Hondan myynti Suomessa?

Anonyymi-ap

Onko lakannut kokonaan kun ei näy enää edes myyntitilastoissa. Trafin mukaan myynyt tänä vuonna maaliskuuhun mennessä 23 autoa.

135

1482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kalliita ja rumia ovat. Civic mk 8-9 jälkeen muotoilu menny taaksepäin.

    • Anonyymi

      Ostakaa nyt niitä uusia hienoja Hondia, että minä saan sitten ostaa sellaisen käytettynä. Tämänhetkinen Hondan mallisto on niin laadukas, että nyt kaikki ostoksille siitä ja käytettyjä tekemään.

    • Anonyymi

      Jos Honda eli japanin lada ei mene täällä kaupaksi niin en ihmettele

    • Anonyymi

      2018 Civic turbokoneella öljyongelmia ja maalipinta todella rujossa kunnossa ikäisekseen.

      Noin 135tkm ajettu ja kohta pääsee jo hitsaushommiin..

      • Anonyymi

        Ei tartte valehdella. 12 vuotta koritakuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte valehdella. 12 vuotta koritakuu.

        Kyllä ja onneksi...

        En varsinaisesti tarkoittanut sitä että oikeasti itse joutuisi hitsaamaan vaan sitä että paikat ovat jo niin ruosteessa pohjalta niin että täytyy viedä merkkikorjaamolle koko paska


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja onneksi...

        En varsinaisesti tarkoittanut sitä että oikeasti itse joutuisi hitsaamaan vaan sitä että paikat ovat jo niin ruosteessa pohjalta niin että täytyy viedä merkkikorjaamolle koko paska

        Ihan varmasti ;)

        Kaikilla muilla näitä ongelmia on, paitsi Hondan omistajilla itsellään. Jotakin kummallista öljyongelmaakin väitetään olevan, vaikka näistä Euroopan tuotteista en itse ole kuullut mitään, en edes Hondan palstalla, enkä omassakaan mitään ole huomannut. Silti näitä paremmin tietäjiä riittää!


    • Anonyymi

      Mallistossa ei juuri ole autoja jotka iskisivät suomalaiseen tai eurooppalaiseen makuun.

      • Anonyymi

        Samat korimallit kuin muillakin. Puuttuu farmari, mutta kohta se ainut poistuu toyotaltakin, kuten monelta muultakin merkiltä jo häipyneet.


    • Anonyymi

      Eipä Hondaa ole juuri markkinoitukaan missään. Kyllähän se lisäksi kalliinpuoleinen on, esimerkkinä CR-V ei ole nykyhinnalla kilpailukykyinen vaikkapa Rav4:n kanssa.

      • Anonyymi

        Rav4 on 7 vuotta vanha malli. CR-V taas uusi ja paljon isompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rav4 on 7 vuotta vanha malli. CR-V taas uusi ja paljon isompi.

        Samaan koko/autoluokkaan ne silti menee. Rav4 tarjoaa suhteessa käytettyyn rahaan paremman vastineen, se on helppo todeta kun myyntimääriä katsoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan koko/autoluokkaan ne silti menee. Rav4 tarjoaa suhteessa käytettyyn rahaan paremman vastineen, se on helppo todeta kun myyntimääriä katsoo.

        Jos haluaa ajaa huonommalla, niin sitten voi valita Rav4:n. Minä en näe järkeä ostaa autoa, joka on 7-vuotta vanha jo, kun muilta on tullut uudet mallit. Jos ei osaa ajatella, niin sitten saa maksaa omasta tyhmyydestä. Perustelut kuitenkin puuttuu sille Rav4 valinnalle, AINA. Muutkin osaa tehdä autoja, vertailutestit sen vahvistaa. Hyvä esimerkki Moottorilehden SUV testi, jossa Corolla Cross peräpäässä ja Honda ZR-V kärkipäässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa ajaa huonommalla, niin sitten voi valita Rav4:n. Minä en näe järkeä ostaa autoa, joka on 7-vuotta vanha jo, kun muilta on tullut uudet mallit. Jos ei osaa ajatella, niin sitten saa maksaa omasta tyhmyydestä. Perustelut kuitenkin puuttuu sille Rav4 valinnalle, AINA. Muutkin osaa tehdä autoja, vertailutestit sen vahvistaa. Hyvä esimerkki Moottorilehden SUV testi, jossa Corolla Cross peräpäässä ja Honda ZR-V kärkipäässä.

        Niin no tuo on sinun näkemys. Myyntimäärien perusteella näkee että aika moni ajattelee toisin. Enkä tarkoita että esim. CR-V olisi autona huono, mutta samalla rahalla kun speksejä katsoo niin Rav4:ssa saa aika paljon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no tuo on sinun näkemys. Myyntimäärien perusteella näkee että aika moni ajattelee toisin. Enkä tarkoita että esim. CR-V olisi autona huono, mutta samalla rahalla kun speksejä katsoo niin Rav4:ssa saa aika paljon enemmän.

        Joo samalla rahalla saa enemmän ruostuvaa peltiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no tuo on sinun näkemys. Myyntimäärien perusteella näkee että aika moni ajattelee toisin. Enkä tarkoita että esim. CR-V olisi autona huono, mutta samalla rahalla kun speksejä katsoo niin Rav4:ssa saa aika paljon enemmän.

        Saa vanhaa tekniikkaa, ei mittään muuta.


      • Anonyymi

        Pitää ymmärtää, että jos ostaa RAV:n, niin sit joutuu RAV:lla myös ajelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa vanhaa tekniikkaa, ei mittään muuta.

        Jos otetaan Rav4:n plugari:
        306 hv
        0-100 km/h 6,0 s
        Yhdistetty kulutus 1,0 l/100km

        Vastaava nelivetoinen CR-V:
        184 hv
        0-100 km/h 9,0 s
        Yhdistetty kulutus 6,6 l/100km

        Tässä tapauksessa se vanha tekniikka vaan on aika paljon parempaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos otetaan Rav4:n plugari:
        306 hv
        0-100 km/h 6,0 s
        Yhdistetty kulutus 1,0 l/100km

        Vastaava nelivetoinen CR-V:
        184 hv
        0-100 km/h 9,0 s
        Yhdistetty kulutus 6,6 l/100km

        Tässä tapauksessa se vanha tekniikka vaan on aika paljon parempaa...

        Hondan plugarissa on sähköinen toimintamatka pidempi. Hondan neliveto on kardaanilla ja maksimi vetosuhde 50:50. Hybridi nelivedossa maavara 20cm. Peräkontti on vajaat 100 litraa suurempi ja sisätilat paremmat ja yleisilme moderni sekä tyylikäs. Ajettavuus on parempi, eikä hybridi huuda kuten Toyotissa.

        Jos nämä kaksi laitetaan rinnakkain vertailuun, niin tulos on selvä Hondan hyväksi. Toki täytyy ymmärtää, että Rav4 on vanha malli. Uusi Outlanderkin on parempi tällä hetkellä, sitä ei vaan saa hybridinä vaan plugarina. Ostakaa vaan vanhaa Rav4:sta, mitään järkevää perustelua sille ei löydy otsassa olevan toyotalogon lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo samalla rahalla saa enemmän ruostuvaa peltiä.

        Nyt olet väärässä :DDD Hondahan on maailman ruostuvin automerkki...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olet väärässä :DDD Hondahan on maailman ruostuvin automerkki...

        Siitä ei vaan ole kukkaan maininnut mitään yli 35 vuoteen. Mazdat, mersut, Fordit, fiatit taas on päässy yllättään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä ei vaan ole kukkaan maininnut mitään yli 35 vuoteen. Mazdat, mersut, Fordit, fiatit taas on päässy yllättään.

        Onhan, eri foorumeilla näkee jo kuinka uusien hondien omistajat itkevät ruosteen takia. Vi bilagärenin laajan ruostetutkimuksen mukaan Hondissa on markkinoiden heikoimmat suojaukset (2024), eli se tarkoittaa sitä että on ruostuvin automerkki. Mun mielestä jo naurettavaa tosiasioista kiisteleminen kun ei se oma lemppari ollukkaan hyvä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan, eri foorumeilla näkee jo kuinka uusien hondien omistajat itkevät ruosteen takia. Vi bilagärenin laajan ruostetutkimuksen mukaan Hondissa on markkinoiden heikoimmat suojaukset (2024), eli se tarkoittaa sitä että on ruostuvin automerkki. Mun mielestä jo naurettavaa tosiasioista kiisteleminen kun ei se oma lemppari ollukkaan hyvä :D

        Ei huonolle myönnetä 12 vuoden koritakuuta. Voit mennä tunkiolle höpöjäs levittelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei huonolle myönnetä 12 vuoden koritakuuta. Voit mennä tunkiolle höpöjäs levittelemään.

