin sen tekemään monet, monet kerrat päivässä, aina pariksi tunniksi kerrallaan. Nykyisin tämä koneeni on siis tavallaan samoissa, joskin avarissa tiloissa noiden muiden työpisteideni kanssa.
Näppäilyintoa sinullekin sinne jonnekin!
- Angiina
Teen töitä omassa makuuhuoneessani. Koneessani (joka on tietenkin huushollimme hitain ja vanhin) ei ole internettiyhteyttä, joten sitä varten hipsuttelen monta kertaa päivässä käytävän poikki mieheni makuuhuoneeseen. Koska en polta tupakkaa, käynnit ajavat samalla taukojen virkaa. Huoneessani kirjoituspöydän virkaa puolestaan toimittaa kaatopaikkatuomiolta pelastettu pöytä. Tuoli on musta ja taitettava. Syystä, että olen tälläinen kirppu, istun tyynyn päällä ylettääkseni kunnolla näppäimistölle. Kirjoitusasentoni on katastrofaalinen. Ergonomisista seikoista ei ole hajuakaan. Joskus tuntuu siltä, että minua ei saa suoraksi enää kuin rautakangella. Ajattelen aina, että ihan kohtahan tämä duunikin loppuu. Näin on jatkunut jo monta vuotta.
tarvitse onneksi niitä tyynyjä persukseni alle, mutta siitä huolimatta (kuten täällä kerran oli vireillään aiheesta keskustelukin...) ryhtini on usein kamala kun tässä pidempään kirjoittelen tai teen laskelmia ja suunnitelmia... Sama seikka koskee neulekoneella neulomistanikin; lisäksi etenkin siinä hommassa kipeytyvät niska ja hartianseutu usein aivan älyttömästi...! Jumpata pitäisi, jumpata pitäisi... Juu. Vaikka edes roikkua tangossa joskus...;)
No, minä valitettavasti poltan, mutta siinähän on toisaalta hyvä syy painua välillä paussille... Joskin olen huomannut senkin, että jos työ on vietävän mielenkiintoisessa vaiheessa, ei niitä pausseja tule kovin usein edes pidettyä...!
Pöytääni olen tyytyväinen! Tämä on valtavan kokoinen, erään pankin remonttihommissa aikoinaan roskiin menossa ollut pöytä. Hauskan mallinen ison kokonsa lisäksi...
Mitäpä sinulle muuten sinne kauas kuuluu??? - Enpäs tiedä?
tarvitse onneksi niitä tyynyjä persukseni alle, mutta siitä huolimatta (kuten täällä kerran oli vireillään aiheesta keskustelukin...) ryhtini on usein kamala kun tässä pidempään kirjoittelen tai teen laskelmia ja suunnitelmia... Sama seikka koskee neulekoneella neulomistanikin; lisäksi etenkin siinä hommassa kipeytyvät niska ja hartianseutu usein aivan älyttömästi...! Jumpata pitäisi, jumpata pitäisi... Juu. Vaikka edes roikkua tangossa joskus...;)
No, minä valitettavasti poltan, mutta siinähän on toisaalta hyvä syy painua välillä paussille... Joskin olen huomannut senkin, että jos työ on vietävän mielenkiintoisessa vaiheessa, ei niitä pausseja tule kovin usein edes pidettyä...!
Pöytääni olen tyytyväinen! Tämä on valtavan kokoinen, erään pankin remonttihommissa aikoinaan roskiin menossa ollut pöytä. Hauskan mallinen ison kokonsa lisäksi...
Mitäpä sinulle muuten sinne kauas kuuluu???Kun siinä tuolilla nytkin taidat istua. Otappa kiinni aluksi vaikka tuolin istuinosan oikealta puolelta. ja venytä itseäsi vasemmalle, niin että niskasta rutina kuuluu. Tehosta vielä pitämällä vasenta kättä pään päällä.
Ja sama toisinpäin. Toista vaihdellen useampaan kertaan. Minulla on ainaskin tehonnut. Helpottaa kireyttä.
Toinen helppo konsti on kun istut siinä tuolissa. pudota ylävartalosi ihan rentona varpaita kohti. Siinä tuntuu kuinka kireät lihakset joutuvat venymään. Yksinkertaista, mutta näppärää. - sirkku:)
Enpäs tiedä? kirjoitti:
Kun siinä tuolilla nytkin taidat istua. Otappa kiinni aluksi vaikka tuolin istuinosan oikealta puolelta. ja venytä itseäsi vasemmalle, niin että niskasta rutina kuuluu. Tehosta vielä pitämällä vasenta kättä pään päällä.
Ja sama toisinpäin. Toista vaihdellen useampaan kertaan. Minulla on ainaskin tehonnut. Helpottaa kireyttä.
Toinen helppo konsti on kun istut siinä tuolissa. pudota ylävartalosi ihan rentona varpaita kohti. Siinä tuntuu kuinka kireät lihakset joutuvat venymään. Yksinkertaista, mutta näppärää.Kyllähän minä nuo jutut tiedän - ja hyvin tiedänkin. Kysymys on siis vain saamattomuudesta! Neulekoneella tuntikausien istumisen jälkeen noita liikkeitä tekee jopa vaistonvaraisesti - tai keho siis pakottaa venyttelemään itseään! Hassua on kylläkin se, että joskus 'normaalistikin' päätäni hiukan tavallista enemmän käännellessäni niskastani kuuluu valtavia rutinoita... Huh. Se myös useimmiten on juuri sellainen tunne, että itsekin tietää, että jo pelkkä riippuminen auttaisi asiaa!
Hassua on myös se, että kun kuuliaisesti äsken tein ohjeittesi mukaan, koirani katsoi minua kysyvästi, 'äimän käkenä' - ja siirtyi siinä katsellessaan touhuiluani varmuuden vuoksi hiukan kauemmaksi...;)) - Enpäs tiedä?
Kyllähän minä nuo jutut tiedän - ja hyvin tiedänkin. Kysymys on siis vain saamattomuudesta! Neulekoneella tuntikausien istumisen jälkeen noita liikkeitä tekee jopa vaistonvaraisesti - tai keho siis pakottaa venyttelemään itseään! Hassua on kylläkin se, että joskus 'normaalistikin' päätäni hiukan tavallista enemmän käännellessäni niskastani kuuluu valtavia rutinoita... Huh. Se myös useimmiten on juuri sellainen tunne, että itsekin tietää, että jo pelkkä riippuminen auttaisi asiaa!
Hassua on myös se, että kun kuuliaisesti äsken tein ohjeittesi mukaan, koirani katsoi minua kysyvästi, 'äimän käkenä' - ja siirtyi siinä katsellessaan touhuiluani varmuuden vuoksi hiukan kauemmaksi...;))Narrasit kai tekeväsi näitä liikkeitä höm.. vaistonvaraisesti. Vai onko koirasi vielä pentu? Ei ole tottunut näkemään moista? :) En minä muuten tietäisi, mutta olen joutunut kyseisen ongelman takia fysikaaliseen. Sieltä nämä ohjeet ovat kotoisin.
Niin ja minulla on tällainen pieni kannettava. En työssäni konetta rarvitse. Pölyt pysyy poissa, kun kansi on kiinni. Tämä on minulle vain ajanviete ja laskujen maksu väline. Niin ja makkarissa. Lasten vanhalla koulupöydällä. Ajaa asiansa:) - sirkku:)
Enpäs tiedä? kirjoitti:
Narrasit kai tekeväsi näitä liikkeitä höm.. vaistonvaraisesti. Vai onko koirasi vielä pentu? Ei ole tottunut näkemään moista? :) En minä muuten tietäisi, mutta olen joutunut kyseisen ongelman takia fysikaaliseen. Sieltä nämä ohjeet ovat kotoisin.
