Onko lakannut kokonaan kun ei näy enää edes myyntitilastoissa. Trafin mukaan myynyt tänä vuonna maaliskuuhun mennessä 23 autoa.
Hondan myynti Suomessa?
135
1482
Vastaukset
- Anonyymi
Kalliita ja rumia ovat. Civic mk 8-9 jälkeen muotoilu menny taaksepäin.
- Anonyymi
Ostakaa nyt niitä uusia hienoja Hondia, että minä saan sitten ostaa sellaisen käytettynä. Tämänhetkinen Hondan mallisto on niin laadukas, että nyt kaikki ostoksille siitä ja käytettyjä tekemään.
- Anonyymi
Jos Honda eli japanin lada ei mene täällä kaupaksi niin en ihmettele
- Anonyymi
2018 Civic turbokoneella öljyongelmia ja maalipinta todella rujossa kunnossa ikäisekseen.
Noin 135tkm ajettu ja kohta pääsee jo hitsaushommiin..- Anonyymi
Ei tartte valehdella. 12 vuotta koritakuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tartte valehdella. 12 vuotta koritakuu.
Kyllä ja onneksi...
En varsinaisesti tarkoittanut sitä että oikeasti itse joutuisi hitsaamaan vaan sitä että paikat ovat jo niin ruosteessa pohjalta niin että täytyy viedä merkkikorjaamolle koko paska - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja onneksi...
En varsinaisesti tarkoittanut sitä että oikeasti itse joutuisi hitsaamaan vaan sitä että paikat ovat jo niin ruosteessa pohjalta niin että täytyy viedä merkkikorjaamolle koko paskaIhan varmasti ;)
Kaikilla muilla näitä ongelmia on, paitsi Hondan omistajilla itsellään. Jotakin kummallista öljyongelmaakin väitetään olevan, vaikka näistä Euroopan tuotteista en itse ole kuullut mitään, en edes Hondan palstalla, enkä omassakaan mitään ole huomannut. Silti näitä paremmin tietäjiä riittää!
- Anonyymi
Mallistossa ei juuri ole autoja jotka iskisivät suomalaiseen tai eurooppalaiseen makuun.
- Anonyymi
Samat korimallit kuin muillakin. Puuttuu farmari, mutta kohta se ainut poistuu toyotaltakin, kuten monelta muultakin merkiltä jo häipyneet.
- Anonyymi
Eipä Hondaa ole juuri markkinoitukaan missään. Kyllähän se lisäksi kalliinpuoleinen on, esimerkkinä CR-V ei ole nykyhinnalla kilpailukykyinen vaikkapa Rav4:n kanssa.
- Anonyymi
Rav4 on 7 vuotta vanha malli. CR-V taas uusi ja paljon isompi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rav4 on 7 vuotta vanha malli. CR-V taas uusi ja paljon isompi.
Samaan koko/autoluokkaan ne silti menee. Rav4 tarjoaa suhteessa käytettyyn rahaan paremman vastineen, se on helppo todeta kun myyntimääriä katsoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaan koko/autoluokkaan ne silti menee. Rav4 tarjoaa suhteessa käytettyyn rahaan paremman vastineen, se on helppo todeta kun myyntimääriä katsoo.
Jos haluaa ajaa huonommalla, niin sitten voi valita Rav4:n. Minä en näe järkeä ostaa autoa, joka on 7-vuotta vanha jo, kun muilta on tullut uudet mallit. Jos ei osaa ajatella, niin sitten saa maksaa omasta tyhmyydestä. Perustelut kuitenkin puuttuu sille Rav4 valinnalle, AINA. Muutkin osaa tehdä autoja, vertailutestit sen vahvistaa. Hyvä esimerkki Moottorilehden SUV testi, jossa Corolla Cross peräpäässä ja Honda ZR-V kärkipäässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluaa ajaa huonommalla, niin sitten voi valita Rav4:n. Minä en näe järkeä ostaa autoa, joka on 7-vuotta vanha jo, kun muilta on tullut uudet mallit. Jos ei osaa ajatella, niin sitten saa maksaa omasta tyhmyydestä. Perustelut kuitenkin puuttuu sille Rav4 valinnalle, AINA. Muutkin osaa tehdä autoja, vertailutestit sen vahvistaa. Hyvä esimerkki Moottorilehden SUV testi, jossa Corolla Cross peräpäässä ja Honda ZR-V kärkipäässä.
Niin no tuo on sinun näkemys. Myyntimäärien perusteella näkee että aika moni ajattelee toisin. Enkä tarkoita että esim. CR-V olisi autona huono, mutta samalla rahalla kun speksejä katsoo niin Rav4:ssa saa aika paljon enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no tuo on sinun näkemys. Myyntimäärien perusteella näkee että aika moni ajattelee toisin. Enkä tarkoita että esim. CR-V olisi autona huono, mutta samalla rahalla kun speksejä katsoo niin Rav4:ssa saa aika paljon enemmän.
Joo samalla rahalla saa enemmän ruostuvaa peltiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no tuo on sinun näkemys. Myyntimäärien perusteella näkee että aika moni ajattelee toisin. Enkä tarkoita että esim. CR-V olisi autona huono, mutta samalla rahalla kun speksejä katsoo niin Rav4:ssa saa aika paljon enemmän.
Saa vanhaa tekniikkaa, ei mittään muuta.
- Anonyymi
Pitää ymmärtää, että jos ostaa RAV:n, niin sit joutuu RAV:lla myös ajelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa vanhaa tekniikkaa, ei mittään muuta.
Jos otetaan Rav4:n plugari:
306 hv
0-100 km/h 6,0 s
Yhdistetty kulutus 1,0 l/100km
Vastaava nelivetoinen CR-V:
184 hv
0-100 km/h 9,0 s
Yhdistetty kulutus 6,6 l/100km
Tässä tapauksessa se vanha tekniikka vaan on aika paljon parempaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos otetaan Rav4:n plugari:
306 hv
0-100 km/h 6,0 s
Yhdistetty kulutus 1,0 l/100km
Vastaava nelivetoinen CR-V:
184 hv
0-100 km/h 9,0 s
Yhdistetty kulutus 6,6 l/100km
Tässä tapauksessa se vanha tekniikka vaan on aika paljon parempaa...Hondan plugarissa on sähköinen toimintamatka pidempi. Hondan neliveto on kardaanilla ja maksimi vetosuhde 50:50. Hybridi nelivedossa maavara 20cm. Peräkontti on vajaat 100 litraa suurempi ja sisätilat paremmat ja yleisilme moderni sekä tyylikäs. Ajettavuus on parempi, eikä hybridi huuda kuten Toyotissa.
Jos nämä kaksi laitetaan rinnakkain vertailuun, niin tulos on selvä Hondan hyväksi. Toki täytyy ymmärtää, että Rav4 on vanha malli. Uusi Outlanderkin on parempi tällä hetkellä, sitä ei vaan saa hybridinä vaan plugarina. Ostakaa vaan vanhaa Rav4:sta, mitään järkevää perustelua sille ei löydy otsassa olevan toyotalogon lisäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo samalla rahalla saa enemmän ruostuvaa peltiä.
Nyt olet väärässä :DDD Hondahan on maailman ruostuvin automerkki...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olet väärässä :DDD Hondahan on maailman ruostuvin automerkki...
Siitä ei vaan ole kukkaan maininnut mitään yli 35 vuoteen. Mazdat, mersut, Fordit, fiatit taas on päässy yllättään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei vaan ole kukkaan maininnut mitään yli 35 vuoteen. Mazdat, mersut, Fordit, fiatit taas on päässy yllättään.
Onhan, eri foorumeilla näkee jo kuinka uusien hondien omistajat itkevät ruosteen takia. Vi bilagärenin laajan ruostetutkimuksen mukaan Hondissa on markkinoiden heikoimmat suojaukset (2024), eli se tarkoittaa sitä että on ruostuvin automerkki. Mun mielestä jo naurettavaa tosiasioista kiisteleminen kun ei se oma lemppari ollukkaan hyvä :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan, eri foorumeilla näkee jo kuinka uusien hondien omistajat itkevät ruosteen takia. Vi bilagärenin laajan ruostetutkimuksen mukaan Hondissa on markkinoiden heikoimmat suojaukset (2024), eli se tarkoittaa sitä että on ruostuvin automerkki. Mun mielestä jo naurettavaa tosiasioista kiisteleminen kun ei se oma lemppari ollukkaan hyvä :D
Ei huonolle myönnetä 12 vuoden koritakuuta. Voit mennä tunkiolle höpöjäs levittelemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei huonolle myönnetä 12 vuoden koritakuuta. Voit mennä tunkiolle höpöjäs levittelemään.
