siteiden ostamisesta

tyhmäää

oon 15 wee ja menkat ollu vuoden. en oo vielä "uskaltanu" mnennä kauppaan ja mennä ostamaan siteitä.. äiti osti niitä ennen mutta ei se niitä enää osta.. enkä kehtaa sanoa(sillä ei oo enää menkkoja) ja oishan se ihan hyvä oppia niitä itekin ostamaan..
miten kehtaan tosta lähikaupasta käyä ostamassa niitä? asun pienessä paikassa ja melkein kaikki tuntee toisensa..
ja millä kannan ne kotiin(jos en osta muuta niin vähän tyhmää kantaa sitä pakettia kädessä)koska en kehtais ihan silleenkään??
tiedän että oon tyhmä, mutta tää asia vaivaa mua.. ja menkatkin alkaa varmaan kohta ja pitäis saada niitä siteitä..

24

4159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö vaan

      ihan reippaasti meet kauppaan ja otat sidepaketin ja maksat. otat pussin ja laita siihen.. ei se oo noloo.. oot normaalisti ni hyvi se menee.. :)

    • nainen

      Tämä kysymyksesi oli sellainen, että ajattelin ensin jonkun tahallaan provoilevan.
      Mutta taidat olla tosissasi.
      Olisi aika epänormaalia, jos 15-vuotiaalla tytöllä ei olisi jo kuukautisia, ne ovat jokaisella terveellä tytöllä ja naisella. Jokaisen täytyy ostaa siteitä, tamponeja, mitä kukanenkin ostaa.

      Nähtävästi et ole ihan sinut vielä tulevan ja jo olevan naiseutesi kanssa. Aloitapa menemällä kauppaan ja ostamalla niitä siteitä :)
      Kukaan ei katso sinua kummasti, niin normaali asiahan se on. Miehetkin ostaa niitä, minun mieheni ainakin on tuonut minulle tamponeja ja siteitä kaupasta, siinä on vaan se, että pitää olla tarkka tieto, mitä haluaa. Eihän toinen osaa ostaa toiselle sopivaa.
      Ole ylpeä naiseudestasi ja kuukautisistasi, ne kuuluvat asiaan :))

    • et kehtaa

      No sinähän vasta tyttö olet.
      Jos kerrran tarvitset siteitä, niin käyt vain hakemassa ei se niin työlästä ole.
      On tämä nykyajan nuoriso mennyt laiskaksi, kun ei kehtaa ko. asiaakaan tehdä vaan laittaa äidin asialla.
      Kuolisitko nälkäänkin, kun et kehtaa/jaksa lähteä ruokakauppaan.

      • Laora

        Nimenomaan sitä ettei uskalla. Osaskohan edellinen kirjottaja lukea...

        Kysäise voiko äitisi ostaa niitä sinulle edelleen?
        Jos ei jostain syystä voi ostaa niin ei siinä muuta, marssit kauppaan ja ostat sidepaketin. Mitään noloa siinä ei ole, se on niin luonnollista ku olla voi ja voin sanoa kuules ettei kukaan ala ilkkumaan tai tuijottamaan ostoksiasi. Kiikuta ne vaikka repussa tai laukussa kotia jos et halua että kukaan niitä näkee, mutta vuosien mittaan siitä tulee aikamoisen tympeää piilottelua, ja joudut kuitenkin monta kymmentä vuotta niitä siteitä ostamaan.

        Usko pois, ei siinä ole mitään noloa. :)


      • Laora kirjoitti:

        Nimenomaan sitä ettei uskalla. Osaskohan edellinen kirjottaja lukea...

        Kysäise voiko äitisi ostaa niitä sinulle edelleen?
        Jos ei jostain syystä voi ostaa niin ei siinä muuta, marssit kauppaan ja ostat sidepaketin. Mitään noloa siinä ei ole, se on niin luonnollista ku olla voi ja voin sanoa kuules ettei kukaan ala ilkkumaan tai tuijottamaan ostoksiasi. Kiikuta ne vaikka repussa tai laukussa kotia jos et halua että kukaan niitä näkee, mutta vuosien mittaan siitä tulee aikamoisen tympeää piilottelua, ja joudut kuitenkin monta kymmentä vuotta niitä siteitä ostamaan.

        Usko pois, ei siinä ole mitään noloa. :)

        Mahtoi olla tuo aikaisempi kirjoittaja eteläsuomesta, sielläpäin kun kuulemma kehtaaminen tarkoittaa jaksamista.
        Ihan selvennykseksi nyt kaikille, että muualla se kyllä tietääkseni tarkoittaa ihan vain ilkeämistä, kuten Laora jo sanoikin.