Niin ja minulla on tällainen pieni kannettava. En työssäni konetta rarvitse. Pölyt pysyy poissa, kun kansi on kiinni. Tämä on minulle vain ajanviete ja laskujen maksu väline. Niin ja makkarissa. Lasten vanhalla koulupöydällä. Ajaa asiansa:)kaikkea noin kirjaimellisesti ottanut...? Venyttelyliikkeitä tulee tehtyä lähes vaistonvaraisesti - etenkin, kun neulekoneen äärestä ylös nousen. Ei koirani niitä katsele ihmeissään; pelkästään äsken, kun kirjaimellisesti tein siten kuin sinä annoit vinkin treenata, koirani katsoi kai ihmetellen, että 'josko tuo vaikka päälleni kellahtaa'... On nääs aina jaloissani... Sellainen ihan pienen pieni, joskaan ei pentu. En siis narrannut! Katselee muuten ihmeissään joka kerta myös hyppynarulla hyppimistäni...;)
- yopollo
olen tietsikan paikan tähän mennessä määritellyt ja joka kerta se on tullut makkariin. Niin tämäkin jolta nyt kirjoitan (tosin lähden tästä saman tien töihin).
makkarissa... Rupesin muuten juuri laskemaan, että kun ennen tämän upean pöydän saamista tähän nurkkaukseen minullakin koneeni oli makkarissa, myös ennen tätä asuntoani minulla kahdessa eri asunnossani koneeni on ollut makkarissa. Ei siis hyvä ratkaisu sekään, mutta jos luit noista neuletöistäni, ymmärrät varmasti, että samaan työhuoneeseen en näitä koneitani voi sijoittaa...;)
Kukaan ei ole kommentoinut tuohon auringonpaistejuttuun... Aiemmin minulla ei sitä ongelmaa ole ollut. Siis auringosta on ollut jopa riesaa vasta tässä asunnossa... - sinkku55
makkarissa... Rupesin muuten juuri laskemaan, että kun ennen tämän upean pöydän saamista tähän nurkkaukseen minullakin koneeni oli makkarissa, myös ennen tätä asuntoani minulla kahdessa eri asunnossani koneeni on ollut makkarissa. Ei siis hyvä ratkaisu sekään, mutta jos luit noista neuletöistäni, ymmärrät varmasti, että samaan työhuoneeseen en näitä koneitani voi sijoittaa...;)
Kukaan ei ole kommentoinut tuohon auringonpaistejuttuun... Aiemmin minulla ei sitä ongelmaa ole ollut. Siis auringosta on ollut jopa riesaa vasta tässä asunnossa...ilta-aurinko olohuoneeseen,mut onneksi mulla on rullaverho jonka lasken alas niin sitten ei aurinko häiritse:)))Muuten se paistaisi suoraan tähän koneeseen:)))
sinkku55 kirjoitti:
ilta-aurinko olohuoneeseen,mut onneksi mulla on rullaverho jonka lasken alas niin sitten ei aurinko häiritse:)))Muuten se paistaisi suoraan tähän koneeseen:)))
rullaverho ylipäätään, mutta kuten sanoin, tähän asuntoon en rupea asentelemaan rullaverhoja enkä sälekaihtimia... Vasta sitten, kun sen lopullisen (?) asuntoni onnistun löytämään, suostun ajattelemaan sellaisia mahdollisuuksia...
Mutta paistaisiko sinulla ilta-aurinko näytön eteen vaiko taakse...? Tässä aurinko siis paistaa alkuiltapäivään asti suoraan päin näyttöä...! Hassua oli muuten sekin, että lähes heti, kun aloitukseni olin lähettänyt ja kellokin olisi ollut melkoisen sopivasti, aurinko menikin pilveen! Höh; minun tuuriani...? No, on tuossa ulkopuolella nytkin 33 astetta lämmintä... Jotta kyllä tämän jo kestää, mutta tukalaa on vieläkin!;) - sinkku55
rullaverho ylipäätään, mutta kuten sanoin, tähän asuntoon en rupea asentelemaan rullaverhoja enkä sälekaihtimia... Vasta sitten, kun sen lopullisen (?) asuntoni onnistun löytämään, suostun ajattelemaan sellaisia mahdollisuuksia...
Mutta paistaisiko sinulla ilta-aurinko näytön eteen vaiko taakse...? Tässä aurinko siis paistaa alkuiltapäivään asti suoraan päin näyttöä...! Hassua oli muuten sekin, että lähes heti, kun aloitukseni olin lähettänyt ja kellokin olisi ollut melkoisen sopivasti, aurinko menikin pilveen! Höh; minun tuuriani...? No, on tuossa ulkopuolella nytkin 33 astetta lämmintä... Jotta kyllä tämän jo kestää, mutta tukalaa on vieläkin!;)koneen sivuun,mut kyllä se silti häikäisisi,jos ei oisi rulla verhoa.
Siksipä minä laitoin tämän koneen tälle seinälle missä se nyt on niin ei suoraan paista näytölle:)))
Onpa siellä lämmintä,täällä näkyy olevan 24,6 astetta:)))
Mut kun menen parvekkeelle tupakalle,niin on vähän viileämpää,kun aurinko ei vielä sinne paljon paista:))Mut illalla onkin eri juttu,mut mulla on siellä aurinkovarjo,minä kun en tykkää ottaa aurinkoa naamalle ja toisekseen en saa aurinkoa naamalle nyt ottaakaan,koska kävin silmäluomileikkauksessa toukokuussa ja pitää varoa aurinkoa puolivuotta...)) - Rohjake
Mutta paistaisiko sinulla ilta-aurinko näytön eteen vaiko taakse...? Tässä aurinko siis paistaa alkuiltapäivään asti suoraan päin näyttöä...! Hassua oli muuten sekin, että lähes heti, kun aloitukseni olin lähettänyt ja kellokin olisi ollut melkoisen sopivasti, aurinko menikin pilveen! Höh; minun tuuriani...? No, on tuossa ulkopuolella nytkin 33 astetta lämmintä... Jotta kyllä tämän jo kestää, mutta tukalaa on vieläkin!;)Minulla oli ensin makuuhuoneessa melkein 10 vuotta. Laajakaista-antenni asennettiin vahingossa olohuoneeseen ja mikäpäs siinä. Nyt olen joutunut ostamaan kunnollisen ATK-pöydän ja tuolin. Ennen kone oli makuuhuoneen kirjoituspöydällä, ja sain vaikka mitä vaivoja väärästä asennosta. - Nyt, kun kone on olohuoneessa niin huomaan, ettei se pölyty enää yhtä paljon. Äitivainaani sanoi aina, että makuuhuoneeseen kertyy enemmän pölyä kuin muihin huoneisiin, ja sitä täytyy siivota useammin. Taisi olla oikeassa.
- yopollo
Kukaan ei ole kommentoinut tuohon auringonpaistejuttuun... Aiemmin minulla ei sitä ongelmaa ole ollut. Siis auringosta on ollut jopa riesaa vasta tässä asunnossa...ollut auringon kannaltakin aina paras, pohjoisen tai koillisen puolella. Kaapelointi on kyllä antanut mahdollisuuksia valita muutenkin, mutta tämä on ollut toimivin.
Rohjake kirjoitti:
Minulla oli ensin makuuhuoneessa melkein 10 vuotta. Laajakaista-antenni asennettiin vahingossa olohuoneeseen ja mikäpäs siinä. Nyt olen joutunut ostamaan kunnollisen ATK-pöydän ja tuolin. Ennen kone oli makuuhuoneen kirjoituspöydällä, ja sain vaikka mitä vaivoja väärästä asennosta. - Nyt, kun kone on olohuoneessa niin huomaan, ettei se pölyty enää yhtä paljon. Äitivainaani sanoi aina, että makuuhuoneeseen kertyy enemmän pölyä kuin muihin huoneisiin, ja sitä täytyy siivota useammin. Taisi olla oikeassa.
äitivainaasi on oikeassa ollut; makuuhuoneeseen pölyä herkimmin kertyy. Sanoin tuolla kylläkin jossain muuallakin, että paikka kuin paikka - vaikkapa pesuhuone - huushollissa sitä pölyä kerää... Makkari kuitenkin periaatteessa on se pahin pölyjen keräilijä - tai pölyjen päästelijä...
Itselläni siis on siinä mielessä erilainen tilanne, että kun tuo yksi noista leipätöistäni on tuo neulekoneella työskentely, sillä rouskuttaminen on minulla se pahin 'pölytyskonsti'. Sille ei mikään muu kone eikä askare vedä vertoja...! No, ehkä sentään langankeritsin... Siis vyyhdeltä kerille. Kamalan pölisevää hommaa; eivät mehiläiset tuolle systeemille pärjäisi...!;))
- sinkku55
olohuoneessa ja se on kaikkein paras paikka,saa samalla katsoa myös televisiota.
Makuuhuoneeseen en tätä konetta laittaisi,koneella on myös oma pöytä.- sirkku:)
Minullakin ovat KAIKKI nämä työpisteeni sopivasti siten, että samalla pystyn vilkuilemaan myös telkkaria...;)) Tärkeä pointti siis...!;))
- Marion.T
ihan ikioma huone joka on kotona oleva pieni toimistotila. Mappeja on ainakin viisisataa ja tuuletin pyörii nurkassa - joten siinä syy miksi tällä helteellä olen mielummin koneella kuin ulkona.
En yksinkertaisesti jaksa olla tuolla pihalla.
Kaupassa kävin pyörällä juuri äsken ja siitä tuli tuollaset 8 kilsaa, ja henki meinasi lähteä.. HUH
Hommaa tuuletin, mulla on tuollainen iso lattialla seisova malli, ja aivan IHANAN viileää se puhaltelee. Se viilentää vaikka sitä ei ihan suoraan itseensä päin suuntaisikaan, ja jos on papereita pöydällä niin ei tosiaan kannata kyllä päin suunnatakaan - kyllä paperit saa kyytiä:))
Meillä on aika iso talo, ja kun lapset ovat muuttaneet kotoa pois, yhtä lukuunottamatta, niin tilaa on ihan kivasti :DD
Niin, ja on mulla tuossa ikkunassa sälekaihtimet, kun ikkuna on ihan etelään päin.- sirkku:)
hommat juuri siinä mallissa, mihin minäkin tähtään... Mutta eikös homman nimi ollutkin se, että rakensitte talonne vasta muutama vuosi sitten...? Siis tiedät itse, että asutte siinä kauemminkin...!? Kuten tuolla ylempänä sanoin, minä tavallaan tarvitsisin kaksi erillistä työhuonetta... Ughh taas.
