Onpa vaikea löytää vanhanaikaisen UHF- antennin kuvaa!!!
Mutta tässä on: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/televes-pro-5500-5g-5g-4g-3g-2g-15dbi-antenni?id=103457882&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIiZT4_KKKjQMVARCiAx001DrgEAQYASABEgK3j_D_BwE
Tosin ei se yksirivinen, jossa vaakasuorat piikit lyhenevät kärkeä kohti mentäessä.
Tälläkin antennilla uudet DVB-T2_ lähetykset näkyvät, jos televisio on noin max. kolme vuotta vanha.
Mihin hemmettiin taas tarvittiin "uudistus"? Tietenkin maksullisten kanavien näyttämiseen - sellaisten "suoratoisto" kanavien. Rahat on saatava ulos kesämökeistä ja muista kämpistä.
Jos tässä kevätviileillä mökkitelevisiota menee käynnistämään, voi olla niin kylmä mökissä ettei TV käynnisty. silloin odoteltava (virta päällä).
Tarvitseeko televisioantennia vaihtaa, jos ei käytä maksukanavia?
Ei välttämättä tarvitse vaihtaa antennia, jos et käytä maksukanavia. Suomessa antenniverkon vapaasti katsottavat tv-kanavat siirtyvät DVB-T2-lähetystekniikkaan keväällä ja kesällä 2025. Tämä tarkoittaa, että televisiosi tai digiboksisi täytyy tukea DVB-T2-tekniikkaa, jotta voit jatkossakin katsoa antenniverkon kautta lähetettäviä suoratoisto kanavia.
Jos sinulla on UHF-antenni, eikä tv-vastaanotossa ole ollut ongelmia, antennin vaihtaminen ei todennäköisesti ole tarpeen.
Miltä UHF- antenni näyttää?
UHF-antenni on yleensä metallinen rakenteeltaan, ja siinä on useita suuntaavia elementtejä, jotka muistuttavat ohuita tankoja tai levyjä. Se voi olla yksinkertainen suunta-antenni tai monimutkaisempi malli, jossa on useita kerroksia signaalin vahvistamiseksi.
Minulla on yksinkertaisin ja tarkasti suntaava UHF- antenni. Se ottanee vastaan kanavapaikat 21-39. Millä kanavalla TV 1 pitäisi näkyä?
Yle TV1 HD näkyy antenniverkossa kanavapaikalla 1 1.4.2025 alkaen. Aiemmin Ylen HD-kanavat olivat kanavapaikoilla 21, 22 ja 25, mutta marraskuussa 2024 kanavanumerointi muuttui.
Televisio mökillä lienee 3 v vanha. Mukana tuli erillinen digiboksi, jota ei saatu toimimaan.
Kolme vuotta vanha televisio mökillä voi olla jo DVB-T2-yhteensopiva, mutta asia kannattaa varmistaa.
Tässä muutama tarkistettava asia:
Tarkista television malli – Etsi laitteen takaa tai käyttöohjeista tieto, tukeeko televisio DVB-T2-viritintä.
Kokeile ilman digiboksia – Jos televisio tukee DVB-T2:ta, voit virittää kanavat suoraan ilman erillistä digiboksia.
Jos tarvitset digiboksin – Varmista, että se tukee DVB-T2:ta. Jos vanha boksi ei toiminut, voi olla tarpeen hankkia uusi.
TV- antenni
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1742593Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2061204Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62865
- 53851
- 46849