Eli maailmanlaajuiset Hondan ruostumisongelnat ovat mielestäsi höpöä? Juujuu :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli maailmanlaajuiset Hondan ruostumisongelnat ovat mielestäsi höpöä? Juujuu :)
Mä en oo kuullut niistä mitään. Yli 15 vuotiailla autoilla taas ei oo mitään merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en oo kuullut niistä mitään. Yli 15 vuotiailla autoilla taas ei oo mitään merkitystä.
Yli 20 vuotiaisiin accordeihin etsivät takakelkkoja Honda palstalla. Tekniikka kestää, muut merkit on jo paalattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo samalla rahalla saa enemmän ruostuvaa peltiä.
Huutista Hondat ruostuu kaikkein eniten. Toyotan vastaava malli ei läheskään niin paha ruostumaan! Mitäpä jos keksisit vähän parempia valheita :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan plugarissa on sähköinen toimintamatka pidempi. Hondan neliveto on kardaanilla ja maksimi vetosuhde 50:50. Hybridi nelivedossa maavara 20cm. Peräkontti on vajaat 100 litraa suurempi ja sisätilat paremmat ja yleisilme moderni sekä tyylikäs. Ajettavuus on parempi, eikä hybridi huuda kuten Toyotissa.
Jos nämä kaksi laitetaan rinnakkain vertailuun, niin tulos on selvä Hondan hyväksi. Toki täytyy ymmärtää, että Rav4 on vanha malli. Uusi Outlanderkin on parempi tällä hetkellä, sitä ei vaan saa hybridinä vaan plugarina. Ostakaa vaan vanhaa Rav4:sta, mitään järkevää perustelua sille ei löydy otsassa olevan toyotalogon lisäksi.Hondalla vaan plugarin ja nelivedon yhdistäminen samaan autoon on ilmeisesti ollut liian suuri haaste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondalla vaan plugarin ja nelivedon yhdistäminen samaan autoon on ilmeisesti ollut liian suuri haaste.
Huvittavaa kuinka se yksi hondakaaho on puolustamassa lempiautoaan varmaan joka ikisessä keskustelussa.
Menee jo sairaan puolelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittavaa kuinka se yksi hondakaaho on puolustamassa lempiautoaan varmaan joka ikisessä keskustelussa.
Menee jo sairaan puolelle.Ja tälläkin hetkellä sitä mahtavaa CR-V:tä yritetään saada kaupaksi "vain" yli 7000 euron alennuksilla. No, jäähän siinä ruosteelle vähän pienempi kilohinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tälläkin hetkellä sitä mahtavaa CR-V:tä yritetään saada kaupaksi "vain" yli 7000 euron alennuksilla. No, jäähän siinä ruosteelle vähän pienempi kilohinta.
Rekisteröity tänä vuonna vaan yksittäisiä kappaleita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rekisteröity tänä vuonna vaan yksittäisiä kappaleita.
Heinäkuun loppuun mennessä CR-V:tä rekisteröity jopa 25 kpl, siitä huolimatta että autoa on jo pitkään myyty yli 7000 euron etukampanjalla.
Kertoo aika hyvin siitä että hinta/ominaisuudet ei vaan tuossa kohtaa riittävän hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heinäkuun loppuun mennessä CR-V:tä rekisteröity jopa 25 kpl, siitä huolimatta että autoa on jo pitkään myyty yli 7000 euron etukampanjalla.
Kertoo aika hyvin siitä että hinta/ominaisuudet ei vaan tuossa kohtaa riittävän hyvin.Semmonen 500 000 kpl vuosittain, joku vuosi sitten taisi olla 700 000 kpl myytyjä CR-V:tä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Semmonen 500 000 kpl vuosittain, joku vuosi sitten taisi olla 700 000 kpl myytyjä CR-V:tä
Niin ehkä kaikkiaan maailmanlaajuisesti, mutta Suomessa vaan hinta ja ominaisuudet ei kohtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ehkä kaikkiaan maailmanlaajuisesti, mutta Suomessa vaan hinta ja ominaisuudet ei kohtaa.
Halvemman voi ostaa, mutta huonomman. Vastaava muu merkki ja tuore korimalli ei ole halvempi. Tekniikka on Hondassa erinomainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvemman voi ostaa, mutta huonomman. Vastaava muu merkki ja tuore korimalli ei ole halvempi. Tekniikka on Hondassa erinomainen.
Eihän Honda ole saanut edes nelivetoa ja plugaria yhdistettyä samaan autoon. Kun ei osaa niin ei osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Honda ole saanut edes nelivetoa ja plugaria yhdistettyä samaan autoon. Kun ei osaa niin ei osaa.
Miksi pitäisi olla? Toyotalla ei ole kunnon nelivetoa rav4:ssa, enempi vitsi vain. Hondalla neliveto kardaanilla ja kunnon maavaralla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi olla? Toyotalla ei ole kunnon nelivetoa rav4:ssa, enempi vitsi vain. Hondalla neliveto kardaanilla ja kunnon maavaralla.
Etuvetoisella SUV:llä ei tee mitään ja nelivetoinen latauskelvoton kuluttaa aivan liikaa plugariin verrattuna. Kumpikaan ei siis ole auton ostajalle mitenkään houkutteleva vaihtoehto, verrattuna vaihtoehtoon jossa neliveto ja plugari löytyy samasta autosta. Hondan nelikolla saa lisäksi vetää lähinnä terveisiä (vetomassat 600/750 kg)
Katsos kun se Honda ei vaan osaa, vaikka kuinka intät vastaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etuvetoisella SUV:llä ei tee mitään ja nelivetoinen latauskelvoton kuluttaa aivan liikaa plugariin verrattuna. Kumpikaan ei siis ole auton ostajalle mitenkään houkutteleva vaihtoehto, verrattuna vaihtoehtoon jossa neliveto ja plugari löytyy samasta autosta. Hondan nelikolla saa lisäksi vetää lähinnä terveisiä (vetomassat 600/750 kg)
Katsos kun se Honda ei vaan osaa, vaikka kuinka intät vastaan...Plugarit on kaikkein kelvottominta tekniikkaa lukuisine vikoineen ja ongelmineen. Vikaantuvat akut, hapettuvat liittimet, ruostuvat moottorit. Ei kukaan sellaista halua omistaa , vaan ostaa sähköauton. Toyota ei osaa tehdä mitään kunnollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etuvetoisella SUV:llä ei tee mitään ja nelivetoinen latauskelvoton kuluttaa aivan liikaa plugariin verrattuna. Kumpikaan ei siis ole auton ostajalle mitenkään houkutteleva vaihtoehto, verrattuna vaihtoehtoon jossa neliveto ja plugari löytyy samasta autosta. Hondan nelikolla saa lisäksi vetää lähinnä terveisiä (vetomassat 600/750 kg)
Katsos kun se Honda ei vaan osaa, vaikka kuinka intät vastaan...Kannokossako sitä kärryä vedetään? Tähän päivään mennessä nelivetoa siihen en ole tarvinnut. Osaamattomille varmaan.
Voi ostaa vaikka cx60:n. Ei tarvii ajaa ollenkaan, kun on korjaamolla koko ajan eikä saada kuntoon kuitenkaan. Mahtavia nämä plugarit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannokossako sitä kärryä vedetään? Tähän päivään mennessä nelivetoa siihen en ole tarvinnut. Osaamattomille varmaan.
Voi ostaa vaikka cx60:n. Ei tarvii ajaa ollenkaan, kun on korjaamolla koko ajan eikä saada kuntoon kuitenkaan. Mahtavia nämä plugarit.Kummasti tuossa ylempänä kehutaan Hondan nelivedon paremmuutta joten kai sille nelivedolle jotain käyttöä on.
Jokaisella omat tarpeensa, mutta minä en Suomen olosuhteisiin mitään vajaavetoista rimpulaa hanki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummasti tuossa ylempänä kehutaan Hondan nelivedon paremmuutta joten kai sille nelivedolle jotain käyttöä on.