        Eli maailmanlaajuiset Hondan ruostumisongelnat ovat mielestäsi höpöä? Juujuu :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli maailmanlaajuiset Hondan ruostumisongelnat ovat mielestäsi höpöä? Juujuu :)

        Mä en oo kuullut niistä mitään. Yli 15 vuotiailla autoilla taas ei oo mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en oo kuullut niistä mitään. Yli 15 vuotiailla autoilla taas ei oo mitään merkitystä.

        Yli 20 vuotiaisiin accordeihin etsivät takakelkkoja Honda palstalla. Tekniikka kestää, muut merkit on jo paalattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo samalla rahalla saa enemmän ruostuvaa peltiä.

        Huutista Hondat ruostuu kaikkein eniten. Toyotan vastaava malli ei läheskään niin paha ruostumaan! Mitäpä jos keksisit vähän parempia valheita :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan plugarissa on sähköinen toimintamatka pidempi. Hondan neliveto on kardaanilla ja maksimi vetosuhde 50:50. Hybridi nelivedossa maavara 20cm. Peräkontti on vajaat 100 litraa suurempi ja sisätilat paremmat ja yleisilme moderni sekä tyylikäs. Ajettavuus on parempi, eikä hybridi huuda kuten Toyotissa.

        Jos nämä kaksi laitetaan rinnakkain vertailuun, niin tulos on selvä Hondan hyväksi. Toki täytyy ymmärtää, että Rav4 on vanha malli. Uusi Outlanderkin on parempi tällä hetkellä, sitä ei vaan saa hybridinä vaan plugarina. Ostakaa vaan vanhaa Rav4:sta, mitään järkevää perustelua sille ei löydy otsassa olevan toyotalogon lisäksi.

        Hondalla vaan plugarin ja nelivedon yhdistäminen samaan autoon on ilmeisesti ollut liian suuri haaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondalla vaan plugarin ja nelivedon yhdistäminen samaan autoon on ilmeisesti ollut liian suuri haaste.

        Huvittavaa kuinka se yksi hondakaaho on puolustamassa lempiautoaan varmaan joka ikisessä keskustelussa.

        Menee jo sairaan puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa kuinka se yksi hondakaaho on puolustamassa lempiautoaan varmaan joka ikisessä keskustelussa.

        Menee jo sairaan puolelle.

        Ja tälläkin hetkellä sitä mahtavaa CR-V:tä yritetään saada kaupaksi "vain" yli 7000 euron alennuksilla. No, jäähän siinä ruosteelle vähän pienempi kilohinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tälläkin hetkellä sitä mahtavaa CR-V:tä yritetään saada kaupaksi "vain" yli 7000 euron alennuksilla. No, jäähän siinä ruosteelle vähän pienempi kilohinta.

        Rekisteröity tänä vuonna vaan yksittäisiä kappaleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekisteröity tänä vuonna vaan yksittäisiä kappaleita.

        Heinäkuun loppuun mennessä CR-V:tä rekisteröity jopa 25 kpl, siitä huolimatta että autoa on jo pitkään myyty yli 7000 euron etukampanjalla.

        Kertoo aika hyvin siitä että hinta/ominaisuudet ei vaan tuossa kohtaa riittävän hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heinäkuun loppuun mennessä CR-V:tä rekisteröity jopa 25 kpl, siitä huolimatta että autoa on jo pitkään myyty yli 7000 euron etukampanjalla.

        Kertoo aika hyvin siitä että hinta/ominaisuudet ei vaan tuossa kohtaa riittävän hyvin.

        Semmonen 500 000 kpl vuosittain, joku vuosi sitten taisi olla 700 000 kpl myytyjä CR-V:tä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmonen 500 000 kpl vuosittain, joku vuosi sitten taisi olla 700 000 kpl myytyjä CR-V:tä

        Niin ehkä kaikkiaan maailmanlaajuisesti, mutta Suomessa vaan hinta ja ominaisuudet ei kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ehkä kaikkiaan maailmanlaajuisesti, mutta Suomessa vaan hinta ja ominaisuudet ei kohtaa.

        Halvemman voi ostaa, mutta huonomman. Vastaava muu merkki ja tuore korimalli ei ole halvempi. Tekniikka on Hondassa erinomainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvemman voi ostaa, mutta huonomman. Vastaava muu merkki ja tuore korimalli ei ole halvempi. Tekniikka on Hondassa erinomainen.

        Eihän Honda ole saanut edes nelivetoa ja plugaria yhdistettyä samaan autoon. Kun ei osaa niin ei osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Honda ole saanut edes nelivetoa ja plugaria yhdistettyä samaan autoon. Kun ei osaa niin ei osaa.

        Miksi pitäisi olla? Toyotalla ei ole kunnon nelivetoa rav4:ssa, enempi vitsi vain. Hondalla neliveto kardaanilla ja kunnon maavaralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi olla? Toyotalla ei ole kunnon nelivetoa rav4:ssa, enempi vitsi vain. Hondalla neliveto kardaanilla ja kunnon maavaralla.

        Etuvetoisella SUV:llä ei tee mitään ja nelivetoinen latauskelvoton kuluttaa aivan liikaa plugariin verrattuna. Kumpikaan ei siis ole auton ostajalle mitenkään houkutteleva vaihtoehto, verrattuna vaihtoehtoon jossa neliveto ja plugari löytyy samasta autosta. Hondan nelikolla saa lisäksi vetää lähinnä terveisiä (vetomassat 600/750 kg)

        Katsos kun se Honda ei vaan osaa, vaikka kuinka intät vastaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etuvetoisella SUV:llä ei tee mitään ja nelivetoinen latauskelvoton kuluttaa aivan liikaa plugariin verrattuna. Kumpikaan ei siis ole auton ostajalle mitenkään houkutteleva vaihtoehto, verrattuna vaihtoehtoon jossa neliveto ja plugari löytyy samasta autosta. Hondan nelikolla saa lisäksi vetää lähinnä terveisiä (vetomassat 600/750 kg)

        Katsos kun se Honda ei vaan osaa, vaikka kuinka intät vastaan...

        Plugarit on kaikkein kelvottominta tekniikkaa lukuisine vikoineen ja ongelmineen. Vikaantuvat akut, hapettuvat liittimet, ruostuvat moottorit. Ei kukaan sellaista halua omistaa , vaan ostaa sähköauton. Toyota ei osaa tehdä mitään kunnollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etuvetoisella SUV:llä ei tee mitään ja nelivetoinen latauskelvoton kuluttaa aivan liikaa plugariin verrattuna. Kumpikaan ei siis ole auton ostajalle mitenkään houkutteleva vaihtoehto, verrattuna vaihtoehtoon jossa neliveto ja plugari löytyy samasta autosta. Hondan nelikolla saa lisäksi vetää lähinnä terveisiä (vetomassat 600/750 kg)

        Katsos kun se Honda ei vaan osaa, vaikka kuinka intät vastaan...

        Kannokossako sitä kärryä vedetään? Tähän päivään mennessä nelivetoa siihen en ole tarvinnut. Osaamattomille varmaan.

        Voi ostaa vaikka cx60:n. Ei tarvii ajaa ollenkaan, kun on korjaamolla koko ajan eikä saada kuntoon kuitenkaan. Mahtavia nämä plugarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannokossako sitä kärryä vedetään? Tähän päivään mennessä nelivetoa siihen en ole tarvinnut. Osaamattomille varmaan.

        Voi ostaa vaikka cx60:n. Ei tarvii ajaa ollenkaan, kun on korjaamolla koko ajan eikä saada kuntoon kuitenkaan. Mahtavia nämä plugarit.

        Kummasti tuossa ylempänä kehutaan Hondan nelivedon paremmuutta joten kai sille nelivedolle jotain käyttöä on.

        Jokaisella omat tarpeensa, mutta minä en Suomen olosuhteisiin mitään vajaavetoista rimpulaa hanki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti tuossa ylempänä kehutaan Hondan nelivedon paremmuutta joten kai sille nelivedolle jotain käyttöä on.

