Valokuvan kääntäminen 45 astetta?

Anonyymi-ap

Jos esim. jpg-kuvaa kuten valokuvaa pitää kiertää, siis kääntää oikealle tai vasemmalle, tietokoneessa suunnilleen 45-asetta, niin onko parempi kääntää 44/46 astetta tai 40/50 astetta kuin 45-astetta?

Kuva mudostuu neliöistä pikseleistä, joten tietokone ei pysty esittämään 45-astetta käännettyä kuvaa yhtä tarkkana . Toisaalta voisi kuvitella, että on samantekevää kuinka monta astetta kuvaa kääntää, koska kääntäminen tekee aina kuvan epätarkaksi, jos käännös on vähemmän kuin 90 astetta.

7

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Entä mihin perustuu huonoresoluutioisen kuvan tarkentaminen tekoälyä soveltamalla?

Topaz Gigapixel AI, Adobe Photoshop Super Resolution tai Remini voivat lisätä kuvan resoluutiota ja parantaa yksityiskohtia paljon luonnollisemmin kuin perinteiset interpolointimenetelmät.

• Anonyymi
        UUSI

Miten vaikeammin vaan asian voi tehdä!

• Anonyymi

Vastaat itse itsellesi.

• Anonyymi

Jokainen vastaa itsestään.

• Anonyymi

Kuvan tarkkuus ei muutu: Käytetään jonkinlaista projektiomatriisia apuna, jolloin alkuperäinen kuva pysyy koko ajan samana ja ainoastaan ruudulla oleva kuva näkyy kääntyneenä. Helpointa lienee heitellä pikselit kosinin ja sinin avulla kohdilleen.
      Miten ajattelit, että 45 astetta olisi huonompi kääntö?

• Anonyymi
      UUSI

Ainakin Ubuntun kuvankatselin kääntää kuvia ja tallentaa sitä sulkiessa halutessaan.

• Anonyymi
      UUSI

Esimeriksi Real-ESRGAN on ihan pätevä parantamaan kuvan tarkkuutta. Vaatii jonkun verran konetehoja. NVidian näytönohjaimesta on siinä hommssa apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      2391
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      194
      1137
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      104
      1011
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      388
      922
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      868
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      65
      833
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53