Jokaisella omat tarpeensa, mutta minä en Suomen olosuhteisiin mitään vajaavetoista rimpulaa hanki.Aika vähän nelivedolle oikeaa käyttöä on, enempi se on mukava lisä vain. Kärryn vetoa varten nelivetoa ei tarvii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannokossako sitä kärryä vedetään? Tähän päivään mennessä nelivetoa siihen en ole tarvinnut. Osaamattomille varmaan.
Voi ostaa vaikka cx60:n. Ei tarvii ajaa ollenkaan, kun on korjaamolla koko ajan eikä saada kuntoon kuitenkaan. Mahtavia nämä plugarit.CX-60 plugarin ongelmat on korjattu tälle ja seuraavalle mallivuodelle jo.
Mazda on miljoona kertaa parempi kuin joku ruostuva Honda. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vähän nelivedolle oikeaa käyttöä on, enempi se on mukava lisä vain. Kärryn vetoa varten nelivetoa ei tarvii.
Neliveto lisää mukavuutta noin puolet vuodesta. Keksin paljon turhempiakin varusteita kuin se, lisäksi myös käytetyissä autoissa nelikot pitävät hintansa selvästi paremmin.
Ja kun vetää vaikka halkokuormassa olevaa kärryä pienellä ja mäkisellä mökkitiellä missä on 10-15 cm juuri satanutta lunta niin kaksivetoisella on ongelmissa tilanteissa jotka ei nelikossa tunnu vielä mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neliveto lisää mukavuutta noin puolet vuodesta. Keksin paljon turhempiakin varusteita kuin se, lisäksi myös käytetyissä autoissa nelikot pitävät hintansa selvästi paremmin.
Ja kun vetää vaikka halkokuormassa olevaa kärryä pienellä ja mäkisellä mökkitiellä missä on 10-15 cm juuri satanutta lunta niin kaksivetoisella on ongelmissa tilanteissa jotka ei nelikossa tunnu vielä mitenkään.Kyllä mukavuutta joo. Ilmankin pärjää. Jokaisella tarpeensa, turhatkin. Hyvä toki että on saatavana, mutta turha yleistää vaatimukseksi. Mulla kuitenkin kokemusta nelivetoisista kuorma-autoista, traktoreista, maastoautoista. Nelivetoauton vaihdoin pois, kun uusi olisi ollut niin kallis verrattuna vajaavetoiseen.
- Anonyymi
Suomalainen kannattaa sdp- puoluetta ja toitsua
kusipää kun on - Anonyymi
Ei kelpaa. Yleisesti ottaen Hondat rumia autoja ja hyvin ylihinnoiteltuja.
- Anonyymi
Onhan tuossa Suomen Honda mallistossa hintaongelmaa.
Ainut "järkevästi" hinnoiteltu kun näyttää olevan Type R, joka on jopa "halpa", mutta katoavaa kansanperinnettä...- Anonyymi
Hintaongelmaa, ruosteongelmaa, rakennuslaatuongelmaa.
Mitä muita vielä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hintaongelmaa, ruosteongelmaa, rakennuslaatuongelmaa.
Mitä muita vielä?Taitaa tuo hintaongelma olla ainut todellinen kaupaneste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa tuo hintaongelma olla ainut todellinen kaupaneste.
Joo, nuo muut sitten jälkimaksuina.
- Anonyymi
Ei tuon hintaisia Hondia kukaan osta. Civic kävi tosin aika huonosti kaupaksi silloinkin kun siitä sai ei-hybridi version. Se oli aika halpa, mutta nämä nykyiset ovat aivan ylihinnoiteltuja. Liekö jotain Suomi-lisää, euro-normi-lisien lisäksi.
Ja tosiaan, nykyisessä hinnastossa ainut järkevästi hinnoiteltu Civic on type-R, jopa suomalaisen autoveron huomioiden. - Anonyymi
Sukulaisella oli aikoinaan todella paljon Hondia jo 80-luvulta johonkin 2018 asti. Viimeisimmän CRVn jälkeen sanonut että uudemmat Hondat eivät läheskään niin hyviä laadultaan kuin halvempihintaiset vanhemmat oli.
- Anonyymi
Nykyään ovat laadultaan parempia, kun kestävät vertailun muihin. Eli pärjäävät testeissä ja voittavatkin niitä, toisin oli ennen. Mutta ihmiset ostavat sitä, mitä halvalla saa, pahimmat jopa kiinalaista autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään ovat laadultaan parempia, kun kestävät vertailun muihin. Eli pärjäävät testeissä ja voittavatkin niitä, toisin oli ennen. Mutta ihmiset ostavat sitä, mitä halvalla saa, pahimmat jopa kiinalaista autoa.
Vertailut eivät kerro mitään auton laadusta. Hondat ovat edelleenkin yleensä ihan keskikastia isommissa vertailuissa ja pienemmissä vertailuissa satunnaisesti jumboja Toyotan tavoin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vertailut eivät kerro mitään auton laadusta. Hondat ovat edelleenkin yleensä ihan keskikastia isommissa vertailuissa ja pienemmissä vertailuissa satunnaisesti jumboja Toyotan tavoin
Jazz ja Civic ovat voittaneet kaikki testit missä ovat olleet. ZR-V oli toinen Moottorilehden laajassa SUV testissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jazz ja Civic ovat voittaneet kaikki testit missä ovat olleet. ZR-V oli toinen Moottorilehden laajassa SUV testissä.
Eihän ole, vain muutamia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jazz ja Civic ovat voittaneet kaikki testit missä ovat olleet. ZR-V oli toinen Moottorilehden laajassa SUV testissä.
ZRV on muuten aika 'sleeper'. Yhtä iso kuin aiemmat CRVt mutta kymppitonnin halvempi. Ellei se maski olisi niin ruma... Kannattaisi kyllä hybridikatumaasturia ostelevan köydä koeajolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ZRV on muuten aika 'sleeper'. Yhtä iso kuin aiemmat CRVt mutta kymppitonnin halvempi. Ellei se maski olisi niin ruma... Kannattaisi kyllä hybridikatumaasturia ostelevan köydä koeajolla.
CR-V on 4,7 m pitkä, se on oikeasti tosi iso auto nykyään. ZR-V taas sopii hyvin perhekäyttöön, ja tilat on arvosteltu paremmiksi, kuin esim Corolla Crossissa.
https://www.youtube.com/watch?v=amZ5ERC7R6g
Harmi, kun hybriditekniikasta puhutaan väärin. Kyseessä on sarjahybridi ja yhteistä Toyotaan on ainoastaan atkinson bensiinimoottori. Muu tekniikka on aivan toisenlaista, paljon parempaa.
- Anonyymi
Hondalla ei vain tiedetä miten pitäisi tanssia EU-normien ympärillä. Nykyinen valikoima on ylihinnoitelu koska siinä on Hondalle aivan kummajaistekniikkaa käytössä, Hybridit eivät ole Hondan juttu, pitää olla joko puhdas ja sellaisenaan upea VTEC-moottori tai sitten sähköauto, mutta sähköautoksi Hondalla ei käytännössä ole tarjolla laajassa mittakaavassa mitään tarjolla ja VTEC:it eivät kelpaa nykyiseen ilmastoaktivismiin.
- Anonyymi
Hondalla on paras hybriditekniikka. Se joka muuta väittää, ei ymmärrä tekniikkaa tai väittää jotain ilman perusteita. Sinä et ainakaan ole perillä hybriditekniikasta ollenkaan.
Kiinnostaa kuulla, että mitkä ovat niitä parempia vaihtoehtoja, niin teknisesti kuin laadullisesti ja saa edullisemmin? Luotettavia ovat Hondan hybridit, ainakin vuodesta 1998 niitä tehnyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondalla on paras hybriditekniikka. Se joka muuta väittää, ei ymmärrä tekniikkaa tai väittää jotain ilman perusteita. Sinä et ainakaan ole perillä hybriditekniikasta ollenkaan.
Kiinnostaa kuulla, että mitkä ovat niitä parempia vaihtoehtoja, niin teknisesti kuin laadullisesti ja saa edullisemmin? Luotettavia ovat Hondan hybridit, ainakin vuodesta 1998 niitä tehnyt.Honda on sun lemppari ja lyttäät muut automerki syyttä- Honda on kuitenkin Huono.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda on sun lemppari ja lyttäät muut automerki syyttä- Honda on kuitenkin Huono.
