olisiko kellään tietoa, kuinka paarmat voi karkottaa sekä iholta, että asuinympäristöstä.
kuinka/missä/miten paarma lisääntyy? minkälaisia elinolosuhteita suosii? ym tietoa olen vailla.
kiitos
onko neuvoja
4
1779
Vastaukset
- hyönteissyöjä
Paarmaa vastaan ei ole oikein mitään keinoja. Paksut vaatteet vaan päälle (niin no, kuka kesähelteillä sellaisia pystyy sitten laittamaan...). Jossain neuvottiin myös käyttämään OFF! Punkki- ja mäkäräsuojaa, itse en kyllä ole (vielä) kokeillut, että miten tehoaa -tuskin kovin hyvin. Ja sisällä oleviin paarmoihin tehoaa melko varmasti ihan tavalliset kärpäsmyrkyt.
Lisäksi sinisiä ja mustia vaatteita kannattaa välttää pitämästä, ne houkuttelevat paarman hyökkäämään.
Paarman toukat kehittyvät märissä paikoissa, kuten ojien penkoilla, järvien/lampien rannoilla sekä lahoissa puissa ja pohjaliejussa tiettävästi jotkut toukat. Eli lisääntymispaikkoja on aikas hankala tuhota... Valitettavasti.- houkuttavat
ampiaisia!
- mutta
taisin löytää eläinten lääkekaapista apua ongelmaani. sekteriä, apteekista eläimille saatavaa karkotetta lentävien hyönteisten torjuntaan. Nyt ei haitaa pörriäiset=)
kokeilin eilen punkki/mäkäräsuojaa ja tuntui sekin hieman auttavan. - hyönteissyöjä
mutta kirjoitti:
taisin löytää eläinten lääkekaapista apua ongelmaani. sekteriä, apteekista eläimille saatavaa karkotetta lentävien hyönteisten torjuntaan. Nyt ei haitaa pörriäiset=)
kokeilin eilen punkki/mäkäräsuojaa ja tuntui sekin hieman auttavan.Kiitos tiedosta, täytyypä itsekkin kokeilla sitä ainetta! Jospa välttyisi tulevaisuudessa isoilta paukamilta. Hyvää ja paarmatonta kesää! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894