Onpa kumma, että monella ei ole henkilöllisyystodistusta lainkaan.
Kun sitä sitten tarvitaan, niin ollaan hätää kärsimässä.
Pankki on laitos, missä ehdottomasti sitä vaaditaan.
Henkkarit ajantasalle
53
296
Vastaukset
Eräs henkilö sanoi hiljattain, että en tarvitse missään henkilöllisyystodistusta.
Ihan turha ja kallis.
Pankkiin tuli pakkokäynti, kun verkkopankkiin ei päässytkään.
Ei henkkareita, ei pankista mitään tietoa ulos.
Ei auttanut muu kuin passikuvaan ja poliisilaitokselle sormenjälkitunnistukseen.- Anonyymi
Kiinniostavaa. MIKSI et päässyt verkkopankkiin?
Eli nämä havaintosi ovat tärkeitä Anonyymi kirjoitti:
Kiinniostavaa. MIKSI et päässyt verkkopankkiin?
Eli nämä havaintosi ovat tärkeitäMinä pääsen verkkopankkiin, mutta tuttava ei.
Hän sai Danske pankilta tiedon jostain muutoksista.
Pitää olla mukana vahva tunnistus asiakirja, kun menee asiaa hoitamaan.
Hänellä sitä ei ollut, joten kuvaan ja poliisilaitokselle.
Verkkopankkiin ei ole pääsyä, ennenkuin hoitaa pankin kanssa asian
Kortin käyttö onnistuu.
- Anonyymi
Minullakin on sellainen tuttu joka oli vuosikausia ilman minkäänlaista henkilötodistusta, ei edes ajokorttia. Ei äänestänyt eikä matkustanut, ei tullut puheeksi miten pankkiasiat hoiti. Nykyisin en tiedä, ei sitä samaa asiaa taas käsitellä vaikka tavataan.
PIdän itse vain passia voimassa, henkilötodistus mahtaisi maksaa saman verran.Tuli taas yhteen pankkiin uudistuksia.
Nyt on pakko istua pankissa odottamassa vuoroaan.
Pankki on auki kahtena päivänä 2 tuntia.
Tämä porukka ei suostu mihinkään uudistuksiin kuin pakon edessä
Ollaan ihmeessä, kun laskua ei pysty maksamaan verkossa.
Ei suostuta E-laskuihin, ei älykännyköihin, ei mihinkään.
Kun maailma nyt vaan muuttuu.
Emme voi sille mitään.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Tuli taas yhteen pankkiin uudistuksia.
Nyt on pakko istua pankissa odottamassa vuoroaan.
Pankki on auki kahtena päivänä 2 tuntia.
Tämä porukka ei suostu mihinkään uudistuksiin kuin pakon edessä
Ollaan ihmeessä, kun laskua ei pysty maksamaan verkossa.
Ei suostuta E-laskuihin, ei älykännyköihin, ei mihinkään.
Kun maailma nyt vaan muuttuu.
Emme voi sille mitään.Miten tili oireili, sait yhteyden, näit saldon, sitten? Ajatko laskut läppärillä
Vai kännykän applikaatiolla?
Onko OP pankkisi? Anonyymi kirjoitti:
Miten tili oireili, sait yhteyden, näit saldon, sitten? Ajatko laskut läppärillä
Vai kännykän applikaatiolla?
Onko OP pankkisi?Ei ole minusta kysymys. Minulla on toimiva systeemi
Pankki on Danske, johon verkkoon tuttava ei pääse.
- Anonyymi
Ei ole pankkia ollut paikkakunnalla aikoihin, vanha kuvallinen kelakortti on kelvannut tarvittaessa.
- Anonyymi
Ajokortti on kelvannut joka paikassa tähän asti, myös pankissa.
- Anonyymi
Mitä teikäläinen tekee autolla? Suttaa maailmaa ja levittää läskipresettään?
Jos haet pankkitiliisi pankin uusimia numeroita, pitää olla vahva tunnistusdokumentti.
Passi-tai henkilökortti.
Poliisilaitoksen myöntämiä.
Ajokortti ei kuulu tähän settiin.- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Jos haet pankkitiliisi pankin uusimia numeroita, pitää olla vahva tunnistusdokumentti.
Passi-tai henkilökortti.
Poliisilaitoksen myöntämiä.
Ajokortti ei kuulu tähän settiin.Sen näkee sitten riittääkö.