Mitä ne paremmat automerkit on? Osais itsekin ostaa sitten kunnollisen.
- Anonyymi
Huono auto vain.
Ennen olivat hyviä.- Anonyymi
Hyvä auto. Uudet parhaita, joka suhteessa. Testien kunkku.
- Anonyymi
Uudet Hondat surkeita, ennen olivat hyviä.
- Anonyymi
Hondat ylihinnoiteltu. Halvin kauppakassi jazz maksaa 32 000€. Tehokkaimman Civicin vetomassa. 750kg. ??
- Anonyymi
Kerroppa, mikä vastaava auto on edullinen?Saadaan nauraa kunnolla. Huomaa, että olet aivan pihalla.
Civicin jarruton vetomassa on 600kg. Corollassa 450kg. Jarrullinen on 750kg, jos semmoselle olis tarve. Harvalla tän luokan auton omistajalla on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerroppa, mikä vastaava auto on edullinen?Saadaan nauraa kunnolla. Huomaa, että olet aivan pihalla.
Civicin jarruton vetomassa on 600kg. Corollassa 450kg. Jarrullinen on 750kg, jos semmoselle olis tarve. Harvalla tän luokan auton omistajalla on.MIkään ei ehkä ole edullinen, mutta Civic on kallis. Esimerksi Opel Astran saman kokoinen hybridi maksaa 5000€ vähemmän kuin Civic. No aina voidaan mollata mitä tahansa merkkiä, mutta 5000€ on toisaalta aika paljon rahaa tuossa hintaluokassa.
Civic karvalakki hybrid 36 500 Ope astra karvalkki hybrid 31400. Onhan noissa tehoeroa, mutta eipä Civicistä ole tarjolla Astran tehoista, monelle sellainen teholuokka riittää. Kertoo omaa tarinaansa Hondan malliston kapeudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIkään ei ehkä ole edullinen, mutta Civic on kallis. Esimerksi Opel Astran saman kokoinen hybridi maksaa 5000€ vähemmän kuin Civic. No aina voidaan mollata mitä tahansa merkkiä, mutta 5000€ on toisaalta aika paljon rahaa tuossa hintaluokassa.
Civic karvalakki hybrid 36 500 Ope astra karvalkki hybrid 31400. Onhan noissa tehoeroa, mutta eipä Civicistä ole tarjolla Astran tehoista, monelle sellainen teholuokka riittää. Kertoo omaa tarinaansa Hondan malliston kapeudesta.Haukut kalliiksi, mutta samaan hengenvetoon puhut itsesi pussiin. Ihan juuri kuten kaikki muutkin, jotka Hondan hinnasta alkaa vääntämään. Civic maksaa ihan saman verran, mitä muutkin vastaavat autot suorituskyvyltään ja tekniikaltaan. Vain hölmö vertaa siihen aidosti oikeaan karvalakkimalliin, pahimmassa tapauksessa peruspolttikseen tai kevythybridiin. Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja. Tällä hetkellä ovat teknisesti parasta, mitä kaupasta on saatavana. Eli kannattaa kyllä maksaakkin. Erityisesti Jazz ja Civic ovat ylivoimaisia omassa luokassaan, kun ruvetaan vertailemaan autoja. Ja ovat luotettavia.
Korimalleja on tarjolla ihan vastaavasti, mitä monella muullakin merkillä. Farmarit puuttuu, mutta ne nyt katoaa ja on kadonnut muiltakin merkeiltä. Vaihtoehdot niiden tilalle on. Se, että Hondalla ei ole sitä hinkuyskäistä 11 sekunnin suorittajaa valikoimissa, ei tee siitä kallista. Halvemman voi aina ostaa, mutta ei parempaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haukut kalliiksi, mutta samaan hengenvetoon puhut itsesi pussiin. Ihan juuri kuten kaikki muutkin, jotka Hondan hinnasta alkaa vääntämään. Civic maksaa ihan saman verran, mitä muutkin vastaavat autot suorituskyvyltään ja tekniikaltaan. Vain hölmö vertaa siihen aidosti oikeaan karvalakkimalliin, pahimmassa tapauksessa peruspolttikseen tai kevythybridiin. Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja. Tällä hetkellä ovat teknisesti parasta, mitä kaupasta on saatavana. Eli kannattaa kyllä maksaakkin. Erityisesti Jazz ja Civic ovat ylivoimaisia omassa luokassaan, kun ruvetaan vertailemaan autoja. Ja ovat luotettavia.
Korimalleja on tarjolla ihan vastaavasti, mitä monella muullakin merkillä. Farmarit puuttuu, mutta ne nyt katoaa ja on kadonnut muiltakin merkeiltä. Vaihtoehdot niiden tilalle on. Se, että Hondalla ei ole sitä hinkuyskäistä 11 sekunnin suorittajaa valikoimissa, ei tee siitä kallista. Halvemman voi aina ostaa, mutta ei parempaa.Suomalainen ostaa sen halvemman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen ostaa sen halvemman.
"Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja."
Varustelista on ehkä pitkä, mutta ei ainakaan perusmallin Civicissä ole minusta loppujen lopuksi mitään erikoista extraa tai varustetta mitä ei löytyisi muista merkeistä. Ihan samalla tavalla Civicissäkin jos haluaa parempaa audiota, lämmitettävää rattia, lasikattoa, nahkaverhoilua tms. niin pitää ottaa parempaa varustetasoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja."
Varustelista on ehkä pitkä, mutta ei ainakaan perusmallin Civicissä ole minusta loppujen lopuksi mitään erikoista extraa tai varustetta mitä ei löytyisi muista merkeistä. Ihan samalla tavalla Civicissäkin jos haluaa parempaa audiota, lämmitettävää rattia, lasikattoa, nahkaverhoilua tms. niin pitää ottaa parempaa varustetasoa.Monenlaista on nykyään tarjolla. Suorituskyky ja tekniikka on sitä varustelua myös. Jazzissa on semmoisia ominaisuuksia, mitä muihin ei saa rahallakaan. Honda Sensing vakiona kaikissa jne. Turha yksittäisistä varusteista on kuitenkaan kinata, kokonaisuus ratkaisee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haukut kalliiksi, mutta samaan hengenvetoon puhut itsesi pussiin. Ihan juuri kuten kaikki muutkin, jotka Hondan hinnasta alkaa vääntämään. Civic maksaa ihan saman verran, mitä muutkin vastaavat autot suorituskyvyltään ja tekniikaltaan. Vain hölmö vertaa siihen aidosti oikeaan karvalakkimalliin, pahimmassa tapauksessa peruspolttikseen tai kevythybridiin. Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja. Tällä hetkellä ovat teknisesti parasta, mitä kaupasta on saatavana. Eli kannattaa kyllä maksaakkin. Erityisesti Jazz ja Civic ovat ylivoimaisia omassa luokassaan, kun ruvetaan vertailemaan autoja. Ja ovat luotettavia.
Korimalleja on tarjolla ihan vastaavasti, mitä monella muullakin merkillä. Farmarit puuttuu, mutta ne nyt katoaa ja on kadonnut muiltakin merkeiltä. Vaihtoehdot niiden tilalle on. Se, että Hondalla ei ole sitä hinkuyskäistä 11 sekunnin suorittajaa valikoimissa, ei tee siitä kallista. Halvemman voi aina ostaa, mutta ei parempaa.Tehon hakijat eivät osta mitään hinkyskäistä hybridiä, vaan vähintään 400 hevosvoimaisen täyssähkön. eikä sellainen maksa edes juuri enempää kuin Civic.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehon hakijat eivät osta mitään hinkyskäistä hybridiä, vaan vähintään 400 hevosvoimaisen täyssähkön. eikä sellainen maksa edes juuri enempää kuin Civic.
Semmonen sähkis jolla pääsee talvellakin 600km maksaa 150 000 €.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monenlaista on nykyään tarjolla. Suorituskyky ja tekniikka on sitä varustelua myös. Jazzissa on semmoisia ominaisuuksia, mitä muihin ei saa rahallakaan. Honda Sensing vakiona kaikissa jne. Turha yksittäisistä varusteista on kuitenkaan kinata, kokonaisuus ratkaisee.