Tuuletin olisi toisaalta ok. Siltä ajalta, kun siellä etelämmässä asuin, minulla on tuulettimista kokemuksia. Se oli vain sellaista touhua, että kun sen päälle laittoi, ilman sen pyörimistä ja hyrräämistä ei enää osannutkaan olla - ennen kuin joskus kymmenen jälkeen illalla. Siihenkin kun tottuu...!;) Plus että papereita minulla on ympärilläni joka puolella! Kaikki eivät voi koskaan yhtä aikaa olla mapeissa... Aina tarvitsen ainakin muutaman paperin tässäkin touhuillessani... Sama koskee neulekoneen ääressä työskentelyäni...
Muuten... On pitänytkin kysyä sinulta... Asuttekos K- vai I-alkuisessa kaupunginosassa...? Vaiko R...? Eikä ole pakko vastata... Kiinnosti vain jo aikoinaan, kun itse sillä suunnalla sen 10 vuotta asuin...;) - Marion.T
hommat juuri siinä mallissa, mihin minäkin tähtään... Mutta eikös homman nimi ollutkin se, että rakensitte talonne vasta muutama vuosi sitten...? Siis tiedät itse, että asutte siinä kauemminkin...!? Kuten tuolla ylempänä sanoin, minä tavallaan tarvitsisin kaksi erillistä työhuonetta... Ughh taas.
Tuuletin olisi toisaalta ok. Siltä ajalta, kun siellä etelämmässä asuin, minulla on tuulettimista kokemuksia. Se oli vain sellaista touhua, että kun sen päälle laittoi, ilman sen pyörimistä ja hyrräämistä ei enää osannutkaan olla - ennen kuin joskus kymmenen jälkeen illalla. Siihenkin kun tottuu...!;) Plus että papereita minulla on ympärilläni joka puolella! Kaikki eivät voi koskaan yhtä aikaa olla mapeissa... Aina tarvitsen ainakin muutaman paperin tässäkin touhuillessani... Sama koskee neulekoneen ääressä työskentelyäni...
Muuten... On pitänytkin kysyä sinulta... Asuttekos K- vai I-alkuisessa kaupunginosassa...? Vaiko R...? Eikä ole pakko vastata... Kiinnosti vain jo aikoinaan, kun itse sillä suunnalla sen 10 vuotta asuin...;)I:llä alkaa :))
vaikkakin ollaan ihan tuon toisen, aivan uuden kaupungin rajalla.
Mulla oli kanssa joskus tuo neulekone, mutta myin sen pois kun tykkäsin enemmän kutoa käsin, ja kyllä joskus tulikin kudottua tosi paljon.
Samaten ompelin paljon, ja nyt olen tehnyt yhdestä huoneesta ompeluhuoneen jonne mahtuu nuo mun kangaspuunikin.
Pitäis vaan taas ostaa loimi ja alkaa kutomaan mattoa - se on sellasta rentouttavaa ja kivaa hommaa. Nyt noi puut seisoo tyhjiltään tuolla ja aina kun katselen niitä alkaa oikein sormia syyhytä, että ai kun pääsis kutomaan :DD
Meillä on juuri tekeillä yksi huone lisää, muutamme varaston makuuhuoneeksi, kun se on ihan hyvä lämmin ja valoisa huone, ja kun poika tulee avo-vaimonsa kanssa ja toinen poika asustaa vielä meillä tyttö-ystävänsä kanssa ja vielä tytär tulee koirineen ja kaikki ovat kuitenkin usein yötä, niin ahdastahan täällä alkaa olemaan.
Ei me voida ikänä ainakaan pienempaään asuntoon muuttaa, kun tuo porukka senkun lisääntyy ;DD - sirkku:)
Marion.T kirjoitti:
I:llä alkaa :))
vaikkakin ollaan ihan tuon toisen, aivan uuden kaupungin rajalla.
Mulla oli kanssa joskus tuo neulekone, mutta myin sen pois kun tykkäsin enemmän kutoa käsin, ja kyllä joskus tulikin kudottua tosi paljon.
Samaten ompelin paljon, ja nyt olen tehnyt yhdestä huoneesta ompeluhuoneen jonne mahtuu nuo mun kangaspuunikin.
Pitäis vaan taas ostaa loimi ja alkaa kutomaan mattoa - se on sellasta rentouttavaa ja kivaa hommaa. Nyt noi puut seisoo tyhjiltään tuolla ja aina kun katselen niitä alkaa oikein sormia syyhytä, että ai kun pääsis kutomaan :DD
Meillä on juuri tekeillä yksi huone lisää, muutamme varaston makuuhuoneeksi, kun se on ihan hyvä lämmin ja valoisa huone, ja kun poika tulee avo-vaimonsa kanssa ja toinen poika asustaa vielä meillä tyttö-ystävänsä kanssa ja vielä tytär tulee koirineen ja kaikki ovat kuitenkin usein yötä, niin ahdastahan täällä alkaa olemaan.
Ei me voida ikänä ainakaan pienempaään asuntoon muuttaa, kun tuo porukka senkun lisääntyy ;DDUuden kaupungin rajalla...? Alkaakos se N-kirjaimella...? Eihän se niin uusi kaupunki ole...? Vai...? Itse asuin aikoinaan I:n rajalla, eikä N:lle pitkää matkaa kertynyt...;) Aikoinaan puhuit siitä Kiitolinjasta, joten siksi heti ajattelin tuota... 'Kiidon Kakea'...;)
Minullakin on neulekone ollut 70-luvulta lähtien, mutta niin paljon kuin kaikkia mahdollisia käsitöitä olin tehnytkin, lähdettyäni jatkamaan opiskelujani ja etupäässä matkailualalla työskenneltyäni jäi tuo neulekone jonnekin varastoni nurkkiin yksikseen ihmettelemään... 90-luvulla, kun olin tullut etelästä takaisin Suomeen, neulomiskuumeeni alkoi uudestaan, ja lopulta siitä muodostui yksi leipätöistäni. Harmillista on vain se tunnettu tosiasia, että käsitöillä koskaan ei kunnolla sitä leipääsi tienaa. Eli jopa nuo käännöstyöt, sanoitustyöt, puhtaaksikirjoitustyöt jne. ovat sellaisia, joilla enemmän tienaa... Töitä löytyy siis joka lähtöön, kun vain ennättää tekemään...
Noita kangaspuita haikailen... Voihan vide. Sain kipinän kutomiseen vasta noin nelisen vuotta sitten, mutta täällä minulla ei mahdollisuuksia kutomiseen ole. Mökillä puut olisivat, mutta matkaa sinne kertyy 700 km, joten eipä siinä kovin paljoa kudota mitään. Se jos mikä on myös eeeerittäin rentouttavaa puuhaa! Waude, kun pääsisikin taas kutomaan. Sain tosiaan nelisen vuotta sitten kutoa melkoisen vapaasti, ja ai että nautin siitä puuhasta...!;)
Myös neulomista käsin rakastan, kuten virkkaamista ja monia muitakin käsitöitä, mutta noitten leipätöitteni takia en kovinkaan paljoa ennätä noita 'omia' hommiani tehdä...
Eikös muuten ole aika hauskaa ajatella, että kun lapset lentelevät pois kotoa, alkaakin tilanpuute kotona vaivata...?;)) Mitenköhän minä pääsisinkään sinne sinun luoksesi kutomaan...???;))
- taikanainen
lastenhuoneessa joka on jäänyt tyhjilleen "poikasen" lennettyä kotoa. Huone toimittaa nykyisin toimisto- varasto- ja vierashuoneen virkaa. Tämä on huone, johon ei paista kuin ilta-aurinko, joten viileä ja varjoisa on. Työpöydässä ei kyllä ole kehumista, sekin lasten perua, koululaisten kirjoituspöytä ja alla liian herkästi liikkuva tuoli :))
Olen lisäksi kyhännyt tähän erilaista tasoa lisälaitteille, tulostinta esim. tarvitsen päivittäin ja säilytystilaa erilaisille papereille.
Ulkona on tällä hetkellä paljon lämpimämpi kuin täällä sisällä. Televisiota ei valitettavasti voi katsella samalla...- sirkku:)
Jos aikoinaan emme olisi Mansesta pois muuttaneet, minulla olisi sama tilanne kuin sinulla nyt...! Siihen huoneeseen ei aurinko periaatteessa paistanut kuin niin aikaisin aamulla, että yleensä nukuin vielä - ja nukun vieläkin - siihen aikaan...;))
Silloin muinoin sain muuten ensimmäisen tietokoneenikin - roskiksista pelastettu sekin - jonka tavallaan poikani minulle 'uudelleen rakensi', mutta silloin en tietsikkaa vielä työssäni tarvinnut... Silloin koneeni oli välillä makkarissa ja välillä poikani huoneessa... Kun poikani muutti pois, keskitin neulehommat siihen huoneeseen, ja tietsikkani siirsin makkariin... Ei ollut nettiyhteyksiä vielä silloin, vaan Miinaharavaa tai Vapaakenttää pelailin, ja omaksi ilokseni jotakin jatkuvasti kirjoittelin... Olivat jotkut nääs heittäneet printterinkin roskiksiin... No, samaa printteriä - kuten osia siitä tietokoneestakaan - minulla ei enää ole...;)
- Pirre*
ostamassa, teoriassa siis, tietsikalleni varsinaista pöytää jo varmasti pari vuotta ja yhä tämä vaan tököttää täällä olohuoneen erillisessä solukassa, matalan kirjahyllyn päällä..