        Jokaisella omat tarpeensa, mutta minä en Suomen olosuhteisiin mitään vajaavetoista rimpulaa hanki.

        Aika vähän nelivedolle oikeaa käyttöä on, enempi se on mukava lisä vain. Kärryn vetoa varten nelivetoa ei tarvii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannokossako sitä kärryä vedetään? Tähän päivään mennessä nelivetoa siihen en ole tarvinnut. Osaamattomille varmaan.

        Voi ostaa vaikka cx60:n. Ei tarvii ajaa ollenkaan, kun on korjaamolla koko ajan eikä saada kuntoon kuitenkaan. Mahtavia nämä plugarit.

        CX-60 plugarin ongelmat on korjattu tälle ja seuraavalle mallivuodelle jo.

        Mazda on miljoona kertaa parempi kuin joku ruostuva Honda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vähän nelivedolle oikeaa käyttöä on, enempi se on mukava lisä vain. Kärryn vetoa varten nelivetoa ei tarvii.

        Neliveto lisää mukavuutta noin puolet vuodesta. Keksin paljon turhempiakin varusteita kuin se, lisäksi myös käytetyissä autoissa nelikot pitävät hintansa selvästi paremmin.

        Ja kun vetää vaikka halkokuormassa olevaa kärryä pienellä ja mäkisellä mökkitiellä missä on 10-15 cm juuri satanutta lunta niin kaksivetoisella on ongelmissa tilanteissa jotka ei nelikossa tunnu vielä mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neliveto lisää mukavuutta noin puolet vuodesta. Keksin paljon turhempiakin varusteita kuin se, lisäksi myös käytetyissä autoissa nelikot pitävät hintansa selvästi paremmin.

        Ja kun vetää vaikka halkokuormassa olevaa kärryä pienellä ja mäkisellä mökkitiellä missä on 10-15 cm juuri satanutta lunta niin kaksivetoisella on ongelmissa tilanteissa jotka ei nelikossa tunnu vielä mitenkään.

        Kyllä mukavuutta joo. Ilmankin pärjää. Jokaisella tarpeensa, turhatkin. Hyvä toki että on saatavana, mutta turha yleistää vaatimukseksi. Mulla kuitenkin kokemusta nelivetoisista kuorma-autoista, traktoreista, maastoautoista. Nelivetoauton vaihdoin pois, kun uusi olisi ollut niin kallis verrattuna vajaavetoiseen.


    • Anonyymi

      Suomalainen kannattaa sdp- puoluetta ja toitsua

      kusipää kun on

    • Anonyymi

      Ei kelpaa. Yleisesti ottaen Hondat rumia autoja ja hyvin ylihinnoiteltuja.

    • Anonyymi

      Onhan tuossa Suomen Honda mallistossa hintaongelmaa.
      Ainut "järkevästi" hinnoiteltu kun näyttää olevan Type R, joka on jopa "halpa", mutta katoavaa kansanperinnettä...

      • Anonyymi

        Hintaongelmaa, ruosteongelmaa, rakennuslaatuongelmaa.

        Mitä muita vielä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hintaongelmaa, ruosteongelmaa, rakennuslaatuongelmaa.

        Mitä muita vielä?

        Taitaa tuo hintaongelma olla ainut todellinen kaupaneste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa tuo hintaongelma olla ainut todellinen kaupaneste.

        Joo, nuo muut sitten jälkimaksuina.


    • Anonyymi

      Ei tuon hintaisia Hondia kukaan osta. Civic kävi tosin aika huonosti kaupaksi silloinkin kun siitä sai ei-hybridi version. Se oli aika halpa, mutta nämä nykyiset ovat aivan ylihinnoiteltuja. Liekö jotain Suomi-lisää, euro-normi-lisien lisäksi.
      Ja tosiaan, nykyisessä hinnastossa ainut järkevästi hinnoiteltu Civic on type-R, jopa suomalaisen autoveron huomioiden.

    • Anonyymi

      Sukulaisella oli aikoinaan todella paljon Hondia jo 80-luvulta johonkin 2018 asti. Viimeisimmän CRVn jälkeen sanonut että uudemmat Hondat eivät läheskään niin hyviä laadultaan kuin halvempihintaiset vanhemmat oli.

      • Anonyymi

        Nykyään ovat laadultaan parempia, kun kestävät vertailun muihin. Eli pärjäävät testeissä ja voittavatkin niitä, toisin oli ennen. Mutta ihmiset ostavat sitä, mitä halvalla saa, pahimmat jopa kiinalaista autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään ovat laadultaan parempia, kun kestävät vertailun muihin. Eli pärjäävät testeissä ja voittavatkin niitä, toisin oli ennen. Mutta ihmiset ostavat sitä, mitä halvalla saa, pahimmat jopa kiinalaista autoa.

        Vertailut eivät kerro mitään auton laadusta. Hondat ovat edelleenkin yleensä ihan keskikastia isommissa vertailuissa ja pienemmissä vertailuissa satunnaisesti jumboja Toyotan tavoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertailut eivät kerro mitään auton laadusta. Hondat ovat edelleenkin yleensä ihan keskikastia isommissa vertailuissa ja pienemmissä vertailuissa satunnaisesti jumboja Toyotan tavoin

        Jazz ja Civic ovat voittaneet kaikki testit missä ovat olleet. ZR-V oli toinen Moottorilehden laajassa SUV testissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jazz ja Civic ovat voittaneet kaikki testit missä ovat olleet. ZR-V oli toinen Moottorilehden laajassa SUV testissä.

        Eihän ole, vain muutamia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jazz ja Civic ovat voittaneet kaikki testit missä ovat olleet. ZR-V oli toinen Moottorilehden laajassa SUV testissä.

        ZRV on muuten aika 'sleeper'. Yhtä iso kuin aiemmat CRVt mutta kymppitonnin halvempi. Ellei se maski olisi niin ruma... Kannattaisi kyllä hybridikatumaasturia ostelevan köydä koeajolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ZRV on muuten aika 'sleeper'. Yhtä iso kuin aiemmat CRVt mutta kymppitonnin halvempi. Ellei se maski olisi niin ruma... Kannattaisi kyllä hybridikatumaasturia ostelevan köydä koeajolla.

        CR-V on 4,7 m pitkä, se on oikeasti tosi iso auto nykyään. ZR-V taas sopii hyvin perhekäyttöön, ja tilat on arvosteltu paremmiksi, kuin esim Corolla Crossissa.

        https://www.youtube.com/watch?v=amZ5ERC7R6g

        Harmi, kun hybriditekniikasta puhutaan väärin. Kyseessä on sarjahybridi ja yhteistä Toyotaan on ainoastaan atkinson bensiinimoottori. Muu tekniikka on aivan toisenlaista, paljon parempaa.


    • Anonyymi

      Hondalla ei vain tiedetä miten pitäisi tanssia EU-normien ympärillä. Nykyinen valikoima on ylihinnoitelu koska siinä on Hondalle aivan kummajaistekniikkaa käytössä, Hybridit eivät ole Hondan juttu, pitää olla joko puhdas ja sellaisenaan upea VTEC-moottori tai sitten sähköauto, mutta sähköautoksi Hondalla ei käytännössä ole tarjolla laajassa mittakaavassa mitään tarjolla ja VTEC:it eivät kelpaa nykyiseen ilmastoaktivismiin.

      • Anonyymi

        Hondalla on paras hybriditekniikka. Se joka muuta väittää, ei ymmärrä tekniikkaa tai väittää jotain ilman perusteita. Sinä et ainakaan ole perillä hybriditekniikasta ollenkaan.

        Kiinnostaa kuulla, että mitkä ovat niitä parempia vaihtoehtoja, niin teknisesti kuin laadullisesti ja saa edullisemmin? Luotettavia ovat Hondan hybridit, ainakin vuodesta 1998 niitä tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondalla on paras hybriditekniikka. Se joka muuta väittää, ei ymmärrä tekniikkaa tai väittää jotain ilman perusteita. Sinä et ainakaan ole perillä hybriditekniikasta ollenkaan.

        Kiinnostaa kuulla, että mitkä ovat niitä parempia vaihtoehtoja, niin teknisesti kuin laadullisesti ja saa edullisemmin? Luotettavia ovat Hondan hybridit, ainakin vuodesta 1998 niitä tehnyt.