    • se sama

      kiitos neuvoista.. mutta kun olen vielä niin lapsen näköinenkin, että kaikki ihmettelee miks toi noita ostaa....
      pitäis vaan yrittää olla rohkeempi ja mennä kauppaan sinne hyllylle ja ostaa
      en kyllä kehtaa ostaa niitä yksinään.. pitäis ostaa jotain muutakin sen kanssa niin vois ottaa pussinkin. olen kyllä hassun kun mietin tämmöstä ihan luonnollista asiaa..

      • Laora

        Ei sitä kukaan katso että minkä näköinen ja ikäinen niitä siteitä ostelee, siinä se kiltti kassaneiti tai -setä vaan laskuttaa ne ostokset eikä edes ne tuijota kenenkään ostoksia. Se on niillekin niin tavallista. Ei nyt nekään yhtäkkiä esim. kalpene ja kiljaise että "HEI TULKAA KATTOMAAN, TUO OSTI KORTSUJA!!!" tms...:D

        Ota vaikka kaveri matkaan tai samalla kertaa kun käytte ruokaostoksilla niin ostat ne.
        Kaikki sitä jossain välissä miettii että onko tää nyt noloa, ei siinä oo mitään outoa :)


      • Laora

        Kaikkihan sitä joskus aattelee että onko nyt noloo ostaa siteitä tms. Mutta ei oo.
        Eikä siellä kaupassa kukaan kattele mitä sie ostat ja ootko lapsen näköinen, eihän ne kassaneiditkään yhtäkkiä kalpene ja huuda ympäri kauppaa että "HEI TULKAA KAIKKI KATTOMAAN, TÄÄ KAVERI OSTI KORTSUJA!!!" :D

        Voithan sie ostaa niitä siteitä samalla kun oot ruokaostoksilla niin ne tulee siinä mukana, tai sitte oot ihan pokkana että ostat niitä äidille. Elä nyt nolostele tuollasta :)


      • Laora
        Laora kirjoitti:

        Kaikkihan sitä joskus aattelee että onko nyt noloo ostaa siteitä tms. Mutta ei oo.
        Eikä siellä kaupassa kukaan kattele mitä sie ostat ja ootko lapsen näköinen, eihän ne kassaneiditkään yhtäkkiä kalpene ja huuda ympäri kauppaa että "HEI TULKAA KAIKKI KATTOMAAN, TÄÄ KAVERI OSTI KORTSUJA!!!" :D

        Voithan sie ostaa niitä siteitä samalla kun oot ruokaostoksilla niin ne tulee siinä mukana, tai sitte oot ihan pokkana että ostat niitä äidille. Elä nyt nolostele tuollasta :)

        Melkein sama viesti kahdesti, kone taas jumittaa ja minä myös :D :D :D sore


      • Riikka

        Jos kaikki siellä paikkakunnalla tuntee sut, ni kyllähän ne sit tietääki, ettet sä mikään ihan vauvaikäinen ole, vaikka näyttäisit nuoremmalta. :)

        Ne kassatädit ostaa niitä siteitä itsekin. Kaikki naiset ostaa ja monet miehetkin naisilleen. Se se outoa olisi, jos sun ei tarvisi niitä ostaa.

        Ja voihan sinne kauppaan ottaa omankin olkalaukun tai jonkun mukaan, niin ei tarvitse ostaa pussia sidepaketin takia. :) Kyllä sä pärjäät!


    • christina

      ei kassatäti kato mitä kukakin ostaa, ei todellakaan.(: ja outoohan se olis jos et ostais siteitä tms. sehän on ihan normaalia, sama ku ostaisit maitoo.

    • mie

      Sehän on ihan sama asia kun ostaa kortsuja...
      Eka pelottaa mutta sitten siihen tottuu.
      Esim: minä kun lähdin ostamaan kortsuja (ihan vaan totuttelun vuoksi) niin mulla rupes stondaan ihan hirveesti..Lähdin kassalta todella nopeesti ja kahtelin ympärilleni että onko tuutuja lähellä(nolottais jos jäis kiinni)
      Nyt oon ostanu monta kertaa kortsuja ja mua ei pelota laisinkaan...
      Elikkä siitä vaan ostamaan siteitä ja älä nolostele vaikka olisikin tuttuja näkyvillä...
      Eikä kukaan niin ilkee olis että kävis kertomassa sun äitilles että sä ostit ite siteitä jostain marketista!