Kirjoituskorkeaus on hyvä mutta myöhemmin iltapäivällä aurinko paistaa ja häikäisee näkyvyyden, kun ei millään raatsisi tuota ikkunaa peittää sälekaihtimilla...
Minulla on kone oltava sellaisessa paikassa, että näen kokoajan mitä talossa tapahtuu, päivystysvuorot kun eivät siirry muille...:)- Marion.T
päivystys pelaa puhelimella, joten voin ihan rauhassa olla missä vain kunhan pidän tuon kännykän lähettyvillä.
Pienempi näyttö mun pitäs ostaa - tai siis ei pienempi vaan se sellanen litteä, tämä iso vanha rohjo vie niin hemmetisti tilaa, ja kun mulla on vielä toi kamalan iso vanha lasertulostin tuossa vieressä niin mä tarvin kolme pöytää että saan kaikki koneet mahtumaan tähän.
Ja iso kirjahylly pursuaa mappeja ja mappi Ö on taas selvittelemättä - voi luoja sentään kuinka paljon turhaa paperia täälläkin on, pitäs joskus viitsiä selvittää nekin. - sirkku:)
Pirre! Katsoitkos tuolta yhdestä kirjoituksestani kohtaa, jossa ihmettelin tuosta päähänpinttymästäni saada itse istua selkä seinää päin... nähden koko ajan koko huushollini ja telkkarit sun muut...? Minullahan ei edes niitä vahdittavia ole... Jonkinlainen pakko sekin tyyli tehdä töitäni kuitenkin on... Neulekoneen ääressä istuessani istun pärstä seinään päin, mutta tietokoneen ääressä työskennellessäni onkin eri juttu...!;)
Muuten, minun ensimmäinen tietokonepöytäni oli vanha, matala stereotaso...!;)) Jakkarana oli vanha 70-luvun ompelujakkara... Muistatko niitä?;) - Pirre*
Marion.T kirjoitti:
päivystys pelaa puhelimella, joten voin ihan rauhassa olla missä vain kunhan pidän tuon kännykän lähettyvillä.
Pienempi näyttö mun pitäs ostaa - tai siis ei pienempi vaan se sellanen litteä, tämä iso vanha rohjo vie niin hemmetisti tilaa, ja kun mulla on vielä toi kamalan iso vanha lasertulostin tuossa vieressä niin mä tarvin kolme pöytää että saan kaikki koneet mahtumaan tähän.
Ja iso kirjahylly pursuaa mappeja ja mappi Ö on taas selvittelemättä - voi luoja sentään kuinka paljon turhaa paperia täälläkin on, pitäs joskus viitsiä selvittää nekin.vaatii vain kuuluvan äänen..:D
Minulla on myös tämä möhkälemallinen kone ja oisi mukavaa vaihtaa jo siihen lätyskämpään, mutta en taijja vielä raahtia, kannettava oisi myös kätevä, mökkimatkoilla ainakkii...
Miulla oli ensimmäinen kone pojalta peritty kannettava, mutta siihen oisi pitänyt laittaa jo vaikka mitä uutta, eikä luultavasti kapasiteetti sittenkään oisi riittänyt siinä..nämä hoidettavat kirjoittelee sillä joskus, kun sattuu vihmerämpiä tapauksia, muuten joutasi vaikka verkonpainoksi :) - Pirre*
Pirre! Katsoitkos tuolta yhdestä kirjoituksestani kohtaa, jossa ihmettelin tuosta päähänpinttymästäni saada itse istua selkä seinää päin... nähden koko ajan koko huushollini ja telkkarit sun muut...? Minullahan ei edes niitä vahdittavia ole... Jonkinlainen pakko sekin tyyli tehdä töitäni kuitenkin on... Neulekoneen ääressä istuessani istun pärstä seinään päin, mutta tietokoneen ääressä työskennellessäni onkin eri juttu...!;)
Muuten, minun ensimmäinen tietokonepöytäni oli vanha, matala stereotaso...!;)) Jakkarana oli vanha 70-luvun ompelujakkara... Muistatko niitä?;)tyhjää, mutta sitten välähti; niin niitä keinonahkaisia kamalia palleja..muistanhan minä..:)
Aika matala jakkara sinulla on ollut, tietysti stereotasotkaan eivät olleet korkeita, huono asento sinulla silti on ollut varmasti kirjoittaa.
Ai sie tykkäät ettei seinä olisi tarpeeksi inspiroiva..:), mie tökötän melkein seinäänpäin ja vinoittain vasemmalla silmällä seuraan liikennettä..:) - Angiina
Marion.T kirjoitti:
Ja iso kirjahylly pursuaa mappeja ja mappi Ö on taas selvittelemättä - voi luoja sentään kuinka paljon turhaa paperia täälläkin on, pitäs joskus viitsiä selvittää nekin.Meitsi sai pari kuukautta sitten semmosen litteen mustan näytön. Varsinainen kone ja printteri ovat vielä vanhat ja harmaat (ja rumat). Kun me muutettiin tuossa vapun tietämillä omakotitalosta kerrostaloon, niin yhtäkkiä mä huomasin, että mun näkö oli huonontunut valtavasti. Ei auttanut mikään. Se vanha ruutu, vaikka olikin aika iso, oli selvästi l i i a n kupera ja jotenkin vääristi kaikki kirjaimet. Varsinkin, jos sitä tuijotti pidempään yhtäjaksoisesti. Ihan itekin ihmettelin, kuinka se näön huonontuminen osui just siihen muuton yhteyteen. Mutta ei siinä sitten ollut enää muuta vaihtoehtoa, kun ostaa sellainen musta ja litteä näyttö mustalla näppiksellä ja hiirellä.
Angiina kirjoitti:
Meitsi sai pari kuukautta sitten semmosen litteen mustan näytön. Varsinainen kone ja printteri ovat vielä vanhat ja harmaat (ja rumat). Kun me muutettiin tuossa vapun tietämillä omakotitalosta kerrostaloon, niin yhtäkkiä mä huomasin, että mun näkö oli huonontunut valtavasti. Ei auttanut mikään. Se vanha ruutu, vaikka olikin aika iso, oli selvästi l i i a n kupera ja jotenkin vääristi kaikki kirjaimet. Varsinkin, jos sitä tuijotti pidempään yhtäjaksoisesti. Ihan itekin ihmettelin, kuinka se näön huonontuminen osui just siihen muuton yhteyteen. Mutta ei siinä sitten ollut enää muuta vaihtoehtoa, kun ostaa sellainen musta ja litteä näyttö mustalla näppiksellä ja hiirellä.
nyt puhunut tuosta litteästä näytöstä... Poikanikin hankki juuri vähän aikaa sitten sellaisen itselleen. Tavallaan minäkin haaveilen sellaisesta, mutta minulla on ainakin toistaiseksi parikin syytä olla sitä hankkimatta - siis ainakaan tähän hätään...
Näyttö, joka minulla on nyt, on juuri ok TÄLLE pöydälle; siis nyt, kun sain tämän vanhan 'pankkitiskin' tähän työpöydäkseni. Tilaa vieviähän nämä vanhat näytöt ovat, mutta tälle pöydälle tämä näyttö mahtuu hyvin - jopa monitoimikoneen kera - ja etenkin, kun tämä on 19-tuumainen, olen tähän näyttööni todella tyytyväinen! Peilini näyttöön en niinkään...
Mutta siitä kannettavasta haaveilen koko ajan...! - sirkku:)
Pirre* kirjoitti:
tyhjää, mutta sitten välähti; niin niitä keinonahkaisia kamalia palleja..muistanhan minä..:)
Aika matala jakkara sinulla on ollut, tietysti stereotasotkaan eivät olleet korkeita, huono asento sinulla silti on ollut varmasti kirjoittaa.
Ai sie tykkäät ettei seinä olisi tarpeeksi inspiroiva..:), mie tökötän melkein seinäänpäin ja vinoittain vasemmalla silmällä seuraan liikennettä..:)Oivalsit aivan oikein! Niitä 'ihania' keinonahkajakkaroita...!;) Onneksi silloin en vielä tehnyt töitäni tietokoneella; vain pelailin ja kirjoittelin omaksi ilokseni...;)
Ajattelepa tilannetta nyt. Jos nyt joutuisin töitäni (mitä tahansa näistä) tekemään istuen sellaisella pallilla (tarkoitan jakkaraa...)...! Parikin tuntia perse tai reidet paljaina istuttuani ja kirjoiteltuani - lähtiessäni vaikkapa paussille, se koko jakkaran kansihan seuraisi vähintään pari metriä mukanani persuksissani kiinni kuin iilimato...!
