Pitääkö kihlasormuksen olla vaatimattomampi kuin vihkisormuksen ? Onko ennenvanhaan ollut näin ? Haluaisin kummankin olevan timantisia ja täydentävän toisiaan.
kihlasormus
6
1580
Vastaukset
- ...
Sormukset voivat olla ihan sellaisia kuin haluat, ei niistä ole mitään lakeja säädetty ;)
- jo kihlattu..
Tuskin siihen on mitään sääntöä. Ja tuskin kukaan siitä tulee huomauttelemaan, että hei sulla on vääränlainen kihla sormus.
- Kuullut näin
...mutta kuulemma ohuempi kuin vihkisormus. Meille ainakin sanottiin näin kun olimme kihloja aikoinamme ostamassa. Myyjä sanoi, ettei kannata naisen ottaa hirveän leveää kihlaa, koska rinnalle tulee sitten vihkisormus, joka on usein vielä leveämpi. Esimerkiksi mulla on niin paksut nivelet, ettei hirveän leveä yhdistelmä käy. Kihlani on 4mm ja tuleva vihkisormus 5mm.
- eelia
Meillä ei ole kihlasormusta tulevaisuudessa käytössä lainkaan, ainoastaan vihkisormus. Kihla oli ja on hopeaa ja vihkisormus kultaa joka siis vaihdetaan sormeen molemmille aivan pian häissä. Eiköhän jokainen tee kuten haluaa..
- vaimo
on kihlasormuksessa yksi timantti ja vihkisormuksesa viisi, molemmat sormukset valkokultaa. Yhtä leveä runko molemmissa. Ja mun mielestä täydentävät toisiaan todella hyvin :)
- marina
kuten yksi osa kysymyksestäsi kuului olivat sekä vihki- että kihlasormus yleensä keltakultaa, melko paksut (3-5mm) ja molemmat sileitä (ei kiviä).
nykyään vielä yleisin käytäntö lienee, että (naisen) kihla on sileä ja vihkisormuksessa on kivi tai useampia.
yleistymässä (ehkä jo kirinyt edellisen rinnallekin) on tapa että (naisen) kihlassa on kivi ja vihkisormus on sileä, tai molemmissa sormuksissa on kivi.
sillä ei liene käytännön merkitystä kumpi on vaatimattomampi (vai yhtä upeat, tai ehkä samanlaiset?), sillä jos ne rinnakkain sormessa ovat, ei kukaan tiedä kumpi on kumpi ja jos käyttää vain yhtä sormusta, ei se toinen ole siinä vertailukohteena.
oli ne sormuksen minkälaisia tahansa, niin jos niistä itse pidät, ne silloin myös täydentävät toisiaan, ajan myötä et osaisi kuvitellakaan sormeesi minkään muun laisia sormuksia :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279