neuvostovankien hautausmaa alkkiassa

Anonyymi-ap

siellä joku metsä kone ajellut ihan rikki ne pitkospuut aivan palasina eikä pysty kävelemään
voisiko karvian kunta uusia kyseiset pitkos puut osittain josta ovat rikki

40

951

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä niitä käy muistelemas. Jymmää nurin koko paikan. Niin on tehty tua rajan takaisessa suur valtiossa. Kirkot tuhottu tai muus käytös ja hautausmaat tuhottu.

• Anonyymi

Ei !

• Anonyymi

No onhan se tietysti osa karvian matkailu ja kulttuuri kokonaisuutta. Uudet esteettömät reitit tilalle. Vanhat joutaa kierrätykseen.

• Anonyymi

Samaa mieltä!
        Kunnon kulku ja opasteet paikalle.
        Olikohan tämä metsäkoneen kuljettaja korvausvelvollinen, jos kerran runnonut pitkospuut.
        Kerran käytiin ulkopaikkakuntalaisten vieraiden kanssa siellä. Tienviitta oli väännetty huomasin Nevadaan. Parkkipaikkaa ei löytynyt. Pitkospuut oli silloinkin survottu jollain koneella ja kuravelli vain lillui.
        Paikka kyllä oli näkemisen/kokemisen arvoinen.
        Osa Karvian kulttuuria kuten myös varavankila. Ihmettelenkin miksi matkailu ei ole panostanut näihin historian kohteisiin enemmän.

• Anonyymi

Mitä semmosia palvotaan. Ei naapuris todellakaan arvosteta tätä maata. Juuri oli uutinen miten sota muistomerkin kaiverrus tuhottiin rälläköimällä Ihantalassa

• Anonyymi

Eikö Karviassa ole heidänkin jälkeläisiä

• Anonyymi

Kävin siellä pari viikkoa sitten. Jalka uppos kyllä hyvin kurahan ku pitkospuut oli huonos kunnos. Miettiä että sinne ku olsin kiinni jääny. Olis varmaan yöhämärillä ne neuvostovangit nousseet haudoistansa ja napanneet mut mukahansa maan alle.

• Anonyymi

Siellä on kyllä aavemainen tunnelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä on kyllä aavemainen tunnelma.

niin on kun kävin siellä niin tuntui kuin jokin olisi ollut läsnä siellä minun kanssani ja kävin yksin siellä noin klo 12-1 välillä yöllä voi johtua siitäkin se outo tunne mutta onko se kyllikki saaren hauta kummoneb

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin on kun kävin siellä niin tuntui kuin jokin olisi ollut läsnä siellä minun kanssani ja kävin yksin siellä noin klo 12-1 välillä yöllä voi johtua siitäkin se outo tunne mutta onko se kyllikki saaren hauta kummoneb

Sinne pitäisi saada Aavedatan käymään.

• Anonyymi

Joo kaikki uusiksi ja elämys matkoja markkinoimaan. Ei ne putte maas välitä muuta historiasta mitä kirjotetaan uusiksi. Stalinin vainojen muistomonumentit on korjattu pois ja asiasta syytetään muita.

• Anonyymi

Onko paikasta joku mainos Karvian matkailuoppaassa?

• Anonyymi

Olisi edes kunnon opasteet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi edes kunnon opasteet

Kyllä se intuitio siä mettäs opastaa oikeeseen suntaan (;

• Anonyymi

98% koko muistomerkistä ihan sökönä. Dasvidana.

• Anonyymi

Sinne vois tehdä uuden opastetun reitin, nuotiopaikan ja tietenkin saunan. Karvian matkailu sais siitä riittävää nostetta.

• Anonyymi

Nettiin kunnon sivut ja kerrontaa vankilan historiasta.
      Onko Karviassa museoon, onko siellä oma osastonsa vankilalle?

• Anonyymi

Pääseekö siä vankilan markilla nykyää käymään tutustumas vai onko se yksityisomistajan aluetta? Ja onko jo huonos kunnos?

• Anonyymi

Ei muuta kun vankila uus käyttöön hirsipuineen ja pimee tyrmineen. Alkiaan marttyyrisauna vielä tälle kesälle, kyllä se karviaan vetäsi ihmisiä.

• Anonyymi

Kaivetahan kuoppa mihnä voi maata yön kalmojen vierehes jos on hermot kunnos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaivetahan kuoppa mihnä voi maata yön kalmojen vierehes jos on hermot kunnos

Lasiseinillä varustettu maanalainen turistikierros.

• Anonyymi

Samaa olen miettinyt👍🏼🙏🏼

• Anonyymi

Ihme salakähmäinen paikka.

• Anonyymi

Elementti tehdas yksityis omistukses. Alueella oleva kellari on alkuperäinen osa vankilaa. Navetta rakennus myös mutta uudempi. Elementin tekijät on myös vapautettu.

• Anonyymi

Ja haudattu

• Anonyymi

He elivät kuten taisivat niukan elannon turvin.

• Anonyymi

Onko se viitta sinne hautausmaalle siinä uuden pikitien varrella?

• Anonyymi

Viitat ja kyltit alas. Karjalas oli taas tuhottu Pro Patria monumenttia. Ei tää tartte polkuja ylläpitää.

• Anonyymi

Käytiin matkalaisten kanssa pari vuotta sitten etsimässä paikkaa. Viitat oli käännetty jonnekin hissin nevadaan.
      Löydettiin itsemme lopulta läheltä parkanoa.
      Että sellainen retki.

• Anonyymi

Ristiretki hiippalakkien kunniaksi

• Anonyymi

Karvian ainut historiallinen nähtävyys.

• Anonyymi

Eikos siä ole viä varavankilan kidutussiipi pystyssä. Missä rääkättiin kirkkoon kuulumattomia.

• Anonyymi

No niinpä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikos siä ole viä varavankilan kidutussiipi pystyssä. Missä rääkättiin kirkkoon kuulumattomia.

Onko Karviassa muita hautausmaita kuin tuo sotavankien hautuumaa ja kirkkoonkuuluvien?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Karviassa muita hautausmaita kuin tuo sotavankien hautuumaa ja kirkkoonkuuluvien?

Sotavankien hautausmaa ei ole Karviassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sotavankien hautausmaa ei ole Karviassa.

Mitäs nämä Neuvostovangit sitten oli?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Karviassa kirkkoon kuulumattomien hautausmaata?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs nämä Neuvostovangit sitten oli?

Oliko ne suomalaisis desantteja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kuullut jehovien hautuumaasta mutta en tiedä sijaintia

• Anonyymi

Talvi ja jatkosodan saaliiksi saatuja sotavankeja. Niillä kaivatettiin suo ojaa ja seurattiin vierestä kuinka homma käy. Kuolleet haudattiin sinne rihkaan maahan ainaki enin osa. Taudit ja ravinnon puute syynä. Ne jokka vietiin taloihin töihin selvisi paremmin ku sai ruokaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3849
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3225
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2827
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2520
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2470
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2398
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2387
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2334
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2326
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2090
    Aihe