Honda Sensingin sisältämät ominaisuudet/toiminnallisuudet löytyy muistakin merkeistä, ei niissä mitään erikoista ole. Totta että kokonaisuus ratkaisee, mutta eipä se Hondassa hirveästi voi muista erota, kun ei edes yksittäisten varusteiden tasolla autossa ole mitään muista merkeistä poikkeavaa. Lisäksi Hondan ongelma (koskee toki joitain muitakin merkkejä) on se että varusteita paketoidaan liikaa, esim. Civicciin ei lasikattoa/kattoluukkua saa yksittäisenä varusteena, vaan on pakko ottaa kallein varustelutason jos sellaisen haluaa.
Kiinnostaisi myös tietää mitä merkittäviä ominaisuuksia siinä Jazzissa on joita ei muihin saa edes rahalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerroppa, mikä vastaava auto on edullinen?Saadaan nauraa kunnolla. Huomaa, että olet aivan pihalla.
Civicin jarruton vetomassa on 600kg. Corollassa 450kg. Jarrullinen on 750kg, jos semmoselle olis tarve. Harvalla tän luokan auton omistajalla on."...Kerroppa, mikä vastaava auto on edullinen?Saadaan nauraa kunnolla. Huomaa, että olet aivan pihalla..."
No esim Jazzin kanssa samankokoisten Seat Aronan ja VW taigon hinnat alkaa alle 25 tuhannesta ja 1.5 koneella saa n. 30 000€:lla. joissa suorituskyky, vetokyky ym. vähän toista luokka kuin kauppakassi Jazzissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...Kerroppa, mikä vastaava auto on edullinen?Saadaan nauraa kunnolla. Huomaa, että olet aivan pihalla..."
No esim Jazzin kanssa samankokoisten Seat Aronan ja VW taigon hinnat alkaa alle 25 tuhannesta ja 1.5 koneella saa n. 30 000€:lla. joissa suorituskyky, vetokyky ym. vähän toista luokka kuin kauppakassi Jazzissa.Ja tekniikka oli mikä?
Euromerkeillä ei ole kuin huonoa tekniikkaa tarjolla pikkuautoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda Sensingin sisältämät ominaisuudet/toiminnallisuudet löytyy muistakin merkeistä, ei niissä mitään erikoista ole. Totta että kokonaisuus ratkaisee, mutta eipä se Hondassa hirveästi voi muista erota, kun ei edes yksittäisten varusteiden tasolla autossa ole mitään muista merkeistä poikkeavaa. Lisäksi Hondan ongelma (koskee toki joitain muitakin merkkejä) on se että varusteita paketoidaan liikaa, esim. Civicciin ei lasikattoa/kattoluukkua saa yksittäisenä varusteena, vaan on pakko ottaa kallein varustelutason jos sellaisen haluaa.
Kiinnostaisi myös tietää mitä merkittäviä ominaisuuksia siinä Jazzissa on joita ei muihin saa edes rahalla.Lue TM pikkuautotesti ja vibilägaren testi. Jazz voitti ylivoimaisesti. Hybriditekniikka ja magic seats.
En ymmärrä, miten tietämätöntä porukka on. Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue TM pikkuautotesti ja vibilägaren testi. Jazz voitti ylivoimaisesti. Hybriditekniikka ja magic seats.
En ymmärrä, miten tietämätöntä porukka on. Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras.No joo, kieltämättä magic seats on ratkaisu jota ei löydy muista autoista. Se onko sille sitten koskaan oikeasti käyttöä on toinen juttu ja riippuu paljon käyttäjästä. Hybriditekniikka taas on ihan hyvää tasoa suoritusarvojen suhteen (kulutus/kiihtyvyys), muttei toisaalta sen parempaa kuin esim. Toyotassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo, kieltämättä magic seats on ratkaisu jota ei löydy muista autoista. Se onko sille sitten koskaan oikeasti käyttöä on toinen juttu ja riippuu paljon käyttäjästä. Hybriditekniikka taas on ihan hyvää tasoa suoritusarvojen suhteen (kulutus/kiihtyvyys), muttei toisaalta sen parempaa kuin esim. Toyotassakaan.
Lue moottorilehti 4/2024. Siellä on SUV hybridivertailu. Hondan sarjahybridi on paljon miellyttävämpi, kuin Toyotan huutava kuminauha planeettapyörästöllä. Automaatit haukutaan maan rakoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haukut kalliiksi, mutta samaan hengenvetoon puhut itsesi pussiin. Ihan juuri kuten kaikki muutkin, jotka Hondan hinnasta alkaa vääntämään. Civic maksaa ihan saman verran, mitä muutkin vastaavat autot suorituskyvyltään ja tekniikaltaan. Vain hölmö vertaa siihen aidosti oikeaan karvalakkimalliin, pahimmassa tapauksessa peruspolttikseen tai kevythybridiin. Hondalla ei ole karvalakkimalleja myytävänä, vaan kaikki on erittäin hyvin varusteltuja. Tällä hetkellä ovat teknisesti parasta, mitä kaupasta on saatavana. Eli kannattaa kyllä maksaakkin. Erityisesti Jazz ja Civic ovat ylivoimaisia omassa luokassaan, kun ruvetaan vertailemaan autoja. Ja ovat luotettavia.
Korimalleja on tarjolla ihan vastaavasti, mitä monella muullakin merkillä. Farmarit puuttuu, mutta ne nyt katoaa ja on kadonnut muiltakin merkeiltä. Vaihtoehdot niiden tilalle on. Se, että Hondalla ei ole sitä hinkuyskäistä 11 sekunnin suorittajaa valikoimissa, ei tee siitä kallista. Halvemman voi aina ostaa, mutta ei parempaa.Huhhuh puhuit itsesi pussiin.
Kokonaisuudessa Kivikit on aivan pöyristyttävän kalliita verrattuna ominaisuuksiin :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue TM pikkuautotesti ja vibilägaren testi. Jazz voitti ylivoimaisesti. Hybriditekniikka ja magic seats.
En ymmärrä, miten tietämätöntä porukka on. Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras.Honda ei todellakaan ole paras..
Huutista mitkö naurikset tuli hihhihiii :DDD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda ei todellakaan ole paras..
Huutista mitkö naurikset tuli hihhihiii :DDDHihihihihihihuhiii, parempaa et kuitenkaan osannut kertoa, puhumattakaan perustella muahahahhaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue TM pikkuautotesti ja vibilägaren testi. Jazz voitti ylivoimaisesti. Hybriditekniikka ja magic seats.
En ymmärrä, miten tietämätöntä porukka on. Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras." Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras."
Myös sillä hinnalla on paljon vaikutusta. Jos nyt tuon TM:n vertailun aikaisia hintoja katsoo niin vertailussa Jazzin jälkeen seuraavat Fiesta ja Yaris olivat kuitenkin 5000 euroa halvempia. Tuossa kokoluokassa se on jo paljon rahaa, eli ostaja käytännössä pohtii onko se Jazz niin paljon parempi että siitä kannattaa tuollainen lisähinta maksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Näkee, että autot ostetaan tunneperäisesti, ei sen mukaan mikä on paras."
Myös sillä hinnalla on paljon vaikutusta. Jos nyt tuon TM:n vertailun aikaisia hintoja katsoo niin vertailussa Jazzin jälkeen seuraavat Fiesta ja Yaris olivat kuitenkin 5000 euroa halvempia. Tuossa kokoluokassa se on jo paljon rahaa, eli ostaja käytännössä pohtii onko se Jazz niin paljon parempi että siitä kannattaa tuollainen lisähinta maksaa.Toki muita merkkejä saa halvemmalla. Aika turha kuitenkaan puhua hinta/laatu suhteesta, että muilla merkeillä olis parempaa. Huonomman saa edelleen halvemmalla. Yariksetkin maksaa paremmilla varusteilla ja tehokkaammalla hybridillä 27-32 t€. Tilat ja käytettävyys silti aina Jazzia huonompaa. Jazz maksaa 28,6 -32t€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki muita merkkejä saa halvemmalla. Aika turha kuitenkaan puhua hinta/laatu suhteesta, että muilla merkeillä olis parempaa. Huonomman saa edelleen halvemmalla. Yariksetkin maksaa paremmilla varusteilla ja tehokkaammalla hybridillä 27-32 t€. Tilat ja käytettävyys silti aina Jazzia huonompaa. Jazz maksaa 28,6 -32t€.
Tuon kokoluokan autoja vähemmän ostetaan "tappiin varusteltuina". Jos rinnakkain laitetaan Yaris 22 k€ vs. Jazz 28 k€ niin eiköhän suurimman osan mielestä hinta/laatu -suhde ole kuitenkin Toyotassa parempi vaikka ehkä Jazz voi absoluuttisesti ajatellen olla parempi auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon kokoluokan autoja vähemmän ostetaan "tappiin varusteltuina". Jos rinnakkain laitetaan Yaris 22 k€ vs. Jazz 28 k€ niin eiköhän suurimman osan mielestä hinta/laatu -suhde ole kuitenkin Toyotassa parempi vaikka ehkä Jazz voi absoluuttisesti ajatellen olla parempi auto.
Mä en ymmärrä tota yhtä hondavänkääjää, kuvittelee Hondan olevan jotenkin paras vaikka ei tosiaan ole. Testitkään, vertailut yms eivät kerro paljon mitään
Toyota ja Mazda varmempia ja jälkimmäinen autonakin ylivoimaisesti parempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon kokoluokan autoja vähemmän ostetaan "tappiin varusteltuina". Jos rinnakkain laitetaan Yaris 22 k€ vs. Jazz 28 k€ niin eiköhän suurimman osan mielestä hinta/laatu -suhde ole kuitenkin Toyotassa parempi vaikka ehkä Jazz voi absoluuttisesti ajatellen olla parempi auto.
Just, sä YLEISTÄT, että halvempi on automaattisesti hinta/laatu suhteeltaan parempi. Samalla myös väität, että Yariskin on hinta/laatu suhteeltaan parempi karvalakkimallina. Jatka valitsemallasi tiellä tutkimatta sen kummemmin autojen eroja. Pärjää sillä huonommallakin, kun ei tiedä niin ei tarvitse välittääkään. Varsinkin Toyotan ostajalle tyypillistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just, sä YLEISTÄT, että halvempi on automaattisesti hinta/laatu suhteeltaan parempi. Samalla myös väität, että Yariskin on hinta/laatu suhteeltaan parempi karvalakkimallina. Jatka valitsemallasi tiellä tutkimatta sen kummemmin autojen eroja. Pärjää sillä huonommallakin, kun ei tiedä niin ei tarvitse välittääkään. Varsinkin Toyotan ostajalle tyypillistä.
Ensirekisteröinnit 1-7/2025:
Jazz 12 kpl
Yaris 1331 kpl
Eiköhän tuo kerro kummassa on kyseisen autoluokan ostajien mielestä parempi hinta/laatu -suhde. Ei mulla muuta lisättävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensirekisteröinnit 1-7/2025:
Jazz 12 kpl
Yaris 1331 kpl
Eiköhän tuo kerro kummassa on kyseisen autoluokan ostajien mielestä parempi hinta/laatu -suhde. Ei mulla muuta lisättävää.Siis on aivan totta että myyntiluvut eivät oikeestaan kerro mitääk auton hyvyydestä.
Mutta kyllä Yaris on parempi kuin ruostuva Jazz. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis on aivan totta että myyntiluvut eivät oikeestaan kerro mitääk auton hyvyydestä.
Mutta kyllä Yaris on parempi kuin ruostuva Jazz.Joo ei välttämättä hyvyydestä tai esim. teknisestä kestävyydestä, mutta jos autoa myydään paljon niin kertoo myyntiluvut kuitenkin että ostajat ovat syystä tai toisesta kokeneet tuossa autossa saavansa rahalle vastinetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei välttämättä hyvyydestä tai esim. teknisestä kestävyydestä, mutta jos autoa myydään paljon niin kertoo myyntiluvut kuitenkin että ostajat ovat syystä tai toisesta kokeneet tuossa autossa saavansa rahalle vastinetta.
Kun tekninen tietämys loppuu, aletaan hurskastelemaan asiaan liittymättömillä jutuilla. Testatut ja varsinkaan mitatut arvot eivät valehtele ja ne on kaikkien luettavissa.
Mitään perusteluita ei ikinä tule siitä Toyotan paremmuudesta. Kovasti vaan luullaan asioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tekninen tietämys loppuu, aletaan hurskastelemaan asiaan liittymättömillä jutuilla. Testatut ja varsinkaan mitatut arvot eivät valehtele ja ne on kaikkien luettavissa.
Mitään perusteluita ei ikinä tule siitä Toyotan paremmuudesta. Kovasti vaan luullaan asioita.Se on kova paikka toyota uskovaiselle selittää ja perustella omaa ostostaan ittelleen, kun Honda tekee paljon paremman auton. Saa viritellä akkulatureita talveksi ja lämmitellä releitä matkaan päästäkseen, hinailla pakkasella huoltoon. Saa maksaa kalliita huoltoja ja uskoa relax takuuseen pelastajana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tekninen tietämys loppuu, aletaan hurskastelemaan asiaan liittymättömillä jutuilla. Testatut ja varsinkaan mitatut arvot eivät valehtele ja ne on kaikkien luettavissa.
Mitään perusteluita ei ikinä tule siitä Toyotan paremmuudesta. Kovasti vaan luullaan asioita.Miksi se niin hyvä honda ei sitten myy?
Markkinointi vai? Onhan Mazdallakin vielä enemmän markkinointi päin metsää ja silti myy paljon paremmin kuin Honda. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tekninen tietämys loppuu, aletaan hurskastelemaan asiaan liittymättömillä jutuilla. Testatut ja varsinkaan mitatut arvot eivät valehtele ja ne on kaikkien luettavissa.
Mitään perusteluita ei ikinä tule siitä Toyotan paremmuudesta. Kovasti vaan luullaan asioita.Toyotan tai jonkun muun merkin paremmuudesta voi väitellä loputtomiin. Oletetaan tai sovitaan nyt että Honda on parempi kuin Toyota. Sitten kaikki tiivistyykin siihen yhteen kysymykseen:
Miksi Honda ei myy Suomessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan tai jonkun muun merkin paremmuudesta voi väitellä loputtomiin. Oletetaan tai sovitaan nyt että Honda on parempi kuin Toyota. Sitten kaikki tiivistyykin siihen yhteen kysymykseen:
Miksi Honda ei myy Suomessa?Oletko sä autokauppias? Kiinnostaa ihan v*tusti jotku myyntiluvut. Minua kiinnostaa se, mitä minä itse saan sen auton ostamalla. Vaikka niitä olis miljardi myyty, niin mä en saa itse siitä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sä autokauppias? Kiinnostaa ihan v*tusti jotku myyntiluvut. Minua kiinnostaa se, mitä minä itse saan sen auton ostamalla. Vaikka niitä olis miljardi myyty, niin mä en saa itse siitä mitään.
Automerkeistä/markkinoista voi olla kiinnostunut, oli sitten autokauppias tai ei. Tässä keskustelussa nyt on kovasti vakuutettu, että Honda on teknisesti hyvä auto (enkä sitä kiistäkään), mutta silti auto ei myy Suomessa. Kyllä ainakin itseäni ihan yleisesti kiinnostaa miksi se ei myy?
- Anonyymi
Jenkeissä pelkästään CRV myi viime vuonna yli 400 000 autoa. Kolmantena RAV4 ja F150 jälkeen. Nää on niin fiilisjuttuja.
- Anonyymi
Autojen ja automerkkien valinta ihmisyhteisöissä on aina mielikuvien valinta !
- Anonyymi
Myynti on mennyt niin vähäiseksi, että se ei sieltä enää nouse, ellei maahantuoja pistä rahaa haisemaan kunnolla siihen asti, että sekä markkina kiinnostuu, mutta myös ostetaan aikaa suomen markkinassa kelpaavan malliston kehitykseen.
Onhan tuo nykyinen mallisto sekä kapea, että ylihinnoiteltu.
Tulee mieleen suomen markkinoilta kadonneista merkeistä pikkuautojen kunkku Fiat. Käytännössä myyntiverkosto on kuihtunut pois eikä se enää ikinä palaa, Japanin merkeistä Hondalle käy ihan samoin.
Eikä Fiat tai Honda ole mihinkään katoamassa maailmalta, kyse on suomalaisesta tilanteesta. Hondan kohdalla osittain koko euroopan tilanteesta kylläkin.- Anonyymi
Mitä eroa Hondan mallistossa on esim. Toyotaan, Nissaniin, Mitsubishiin, Subaruun tai Mazdaan verrattuna? Totaalista humpuukia kirjoitit!