No, älä mitään; se jakkara on minulla tuolla jossain tallessa vieläkin - ja taitaa edelleen sisältää vanhoja, keskeneräisiä käsitöitäni...;))
Tuo seinään päin katsominen... Inspiraatioista parhaat saattavat joskus syntyäkin vaikkapa pelkkää tyhjääkin seinää tuijottaessani, mutta neulekoneen suhteen minulla tilanteen on pakko olla noin niin kuin se nyt on... Neulekoneen takana pöydällä, neulekoneen yläpuolella seinällä suoraan edessäni plus neulekoneen vasemmalla ja oikealla puolilla olevilla hyllyillä on oltava langat, joita eniten töissäni tarvitsen. Muistitaulu on ainoa, joka suoraan edessäni hyllyjen alapuolella on oltava. Tämän tietokonetyöskentelyn yhteydessä on se muistitaulu myös oltava... ja hyllyt... ja ainakin se toinen pöytä, jota virkaa nykyisin siis toimittaa tuo ruokapöytä tuossa takanani!
Jotta näin. Jos tekisin neulekoneella töitä vain itselleni, sijoittaisinkin koneeni mieluiten vaikkapa ikkunan alle, mutta koska teen niin monille muille noita töitä, se systeemi ei onnistuisi. Lankojen, väritysten, mittojen, ohjeiden, piirrosten... kaikkien on oltava suoraan edessäni tai vähintään sivuillani koko ajan näkyvillä.
Olen kylläkin itsekin miettinyt - useinkin - että mihin psykologiseen seikkaan mahtanee perustua se, että tämän tietokoneen kanssa en suostu työskentelemään siten, että katsoisin suoraan seinään ja selkäni olisi avonaiseen tilaan... Johtuisiko jostakin vanhahkosta jutusta, että olisin vaikkapa kokenut keljuksi sen, että joku katsoo työskentelyäni selkäni takana...?;) Miksi neulekoneen kanssa työskennellessäni sitä ilmiötä en koe...? En siis koe häiritsevänä, vaikka joku työskentelyäni selkäni takana katselisikin... ...Hups; onkohan minulla jotain salaista TÄMÄN koneen suhteen...?;)) - Pirre*
Oivalsit aivan oikein! Niitä 'ihania' keinonahkajakkaroita...!;) Onneksi silloin en vielä tehnyt töitäni tietokoneella; vain pelailin ja kirjoittelin omaksi ilokseni...;)
Ajattelepa tilannetta nyt. Jos nyt joutuisin töitäni (mitä tahansa näistä) tekemään istuen sellaisella pallilla (tarkoitan jakkaraa...)...! Parikin tuntia perse tai reidet paljaina istuttuani ja kirjoiteltuani - lähtiessäni vaikkapa paussille, se koko jakkaran kansihan seuraisi vähintään pari metriä mukanani persuksissani kiinni kuin iilimato...!
No, älä mitään; se jakkara on minulla tuolla jossain tallessa vieläkin - ja taitaa edelleen sisältää vanhoja, keskeneräisiä käsitöitäni...;))
Tuo seinään päin katsominen... Inspiraatioista parhaat saattavat joskus syntyäkin vaikkapa pelkkää tyhjääkin seinää tuijottaessani, mutta neulekoneen suhteen minulla tilanteen on pakko olla noin niin kuin se nyt on... Neulekoneen takana pöydällä, neulekoneen yläpuolella seinällä suoraan edessäni plus neulekoneen vasemmalla ja oikealla puolilla olevilla hyllyillä on oltava langat, joita eniten töissäni tarvitsen. Muistitaulu on ainoa, joka suoraan edessäni hyllyjen alapuolella on oltava. Tämän tietokonetyöskentelyn yhteydessä on se muistitaulu myös oltava... ja hyllyt... ja ainakin se toinen pöytä, jota virkaa nykyisin siis toimittaa tuo ruokapöytä tuossa takanani!
Jotta näin. Jos tekisin neulekoneella töitä vain itselleni, sijoittaisinkin koneeni mieluiten vaikkapa ikkunan alle, mutta koska teen niin monille muille noita töitä, se systeemi ei onnistuisi. Lankojen, väritysten, mittojen, ohjeiden, piirrosten... kaikkien on oltava suoraan edessäni tai vähintään sivuillani koko ajan näkyvillä.
Olen kylläkin itsekin miettinyt - useinkin - että mihin psykologiseen seikkaan mahtanee perustua se, että tämän tietokoneen kanssa en suostu työskentelemään siten, että katsoisin suoraan seinään ja selkäni olisi avonaiseen tilaan... Johtuisiko jostakin vanhahkosta jutusta, että olisin vaikkapa kokenut keljuksi sen, että joku katsoo työskentelyäni selkäni takana...?;) Miksi neulekoneen kanssa työskennellessäni sitä ilmiötä en koe...? En siis koe häiritsevänä, vaikka joku työskentelyäni selkäni takana katselisikin... ...Hups; onkohan minulla jotain salaista TÄMÄN koneen suhteen...?;))ajasta, jolloin saisin iiiiiiiihan rauhassa kirjoitella......... ja ainakin lukea...kirjoja; eläkeellä luultavasti istun jossain piilossa lukemassa, luultavasti meidän saarimökissä möyrötän..:)
Kesäaamuiset terveiset täältä rannalta..:) - sirkku:)
Pirre* kirjoitti:
ajasta, jolloin saisin iiiiiiiihan rauhassa kirjoitella......... ja ainakin lukea...kirjoja; eläkeellä luultavasti istun jossain piilossa lukemassa, luultavasti meidän saarimökissä möyrötän..:)
Kesäaamuiset terveiset täältä rannalta..:)lämpimän kesäillan terveiset täältä rannikolta!
Sääli vain, etten tuota merta ikkunoistani näe...
Tuosta haaveilusta tuli muuten mieleeni eräs mainio ilmiö... Aikoinaan, kun kävin kodin ulkopuolella töissä, haaveilin ajasta, jolloin saisin mielin määrin tehdä käsitöitä, lukea, opiskella lisää kieliä, kirjoittaa... Nyt saan tehdä tuota kaikkea, mutta enpä paljoakaan itselleni... ja pelkästään omaksi huvikseni... Kaikkea tuota teen nykyisin siis työkseni, joten vieläkään täysin vapaasti en niitä mielipuuhiani voi touhuilla - saati valita ajankohtaa, jolloin niistä mitäkin haluaisin touhuilla. Esimerkiksi lukeminen; kirjaa, jota pelkästään rentoutuakseni luen, ennätän lukea vain öisin tuolla punkan pohjalla...
Olen aina pitänyt myös valokuvauksesta, videokuvauksesta, monenlaisista askarteluista, ruuanlaitosta, leipomisesta... Kaikkea tuota yritän tässä samalla kaiken tämän sekamelskan keskellä yhä touhuilla... Harmi muuten sekin, että esimerkiksi juuri lenkkeily, retkeily ja luonnossa liikkuminen yleensäkin ovat viime aikoina töitteni takia jääneet vähemmälle... Ja jopa se yksi intohimoistani - se uiminen!;)
- jaanamaikki
on iso vanhanaikainen halli joka on konttoritilana,ikkunaton!
Siis tällä hetkellä minusta tuntuu, että juuri tuollainen tila minullakin olisi tietokoneella työskennellessäni aivan paikallaan...! Mutta kaiken kaikkiaan - jos näitä helteitä ei ajatella - eikö tuollaisessa tilassa etenkin kauan koneen ääressä istuessaan ala kaivata edes jonkinlaista ikkunaa...?
- Tuulenpesä
väliin poikani entiseen työhuoneeseen olemme sijoittaneet tietokoneen. Tässä huoneessa on vielä jäljellä varasänky, jota tulee käytetyksi nyt, kun helle on kova. Asumme isossa omakotitalossa, jonka yläkerta on helteellä tosi kuuma, joten tuo sänky on tarpeen. Tietokone on sijoitettu kulmaikkunan eteen, joten paksut verhot ovat ikkunoiden edessä, jotta aurinko ei pääse liiaksi haittaamaan tietokoneen käyttöä. Tietokonepöydän saimme edullisesti ostetuksi muutama vuosi sitten kaupungin työpajalta, jossa oli poistohuonekaluja. Se mahtuu juuri ja juuri pieneen syvennykseen vaatekaapin viereen ja koneen vieressä on sitten printteri. Toisella sivustalla on kirjahylly ja pieni pöytä. Tässä on hyvä kirjoitella ja surffailla, vuoronperään isännän kanssa käytämme konetta.
tällainen, että kun esimerkiksi sinäkin kerroit sillä lailla mukavasti tietokoneesi sijainnin kotonasi, jotenkin näen sen tilan mielessäni... Vähän sama asia kuin se, että jonkin täällä enemmän kirjoittelevan näkee 'sielunsa silmin' usein edessään. Aikoinaan muistaakseni TR.maalari heitti siitä aiheesta kehiin aloituksenkin...