        Honda on sun lemppari ja lyttäät muut automerki syyttä- Honda on kuitenkin Huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on sun lemppari ja lyttäät muut automerki syyttä- Honda on kuitenkin Huono.

        Mitä ne paremmat automerkit on? Osais itsekin ostaa sitten kunnollisen.


    • Anonyymi

      Huono auto vain.

      Ennen olivat hyviä.

      • Anonyymi

        Hyvä auto. Uudet parhaita, joka suhteessa. Testien kunkku.


    • Anonyymi

      Uudet Hondat surkeita, ennen olivat hyviä.

    • Anonyymi

      Hondat ylihinnoiteltu. Halvin kauppakassi jazz maksaa 32 000€. Tehokkaimman Civicin vetomassa. 750kg. ??

      • Anonyymi

        Kerroppa, mikä vastaava auto on edullinen?Saadaan nauraa kunnolla. Huomaa, että olet aivan pihalla.

        Civicin jarruton vetomassa on 600kg. Corollassa 450kg. Jarrullinen on 750kg, jos semmoselle olis tarve. Harvalla tän luokan auton omistajalla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa, mikä vastaava auto on edullinen?Saadaan nauraa kunnolla. Huomaa, että olet aivan pihalla.

        Civicin jarruton vetomassa on 600kg. Corollassa 450kg. Jarrullinen on 750kg, jos semmoselle olis tarve. Harvalla tän luokan auton omistajalla on.

        MIkään ei ehkä ole edullinen, mutta Civic on kallis. Esimerksi Opel Astran saman kokoinen hybridi maksaa 5000€ vähemmän kuin Civic. No aina voidaan mollata mitä tahansa merkkiä, mutta 5000€ on toisaalta aika paljon rahaa tuossa hintaluokassa.
        Civic karvalakki hybrid 36 500 Ope astra karvalkki hybrid 31400. Onhan noissa tehoeroa, mutta eipä Civicistä ole tarjolla Astran tehoista, monelle sellainen teholuokka riittää. Kertoo omaa tarinaansa Hondan malliston kapeudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIkään ei ehkä ole edullinen, mutta Civic on kallis. Esimerksi Opel Astran saman kokoinen hybridi maksaa 5000€ vähemmän kuin Civic. No aina voidaan mollata mitä tahansa merkkiä, mutta 5000€ on toisaalta aika paljon rahaa tuossa hintaluokassa.
        Civic karvalakki hybrid 36 500 Ope astra karvalkki hybrid 31400. Onhan noissa tehoeroa, mutta eipä Civicistä ole tarjolla Astran tehoista, monelle sellainen teholuokka riittää. Kertoo omaa tarinaansa Hondan malliston kapeudesta.

        Haukut kalliiksi, mutta samaan hengenvetoon puhut itsesi pussiin. Ihan juuri kuten kaikki muutkin, jotka Hondan hinnasta alkaa vääntämään. Civic maksaa ihan saman verran, mitä muutkin vastaavat autot suorituskyvyltään ja tekniikaltaan. Vain hölmö vertaa siihen aidosti oikeaan karvalakkimalliin, pahimmassa tapauksessa peruspolttikseen tai kevythybridiin. Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja. Tällä hetkellä ovat teknisesti parasta, mitä kaupasta on saatavana. Eli kannattaa kyllä maksaakkin. Erityisesti Jazz ja Civic ovat ylivoimaisia omassa luokassaan, kun ruvetaan vertailemaan autoja. Ja ovat luotettavia.

        Korimalleja on tarjolla ihan vastaavasti, mitä monella muullakin merkillä. Farmarit puuttuu, mutta ne nyt katoaa ja on kadonnut muiltakin merkeiltä. Vaihtoehdot niiden tilalle on. Se, että Hondalla ei ole sitä hinkuyskäistä 11 sekunnin suorittajaa valikoimissa, ei tee siitä kallista. Halvemman voi aina ostaa, mutta ei parempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haukut kalliiksi, mutta samaan hengenvetoon puhut itsesi pussiin. Ihan juuri kuten kaikki muutkin, jotka Hondan hinnasta alkaa vääntämään. Civic maksaa ihan saman verran, mitä muutkin vastaavat autot suorituskyvyltään ja tekniikaltaan. Vain hölmö vertaa siihen aidosti oikeaan karvalakkimalliin, pahimmassa tapauksessa peruspolttikseen tai kevythybridiin. Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja. Tällä hetkellä ovat teknisesti parasta, mitä kaupasta on saatavana. Eli kannattaa kyllä maksaakkin. Erityisesti Jazz ja Civic ovat ylivoimaisia omassa luokassaan, kun ruvetaan vertailemaan autoja. Ja ovat luotettavia.

        Korimalleja on tarjolla ihan vastaavasti, mitä monella muullakin merkillä. Farmarit puuttuu, mutta ne nyt katoaa ja on kadonnut muiltakin merkeiltä. Vaihtoehdot niiden tilalle on. Se, että Hondalla ei ole sitä hinkuyskäistä 11 sekunnin suorittajaa valikoimissa, ei tee siitä kallista. Halvemman voi aina ostaa, mutta ei parempaa.

        Suomalainen ostaa sen halvemman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen ostaa sen halvemman.

        "Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja."

        Varustelista on ehkä pitkä, mutta ei ainakaan perusmallin Civicissä ole minusta loppujen lopuksi mitään erikoista extraa tai varustetta mitä ei löytyisi muista merkeistä. Ihan samalla tavalla Civicissäkin jos haluaa parempaa audiota, lämmitettävää rattia, lasikattoa, nahkaverhoilua tms. niin pitää ottaa parempaa varustetasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja."

        Varustelista on ehkä pitkä, mutta ei ainakaan perusmallin Civicissä ole minusta loppujen lopuksi mitään erikoista extraa tai varustetta mitä ei löytyisi muista merkeistä. Ihan samalla tavalla Civicissäkin jos haluaa parempaa audiota, lämmitettävää rattia, lasikattoa, nahkaverhoilua tms. niin pitää ottaa parempaa varustetasoa.

        Monenlaista on nykyään tarjolla. Suorituskyky ja tekniikka on sitä varustelua myös. Jazzissa on semmoisia ominaisuuksia, mitä muihin ei saa rahallakaan. Honda Sensing vakiona kaikissa jne. Turha yksittäisistä varusteista on kuitenkaan kinata, kokonaisuus ratkaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haukut kalliiksi, mutta samaan hengenvetoon puhut itsesi pussiin. Ihan juuri kuten kaikki muutkin, jotka Hondan hinnasta alkaa vääntämään. Civic maksaa ihan saman verran, mitä muutkin vastaavat autot suorituskyvyltään ja tekniikaltaan. Vain hölmö vertaa siihen aidosti oikeaan karvalakkimalliin, pahimmassa tapauksessa peruspolttikseen tai kevythybridiin. Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja. Tällä hetkellä ovat teknisesti parasta, mitä kaupasta on saatavana. Eli kannattaa kyllä maksaakkin. Erityisesti Jazz ja Civic ovat ylivoimaisia omassa luokassaan, kun ruvetaan vertailemaan autoja. Ja ovat luotettavia.

        Korimalleja on tarjolla ihan vastaavasti, mitä monella muullakin merkillä. Farmarit puuttuu, mutta ne nyt katoaa ja on kadonnut muiltakin merkeiltä. Vaihtoehdot niiden tilalle on. Se, että Hondalla ei ole sitä hinkuyskäistä 11 sekunnin suorittajaa valikoimissa, ei tee siitä kallista. Halvemman voi aina ostaa, mutta ei parempaa.

        Tehon hakijat eivät osta mitään hinkyskäistä hybridiä, vaan vähintään 400 hevosvoimaisen täyssähkön. eikä sellainen maksa edes juuri enempää kuin Civic.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehon hakijat eivät osta mitään hinkyskäistä hybridiä, vaan vähintään 400 hevosvoimaisen täyssähkön. eikä sellainen maksa edes juuri enempää kuin Civic.

        Semmonen sähkis jolla pääsee talvellakin 600km maksaa 150 000 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monenlaista on nykyään tarjolla. Suorituskyky ja tekniikka on sitä varustelua myös. Jazzissa on semmoisia ominaisuuksia, mitä muihin ei saa rahallakaan. Honda Sensing vakiona kaikissa jne. Turha yksittäisistä varusteista on kuitenkaan kinata, kokonaisuus ratkaisee.