- Anonyymi
Nollakorkomiehet tarvitsevat pankkia saadakseen rahoilleen noin nollakoron
Ne käyttävät henkkaria nollan tarkasteluun
Eli nollakorkotilinsä selailuun
Oranssivallankumoojan kuopan jälkeen nyt on melkein palattu eli tänä vuonna 4kk tuotto on yli 15% eikä tarvi henkkaria
Henkkari ja nollakorko olisi noin nollatuotto jos niitä käyttäisi- Anonyymi
Ketkä ovat nollakorkolaisia, tarkoitat käyttötiliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkä ovat nollakorkolaisia, tarkoitat käyttötiliä.
Palstan kinuajat ovat noin nollassa ja vielä pitkään
- Anonyymi
En ole tarvinnut henkilötodistusta missään.
Ajokortti on kelvannut. - Anonyymi
Passi ja / tai henkkarit on aina oltava, jompi, kumpi. Tuon kait lakikin määrää.
Suomessa ei voi / saa elää paperittomana, on laitonta.
Viranomaisten on aina saatava olla varmoja, kenen henkilön kanssa ollaan tekemisissä.
Passeja myönnettäessä, annetaan myös sormenjäljet.- Anonyymi
Olen sitten asunut paperittomana Suomessa 78 vuotta.
Anonyymi kirjoitti:
Käpykaartilaisten jälkeläinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei ole haitannut sinua, ennenkuin poliisi niitä kysyy ja sinun on kyettävä varmuudella todistamaan kuka olet.
- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Käpykaartilaisten jälkeläinen.
Isäni taisteli Suomen vapauden
puolesta ja sinä nimittelet käpykaartilaiseksi mistään mitään tietämättä. Anonyymi kirjoitti:
Isäni taisteli Suomen vapauden
puolesta ja sinä nimittelet käpykaartilaiseksi mistään mitään tietämättä.Todista se.
- Anonyymi
Kyllä valtion pitäisi lähettää jokaisella henkilökorti, kun kerran sitä jossakin välttämättä vaaditaan. Tuollainen jatkuva uusiminen on vain pelkkää rahastusta, jos sitä tarvitsee kuitenkin niin harvoin. Ajokortti on ollut monelle pelastus, kun se on kelvannut melkein missä tahansa.
Elisan liikkeessä ei kelvannut vanha kelan-kuvallinen kortti, vanhentunut ajokortti on piirongin laatikossa.
Kuvallinen kela-kortti oli aiemmin virallinen henkkari, pidän sitä aina mukana apteekissa käynnin takia, kelvannut joka paikassa paitsi Elisan liikkeessä, sekään ei aiheuttanut huolta.- Anonyymi
Dementikoillakin pitää olla vähintään henkilökortti. Näin kävi kun yritimme alkaa hoitamaan dementoituneen äitimme asioita.
- AnonyymiUUSI
Minulla vanheni Henkilökortti ja passikin 2 kk sitten. Viimeksi annoin sormenjäljet.
Pitäisi käydä kuvassa ja uusia mutta kun en ole saanut aikaiseksi. En ole jaksanut, on monia asioita menossa. Käytän verkkopankkia ja Korttia. Ei ole ongelmia sen kanssa. Tiskillä hoidettevaa ei ole ollut mutta kun nyt on
ONGELMA on että minun pitäisi laittaa asunto myyntiin siis en asu siinä se on tyhjä ja menee jopa 1-2 vk kaupaksi välityksessä ja kun kauppaa tehdään miten saan rahat tilille koska kortti vanhentunut? Olen ollut pankin asiakas mutta en käynyt usein. Jos eivät tunnista. Minulla oli toisen pankin käyttötili jonka vaihdoin joku vuosi sitten ja otin verkkopankki tunnukset. HYVÄKSYTÄÄNKÖ VANHENUNUT KORTTI tälläisessä tapauksessa?
Naama sama.- AnonyymiUUSI
Minulla on siis kaikki raha asiat nykyisessä enkä ole op ei Nordea ei Danske..asiakas
Henkilökortti pitää olla.
Tuskin saat asuntoakaan myyntiin, ilman henkilöllisyystodistusta.
Täytyy vain jaksaa raahautua passikuvaan.
Netissä voi täyttää hakemuksen.- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Netissä voi täyttää hakemuksen.Passin kävin uusimassa. Eihän sitä koskaan tiedä minne lähtee. Kuva vaan on koominen kaljupää, kun syöpähoidoissa tukka lähti.
