Voisko joku antaa asiantuntijaneuvon, mikä tieliikennelain pykälä kieltää tukkimasta julkista liikenneväylää, kuten jalkakäytävää, pyörätietä yms.
Aion tehdä rikosilmoituksen tilanteesta It.kirkkokadun ja Tentaankadun kulmassa, missä kolme kuppilaa on mustilla köysillä sulkenut pyöräilyväylän koko leveydeltään.
Ja jos ajattelit viisastella, että sopiihan siitä ajamaan ns. kävelykadun keskeltä, niin käväise ensin kokeilemassa miltä se tuntuu pyörällä jossa on suositusten mukaiset ilmanpaineet (3-6 bar)
lakineuvo mulle
4
144
Vastaukset
- Anonyymi
Siitä on selvät sävelet tieliikennelaissa:
"12 §Tiellä oleva este
Tielle ei saa panna eikä jättää mitään, mikä voi vaarantaa tai haitata liikennettä.
Jos tielle on joutunut 1 momentissa tarkoitettu este, jota ei voida heti poistaa, tienkäyttäjän on merkitsemällä tai muulla tavoin kiinnitettävä muiden tienkäyttäjien huomio esteeseen, kunnes se on saatu poistettua. Jos tiellä on este, josta saattaa aiheutua vakava vaara liikenteelle, esteestä on mahdollisuuksien mukaan lisäksi ilmoitettava hätäkeskukseen."
En kuitenkaan tiedä, rinnastetaanko jalkakäytävä tiehen vai onko se oma kategoriansa.
Jos tarkoittamasi reitti on merkitty pyörätieksi, asia on mielestäni selkeämpi.- Anonyymi
No, itse asiassa koko katu näyttää liikennemerkeillä osoitetun kävelykaduksi, mutta on siinä korotetut (ja tasaiset jalkakäytävät) kummallakin puolella, ja juuri näistä toisen on kyseiset kuppilat varustaneet barrikaadillaan :(
Joka tapauksessa tieliikennelain kriteeri "haittaa liikennettä" siinä toteutuu, koska kävelykin sujuu helpommin tasaisella laatoituksella kuin mukulakivillä, joilla keskiosa on katettu.
Myöskin rollaattorin käyttöä kyseinen liikenne-este haittaa ilmiselvästi.
- Anonyymi
Mustat mainittu!
- Anonyymi
Rasismia, PerusSuomalaisten vika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 52647
- 50645