        Honda Sensingin sisältämät ominaisuudet/toiminnallisuudet löytyy muistakin merkeistä, ei niissä mitään erikoista ole. Totta että kokonaisuus ratkaisee, mutta eipä se Hondassa hirveästi voi muista erota, kun ei edes yksittäisten varusteiden tasolla autossa ole mitään muista merkeistä poikkeavaa. Lisäksi Hondan ongelma (koskee toki joitain muitakin merkkejä) on se että varusteita paketoidaan liikaa, esim. Civicciin ei lasikattoa/kattoluukkua saa yksittäisenä varusteena, vaan on pakko ottaa kallein varustelutason jos sellaisen haluaa.

        Kiinnostaisi myös tietää mitä merkittäviä ominaisuuksia siinä Jazzissa on joita ei muihin saa edes rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa, mikä vastaava auto on edullinen?Saadaan nauraa kunnolla. Huomaa, että olet aivan pihalla.

        Civicin jarruton vetomassa on 600kg. Corollassa 450kg. Jarrullinen on 750kg, jos semmoselle olis tarve. Harvalla tän luokan auton omistajalla on.

        "...Kerroppa, mikä vastaava auto on edullinen?Saadaan nauraa kunnolla. Huomaa, että olet aivan pihalla..."

        No esim Jazzin kanssa samankokoisten Seat Aronan ja VW taigon hinnat alkaa alle 25 tuhannesta ja 1.5 koneella saa n. 30 000€:lla. joissa suorituskyky, vetokyky ym. vähän toista luokka kuin kauppakassi Jazzissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...Kerroppa, mikä vastaava auto on edullinen?Saadaan nauraa kunnolla. Huomaa, että olet aivan pihalla..."

        No esim Jazzin kanssa samankokoisten Seat Aronan ja VW taigon hinnat alkaa alle 25 tuhannesta ja 1.5 koneella saa n. 30 000€:lla. joissa suorituskyky, vetokyky ym. vähän toista luokka kuin kauppakassi Jazzissa.

        Ja tekniikka oli mikä?

        Euromerkeillä ei ole kuin huonoa tekniikkaa tarjolla pikkuautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda Sensingin sisältämät ominaisuudet/toiminnallisuudet löytyy muistakin merkeistä, ei niissä mitään erikoista ole. Totta että kokonaisuus ratkaisee, mutta eipä se Hondassa hirveästi voi muista erota, kun ei edes yksittäisten varusteiden tasolla autossa ole mitään muista merkeistä poikkeavaa. Lisäksi Hondan ongelma (koskee toki joitain muitakin merkkejä) on se että varusteita paketoidaan liikaa, esim. Civicciin ei lasikattoa/kattoluukkua saa yksittäisenä varusteena, vaan on pakko ottaa kallein varustelutason jos sellaisen haluaa.

        Kiinnostaisi myös tietää mitä merkittäviä ominaisuuksia siinä Jazzissa on joita ei muihin saa edes rahalla.

        Lue TM pikkuautotesti ja vibilägaren testi. Jazz voitti ylivoimaisesti. Hybriditekniikka ja magic seats.

        En ymmärrä, miten tietämätöntä porukka on. Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue TM pikkuautotesti ja vibilägaren testi. Jazz voitti ylivoimaisesti. Hybriditekniikka ja magic seats.

        En ymmärrä, miten tietämätöntä porukka on. Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras.

        No joo, kieltämättä magic seats on ratkaisu jota ei löydy muista autoista. Se onko sille sitten koskaan oikeasti käyttöä on toinen juttu ja riippuu paljon käyttäjästä. Hybriditekniikka taas on ihan hyvää tasoa suoritusarvojen suhteen (kulutus/kiihtyvyys), muttei toisaalta sen parempaa kuin esim. Toyotassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, kieltämättä magic seats on ratkaisu jota ei löydy muista autoista. Se onko sille sitten koskaan oikeasti käyttöä on toinen juttu ja riippuu paljon käyttäjästä. Hybriditekniikka taas on ihan hyvää tasoa suoritusarvojen suhteen (kulutus/kiihtyvyys), muttei toisaalta sen parempaa kuin esim. Toyotassakaan.

        Lue moottorilehti 4/2024. Siellä on SUV hybridivertailu. Hondan sarjahybridi on paljon miellyttävämpi, kuin Toyotan huutava kuminauha planeettapyörästöllä. Automaatit haukutaan maan rakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haukut kalliiksi, mutta samaan hengenvetoon puhut itsesi pussiin. Ihan juuri kuten kaikki muutkin, jotka Hondan hinnasta alkaa vääntämään. Civic maksaa ihan saman verran, mitä muutkin vastaavat autot suorituskyvyltään ja tekniikaltaan. Vain hölmö vertaa siihen aidosti oikeaan karvalakkimalliin, pahimmassa tapauksessa peruspolttikseen tai kevythybridiin. Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja. Tällä hetkellä ovat teknisesti parasta, mitä kaupasta on saatavana. Eli kannattaa kyllä maksaakkin. Erityisesti Jazz ja Civic ovat ylivoimaisia omassa luokassaan, kun ruvetaan vertailemaan autoja. Ja ovat luotettavia.

        Korimalleja on tarjolla ihan vastaavasti, mitä monella muullakin merkillä. Farmarit puuttuu, mutta ne nyt katoaa ja on kadonnut muiltakin merkeiltä. Vaihtoehdot niiden tilalle on. Se, että Hondalla ei ole sitä hinkuyskäistä 11 sekunnin suorittajaa valikoimissa, ei tee siitä kallista. Halvemman voi aina ostaa, mutta ei parempaa.

        Huhhuh puhuit itsesi pussiin.

        Kokonaisuudessa Kivikit on aivan pöyristyttävän kalliita verrattuna ominaisuuksiin :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue TM pikkuautotesti ja vibilägaren testi. Jazz voitti ylivoimaisesti. Hybriditekniikka ja magic seats.

        En ymmärrä, miten tietämätöntä porukka on. Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras.

        Honda ei todellakaan ole paras..

        Huutista mitkö naurikset tuli hihhihiii :DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda ei todellakaan ole paras..

        Huutista mitkö naurikset tuli hihhihiii :DDD

        Hihihihihihihuhiii, parempaa et kuitenkaan osannut kertoa, puhumattakaan perustella muahahahhaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue TM pikkuautotesti ja vibilägaren testi. Jazz voitti ylivoimaisesti. Hybriditekniikka ja magic seats.

        En ymmärrä, miten tietämätöntä porukka on. Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras.

        " Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras."

        Myös sillä hinnalla on paljon vaikutusta. Jos nyt tuon TM:n vertailun aikaisia hintoja katsoo niin vertailussa Jazzin jälkeen seuraavat Fiesta ja Yaris olivat kuitenkin 5000 euroa halvempia. Tuossa kokoluokassa se on jo paljon rahaa, eli ostaja käytännössä pohtii onko se Jazz niin paljon parempi että siitä kannattaa tuollainen lisähinta maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras."

        Myös sillä hinnalla on paljon vaikutusta. Jos nyt tuon TM:n vertailun aikaisia hintoja katsoo niin vertailussa Jazzin jälkeen seuraavat Fiesta ja Yaris olivat kuitenkin 5000 euroa halvempia. Tuossa kokoluokassa se on jo paljon rahaa, eli ostaja käytännössä pohtii onko se Jazz niin paljon parempi että siitä kannattaa tuollainen lisähinta maksaa.

        Toki muita merkkejä saa halvemmalla. Aika turha kuitenkaan puhua hinta/laatu suhteesta, että muilla merkeillä olis parempaa. Huonomman saa edelleen halvemmalla. Yariksetkin maksaa paremmilla varusteilla ja tehokkaammalla hybridillä 27-32 t€. Tilat ja käytettävyys silti aina Jazzia huonompaa. Jazz maksaa 28,6 -32t€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki muita merkkejä saa halvemmalla. Aika turha kuitenkaan puhua hinta/laatu suhteesta, että muilla merkeillä olis parempaa. Huonomman saa edelleen halvemmalla. Yariksetkin maksaa paremmilla varusteilla ja tehokkaammalla hybridillä 27-32 t€. Tilat ja käytettävyys silti aina Jazzia huonompaa. Jazz maksaa 28,6 -32t€.