Juu, noista poistohuonekaluista... Oletkos sinä koskaan ajatellut siten, että vielä joskus 70- tai 80-luvulla emme pahemmin halunneet ajatellakaan joidenkin roskiksiin menossa olevien huonekalujen haalimista koteihimme... Kaikki piti mieluiten olla uutta. Ja ajattele, että esimerkiksi tämä pöytä tässä koneeni alla on minulle varsinainen aarre, jota siis pankin remontin yhteydessä oltiin heittämässä kaatopaikkakuormaan! Muuten, uuden tuolinkin sieltä sain... ja pöytälevyjä enemmänkin... Tähän asuntoon vain en kaikkea tuota saa mahtumaan, joten sitä uutta kotiani haeskelen aktiivisesti koko ajan... Jokaisessa työssäni tarvitsen vähintään pari työtasoa sen varsinaisen työpöydän lisäksi...! Hyllytiloista puhumattakaan!
P.S. Talonne taitaa olla puurakenteinen...? Ne tunnetusti kuumenevat yläkerrasta helteillä niin vietävästi... Talvella tilanne saattaakin sitten olla päinvastainen...? - Tuulenpesä
tällainen, että kun esimerkiksi sinäkin kerroit sillä lailla mukavasti tietokoneesi sijainnin kotonasi, jotenkin näen sen tilan mielessäni... Vähän sama asia kuin se, että jonkin täällä enemmän kirjoittelevan näkee 'sielunsa silmin' usein edessään. Aikoinaan muistaakseni TR.maalari heitti siitä aiheesta kehiin aloituksenkin...
Juu, noista poistohuonekaluista... Oletkos sinä koskaan ajatellut siten, että vielä joskus 70- tai 80-luvulla emme pahemmin halunneet ajatellakaan joidenkin roskiksiin menossa olevien huonekalujen haalimista koteihimme... Kaikki piti mieluiten olla uutta. Ja ajattele, että esimerkiksi tämä pöytä tässä koneeni alla on minulle varsinainen aarre, jota siis pankin remontin yhteydessä oltiin heittämässä kaatopaikkakuormaan! Muuten, uuden tuolinkin sieltä sain... ja pöytälevyjä enemmänkin... Tähän asuntoon vain en kaikkea tuota saa mahtumaan, joten sitä uutta kotiani haeskelen aktiivisesti koko ajan... Jokaisessa työssäni tarvitsen vähintään pari työtasoa sen varsinaisen työpöydän lisäksi...! Hyllytiloista puhumattakaan!
P.S. Talonne taitaa olla puurakenteinen...? Ne tunnetusti kuumenevat yläkerrasta helteillä niin vietävästi... Talvella tilanne saattaakin sitten olla päinvastainen...?Totesit, että 70- ja 80-luvuilla emme yleensä ajatelleetkaan roskiin menevien huonekalujen haalimista kotiimme - aivan totta. Silloin oli tärkeää saada edes joskus uusi nojatuoli tai vastaava. Vanhempani työskentelivät kovasti, että saivat jonkin uuden huonekalun, esim. jääkaapin, joka isästä oli todella upea hankinta. Nythän sellainen tuntuu aivan tavalliselta eikä herätä intohimoja. Olen oikein tyytyväinen vanhaan, mutta mainiosti toimivaan tietokonepöytäämme. Olohuoneeseemme olemme myös hankkineet turhan kirjavan kokoelman tuoleja, monet löytönurkasta. Uutenakin tulee silti hankituksi joitakin huonekaluja kotiin. Kerroin, että talomme on vietävän kuuma hellepäivinä, mutta en maininnut, mistä se on rakennettu. Meillä on täystiilitalo ja se on varsinainen lämpöpatteri kuumalla. Koko päivän tiili imee lämpöä ja luovuttaa sitten hitaasti sitä, joten yläkerrassa on lähes saunassa. Oikea saunamme on kellarissa. Talvella ei tosin tarvitse valittaa viileyttä, silloin talomme on oikein sopivan lämpöinen. Muuten katselin äsken, että tämä aiheesi on herättänyt valtavan monet vastaamaan: aihe oli niin kiinnostava.
Tuulenpesä kirjoitti:
Totesit, että 70- ja 80-luvuilla emme yleensä ajatelleetkaan roskiin menevien huonekalujen haalimista kotiimme - aivan totta. Silloin oli tärkeää saada edes joskus uusi nojatuoli tai vastaava. Vanhempani työskentelivät kovasti, että saivat jonkin uuden huonekalun, esim. jääkaapin, joka isästä oli todella upea hankinta. Nythän sellainen tuntuu aivan tavalliselta eikä herätä intohimoja. Olen oikein tyytyväinen vanhaan, mutta mainiosti toimivaan tietokonepöytäämme. Olohuoneeseemme olemme myös hankkineet turhan kirjavan kokoelman tuoleja, monet löytönurkasta. Uutenakin tulee silti hankituksi joitakin huonekaluja kotiin. Kerroin, että talomme on vietävän kuuma hellepäivinä, mutta en maininnut, mistä se on rakennettu. Meillä on täystiilitalo ja se on varsinainen lämpöpatteri kuumalla. Koko päivän tiili imee lämpöä ja luovuttaa sitten hitaasti sitä, joten yläkerrassa on lähes saunassa. Oikea saunamme on kellarissa. Talvella ei tosin tarvitse valittaa viileyttä, silloin talomme on oikein sopivan lämpöinen. Muuten katselin äsken, että tämä aiheesi on herättänyt valtavan monet vastaamaan: aihe oli niin kiinnostava.
huonekaluista vielä, kun asia nyt tässä ohimennen tuli sekin puheeksi... Meillä myös isä ja äiti aikoinaan tekivät - ja isäni kuoltua äiti yksi jatkoi - ahkerasti töitään. Siihen tietenkin oli monia muitakin syitä kuin tuo huonekalujen tai ylipäätään mammonan hankkiminen; kas, tässäpä olisi oma aiheensa aloituksellekin... Äitini etenkin on lähtöisin köyhästä kodista, ja jo pienestä likasta lähtien oppinut tekemään töitä todella ahkerasti ja voimiaan säästämättä. Häneltä lienen perinyt periaatteen: SEN, MINKÄ TEET, TEE TUNNOLLISESTI, KUNNOLLISESTI, AHKERASTI - KELLOA TUIJOTTAMATTA...
Olikin aika huvittavaa, kun itse aloin etenkin 90-luvulla haikailla noita tietynlaisia vanhoja huonekaluja sun muita, äitini kauhisteli naureskellen haikailujani sanoen, että hän sai aikoinaan kotonaan 'siitä antiikista' ihan tarpeekseen...!;) Enhän minäkään kaikista vanhoista tavaroista välitä, mutta esimerkiksi vaikkapa vanhaa, poljettavaa ompelukonetta haeskelin kauan, koska tilaa koristeena (!) huushollissani sille oli... Nyt minulla sellainen on ollut jo vuosia, ja pidän siitä erityisen paljon! Se jopa toimii vielä, mutta enhän sitä käytä... Loppujen lopuksi muuten sain sen vieläpä ilmaiseksi! Mutta jos näen esimerkiksi kirpparilla jonkun minua miellyttävän, hyväkuntoisen tavaran, haluaisin sen... Usein niin käy - vaikka en sitä tavaraa tai koristetta niin tarvitsisikaan!;) Pääasia minulle on se, että se on saanut minut jostain syystä itseensä mieltymään... Jos tiedät, mitä tarkoitan...?;)
Tämä pankin vanha pankkitiski tässä koneitteni alla on eeerittäin kätevä! Lisäksi - tietenkin, pankkiremontin ollessa kysymyksessä - kaatopaikkakuormaankin mennessään tämä oli erittäin hyvässä kunnossa.
En tiedä muuten, ovatko niin kovin monet tähän aiheeseen kantaa ottaneet... Vastausten määrähän perustuu pitkälti siihen, että olen itse ollut mukana juttelemassa. Mielestäni juuri asiakeskusteluissa se ikään kuin onkin jonkinlainen aloittajan 'velvollisuus'... Mielelläni tässä olenkin ollut mielipiteitänne kuulemassa, mutta juuri noitten töitteni takia siis yleensä, jos avaan keskustelun, avaan mieluiten leikkimielisen ketjun...;) Nyt vain siis lähinnä tuon helteen ja auringonpaisteen takia minua alkoi todella kiinnostaa muiden 'palstalaisten' koneiden sijoittelu kodeissaan.
L-mallinen(paremmin tasakulmio).Ikkunat itään yksi,etelään yksi takan osin rajoittama toinen,länteen talon eteistilat/ makkarit,pohjoiseen kaksi ikkunaa.L-mallinen(paremmin tasakulmio).Ikkunat itään yksi,etelään yksi takan osin rajoittama toinen,länteen talon eteistilat/ makkarit,pohjoiseen kaksi ikkunaa.