      • Riikka

        "Eikä kukaan niin ilkee olis että kävis kertomassa sun äitilles että sä ostit ite siteitä jostain marketista!"

        Täh? No olen mäkin sitä mieltä, ettei ketään kyllä kiinnosta mennä tollaista "juoruamaan", mutta ei mitäs pahaa siinä on, jos äiti saa tietää, että tyttö ostaa siteitä???
        Jos ite oisin äiti, ja mulla olisi tyttö, joka ei osta siteitä, niin sitten kyllä ihmettelisin, että mihin se sen kuukautisvuotonsa oikein piilottaa. :D


      • jeepsis

        miten kortsut ja siteet voi olla sama asia?? xD menkkasuojat ja ehkäisyvälineet näimmän laitetaan nykyään samaan kategoriaan xD
        oon kumpiakin ostanu ja turha sellasta on pelätä.


      • Laora
        jeepsis kirjoitti:

        miten kortsut ja siteet voi olla sama asia?? xD menkkasuojat ja ehkäisyvälineet näimmän laitetaan nykyään samaan kategoriaan xD
        oon kumpiakin ostanu ja turha sellasta on pelätä.

        Varmaankin tarkotettiin että ekoilla kerroilla molempien ostamista jännitetään mutta se on ihan turhaa kun kumpaakaan ei tarvitse hävetä.


    • ZZz

      vaikka se ois kuinka pieni kylä ni jokaisella naisella on menkat ja se on ihan normaalii!!! eli meet sinne kauppaa ja otat sidepaketin sitte meet kassalle ostat myös pussin maksat ostokset ja kävelet kotiin!

    • söpöllll

      vitun pösilö

      • minävaantäällähei

        Mulla on sama tilanne.
        Asun pienellä paikkakunnalla ja äiti kyllä ostaa vielä siteet.
        Mutta olen ajatellut samaa.
        Kun täytän 15 tai eteen päin, äipälle tulee vaihdevuodet ja täytyy itse ruveta käymään ostamassa.
        Kyläkaupassa on töissä mun hyvän kaverin äiti ja kaikki kylän jätkät ostaa sieltä limpparinsa ja muut.

        Se on vaan olevinaan niin noloa, vaikkei edes ole.
        Ihmeellinen ilmiö kylläkin! :D


    • viestin aloittaja

      kävin äsken kaupassa ja "uskalsin" ostaa siteitä!! jippii!!! ei se ees ollu kauheeta, alussa jännitti ja nolotti mutta ei sitten enää!! kiitos kun rohkasitte mua!!! :D

      • jätkä.91

        osta suoraa joku 20 pakkausta nii ei tartte vähää aikaa ostaa


    • örggi

      ei siinä ole mitään hävettävää. siinähän pikku-tytöt huomaa, että katos, iso tyttö kun sillon menkat :) ja varmaankin jokainen nainen tässä maassa on joskus ostanu siteitä, tuskin enää 3kymppisenä pistät äitiä kauppaan ostamaan siteitä jne? ota muovipussi/laukku/kassi/reppu ja laita ostos sinne. osta vaikka muuta siinä samassa niin siteet on kuin sivuostos.. en osaa sanoa oikein muuta. mutta siitä kauppaan vaan, jokainen fiksu nuor nainen tai mies tajuaa kyllä että menkat on ihan luonnollinen asia eikä sen kummemmin kummastele jos joku on sideostoksilla.:D

      • riivaaja

        Heij jes!! Hyvä hyvä, niin sitä pitää :D
        Mulla on ollu joskus ihan sama pulma, pienellä kylällä asun, kaikki tuntee toisensa ja pitäs ite lähtee yksinään jotain siteitä ostaan. :D
        Oon sua ihan hivenen nuorempi ja äippä ostaa siteet viel toistaseks, mut on ollu päiviä jollon on pitäny ite kauppaan marssia. Eka kerta mua tärisytti, jännitti ja hävetti ihan hirmusesti, mut sitten ku selvis kaupan ulkopuolelle siteet olkalaukussa ni tuli tosi tyytyväinen olo, eikä sen jälkeen oo tarvinnu moista hävetä. :D :P


    • hanne

      no mikäs tuossa. otat kotoo jonku pikkupussin johon laitat sen paketin. eikä se niin kauheeta ees oo.

    • Anonyymi

      iha vitu vanha juttu mut nykyää on itsepalvelu kassoi nii ite ostan aina siit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe