Yksi rakas jauhaa thaimaalaisten köyhyyttä ja toinen bablaa että thaimaalaisia ei luokitella varallisuuden mukaan.
Hieman oudoksuttaa tuo alati köyhyydestä kommentoinnit.
Kaiken täytyy olla niin tasokasta rakkaalle.
Ymmärrän hyvin että tuolla asenteella ei voi viettää lomaa oikeaan thaimaahan tutustuen, vaan täytyy pysytellä paratiisin metropolissa.
Miksi tuon kaltaisen asenteen omaava henkilö ylipäätään matkailee kerran 4-5 vuodessa tänne kuten Satasenköyhä, kun kaiken täytyy ennalta varmistaa trippelistä että ei vahingossakaan eksyisi köyhien joukkoon kokemaan jotain aitoa joka ei ole rakennettu hänen kaltaisille rikkaille falleille.
Jopa puuro saa hänet täysin tolaltaan kun puuroon laitetaan lisukkeita kuten maksan palasia.
Toisaalta hyvä että tuollaiset nirppanokat pysyttelevätkin vain Pattayalla, siellä paikalliset on tottunut tuollaisiin buffaloihin ja osaavat käsitellä heitä, siis rahat vex ja seuraava olkaa hyvä.
Köyhien mesta.
9
123
Vastaukset
- Anonyymi
Ei luokitella ihmisinä, mutta lompakko määrittelee sen missä kukakin syö, milloin ja mitä.
Näytäpäs "asennemies" minulle se turisti, joka matkustaa Thaimaahan syödäkseen 10 bahtin kylmää riisivelliä?
Tai näytä se hyvin toimeentuleva thaimaalainen, joka käy hakemassa yötorilta perheelleen kylmää muovipussipuuroa puuropapan vaimolta? Sellaisia ei ole olemassakaan, eikä sellaista tapahdu.
Thaimaalaisille ruoka on tärkeä vaurauden ja hyvinvoinnin symboli. Se on myös huomionosoitus läheisille että näin paljon minä teistä välitän.
Sitä huomaavaisuutta ja välittämistä ei voi osoittaa kylmällä joke- vellillä. Sama kuin toisit heille kalanruotoja tai jonkin auton alle jääneen eläimen.
Jos olet katsonut Hangover 2 elokuvan, niin siinä käy hyvin ilmi mitä mieltä varakas thaimaalainen appiukko on joke- vellistä, kun sinulla ei omakohtaista kokemusta näytä asiasta olevan.
Köyhäkin thaimaalainen käyttää tilaisuuden tullen suhteessa paljon rahaa ravintolaan, silloin kun hän sinne perheensä tai sukunsa kanssa menee. He vaikka lainaa ne rahat, mutta hän ei lähde ravintolaan nuukailumielessä, niinkuin sinä.
Nelihenkinen thaimaalainen perhe syö helposti 3000 patilla ravintolakäynnillään ja ovat vuokranneet rannan tuntumasta huoneiston viikonlopuksi. Musiikki soi ja illalla virtaa viski.
Noissa riisivelli- mestoissa voi lounasaikaan käydä ohimennen, jos on nälkä ja sattuu kohdalleen, mutta muutoin ne on yleensä kaikkein köyhimpien ainoa mahdollisuus saada murua rinnan alle, kun taskussa ei ole kuin alle sata bahtia.
Työmiesten ja tsuppareiden lounasmestoja. Mutta hekään ei sinne vie perhettään eivätkä lähde kavereiden kanssa sinne iltaa istumaan. Ne mestat on kategoriassa alimpana.
Sitä alempana on enää kulkukoirien ruokintapaikat, jonne hyväsydämiset ravintoloitsijat vievät ruoantähteet päivän päätteeksi, yleensä auringonlaskun aikaan.
Minäkin olen syönyt joke- vellejä. Jos on vähän tukkoinen nenä niin chiliä, inkivääriä, valkosipulia ja pekonilastuja joukkoon, niin jo vain nenä aukeaa.
Ennemmin työntäisin pallini klapikoneeseen, kuin veisin vaimon tai kaverit syömään joke- velliä illalliseksi. Silloin olisi asiat todella huonolla mallilla ja ilta tullut elämään.
2010- Anonyymi
Taas on laiffilla ja 2010 yhteinen teema, miksihän minun thaimaa eroaa niin paljon tästä 2010/laiffilan thaimaasta.
- Anonyymi
Kihlattusi arvosteli thaimaalaisia köyhiksi, ei ollut kyse mihin sinä viet perheesi tai missä ja mitä sinä syöt.
Thaimaa on täynnä ruokailupaikkoja jotka täyttävät sinun määritelmän rekkamieskuppiloiksi, ei ne olekaan tarkoitettu palvelemaan sinun kaltaista parempaa väkeä, vaan täysin normaali thaimaalaisia.
Työmiesten ja tsupparien siis työtä tekevät miehet ja ns. tsupparit on eri kastia, no mitä ne sun kommuunin työtä tekevät paremmat ihmiset sitten ovat jos ei työmiehiä ja työnaisia?