Koneen sijainti pohjoinen/itä reuna.
Kasvot pohjoiseen.Eteläaurinko ei ylety koska ikkunaan on etäisyyttä noin kahdeksan metriä ja kesällä paistaa sen verran korkealta ja talvellakaan ei ole juuri ruutuun asti ylettynyt.
Isohko kirjoituspöytä/kapea kirjoituspöytä,yksi kahden hengen sohva sohvatuoli.
"lisävarusteina"pojan pari kitaraa/viisi jalkiota,vahvistin,sähköurut sekä stereoyhdistelämä.
Piano"takavasemmalla".muutaman askeleen päässä.
Paikka on oikeastaan ainoa mahdollinen,koska musiikkivälineet ottavat niin ison tilan.
ps.Luxusta on lintujen ja oravien live-esitykset viiden metrin päästä ikkunasta alkavan erittäin suurten havu-/lehtipuiden peittämän syvän rotkon reunan kätköistä.Rotkon pohjalla vielä kohisee kosken vesi.
Ps.Yks.huono puoli kyllä paikassa on.Jos poika on kotosalla,niin paikka on 'aina'varattuna.Mitään en ole pyytänyt,enkä varsinkaan mitään ottanut,mutta silti edellisen jutun alku kahteen kertaan.
luxusta sain minäkin Mansessa asuessamme ikkunoistamme katsella - sitä koskea lukuunottamatta. Tästä asunnossa en näe oikeastaan muuta kuin liian lähellä olevia naapureiden ikkunoita... Hullua, mutta lähes jokaisessa ikkunassani on päivisinkin oltava jonkinlaiset verhot tuon seikan takia. Ei kivaa! Nämä verhot takanani vain päästävät tuota auringonvaloa liikaa läpi - ajatellen työskentelyä aamupäivisin tällä koneella...
Sinäkin kerroit siitä tietokoneen paikasta kotonasi niin hyvin, että mielessäni näen senkin tilan. Sinulla se tila on siis 'virallisesti' olohuone...? Luettuani kertomasi mieleeni tuli heti sisareni ja hänen perheensä omakotitalo... Heillä on vastaava järjestely kuin sinulla - huone 'virallisesti' vain on takkahuone...
No, sinä siis taidat perheinesi asua L-kirjaimella alkavalla paikkakunnalla...?;)) Vaiko... N...?;)) Niin kovin tuttuja seutuja ovat minulle... - sirkku:)
emw34 kirjoitti:
Mitään en ole pyytänyt,enkä varsinkaan mitään ottanut,mutta silti edellisen jutun alku kahteen kertaan.
Mietin ensin kauan, ja aioin kysyäkin sinulta, mikä on "anneli-ilmiö", mutta --- välähtihän se yhtäkkiä!;)) Hauska sanonta, joten voisikin jäädä ihan pysyväksi kieleemme...!;))
- Kala-lintu-kala
Oletko kokeillut ripustaa huopaa ikkunan eteen?
ja kaikkea muutakin mahdollista tilapäistä olen harkinnut, mutta jos luit vähänkään juttujani tuolta ylempää, siellä kävi ilmi jo se, että kärsin muutenkin jo pelkästään siitäkin että verhoja joudun kaikissa ikkunoissani päivisinkin jonkinlaisina näköesteinä pitämään...!
Yksi mahdollisuus tietenkin olisi laittaa juuri tuohon koneen vierellä olevaan ikkunaan niin tuommat sivuverhot, että edes kesäajan pärjäisin, mutta hermostuttaa pitää noitakaan verhoja edessä koko ajan mitkä siinä nyt limoviikunan edessä ovat. En siis edes näe kunnolla ulos tästä luukustani...
- missäkin...
Minulla on kannettava ja langtn yhteys modeemiin, joten voi siirtyä aika vapaasti. Välillä olohuoneessa ja välillä makkarissa.
tänne vilkuilemaan...
Juu; tuosta kannettavastahan minäkin siis haaveilen. Se olisi kylläkin joka tapauksessa vain kakkoskoneenani, koska varsinaisia töitä tehdessäni vierelläni - ja vähän joka puolella ympärilläni - on lähes jatkuvasti oltava mappeja, muistilehtiöitä, irtopapereita...
Kannettavasta haaveilen kylläkin; olisihan esimerkiksi vaikkapa tänne kirjoittelu silloin jostakin muustakin kämppäni kolosta mahdollista...;) Mutta halutessani pitää hiukan vapaata - esimerkiksi sunnuntaiajeluilla, kyläilyreissuilla tai lyhyillä lomamatkoilla - en konetta suostuisi mukanani kuskaamaan. Mökkireissuilla se ehkä mukanani kulkisi - riippuen ajasta, jonka siellä vietän... Kai...;)
- Söpöstiina
...ja siihen liittyvät välineistö sekä kaikki tykötarpeet on kaapissa. Kun avaan kaapin ovet niin kas, kaikki tarvittava on kätevästi esillä. Vedän vain näppiksen pöydän alta.
Kaapissa ei ole tietenkään alasokkelia, joten sinne mahtuu rullilla pyörivä laatikosto ja koko johdoviidakko. Ja jalatkin suoriksi ja vielä jää tilaakin. Tämän ratkaisun valitsin pölyn takia, nämä rakkineet kun imevät sitä puoleensa. Tähän ratkaisuun olen enempi kuin tyytyväinen. Itse en työskentele kaapin sisällä vaan ulkopuolella.
Päivänvalo tulee takaani. Ajattelin hankkia joskus eteeni seinälle jonkinlaisen kuvastimen, ei siksi, että ihailisin mallikasta pärstääni vaan siksi että näkisin ikkunasta kauniin etupihan puuston ja siinä sirkuttajat.
Lämpimiä ja mukavia kesäpäiviä sirkkuselle!- sirkku:)
tuon pölyyntymisen estämiseksi 'nurkkauksesi' järjestetty upeasti. Kaikki nämä tällaiset laitteet telkkareista ja stereoista lähtien keräävät niin vietävästi pölyä - ja minulla siis etenkin tuon toisella koneella tekemäni työn takia koko kämppäni vielä tavallistakin enemmän...
Sinulla ei sitten auringosta riesaa ole...? Jos noita aiempia juttujani olet yhtään lueskellut, niistä käy ilmi sekin seikka, että vaikka tuollainen järjestely ihanteellinen olisikin, minulle se ei mitenkään soveltuisi; ympärilläni - koneen vierellä pöydällä, koneen takana seinällä, koneen vierellä seinällä, kuten itsenikin vierellä ja takana - on oltava melkoisen paljon tilaa kaikille noille 'oheistavaroille'...! Sama koskee tuota toistakin konettani. Ruokapöytänikin siis olen jo vallannut...;)
Lämpimiä kesäpäiviä sinullekin! Joskin tuntuu, että saisivat nämä helteet jo edes hieman hellittää... - Söpöstiina
tuon pölyyntymisen estämiseksi 'nurkkauksesi' järjestetty upeasti. Kaikki nämä tällaiset laitteet telkkareista ja stereoista lähtien keräävät niin vietävästi pölyä - ja minulla siis etenkin tuon toisella koneella tekemäni työn takia koko kämppäni vielä tavallistakin enemmän...
Sinulla ei sitten auringosta riesaa ole...? Jos noita aiempia juttujani olet yhtään lueskellut, niistä käy ilmi sekin seikka, että vaikka tuollainen järjestely ihanteellinen olisikin, minulle se ei mitenkään soveltuisi; ympärilläni - koneen vierellä pöydällä, koneen takana seinällä, koneen vierellä seinällä, kuten itsenikin vierellä ja takana - on oltava melkoisen paljon tilaa kaikille noille 'oheistavaroille'...! Sama koskee tuota toistakin konettani. Ruokapöytänikin siis olen jo vallannut...;)
Lämpimiä kesäpäiviä sinullekin! Joskin tuntuu, että saisivat nämä helteet jo edes hieman hellittää......sillä tähän huoneeseen paistaa aamuaurinko. Mulla on sälekaihtimet enkä nyt muista, yltääkö aurinko edes tänne nurkkaukseen kun taitaa keritä nousta ylemmäksi ennen kuin kohtaa ikkunani.
Vaatteiden ja kankaiden käsittelystä lähtee kyllä pölyä niin turkasesti, että joskus alkuaikoina kun tietsikka oli avotilassa, arvelin, että se syttyy palamaan...
Tiedän ongelmasi, sirkku, sen verran olen itsekin ommellut ja tehnyt vaatetta kun lapset olivat pieniä. Mikään pieni pöydän kulma ei riitä ja pitäisi olla sen verran tilaa, ettei tarvitse aina kerätä keskeneräisiä töitä syrjään.
En minäkään kovista helteistä välitä, muttei huvittaisi kesällä palellakaan. Mutta kun porottaa niin, että tuntuu kuin mustaksi muuttuisi... - sirkku:)
Söpöstiina kirjoitti:
...sillä tähän huoneeseen paistaa aamuaurinko. Mulla on sälekaihtimet enkä nyt muista, yltääkö aurinko edes tänne nurkkaukseen kun taitaa keritä nousta ylemmäksi ennen kuin kohtaa ikkunani.
