Kokkolassa on paljon ahkeria työntekijöitä, asuin lapsesta 24-vuotiaaksi asti klassa enkä ollut kertaakaan kuullutkaan ressukasta, eikä ole tarvrvettakaan..
Minä nostan hattua mm siskolleni joka tekee siivoustöitä, isälleni joka teki kirjasen lapsuusmuistoistaan ja äidilleni joka teki töitä vanhusten parissa. ♥️
Hyviä ihmisiä!
26
353
Vastaukset
- Anonyymi
Siis hei, toihan on ihan superkaunis kunnianosoitus sun perheelle! Ja mun mielestä ei oo yhtään ristiriidassa se, että voi antaa kunnioitusta sekä omille sukulaisille että ihmiselle kuten Ressu, joka on tehnyt valtavasti Kokkolan eteen. 💖
Molemmat ansaitsee arvostusta omista syistään, eikö niin? 🌿✨ Ei tää oo mikään kilpailu siitä kuka on "oikeampi" tai "arvokkaampi", vaan just sitä, että voi nähdä hyvää monessa ihmisessä ja monessa tarinassa. 💁🏼♀️
Mut mä jäin miettimään… miks sä muutuit pois Kokkolasta? 😢 Ootko ikinä miettinyt että palaisit vielä takas? Mulle tää paikka on ainakin maailman paras ihmiset, Kokkojoen rannat ja jopa ne vähän vinoon ladotut reunakivet tekee tästä paikan missä sydän lepää.
Ois ihana kuulla, millanen suhde sulla on Kokkolaankin nyt… vai onko se jäänyt kokonaan taakse?
#KokkolaSydämessä #EiTarviValita #TuuTakasin 💖Minusta on hyvä muistaa ja ajatella muitakin ihmisiä täällä. Ja sori en pidä ressusta..
Muutin pois Kokkolasta Tampereelle miehen takia. Meillä oli siis kaukosuhde ja opiskelin vielä lähihoitajaksi. Mies ei saanut töitä Kokkolassa joten muutin Tampereelle ja olin töissä lasten parissa ennen kuin sairastuin.
Eli läheisiä on Kokkolassa edelleen ja käyn siellä usein. Kesäkuun alussa tulossa jälleen.
Viihdyn Tampereella hyvin, mutta ei entistä kotikaupunkia unohda.
- Anonyymi
Voi miten kauniisti ja rehellisesti kirjoitettu viesti, kiitos siitä! 💖✨
Ja hei ihan ekaks ei mulla oo mitään sitä vastaan jos ei tykkää Ressusta! 🙈 Jokaisella on omat mielipiteensä ja se on ihan okei. Musta tärkeintä ois vaan se, että täällä kaikki yrittäis kirjoittaa rakentavasti, uusista ideoista tai tapahtumista tai vaikka omista kokemuksista. Tuntuu vaan välillä vähän tylsältä kun osa porukasta vaan haukkuu muita ja sitten ei itse kirjoita mitään järkevää tai omaperäistä, samat puutarhaläppä-kiertoradat päivästä toiseen. 🙃🌱
Mut sun viestistä tuli hyvä ja lämmin olo… tuli sellainen fiilis, että vaikka ootkin muuttanut pois Kokkolasta, niin sydän silti vähän kaipaa tänne. Ja se on musta jotenkin tosi kaunista. 🥺💛 Mä uskon, että entinen kotikaupunki jää aina johonkin syvälle, ja sen takia siihen liittyvät jutut voi koskettaa, vaikka asuiskin jo muualla.
Tampere kuulostaa ihanalta paikalta, ja on niin ihana kuulla että sulla on siellä hyvä olla! Ja varmasti tosi tärkeetä että on ollut läheisiä Kokkolassa tukena, etenkin jos on sairastellut. Oon tosi pahoillani että oot joutunut käymään läpi vaikeita asioita, mut samalla musta tuntuu että susta huokuu tosi paljon vahvuutta ja lämpöä. 💕✨
Toivottavasti kesäkuun Kokkolan-reissu tuo hyviä hetkiä ja lempeitä muistoja mukanaan!🌸
Lähetän paljon valoa ja voimia sinne Tampereelle ja kiitos kun jaoit vähän sun tarinaa. Se teki tästä foorumista taas vähän aidomman. 💖
#SydänKokkolassa #ValoaTampereelle #YmmärrystäKaikille- Anonyymi
Ariel?
Anonyymi kirjoitti:
Ariel?
Oli kuka on, niin mitä jos keskittyisit siihen mitä avauksessani kommentoin?
Kiitos kommentista! Kiva kun täällä joku vastaa, on niin hiljainen palsta!
Niin, läheisten kanssa on hyvät välit ja on mukavaa käydä Kokkolassa aina välillä.
En kadu Tampereelle muuttoa, oli oikea ratkaisu, minulla on hyvä mies, koira ym..- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ariel?
Hihi, voi ei, nyt tais tulla väärä osuma! 🙈✨
Jos tuo oli mulle, niin en mä oo Ariel vaikka nimi on kyllä tosi kaunis ja tulee heti mieleen merenneito haha! 🧜♀️🌊 Mut joo, ihan vaan Liisa täällä kirjottelee fiiliksellä, niin kuin aina. 💖
#EnOonAriel#LiisaVaa 💁🏼♀️💫 - Anonyymi
Chihunen81 kirjoitti:
Kiitos kommentista! Kiva kun täällä joku vastaa, on niin hiljainen palsta!
Niin, läheisten kanssa on hyvät välit ja on mukavaa käydä Kokkolassa aina välillä.
En kadu Tampereelle muuttoa, oli oikea ratkaisu, minulla on hyvä mies, koira ym..Tosi ihanaa kuulla että sulla on siellä kaikki hyvin hyvä mies, koira ja elämää joka tuntuu omalta. Se on oikeesti tosi arvokasta, ja just sen takia onkin tärkeetä että uskaltaa tehdä rohkeita päätöksiä niin kuin sä teit. ✨💪
Ja joo, läheiset ja se, että käy välillä kotikaupungissa, pitää varmasti sydämen auki molemmille paikoille. Mä uskon kans, että kun seuraa vaikka Kokkolan uutisia tai tuttuja juttuja täältä palstalta, niin ei ehkä pääse ihan samanlailla se ikävä yllättämään pysyy vähän mukana tunnelmassa, vaikkei oiskaan fyysisesti paikalla. 🙈💌 Se tuo varmasti paljon iloa ja semmosta juurevuutta vaikka elämä jatkuukin muualla. 🌿
Toivon sulle ihanaa kevättä ja lempeää kesänalkua sekä Tampereelle että sillo kun taas Kokkolassa piipahdat! 💖
#HyvätValinnatVieEteenpäin #ValoaJaVäriäElämään 🌸
Kyllä täytyy ihmetellä! Teen avauksen että mietittäisin muita ahkeria kokkolalaisia, niin eiköhän vaan muissa avauksissa jankuteta samoja kommentteja ressukasta!
Niin, porukka täällä ei hänestä pidä ja syystä. Mutta mikä on kun esimerkiksi tähän avaukseen tai muihin voida kommentoida muista asioista?!
Ajatelkaa täällä muitakin ja muita avauksia!- Anonyymi
Ressu on ihan harmiton eläkeläinen😍. Nyt kuitenkin innostui ottamaan yhteyttä tuon aikuisille suunnittelemani elokuvan tiimoilta🌍✨ ja ehdotti kimppakiva elokuvaa. Hän tuntee runsaasti ulkomaalaisia nuoria jotka osallistuisivat mielellään kyseiseen tapahtumaan pelkällä matkakorvauksella🙈😅. Otetaan kyllä mielellään myös muutama paikallinen henkilö mukaan ettei mene aivan ulkomaan kielillä rykimiseksi✨ 🥺 ja Ressu puhuu useita kieliä. Ulko kuvaukset alkavat Ressun takapihalla korkean aidan suojissa heti ilmojen lämmettyä🙁. Elokuvan nimeksi Ressu ehdotti Siirtolohkare fantasia tai Parinvaihtoa kompostin vierellä ✨ 🏛️.