Anonyymi kirjoitti:
Passin kävin uusimassa. Eihän sitä koskaan tiedä minne lähtee. Kuva vaan on koominen kaljupää, kun syöpähoidoissa tukka lähti.
Passikuva on kaikilla kaamea.
- AnonyymiUUSI
Asunnon myyjä kyselee miten saa rahat tilille koska kortti on vanhentunut.
Saatko siis rahat seteleinä, jotka pitäisi tallettaa pankkiin?
Et kai sinä tarvitse korttia jos asunnon ostaja panee rahaa tilillesi. Anonyymi kirjoitti:
Minulla on siis kaikki raha asiat nykyisessä enkä ole op ei Nordea ei Danske..asiakas
Henkkari vaaditaan väärinkäytösten tähden.
Se kysytään ihan oman turvallisuutesi tähden.Anonyymi kirjoitti:
Et kai sinä tarvitse korttia jos asunnon ostaja panee rahaa tilillesi.Asunnon myyjä on välittäjä.
Niin tuolla lukee.
Eiköhän silloin kysytä välityksessä henkkareita ja muita papereita.
Että myy omaa kämppäänsä.- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Netissä voi täyttää hakemuksen.Minulla on HENKLÖLLISYYS TODISTUS ja sen päivänmäärä meni umpeen.
Eihän siinä mikään muu ole toisin kuin uudessa kuin päivämäärä umpeutui 5v jälkeen.
Vai väärennös hah pienellä paikkakunnalla.
Miten se todistus väärennettäån ? Olette te huvittavia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et kai sinä tarvitse korttia jos asunnon ostaja panee rahaa tilillesi.Mitä sotket. Kun tilille tallennetaan ja siirretään rahaa toiselta pitää mennä pankkiin kassalle tekemään se. Minun pitää nähdä että rahat tulee tilille. Ei osake kirjoja siirretä ennen kuin tietäå. Eikä pankkikortti liity tähän. Se oli vain info. Ja että on verkkopankki käytössä. Ei minun ole tarvinnut asioida aonkin tiskillä minkään takia.
Pitäisi txt kai yksinkertaisesti kun ei ymmärretä oikein. Olen pankin asiakas.
En ole vuosiin tehnyt asuntokauppaa joten onko tapa muuttunut Rahansiirrossa ? Anonyymi kirjoitti:
Minulla on HENKLÖLLISYYS TODISTUS ja sen päivänmäärä meni umpeen.
Eihän siinä mikään muu ole toisin kuin uudessa kuin päivämäärä umpeutui 5v jälkeen.
Vai väärennös hah pienellä paikkakunnalla.
Miten se todistus väärennettäån ? Olette te huvittavia.Ano 13:08
"ONGELMA on että minun pitäisi laittaa asunto myyntiin siis en asu siinä se on tyhjä ja menee jopa 1-2 vk kaupaksi välityksessä ja kun kauppaa tehdään miten saan rahat tilille koska kortti vanhentunut?"
Tässä tekstiäsi.
Laitat välityksessä asuntosi myyntiin.
Onko välitys pienellä paikkakunnallasi, niin että tuntevat hyvin sinut ja mitä olet myymässä?
Kortti vanhentunut.
Pankkikorttikin on kortti
Tarkoitat kait henkilöllisyyskorttia.
On niinkuin pikkuisen epäselvää selotekoaAnonyymi kirjoitti:
Mitä sotket. Kun tilille tallennetaan ja siirretään rahaa toiselta pitää mennä pankkiin kassalle tekemään se. Minun pitää nähdä että rahat tulee tilille. Ei osake kirjoja siirretä ennen kuin tietäå. Eikä pankkikortti liity tähän. Se oli vain info. Ja että on verkkopankki käytössä. Ei minun ole tarvinnut asioida aonkin tiskillä minkään takia.
Pitäisi txt kai yksinkertaisesti kun ei ymmärretä oikein. Olen pankin asiakas.
En ole vuosiin tehnyt asuntokauppaa joten onko tapa muuttunut Rahansiirrossa ?"Mitä sotket. Kun tilille tallennetaan ja siirretään rahaa toiselta pitää mennä pankkiin kassalle tekemään se. Minun pitää nähdä että rahat tulee tilille."