Ja sitten...........
Nelihenkinen thaimaalainen perhe syö helposti 3000 patilla ravintolakäynnillään ja ovat vuokranneet rannan tuntumasta huoneiston viikonlopuksi. Musiikki soi ja illalla virtaa viski.
Kyllä kyllä joo niinhän tämäkin köyhäksi nimittäminen sai jälleen uudet ulottuvuudet.
SUN IDIOOTIN KAIKKI KOKEMUKSET PERUSTUU JUURI TUOLLAISEEN ... MUSIIKKI SOI JA VISKI VIRTAA, SULLA EI OO PIENINTÄKÄÄN HAJUA MITÄ ON TAVALLISEN THAIMAALAISEN ELÄMÄ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kihlattusi arvosteli thaimaalaisia köyhiksi, ei ollut kyse mihin sinä viet perheesi tai missä ja mitä sinä syöt.
Thaimaa on täynnä ruokailupaikkoja jotka täyttävät sinun määritelmän rekkamieskuppiloiksi, ei ne olekaan tarkoitettu palvelemaan sinun kaltaista parempaa väkeä, vaan täysin normaali thaimaalaisia.
Työmiesten ja tsupparien siis työtä tekevät miehet ja ns. tsupparit on eri kastia, no mitä ne sun kommuunin työtä tekevät paremmat ihmiset sitten ovat jos ei työmiehiä ja työnaisia?
Ja sitten...........
Kyllä kyllä joo niinhän tämäkin köyhäksi nimittäminen sai jälleen uudet ulottuvuudet.
SUN IDIOOTIN KAIKKI KOKEMUKSET PERUSTUU JUURI TUOLLAISEEN ... MUSIIKKI SOI JA VISKI VIRTAA, SULLA EI OO PIENINTÄKÄÄN HAJUA MITÄ ON TAVALLISEN THAIMAALAISEN ELÄMÄ.Tiedät varmaan Senssu että tuohon uskomukseen ja kuvitelmaan olevansa muita parempi liittyy paljon ongelmia thaimaassa, onneksi minulla ei ole itsestäni moista uskomusta ja kuvitelmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedät varmaan Senssu että tuohon uskomukseen ja kuvitelmaan olevansa muita parempi liittyy paljon ongelmia thaimaassa, onneksi minulla ei ole itsestäni moista uskomusta ja kuvitelmaa.
Minulla on vaan ollut hieman paremmat mahdollisuudet käydä kouluja kuin monella Thaimaalaisella, olla kiinnostunut asioista, ja saanut jakaa uskomatonta tiedon halua muidenkin kanssa, en ole hyvä missään mutta osaan jonkin verran asiasta kuin asiasta, en ole ajanut rekkaa, en rakentanut ensimmäistäkään taloa omin käsin, olen laiska ja mukavuuden haluinen, mutta en ole missään tapauksessa ketään parempi, jokainen elää elämäänsä niistä lähtökohdista mitä jokaisella on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedät varmaan Senssu että tuohon uskomukseen ja kuvitelmaan olevansa muita parempi liittyy paljon ongelmia thaimaassa, onneksi minulla ei ole itsestäni moista uskomusta ja kuvitelmaa.
Nimenomaan Sisäpiirin Apinathan on eliittijoukkoa kaikessa, aivan kaikessa, myös aina oikeassa, siis aina ja kaikessa.
Ymmärrän täysin että Dille sai poistua täällä Chiang Maissakin öykkärikaverinsa kanssa ravintolasta kun näyttivät "Köyhälle kansalle" miten ja kuinka paljon paremmat ihmiset syö ja juo. - Anonyymi
"Näytäpäs "asennemies" minulle se turisti, joka matkustaa Thaimaahan syödäkseen 10 bahtin kylmää riisivelliä?"
- - - - -
Kuten sanoin, treeniaikoina elin pääasiassa Seiskan mikroruoilla ja silloin ostin myös riisivelliä, jossa jotakin sattumia joukossa, en enää muista mitä.
2024-12-07 17:18:02 - 2010 - Anonyymi
Pelkkää faktaa Kympiltä ja pelkkää paskaa Pasaselta.
- Anonyymi
Käsittämättömän vääristynyt asenne tuolla vuosilukuhenkilöllä.
Ei ole ollut kysymys perheiden ravintolailloista, ei kylmästä puurosta eikä vellistä.
Ei myöskään ollut kyse siitä mitä lomailevat ulkomaalaiset tai lomailevat thaimaalaiset tekevät.
Kyse oli siitä että juntit on ryhtyny arvostelemaan thaimaalaisia ihmisiä ja thaimaalaisia tapoja varakkuuksiin perustuen.
Meneekö joku iltatorilta ostamaan ...... kyllä menee koska mikäli ei olisi asiakkaita, niin ei olisi myöskään iltatoreja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457332
- 324058
- 573585
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492289- 512265
- 372258
- 432238
- 162236