        Tuon kokoluokan autoja vähemmän ostetaan "tappiin varusteltuina". Jos rinnakkain laitetaan Yaris 22 k€ vs. Jazz 28 k€ niin eiköhän suurimman osan mielestä hinta/laatu -suhde ole kuitenkin Toyotassa parempi vaikka ehkä Jazz voi absoluuttisesti ajatellen olla parempi auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon kokoluokan autoja vähemmän ostetaan "tappiin varusteltuina". Jos rinnakkain laitetaan Yaris 22 k€ vs. Jazz 28 k€ niin eiköhän suurimman osan mielestä hinta/laatu -suhde ole kuitenkin Toyotassa parempi vaikka ehkä Jazz voi absoluuttisesti ajatellen olla parempi auto.

        Mä en ymmärrä tota yhtä hondavänkääjää, kuvittelee Hondan olevan jotenkin paras vaikka ei tosiaan ole. Testitkään, vertailut yms eivät kerro paljon mitään

        Toyota ja Mazda varmempia ja jälkimmäinen autonakin ylivoimaisesti parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon kokoluokan autoja vähemmän ostetaan "tappiin varusteltuina". Jos rinnakkain laitetaan Yaris 22 k€ vs. Jazz 28 k€ niin eiköhän suurimman osan mielestä hinta/laatu -suhde ole kuitenkin Toyotassa parempi vaikka ehkä Jazz voi absoluuttisesti ajatellen olla parempi auto.

        Just, sä YLEISTÄT, että halvempi on automaattisesti hinta/laatu suhteeltaan parempi. Samalla myös väität, että Yariskin on hinta/laatu suhteeltaan parempi karvalakkimallina. Jatka valitsemallasi tiellä tutkimatta sen kummemmin autojen eroja. Pärjää sillä huonommallakin, kun ei tiedä niin ei tarvitse välittääkään. Varsinkin Toyotan ostajalle tyypillistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just, sä YLEISTÄT, että halvempi on automaattisesti hinta/laatu suhteeltaan parempi. Samalla myös väität, että Yariskin on hinta/laatu suhteeltaan parempi karvalakkimallina. Jatka valitsemallasi tiellä tutkimatta sen kummemmin autojen eroja. Pärjää sillä huonommallakin, kun ei tiedä niin ei tarvitse välittääkään. Varsinkin Toyotan ostajalle tyypillistä.

        Ensirekisteröinnit 1-7/2025:
        Jazz 12 kpl
        Yaris 1331 kpl

        Eiköhän tuo kerro kummassa on kyseisen autoluokan ostajien mielestä parempi hinta/laatu -suhde. Ei mulla muuta lisättävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensirekisteröinnit 1-7/2025:
        Jazz 12 kpl
        Yaris 1331 kpl

        Eiköhän tuo kerro kummassa on kyseisen autoluokan ostajien mielestä parempi hinta/laatu -suhde. Ei mulla muuta lisättävää.

        Siis on aivan totta että myyntiluvut eivät oikeestaan kerro mitääk auton hyvyydestä.

        Mutta kyllä Yaris on parempi kuin ruostuva Jazz.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis on aivan totta että myyntiluvut eivät oikeestaan kerro mitääk auton hyvyydestä.

        Mutta kyllä Yaris on parempi kuin ruostuva Jazz.

        Joo ei välttämättä hyvyydestä tai esim. teknisestä kestävyydestä, mutta jos autoa myydään paljon niin kertoo myyntiluvut kuitenkin että ostajat ovat syystä tai toisesta kokeneet tuossa autossa saavansa rahalle vastinetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei välttämättä hyvyydestä tai esim. teknisestä kestävyydestä, mutta jos autoa myydään paljon niin kertoo myyntiluvut kuitenkin että ostajat ovat syystä tai toisesta kokeneet tuossa autossa saavansa rahalle vastinetta.

        Kun tekninen tietämys loppuu, aletaan hurskastelemaan asiaan liittymättömillä jutuilla. Testatut ja varsinkaan mitatut arvot eivät valehtele ja ne on kaikkien luettavissa.

        Mitään perusteluita ei ikinä tule siitä Toyotan paremmuudesta. Kovasti vaan luullaan asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tekninen tietämys loppuu, aletaan hurskastelemaan asiaan liittymättömillä jutuilla. Testatut ja varsinkaan mitatut arvot eivät valehtele ja ne on kaikkien luettavissa.

        Mitään perusteluita ei ikinä tule siitä Toyotan paremmuudesta. Kovasti vaan luullaan asioita.

        Se on kova paikka toyota uskovaiselle selittää ja perustella omaa ostostaan ittelleen, kun Honda tekee paljon paremman auton. Saa viritellä akkulatureita talveksi ja lämmitellä releitä matkaan päästäkseen, hinailla pakkasella huoltoon. Saa maksaa kalliita huoltoja ja uskoa relax takuuseen pelastajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tekninen tietämys loppuu, aletaan hurskastelemaan asiaan liittymättömillä jutuilla. Testatut ja varsinkaan mitatut arvot eivät valehtele ja ne on kaikkien luettavissa.

        Mitään perusteluita ei ikinä tule siitä Toyotan paremmuudesta. Kovasti vaan luullaan asioita.

        Miksi se niin hyvä honda ei sitten myy?

        Markkinointi vai? Onhan Mazdallakin vielä enemmän markkinointi päin metsää ja silti myy paljon paremmin kuin Honda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tekninen tietämys loppuu, aletaan hurskastelemaan asiaan liittymättömillä jutuilla. Testatut ja varsinkaan mitatut arvot eivät valehtele ja ne on kaikkien luettavissa.

        Mitään perusteluita ei ikinä tule siitä Toyotan paremmuudesta. Kovasti vaan luullaan asioita.

        Toyotan tai jonkun muun merkin paremmuudesta voi väitellä loputtomiin. Oletetaan tai sovitaan nyt että Honda on parempi kuin Toyota. Sitten kaikki tiivistyykin siihen yhteen kysymykseen:

        Miksi Honda ei myy Suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan tai jonkun muun merkin paremmuudesta voi väitellä loputtomiin. Oletetaan tai sovitaan nyt että Honda on parempi kuin Toyota. Sitten kaikki tiivistyykin siihen yhteen kysymykseen:

        Miksi Honda ei myy Suomessa?

        Oletko sä autokauppias? Kiinnostaa ihan v*tusti jotku myyntiluvut. Minua kiinnostaa se, mitä minä itse saan sen auton ostamalla. Vaikka niitä olis miljardi myyty, niin mä en saa itse siitä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sä autokauppias? Kiinnostaa ihan v*tusti jotku myyntiluvut. Minua kiinnostaa se, mitä minä itse saan sen auton ostamalla. Vaikka niitä olis miljardi myyty, niin mä en saa itse siitä mitään.

        Automerkeistä/markkinoista voi olla kiinnostunut, oli sitten autokauppias tai ei. Tässä keskustelussa nyt on kovasti vakuutettu, että Honda on teknisesti hyvä auto (enkä sitä kiistäkään), mutta silti auto ei myy Suomessa. Kyllä ainakin itseäni ihan yleisesti kiinnostaa miksi se ei myy?


    • Anonyymi

      Jenkeissä pelkästään CRV myi viime vuonna yli 400 000 autoa. Kolmantena RAV4 ja F150 jälkeen. Nää on niin fiilisjuttuja.

      • Anonyymi

        Autojen ja automerkkien valinta ihmisyhteisöissä on aina mielikuvien valinta !


    • Anonyymi

      Myynti on mennyt niin vähäiseksi, että se ei sieltä enää nouse, ellei maahantuoja pistä rahaa haisemaan kunnolla siihen asti, että sekä markkina kiinnostuu, mutta myös ostetaan aikaa suomen markkinassa kelpaavan malliston kehitykseen.

      Onhan tuo nykyinen mallisto sekä kapea, että ylihinnoiteltu.

      Tulee mieleen suomen markkinoilta kadonneista merkeistä pikkuautojen kunkku Fiat. Käytännössä myyntiverkosto on kuihtunut pois eikä se enää ikinä palaa, Japanin merkeistä Hondalle käy ihan samoin.
      Eikä Fiat tai Honda ole mihinkään katoamassa maailmalta, kyse on suomalaisesta tilanteesta. Hondan kohdalla osittain koko euroopan tilanteesta kylläkin.