Eikö tällaista tapahtunut pimeällä keskiajalla?- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Ano 13:08
"ONGELMA on että minun pitäisi laittaa asunto myyntiin siis en asu siinä se on tyhjä ja menee jopa 1-2 vk kaupaksi välityksessä ja kun kauppaa tehdään miten saan rahat tilille koska kortti vanhentunut?"
Tässä tekstiäsi.
Laitat välityksessä asuntosi myyntiin.
Onko välitys pienellä paikkakunnallasi, niin että tuntevat hyvin sinut ja mitä olet myymässä?
Kortti vanhentunut.
Pankkikorttikin on kortti
Tarkoitat kait henkilöllisyyskorttia.
On niinkuin pikkuisen epäselvää selotekoaVäännät asian tahallasi väärin.Et osa apääyellä sisältöä oikein.
Piikkukaupungissa on välityksiä.
En ole myymässä itse tällä kertaa.
Asia järjestyy lopulta vaikka pitkittyy.
Olipa vaikea asia teille. - AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
"Mitä sotket. Kun tilille tallennetaan ja siirretään rahaa toiselta pitää mennä pankkiin kassalle tekemään se. Minun pitää nähdä että rahat tulee tilille."
Eikö tällaista tapahtunut pimeällä keskiajalla?Etkö käsitä,että maksut siirretään tietyllä tavalla. Viralliset paperit tehdään. Olen muutamaan ostanut ja myynyt elämäni aikana.. En ole kokematon.
Anonyymi kirjoitti:
Väännät asian tahallasi väärin.Et osa apääyellä sisältöä oikein.
Piikkukaupungissa on välityksiä.
En ole myymässä itse tällä kertaa.
Asia järjestyy lopulta vaikka pitkittyy.
Olipa vaikea asia teille."Väännät asian tahallasi väärin.Et osa apääyellä sisältöä oikein."
En ymmärrä tekstiäsi?- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Asunnon myyjä on välittäjä.
Niin tuolla lukee.
Eiköhän silloin kysytä välityksessä henkkareita ja muita papereita.
Että myy omaa kämppäänsä.Viimeistään kaupanvahvistustilanteessa on se henkilöllisyys varmennettava, se on kaupanvahvistajan tehtävä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Viimeistään kaupanvahvistustilanteessa on se henkilöllisyys varmennettava, se on kaupanvahvistajan tehtävä.
Osakehuoneistot eivät tarvitse kaupanvahvistajia.
- AnonyymiUUSI
Kun lievä dementti äitini halusi veljeni alkavan hoitaa hänen pankkiasioitaan ei se onnistunut ilman passia tai henkilökorttia. Siispä haimme 92 vuotiaalle äidillemme henkilökortin. Sitten pankki myöntyi tähän pyyntöön. Myös postin vaihtaminen dementikolta lapselle on hankalaa. Kela ei hyväksynyt osoitteen muutosta ilman käyntiä maistraatissa. Siellä ymmärsivät että lähes sokea 92v joka on myös dementti ei voi itse hoitaa asioitaan.
- AnonyymiUUSI
Kävin hiljattain antamassa sormenjäljet passia ja henkilökorttia varten lähimmällä poliisitalolla, sinnekin matkaa noin 30 km. Kun kaikkia virastoja on jo pitkään yhdistetty ja vähennetty, monilla on matkaa palveluihin kymmenin kilometrein ellei pohjoisemmassa jo sadoinkin kilometrein niin että sekin saattaa toisia hidastuttaa noita juttuja voimassa pitämään.
Mutta kyllä ainakin toinen, passi tai henkilökortti, olisi syytä kaikilla olla voimassa.
Muistaakseni se menee niin, että sormenjäljet pitää käydä antamassa vain joka toisen kerran passia ja/tai henk.korttia uusittaessa eli 10 vuoden välein, se asia tulee vastaan siellä kun netissä polliisin sivuilla etenee hakemusta tehdessään. Kun on kirjautunut omilla tunnuksillaan sinne niin se ohjelma siellä aika alkuvaiheessa ilmoittaa edellytetäänkö käyntiä polliisilaitoksella. - AnonyymiUUSI
Passi meni vanhaksi 6v sitten, verkpanktunnuksia ei ole. Oon pärjännyt.
- AnonyymiUUSI
Ei ole koskaan ollu passia, oon pärjännyt, koska en matkusta kaukomaille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi265651- 883784
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313593475- 2242890
- 612757
- 522685
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322510- 1532410
- 311995
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1211716