- Anonyymi
Honda on tällä hetkellä Suomessa sellaisessa pimennossa, että harva varmaan käy edes koeajolla itse toteamassa millaisia tuotteita on tarjolla. Jotenkin kuvaavaa oli Kaara TV:n ZRV:n koeajon ("Markkinoiden sporttisin katumaasturi?") vilpitön ihmettely, voiko Honda olla näin hyvä auto. Toivotaan nyt vaan, että merkki pysyy Suomessa ja että niitä myydään uutena sen verran, että minä saan sitten ostaa niitä käytettynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä eroa Hondan mallistossa on esim. Toyotaan, Nissaniin, Mitsubishiin, Subaruun tai Mazdaan verrattuna? Totaalista humpuukia kirjoitit!
Toyotan mallisto myy, Nissanin mallisto myy, MItsubishin ja Mazdan mallisto myy joten kuten.
Hondan mallisto ei myy.
Siinä ero pähkinänkuoressa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan mallisto myy, Nissanin mallisto myy, MItsubishin ja Mazdan mallisto myy joten kuten.
Hondan mallisto ei myy.
Siinä ero pähkinänkuoressa.Ja sit taas Nissan ei myy muualla ja on menossa konkkaan koko firma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan mallisto myy, Nissanin mallisto myy, MItsubishin ja Mazdan mallisto myy joten kuten.
Hondan mallisto ei myy.
Siinä ero pähkinänkuoressa.Hondan mallisto on laajempi, mitä monella muulla merkillä. Täällä höpistään erikoisia hinnoista ja malliston kapeudesta. Ei taideta oikein ymmärtää yhtään mitään, vaikka kaikki tieto on luettavissa jokaisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan mallisto on laajempi, mitä monella muulla merkillä. Täällä höpistään erikoisia hinnoista ja malliston kapeudesta. Ei taideta oikein ymmärtää yhtään mitään, vaikka kaikki tieto on luettavissa jokaisella.
Ehkä maailmalla, mutta Suomessa se on kapea. Esimerkkinä vaikka suositun kokoluokan Civic: yksi moottori, yksi korimalli, muutama varustetaso, metalliväri ainut tehdaslisävaruste. Ihan ymmärrettävää että ei tuollaisesta tarjoomasta löydy kovinkaan monelle sitä mieluisinta vaihtoehtoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä maailmalla, mutta Suomessa se on kapea. Esimerkkinä vaikka suositun kokoluokan Civic: yksi moottori, yksi korimalli, muutama varustetaso, metalliväri ainut tehdaslisävaruste. Ihan ymmärrettävää että ei tuollaisesta tarjoomasta löydy kovinkaan monelle sitä mieluisinta vaihtoehtoa.
Ihan vastaavia yhden korimallin autoja on usealla merkillä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vastaavia yhden korimallin autoja on usealla merkillä !
Mutta ilman farkkua/cittaria on myyntitilastojen kärkeä turha tavoitella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ilman farkkua/cittaria on myyntitilastojen kärkeä turha tavoitella.
Farkut on kaput muutenkin, cittareita Hondalla on neljä
- Anonyymi
Tänään ilmoitettiin, että Hondan maahantuonti ja myynti Suomessa loppuu ja myynti siirtyy Viroon. Koko henkilöstö irtisanotaan.
- Anonyymi
Ei kai se maahantuoja niitä autoja myynyt?
- Anonyymi
Maahantuoja vaihtuu "nimellisesti", sama saamaton firma jatkaa kuitenkin. Myynti ei lopu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maahantuoja vaihtuu "nimellisesti", sama saamaton firma jatkaa kuitenkin. Myynti ei lopu.
Ei lopu, se on jo loppunut.
- Anonyymi
No se on sitten loppu slut ..
https://www.is.fi/autot/art-2000011437608.html- Anonyymi
Näemmä. Miten ei kolmella hengellä saatu automerkkiä myytyä enempää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näemmä. Miten ei kolmella hengellä saatu automerkkiä myytyä enempää?
Todella harmi jos myynti loppuu kokonaan.
Toivottavasti joku ostaa pois.
Mielestäni Civic oli paras pikkuauto.
Vaikka ei se pieni enään ollut.
https://tekniikanmaailma.fi/tiivistimme-tmn-suuren-talviautovertailun-4-minuutin-videoon-katso-voittaja-ja-parhaat-testiarvosanat-tasta/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella harmi jos myynti loppuu kokonaan.
Toivottavasti joku ostaa pois.
Mielestäni Civic oli paras pikkuauto.
Vaikka ei se pieni enään ollut.
https://tekniikanmaailma.fi/tiivistimme-tmn-suuren-talviautovertailun-4-minuutin-videoon-katso-voittaja-ja-parhaat-testiarvosanat-tasta/Ei lopu myynti, maahantuonti vaihtuu. Honda vihaajia ottaa taas päähän.
Tässä Hondan kapea mallisto:
Honda Jazz
Honda E:ny1
Honda HR-V
Honda ZR-V
Honda CR-V
Honda Civic
Honda Civic Type-R - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lopu myynti, maahantuonti vaihtuu. Honda vihaajia ottaa taas päähän.
Tässä Hondan kapea mallisto:
Honda Jazz
Honda E:ny1
Honda HR-V
Honda ZR-V
Honda CR-V
Honda Civic
Honda Civic Type-RMalleja joista valtaosassa vain yksi moottorivaihtoehto ja korimalli ja varusteet valmiiksi valittu. Neliveto myös loistaa poissaolollaan CR-V:tä lukuunottamatta.
Räätälöitävyydessä voisi ottaa mallia euroautoista, 4-5 eri moottorivaihtoehtoa per malli, neliveto huomattavasti kattavammin saatavaksi ja mahdollisuus valita tehdasvarusteet varustekohtaisesti ilman varustetasojen pakkomyyntiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Malleja joista valtaosassa vain yksi moottorivaihtoehto ja korimalli ja varusteet valmiiksi valittu. Neliveto myös loistaa poissaolollaan CR-V:tä lukuunottamatta.
Räätälöitävyydessä voisi ottaa mallia euroautoista, 4-5 eri moottorivaihtoehtoa per malli, neliveto huomattavasti kattavammin saatavaksi ja mahdollisuus valita tehdasvarusteet varustekohtaisesti ilman varustetasojen pakkomyyntiä.Japanilaisissa ei ole koskaan ollut näitä mahdollisuuksia, millään merkillä, että voisi autoa tilatessa ruksia eri varusteita mieleisekseen. Japseissa on eri varustetasot ja piste. Siksi ne toimiikin, eikä häröile vikavalot taulussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanilaisissa ei ole koskaan ollut näitä mahdollisuuksia, millään merkillä, että voisi autoa tilatessa ruksia eri varusteita mieleisekseen. Japseissa on eri varustetasot ja piste. Siksi ne toimiikin, eikä häröile vikavalot taulussa.
En kyllä ymmärrä miten se toimivuuteen vaikuttaa millään tapaa jos esimerkiksi nahkaverhoilun saamiseksi on pakko ottaa kylkiäisenä 10 muuta (itselle tarpeetonta) varustetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten se toimivuuteen vaikuttaa millään tapaa jos esimerkiksi nahkaverhoilun saamiseksi on pakko ottaa kylkiäisenä 10 muuta (itselle tarpeetonta) varustetta.
Tai toisinpäin ruksit kervalakkimalliin sähkötoimisia varusteita, jotka toteutetaan jokainen erilaisella johtosarjalla ja väyläohjauksella sekä ohjelmalla. Mitä siitä voi syntyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai toisinpäin ruksit kervalakkimalliin sähkötoimisia varusteita, jotka toteutetaan jokainen erilaisella johtosarjalla ja väyläohjauksella sekä ohjelmalla. Mitä siitä voi syntyä?
Siitä syntyy ID3 ja EX30 kaltaisia mestariluomuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai toisinpäin ruksit kervalakkimalliin sähkötoimisia varusteita, jotka toteutetaan jokainen erilaisella johtosarjalla ja väyläohjauksella sekä ohjelmalla. Mitä siitä voi syntyä?
Tuostakin saa tietysti pahimmillaan sekasotkun aikaiseksi, mutta se ei silti selitä sitä miksi japseissa juuri vaikka tuo nahkaverhoilu on bundlattu yleensä korkeimpaan mahdolliseen varustetasoon. Mistään teknisestä toimivuudesta ei voi olla kyse.