      • Anonyymi

        Mitä eroa Hondan mallistossa on esim. Toyotaan, Nissaniin, Mitsubishiin, Subaruun tai Mazdaan verrattuna? Totaalista humpuukia kirjoitit!


      • Anonyymi

        Honda on tällä hetkellä Suomessa sellaisessa pimennossa, että harva varmaan käy edes koeajolla itse toteamassa millaisia tuotteita on tarjolla. Jotenkin kuvaavaa oli Kaara TV:n ZRV:n koeajon ("Markkinoiden sporttisin katumaasturi?") vilpitön ihmettely, voiko Honda olla näin hyvä auto. Toivotaan nyt vaan, että merkki pysyy Suomessa ja että niitä myydään uutena sen verran, että minä saan sitten ostaa niitä käytettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa Hondan mallistossa on esim. Toyotaan, Nissaniin, Mitsubishiin, Subaruun tai Mazdaan verrattuna? Totaalista humpuukia kirjoitit!

        Toyotan mallisto myy, Nissanin mallisto myy, MItsubishin ja Mazdan mallisto myy joten kuten.
        Hondan mallisto ei myy.

        Siinä ero pähkinänkuoressa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan mallisto myy, Nissanin mallisto myy, MItsubishin ja Mazdan mallisto myy joten kuten.
        Hondan mallisto ei myy.

        Siinä ero pähkinänkuoressa.

        Ja sit taas Nissan ei myy muualla ja on menossa konkkaan koko firma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan mallisto myy, Nissanin mallisto myy, MItsubishin ja Mazdan mallisto myy joten kuten.
        Hondan mallisto ei myy.

        Siinä ero pähkinänkuoressa.

        Hondan mallisto on laajempi, mitä monella muulla merkillä. Täällä höpistään erikoisia hinnoista ja malliston kapeudesta. Ei taideta oikein ymmärtää yhtään mitään, vaikka kaikki tieto on luettavissa jokaisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan mallisto on laajempi, mitä monella muulla merkillä. Täällä höpistään erikoisia hinnoista ja malliston kapeudesta. Ei taideta oikein ymmärtää yhtään mitään, vaikka kaikki tieto on luettavissa jokaisella.

        Ehkä maailmalla, mutta Suomessa se on kapea. Esimerkkinä vaikka suositun kokoluokan Civic: yksi moottori, yksi korimalli, muutama varustetaso, metalliväri ainut tehdaslisävaruste. Ihan ymmärrettävää että ei tuollaisesta tarjoomasta löydy kovinkaan monelle sitä mieluisinta vaihtoehtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä maailmalla, mutta Suomessa se on kapea. Esimerkkinä vaikka suositun kokoluokan Civic: yksi moottori, yksi korimalli, muutama varustetaso, metalliväri ainut tehdaslisävaruste. Ihan ymmärrettävää että ei tuollaisesta tarjoomasta löydy kovinkaan monelle sitä mieluisinta vaihtoehtoa.

        Ihan vastaavia yhden korimallin autoja on usealla merkillä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vastaavia yhden korimallin autoja on usealla merkillä !

        Mutta ilman farkkua/cittaria on myyntitilastojen kärkeä turha tavoitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ilman farkkua/cittaria on myyntitilastojen kärkeä turha tavoitella.

        Farkut on kaput muutenkin, cittareita Hondalla on neljä


    • Anonyymi

      Tänään ilmoitettiin, että Hondan maahantuonti ja myynti Suomessa loppuu ja myynti siirtyy Viroon. Koko henkilöstö irtisanotaan.

      • Anonyymi

        Ei kai se maahantuoja niitä autoja myynyt?


      • Anonyymi

        Maahantuoja vaihtuu "nimellisesti", sama saamaton firma jatkaa kuitenkin. Myynti ei lopu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahantuoja vaihtuu "nimellisesti", sama saamaton firma jatkaa kuitenkin. Myynti ei lopu.

        Ei lopu, se on jo loppunut.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näemmä. Miten ei kolmella hengellä saatu automerkkiä myytyä enempää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näemmä. Miten ei kolmella hengellä saatu automerkkiä myytyä enempää?

        Todella harmi jos myynti loppuu kokonaan.
        Toivottavasti joku ostaa pois.

        Mielestäni Civic oli paras pikkuauto.
        Vaikka ei se pieni enään ollut.
        https://tekniikanmaailma.fi/tiivistimme-tmn-suuren-talviautovertailun-4-minuutin-videoon-katso-voittaja-ja-parhaat-testiarvosanat-tasta/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lopu myynti, maahantuonti vaihtuu. Honda vihaajia ottaa taas päähän.

        Tässä Hondan kapea mallisto:

        Honda Jazz
        Honda E:ny1
        Honda HR-V
        Honda ZR-V
        Honda CR-V
        Honda Civic
        Honda Civic Type-R

        Malleja joista valtaosassa vain yksi moottorivaihtoehto ja korimalli ja varusteet valmiiksi valittu. Neliveto myös loistaa poissaolollaan CR-V:tä lukuunottamatta.

        Räätälöitävyydessä voisi ottaa mallia euroautoista, 4-5 eri moottorivaihtoehtoa per malli, neliveto huomattavasti kattavammin saatavaksi ja mahdollisuus valita tehdasvarusteet varustekohtaisesti ilman varustetasojen pakkomyyntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malleja joista valtaosassa vain yksi moottorivaihtoehto ja korimalli ja varusteet valmiiksi valittu. Neliveto myös loistaa poissaolollaan CR-V:tä lukuunottamatta.

        Räätälöitävyydessä voisi ottaa mallia euroautoista, 4-5 eri moottorivaihtoehtoa per malli, neliveto huomattavasti kattavammin saatavaksi ja mahdollisuus valita tehdasvarusteet varustekohtaisesti ilman varustetasojen pakkomyyntiä.

        Japanilaisissa ei ole koskaan ollut näitä mahdollisuuksia, millään merkillä, että voisi autoa tilatessa ruksia eri varusteita mieleisekseen. Japseissa on eri varustetasot ja piste. Siksi ne toimiikin, eikä häröile vikavalot taulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaisissa ei ole koskaan ollut näitä mahdollisuuksia, millään merkillä, että voisi autoa tilatessa ruksia eri varusteita mieleisekseen. Japseissa on eri varustetasot ja piste. Siksi ne toimiikin, eikä häröile vikavalot taulussa.

        En kyllä ymmärrä miten se toimivuuteen vaikuttaa millään tapaa jos esimerkiksi nahkaverhoilun saamiseksi on pakko ottaa kylkiäisenä 10 muuta (itselle tarpeetonta) varustetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä miten se toimivuuteen vaikuttaa millään tapaa jos esimerkiksi nahkaverhoilun saamiseksi on pakko ottaa kylkiäisenä 10 muuta (itselle tarpeetonta) varustetta.

        Tai toisinpäin ruksit kervalakkimalliin sähkötoimisia varusteita, jotka toteutetaan jokainen erilaisella johtosarjalla ja väyläohjauksella sekä ohjelmalla. Mitä siitä voi syntyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai toisinpäin ruksit kervalakkimalliin sähkötoimisia varusteita, jotka toteutetaan jokainen erilaisella johtosarjalla ja väyläohjauksella sekä ohjelmalla. Mitä siitä voi syntyä?

        Siitä syntyy ID3 ja EX30 kaltaisia mestariluomuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai toisinpäin ruksit kervalakkimalliin sähkötoimisia varusteita, jotka toteutetaan jokainen erilaisella johtosarjalla ja väyläohjauksella sekä ohjelmalla. Mitä siitä voi syntyä?

        Tuostakin saa tietysti pahimmillaan sekasotkun aikaiseksi, mutta se ei silti selitä sitä miksi japseissa juuri vaikka tuo nahkaverhoilu on bundlattu yleensä korkeimpaan mahdolliseen varustetasoon. Mistään teknisestä toimivuudesta ei voi olla kyse.


