kihlasormus

metteja

Pitääkö kihlasormuksen olla vaatimattomampi kuin vihkisormuksen ? Onko ennenvanhaan ollut näin ? Haluaisin kummankin olevan timantisia ja täydentävän toisiaan.

6

1552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Sormukset voivat olla ihan sellaisia kuin haluat, ei niistä ole mitään lakeja säädetty ;)

    • jo kihlattu..

      Tuskin siihen on mitään sääntöä. Ja tuskin kukaan siitä tulee huomauttelemaan, että hei sulla on vääränlainen kihla sormus.

    • Kuullut näin

      ...mutta kuulemma ohuempi kuin vihkisormus. Meille ainakin sanottiin näin kun olimme kihloja aikoinamme ostamassa. Myyjä sanoi, ettei kannata naisen ottaa hirveän leveää kihlaa, koska rinnalle tulee sitten vihkisormus, joka on usein vielä leveämpi. Esimerkiksi mulla on niin paksut nivelet, ettei hirveän leveä yhdistelmä käy. Kihlani on 4mm ja tuleva vihkisormus 5mm.

    • eelia

      Meillä ei ole kihlasormusta tulevaisuudessa käytössä lainkaan, ainoastaan vihkisormus. Kihla oli ja on hopeaa ja vihkisormus kultaa joka siis vaihdetaan sormeen molemmille aivan pian häissä. Eiköhän jokainen tee kuten haluaa..

    • vaimo

      on kihlasormuksessa yksi timantti ja vihkisormuksesa viisi, molemmat sormukset valkokultaa. Yhtä leveä runko molemmissa. Ja mun mielestä täydentävät toisiaan todella hyvin :)

    • marina

      kuten yksi osa kysymyksestäsi kuului olivat sekä vihki- että kihlasormus yleensä keltakultaa, melko paksut (3-5mm) ja molemmat sileitä (ei kiviä).

      nykyään vielä yleisin käytäntö lienee, että (naisen) kihla on sileä ja vihkisormuksessa on kivi tai useampia.

      yleistymässä (ehkä jo kirinyt edellisen rinnallekin) on tapa että (naisen) kihlassa on kivi ja vihkisormus on sileä, tai molemmissa sormuksissa on kivi.

      sillä ei liene käytännön merkitystä kumpi on vaatimattomampi (vai yhtä upeat, tai ehkä samanlaiset?), sillä jos ne rinnakkain sormessa ovat, ei kukaan tiedä kumpi on kumpi ja jos käyttää vain yhtä sormusta, ei se toinen ole siinä vertailukohteena.

      oli ne sormuksen minkälaisia tahansa, niin jos niistä itse pidät, ne silloin myös täydentävät toisiaan, ajan myötä et osaisi kuvitellakaan sormeesi minkään muun laisia sormuksia :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3423
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1545
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1285
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1125
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1057
    Aihe