Vaatteiden ja kankaiden käsittelystä lähtee kyllä pölyä niin turkasesti, että joskus alkuaikoina kun tietsikka oli avotilassa, arvelin, että se syttyy palamaan...
Tiedän ongelmasi, sirkku, sen verran olen itsekin ommellut ja tehnyt vaatetta kun lapset olivat pieniä. Mikään pieni pöydän kulma ei riitä ja pitäisi olla sen verran tilaa, ettei tarvitse aina kerätä keskeneräisiä töitä syrjään.
En minäkään kovista helteistä välitä, muttei huvittaisi kesällä palellakaan. Mutta kun porottaa niin, että tuntuu kuin mustaksi muuttuisi...pyrähdin tänne vastailemaan. Jäin illalla myöhään vielä leikkimään tuota Kakun sanaleikkiä... Olen heikko sellaisille houkutuksille...;)
Juu; kaikki kankaat ja vaatteet pölisevät, mutta langat ja neuleet monin verroin enemmän. Etenkin, kun niitä työkseen käsittelee. Imuri saisi laulaa jatkuvasti, enkä valitettavasti mikään siivoushullu ihminen ole - vaikka puhtaasta, siististä kodista pitäisinkin... Joskus minäkin ihan todella pelkään etenkin tässä asunnossani tuon olkkarin telkkarin palamaan syttymistä. Tässä asunnossa minulla neulekonenurkkaukseni kerimis- ja ompelupisteineen on olkkarissa, ja vaikkakin melko kaukana telkkarista, pelkään sittenkin...
Makuuhuoneessa töistäni oikeastaan nykyisin pelkästään höyrytän töitäni. Joskus senkin työn työnnyn tekemään olkkariin... Vaikka käsin tehtävät ompelutyöt voisin periaatteessa tehdä lähes missä tahansa, olkkariinhan minä usein niittenkin kanssa kampean. Huvittaa muuten itseäni, että olenpa tässäkin koneen ääressä istuessani joskus jotakin ommellut... Mietin vain joskus, että heittäisinköhän minä telkkarin palamaan syttyessä hädissäni sangollisen vettä sen päälle...?! Huh.
Tämä tietokonenurkkaukseni taas on aivan päinvastaisella puolella huuhshollissani, mutta toki tännekin sitä pölyä pääsee kerääntymään. Tietenkin. Mutta etenkin siis tuon neulekoneen takia ehdottomasti sen erillisen työhuoneen edelleenkin tarvitsisin! Kun tuolla jossain sanoin, että haeskelen tilavaa kolmiota, oikaisen kertomaani sen verran, että huoneiden sinänsä ei minulle isoja tarvitsisi olla; pääasia olisi siis saada ainakin nuo pölisevämmät työt erilleen muista hommista...
- Ansku
ja langaton netti, joten kone on milloin missäkin.
että pääsin tänne katselemaan vasta nyt. Pitkästä aikaa olen tänään saanut tehtyä töitäni varmaan enemmän kuin koko tällä viikolla yhteensä...! Kerran päivällä kävin täällä katselemassa, ja kommentin Kakun aloittamaan ketjuunkin heitin. Nyt koko ketju näyttääkin haihtuneen 'taivaan tuuliin'... Mikä siinä hommassa lienee vastaan tullut - ja kenellä...? En ole kaikkiin juttuihin ennättänyt perehtyä, joten en tiedä, mikä tai kuka täällä on asioita 'myllertänyt'. Vaikka en itse tänne huonotuulisena mitään kirjoittelekaan, ei käsittääkseni yhden vihaisenakaan kirjoitetun aloituksen pitäisi koko ketjun poistoa saada aikaan. Ketjuhan oli täällä ainakin vielä iltapäivällä. En ymmärrä...
Sinullakin siis läppäri... Auts. Siis kakkoskoneekseni sellaisesta haaveilen, mutta miten kauan saanen siitä vain haaveilla...? Oletkohan muuten noita aiempia juttuja tässä ketjussa lukenut...? Siellä jo olen puhunut tuosta haaveestani saada MYÖS se kannettava kone käyttööni. Olen myös korostanut, että missään tapauksessa en sitä joka paikkaan mukanani kuskailisi - kuten en tarkoituksella kuskaile kännykkäänikään aina mukanani...;) Joku tolkku ja rauha se olla pitää näissäkin asioissa... Vai...?;) - Ansku
että pääsin tänne katselemaan vasta nyt. Pitkästä aikaa olen tänään saanut tehtyä töitäni varmaan enemmän kuin koko tällä viikolla yhteensä...! Kerran päivällä kävin täällä katselemassa, ja kommentin Kakun aloittamaan ketjuunkin heitin. Nyt koko ketju näyttääkin haihtuneen 'taivaan tuuliin'... Mikä siinä hommassa lienee vastaan tullut - ja kenellä...? En ole kaikkiin juttuihin ennättänyt perehtyä, joten en tiedä, mikä tai kuka täällä on asioita 'myllertänyt'. Vaikka en itse tänne huonotuulisena mitään kirjoittelekaan, ei käsittääkseni yhden vihaisenakaan kirjoitetun aloituksen pitäisi koko ketjun poistoa saada aikaan. Ketjuhan oli täällä ainakin vielä iltapäivällä. En ymmärrä...
Sinullakin siis läppäri... Auts. Siis kakkoskoneekseni sellaisesta haaveilen, mutta miten kauan saanen siitä vain haaveilla...? Oletkohan muuten noita aiempia juttuja tässä ketjussa lukenut...? Siellä jo olen puhunut tuosta haaveestani saada MYÖS se kannettava kone käyttööni. Olen myös korostanut, että missään tapauksessa en sitä joka paikkaan mukanani kuskailisi - kuten en tarkoituksella kuskaile kännykkäänikään aina mukanani...;) Joku tolkku ja rauha se olla pitää näissäkin asioissa... Vai...?;)että minulta tulee hyvin harvoin vastauksia tänne, johtuen siitä että vaikka mun koneeni voi olla milloin missäkin, niin yleensä se paikka vaihtelee tyttären huoneesta olohuoneeseen tai parvekkeelle.
Joskus otan koneen mukaani vanhempieni luokse, heistä on mukava kasella ottamiani videoita ja valokuvia heistä.
Työssäni olen jatkuvasti tietokoneen kanssa tekemisissä niin ei enää vapaa-aikana huvita istua koneen ääressä.
Syy miksi hankin läppärin oli se että edellinen koneeni oli pöytäkone ja vihasin niitä pölyisiä johto sykeröitä plus sitä, että konetta ei saanut piiloon, se oli näkyvillä aina eikä se ole mitenkään sisustuksellisesti esteettinen. - sirkku:)
Ansku kirjoitti:
että minulta tulee hyvin harvoin vastauksia tänne, johtuen siitä että vaikka mun koneeni voi olla milloin missäkin, niin yleensä se paikka vaihtelee tyttären huoneesta olohuoneeseen tai parvekkeelle.
Joskus otan koneen mukaani vanhempieni luokse, heistä on mukava kasella ottamiani videoita ja valokuvia heistä.
Työssäni olen jatkuvasti tietokoneen kanssa tekemisissä niin ei enää vapaa-aikana huvita istua koneen ääressä.
Syy miksi hankin läppärin oli se että edellinen koneeni oli pöytäkone ja vihasin niitä pölyisiä johto sykeröitä plus sitä, että konetta ei saanut piiloon, se oli näkyvillä aina eikä se ole mitenkään sisustuksellisesti esteettinen.kausittaista minunkin hyppimiseni täällä. Olen ennenkin sanonut, että usein saattaa mennä päiväkausia, etten täällä käy lainkaan... Laskin juuri tänään, että nyt on tainnut mennä monta päivää siten, että yhden ainoan kommentin jonnekin olen kirjoittanut. Tänään olen tehnyt poikkeuksen, ja heittänyt peräti pari kommenttia TR.maalarin ketjuun flirttailusta...;) Usein kieltämättä harmittaa, kun monet mielenkiintoisilta vaikuttavat ketjut pääsevät niin pitkiksi, etten niihin millään ennätä perehtyä - ja silloin siis periaatteessa en myöskään mene niihin kommenttejani heittämään. Mielipiteiden vaihto täälläkin kuitenkin joskus on ihan mielenkiintoista, ja kirjoittamista rakastan siis joka tapauksessa.
Nuo johtorykelmät ovat kamalia, totta, vaikka ne olisi kasattu ja suojattu yhteen kimppuunkin. Minulla kun tämän koneen lisäksi on tällä pöydällä vielä pari muutakin konetta... No, tämä pöytä on onneksi valtavan kokoinen, joten eivätköhän nämä systeemini jotenkin sisustuksellisestikin juuri tähän nurkkaukseen 'sovittaudu'...;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa681847- 1001839
- 1371669
- 971411
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo331344MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3141233- 591191
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301092Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2731039Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446933