    • Anonyymi

      Hondan päämarkkina on USA:ssa, missä se myy hyvin eli on Toyotan jälkeen japanilaisista kakkosena. Mallistokin on eri luokkaa eli löytyy 9 mallia plus Acurat. Amerikoissa myydääb H-RV, C-RV, Passport, Pilot, Prologue, Civic, Accord, Odyssey ja Ridgeline -malleja. Prelude palaa mallistoon ensi vuonna. EU:n sääntelypolitiikan mukaan nuista voisi tuoda hybrdimalleja Civic (sedan ja hatchback), Accord ja C-RV. BEV -malleja ovat Prologue ja tuleva Prelude. Samoiten juuri uudistunut Ridgeline pickup 280hv V6:lla. Ridgeline lienee myy myyntiennäykset jenkeissä tänä vuonna.

      Honda on sen jälkeen tehdas briteissä suljettiin pitänyt Eurooppaa ei tärkeänä. Tämän huomaa muissakin tuotteissa. Mönkjöissä Euroopassa suositut traktorimallit ei Hondaa kiinnosta. Suomen maahantuoja on tehnyt mallimuutokset omaan piikkiin eikä Honda anna edes lupaa myydä niitä Hondina. USA:ssa olisi Hondalla monta mielenkiintoista mönkijämallia, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Sääli vain jäädä sivusta katsojaksi. Honda on USA:ssa erittäin korkealle arvostettu brändi. Itselläni on viimeisimpiä Accordeja mitä Suomeen tuli eli 2012 vuosimalli. Teetin uutena ruostesuojauksen ja pitänyt sitä yllä, ruostetta ei ole missään. Teknikkahan on nuissa ikuinen.

    • Anonyymi

      CR-V on maailman neljänneksi eniten myyty auto. Mutta ei todellakaan Suomen ansiosta.

      • Anonyymi

        Civic on amerikan myydyin luokassaan. Tosin mitä näillä on merkitystä, kun ei se auton laatuun vaikuta mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Civic on amerikan myydyin luokassaan. Tosin mitä näillä on merkitystä, kun ei se auton laatuun vaikuta mitenkään.

        Hondalla ollut paljon laatuongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondalla ollut paljon laatuongelmia.

        Ainahan sitä jotain on toki. Paljon vähemmän kuitenkin mitä muilla, kun sieltä luotettavimmasta päästä on. Euroopassa ainoa murheenkryyni on 1.0T moottorin jakohihna, jonka joutuu vaihdattamaan suunniteltua aikaisemmin, koska pilaa moottorin muuten. Harmina lisäkustannus ja se, että on huolehdittava. Kaikki muu on aika pientä, polttoainepumppuja on vaihdettu takuuseen, airbageja, abs antureita.

        Hybridit ovat lähtökohtaisesti erittäin luotettavia, Civicissä joitain mainintoja sivupeilien toimintahäiriöistä ja ohjausvaihteista. Jazzissa ei mitään, vaikka ollut markkinoilla pitkään. Vapaastihengittävä polttomoottori, ei vaihdelaatikkoa, ajoakku auton korin sisäpuolella, Nykyautoista tekniikka on sellainen, että edellytykset kestää pitkään on erittäin hyvät. Näyttöjä on kuitenkin jo 7-vuodelta tämän uusimman tekniikan osalta.


    • Anonyymi

      Suomalaisia eivät Hondat kiinnosta. VAG vikapesät menevät sensijaan kuin kuumille kiville. Tyhmä ja itsepäinen kansa.

    • Anonyymi

      Nimellä: Ex-Hondisti73, nyt näköjään anonyyminimet tällä palstalla

      Olen omistanut monta Hondaa, ensiauto oli ruskea Civic 1978 :)) Toimi suunilleen 10 huikeaa vuotta vuoteen 2001 asti. Mitä nyt oli vakiona reistaileva startti jota ei koskaan vaihdetu . Samana vuonna ostin hienonpunaisen (muistaakseni vuoden -89 tai -90) Honda Accord parilla tonnilla markalla ja siitä autosta henkilökohtaisesti tykkäsin eniten .Sillä tehtiin Saksan reissu ruottin ja tanskan halki joskus 2003 ja toimi aina moitteettomasti siihen asti kunnes emäntä ajoi ojaa. Perhettä tuli lissää ja hommattiin sitten katumaasturi CR-V (vm. -07) 2.2Diesel koneella ja ajettiin sillä vuodet 2009-2017 eli liki kymmenisen vuotta melko ongelmitta kuten edellisilläkin. Ainoot ongelmat oli kaksoismassapyörän ja kytkimen vaihto. No, kilometrejä oli aika reippaasti (jokusen 350tkm) ja dieselille ei ollut enää tarvetta (nykyään tulee tosi vähän kilometrejä joku 10-15t vuodessa) niin aateltiin ostaa täysin uusi auto. Tilattiin vuodelle 2018 rekisteröity CR-V 1.5 Turbokoneella ja ajettiin sillä neljä ensimmäistä vuotta ilman mitään vikoja mitä tietty odotettiinkin. Sitten yhtenä päivänä tuolla autolla oli mittarissa vain jokusen 55tkm ja moottorin vikavalot alkoi tulemaan tulille (ajateltiin että on vaan kosteus tms. päässyt johtoihin ja häirinnyt) ? Minä ajoin sinä päivänä vielä autolla mutta seuraavana aamuna auto ei enää käynnistynyt. No soitettiin heti korjaamolle hakemaan auto pois ja siellä oli havaittu että bensaa oli päässyt moottoriöljyn sekaan ja siitä ne häiriöt oli tullut. Meni vakuutuksen piikkiin koko korjaus (mm. Öljynsuodatin vaihdettiin) ja auto toimi hetken aikaan sen jälkeen. Seuraavana vuonna CVT-vaihteisto alkoi yhtäkkiä nykimään, vaihdettiin öljyt huollossa mutta ei auttanut. Jouduttiin koko vaihteisto ohjelmoimaan uusiksi. Iskarien kanssa jouduttiin rimpuilemaan, uskomatonta että jouduttiin kaikki neljä iskaria vaihtamaan jo kaksi kertaa 70tkm menneessä. Minä kirjaimellisesti vihasin tuota autoa, infortainment pädisystemi oli toiminnaltaan umpisurkea ja uskomattoman hidas ja koko auto laadultaan ei vastannut enää odotuksiin verrattuna vanhempiin. Vaikakkin uudempien Hondien laatu on romahtanut ja autoina eivät olleet mitenkään nautinnollisia autoja vaan kuljettivat A paikasta B paikkaan niin merkki (lähinnä moottoripyörien kohdalla) on edelleen lähellä sydäntäni :) 2022 kyllästyttiin jo ko. autoon, vaihdettiin CRV Subaru Foresteriin ja ei kaduta .

      • Anonyymi

        Meillä oli CVT Forester. Veti 10 litraa sataselle talvella ja kauhee huuto kiihdyttäessä. Hybridi CR-V menee 4 litraa vähemmällä.


    • Anonyymi

      Monella muullakin Suomesta kuolleella tai kuolevalla merkillä vaahdotaan siitä, kuinka erinomaisesti ne autot myyvät jossain tuhansien kilometrien päässä meistä.

      Tosiasia on se, että Suomi on sellainen saari josta automerkkejä katoaa, jos niistä ei osata maahantuojan ja myyntiverkoston puolesta pitää kiinni. Ollaan liian ahneita hinnassa, liian kalliita huollossa, vähennetään myyntipisteitä, vähennetään huoltopisteitä ja vielä annetaan huonoja asiakaskokemuksia niille harvoille, jotka menevät katsomaan kyseistä automerkkiä joko vanhojen hyvien kokemusten takia tai ihan uteliaisuuttaan. Mallisto voi olla hyväkin, mutta se ei myy, jos hinta on pielessä tai ostoksille ja huolloille pitää mennä päivämatkan päähän.

      Ja jossain vaiheessa käy niin, että kysyntä on niin pientä, että valmistajaa ei kiinnosta myöskään enää maahantuojan näpertely. Markkina on niin pieni, että se on varaa menettää. Harvassa on näyttävät comebackit.

      • Anonyymi

        Minä luulen että kukaan ei puhuisi muiden maiden myyntimmäristä mitään, ellei täällä olisi niin paljon tuota 'tämä auto myy eniten, joten sen täytyy olla autona paras' -jankkaamista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1896
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1758
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      357
      1617
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1443
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1320
    6. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1310
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      69
      1227
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      63
      1169
    9. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1077
    10. Kuljettajasi oy konkurssi?!

      Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1045
    Aihe