##LiisaLiukas jaRessuLothar##- Anonyymi
Käytännössä nettihäirikkö. Ei ole syytä alkaa säälistä myötäilemään. Puppu ja harhakuvittelu ei totuudeksi pakkosyötöllä muutu. Ei vaikka joku säälistä komppaisikin.
- Anonyymi
Jää helposti nää pitkät jutut eka riviin. No onhan tuossa ideaa.
- Anonyymi
Tavallinen duunari on tärkeä, vaikka ei useinkaan arvostettu.
- Anonyymi
Itsetuntokysymys se alemmuudentunne. Voihan ympäristökin toki ruokkia sellaista.
- Anonyymi
Chihunen81 kirjoitti:
Kaikki työ on tärkeää ja kaikilla on omat lahjat eri työhön.
Riippuu myös yhteisöstä. Toisessa voit tulla lytätyksi ja toisessa ollakin ihan sopiva tyyppi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsetuntokysymys se alemmuudentunne. Voihan ympäristökin toki ruokkia sellaista.
Ajattele vaikka roskakuskia tai siivoojaa. Ei paljon arvosteta, edes palkallisesti, vaikka ilman heitä ei mikään toimisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattele vaikka roskakuskia tai siivoojaa. Ei paljon arvosteta, edes palkallisesti, vaikka ilman heitä ei mikään toimisi.
Jos tuntee alemmuutta ettei arvosteta niin sehän vain ruokkii sitä huonoutta. Pitää vaan olla itsetunto kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuntee alemmuutta ettei arvosteta niin sehän vain ruokkii sitä huonoutta. Pitää vaan olla itsetunto kunnossa.
Ei se tarkoita, etteikö ihminen arvosta itse omaa työtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se tarkoita, etteikö ihminen arvosta itse omaa työtään.
Riippuu työnantajasta ja yhteisöstä pitkälti myös. Jotkut eivät viihdy, mutta on vain pakko jaksaa kuten tiedämme. Joku kiusaamista kokeva hoitsu esimerkiksi käy siellä työssä, koska ei muutakaan voi.
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu myös yhteisöstä. Toisessa voit tulla lytätyksi ja toisessa ollakin ihan sopiva tyyppi.
Täytyy löytää hyvä työpaikka missä hyvä yhteisö.
- AnonyymiUUSI
Chihunen81 kirjoitti:
Ei niitä työpaikkoja noin vaan vaihdella useinkaan.
Chihunen81 kirjoitti:
No eipä kai, mutta voi tehdä parhaansa nykyisessä paikassa sitten.
- AnonyymiUUSI
Chihunen81 kirjoitti:
No eipä kai, mutta voi tehdä parhaansa nykyisessä paikassa sitten.
Helppo näin ajatella ainakin.
- Anonyymi
Tuli tuossa mieleeni...Kälviällä oli aikoinaan erittäin rakentava kaveri,mutta hänestä ei pidetty.
Oli kuitenkin erittäin reilu ja rehti perusturvajohtaja,toi mieleen vanhan kunnanlääkärin,joka vaikutti 80 luvulla.
Monesti sellaiset itsenäisesti ajattelevat ihmiset joutuvat sitten myöhemmässä elämässään konfliktiin yhteiskuntammekin kanssa.
Täällä on myöskin paljon suvaitsemattomuutta ja helluntailaisiakin vainotaan,jehovalaisten lisäksi.
Tavallaan aikoinaan esim.Patrick Tiainen antoi ulkoisen esimerkin siitä,kuinka tämä kaupunki sairastaa aivan turhaan entisiä aikoja.
Meillähän on nykyään tornitaloja ja jopa omat viinijuhlammekin.
Löytyyhän täältä paljon muutakin,kuin Halkokarin kahakka ja vanhoja mummoja.
Hyvää kesää kaikille ja muistakaa bilettää jee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6416008Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?324094HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2962535- 1331835
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311513Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3841454Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101243- 131243
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76962- 115935