- Anonyymi
Hondan päämarkkina on USA:ssa, missä se myy hyvin eli on Toyotan jälkeen japanilaisista kakkosena. Mallistokin on eri luokkaa eli löytyy 9 mallia plus Acurat. Amerikoissa myydääb H-RV, C-RV, Passport, Pilot, Prologue, Civic, Accord, Odyssey ja Ridgeline -malleja. Prelude palaa mallistoon ensi vuonna. EU:n sääntelypolitiikan mukaan nuista voisi tuoda hybrdimalleja Civic (sedan ja hatchback), Accord ja C-RV. BEV -malleja ovat Prologue ja tuleva Prelude. Samoiten juuri uudistunut Ridgeline pickup 280hv V6:lla. Ridgeline lienee myy myyntiennäykset jenkeissä tänä vuonna.
Honda on sen jälkeen tehdas briteissä suljettiin pitänyt Eurooppaa ei tärkeänä. Tämän huomaa muissakin tuotteissa. Mönkjöissä Euroopassa suositut traktorimallit ei Hondaa kiinnosta. Suomen maahantuoja on tehnyt mallimuutokset omaan piikkiin eikä Honda anna edes lupaa myydä niitä Hondina. USA:ssa olisi Hondalla monta mielenkiintoista mönkijämallia, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Sääli vain jäädä sivusta katsojaksi. Honda on USA:ssa erittäin korkealle arvostettu brändi. Itselläni on viimeisimpiä Accordeja mitä Suomeen tuli eli 2012 vuosimalli. Teetin uutena ruostesuojauksen ja pitänyt sitä yllä, ruostetta ei ole missään. Teknikkahan on nuissa ikuinen. - Anonyymi
CR-V on maailman neljänneksi eniten myyty auto. Mutta ei todellakaan Suomen ansiosta.
- Anonyymi
Civic on amerikan myydyin luokassaan. Tosin mitä näillä on merkitystä, kun ei se auton laatuun vaikuta mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Civic on amerikan myydyin luokassaan. Tosin mitä näillä on merkitystä, kun ei se auton laatuun vaikuta mitenkään.
Hondalla ollut paljon laatuongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondalla ollut paljon laatuongelmia.
Ainahan sitä jotain on toki. Paljon vähemmän kuitenkin mitä muilla, kun sieltä luotettavimmasta päästä on. Euroopassa ainoa murheenkryyni on 1.0T moottorin jakohihna, jonka joutuu vaihdattamaan suunniteltua aikaisemmin, koska pilaa moottorin muuten. Harmina lisäkustannus ja se, että on huolehdittava. Kaikki muu on aika pientä, polttoainepumppuja on vaihdettu takuuseen, airbageja, abs antureita.
Hybridit ovat lähtökohtaisesti erittäin luotettavia, Civicissä joitain mainintoja sivupeilien toimintahäiriöistä ja ohjausvaihteista. Jazzissa ei mitään, vaikka ollut markkinoilla pitkään. Vapaastihengittävä polttomoottori, ei vaihdelaatikkoa, ajoakku auton korin sisäpuolella, Nykyautoista tekniikka on sellainen, että edellytykset kestää pitkään on erittäin hyvät. Näyttöjä on kuitenkin jo 7-vuodelta tämän uusimman tekniikan osalta.
- Anonyymi
Suomalaisia eivät Hondat kiinnosta. VAG vikapesät menevät sensijaan kuin kuumille kiville. Tyhmä ja itsepäinen kansa.
- Anonyymi
Vagin vikapesät on historiaa. VW tsi koneet kestää nykyään paremmin kuin tojotan vikapesät.
Tojohojotissa on sekä sähkömoottori että tavallinen polttomoottori. kumpikin saattaa hajotaa miloin tahansa. Lisäksi 12v akkuongelmat, ja tulipalovaara kun ajoakku on takamatkustajien per-seen alla.
https://moottori.fi/uutinen/toyotan-suosikkimaasturissa-voi-tulla-vastaan-ikava-sahkoongelma-korjaus-maksaa-pahimmillaan-jopa-yli-5-000-euroa/
- Anonyymi
Nimellä: Ex-Hondisti73, nyt näköjään anonyyminimet tällä palstalla
Olen omistanut monta Hondaa, ensiauto oli ruskea Civic 1978 :)) Toimi suunilleen 10 huikeaa vuotta vuoteen 2001 asti. Mitä nyt oli vakiona reistaileva startti jota ei koskaan vaihdetu . Samana vuonna ostin hienonpunaisen (muistaakseni vuoden -89 tai -90) Honda Accord parilla tonnilla markalla ja siitä autosta henkilökohtaisesti tykkäsin eniten .Sillä tehtiin Saksan reissu ruottin ja tanskan halki joskus 2003 ja toimi aina moitteettomasti siihen asti kunnes emäntä ajoi ojaa. Perhettä tuli lissää ja hommattiin sitten katumaasturi CR-V (vm. -07) 2.2Diesel koneella ja ajettiin sillä vuodet 2009-2017 eli liki kymmenisen vuotta melko ongelmitta kuten edellisilläkin. Ainoot ongelmat oli kaksoismassapyörän ja kytkimen vaihto. No, kilometrejä oli aika reippaasti (jokusen 350tkm) ja dieselille ei ollut enää tarvetta (nykyään tulee tosi vähän kilometrejä joku 10-15t vuodessa) niin aateltiin ostaa täysin uusi auto. Tilattiin vuodelle 2018 rekisteröity CR-V 1.5 Turbokoneella ja ajettiin sillä neljä ensimmäistä vuotta ilman mitään vikoja mitä tietty odotettiinkin. Sitten yhtenä päivänä tuolla autolla oli mittarissa vain jokusen 55tkm ja moottorin vikavalot alkoi tulemaan tulille (ajateltiin että on vaan kosteus tms. päässyt johtoihin ja häirinnyt) ? Minä ajoin sinä päivänä vielä autolla mutta seuraavana aamuna auto ei enää käynnistynyt. No soitettiin heti korjaamolle hakemaan auto pois ja siellä oli havaittu että bensaa oli päässyt moottoriöljyn sekaan ja siitä ne häiriöt oli tullut. Meni vakuutuksen piikkiin koko korjaus (mm. Öljynsuodatin vaihdettiin) ja auto toimi hetken aikaan sen jälkeen. Seuraavana vuonna CVT-vaihteisto alkoi yhtäkkiä nykimään, vaihdettiin öljyt huollossa mutta ei auttanut. Jouduttiin koko vaihteisto ohjelmoimaan uusiksi. Iskarien kanssa jouduttiin rimpuilemaan, uskomatonta että jouduttiin kaikki neljä iskaria vaihtamaan jo kaksi kertaa 70tkm menneessä. Minä kirjaimellisesti vihasin tuota autoa, infortainment pädisystemi oli toiminnaltaan umpisurkea ja uskomattoman hidas ja koko auto laadultaan ei vastannut enää odotuksiin verrattuna vanhempiin. Vaikakkin uudempien Hondien laatu on romahtanut ja autoina eivät olleet mitenkään nautinnollisia autoja vaan kuljettivat A paikasta B paikkaan niin merkki (lähinnä moottoripyörien kohdalla) on edelleen lähellä sydäntäni :) 2022 kyllästyttiin jo ko. autoon, vaihdettiin CRV Subaru Foresteriin ja ei kaduta .- Anonyymi
Meillä oli CVT Forester. Veti 10 litraa sataselle talvella ja kauhee huuto kiihdyttäessä. Hybridi CR-V menee 4 litraa vähemmällä.
- Anonyymi
Monella muullakin Suomesta kuolleella tai kuolevalla merkillä vaahdotaan siitä, kuinka erinomaisesti ne autot myyvät jossain tuhansien kilometrien päässä meistä.
Tosiasia on se, että Suomi on sellainen saari josta automerkkejä katoaa, jos niistä ei osata maahantuojan ja myyntiverkoston puolesta pitää kiinni. Ollaan liian ahneita hinnassa, liian kalliita huollossa, vähennetään myyntipisteitä, vähennetään huoltopisteitä ja vielä annetaan huonoja asiakaskokemuksia niille harvoille, jotka menevät katsomaan kyseistä automerkkiä joko vanhojen hyvien kokemusten takia tai ihan uteliaisuuttaan. Mallisto voi olla hyväkin, mutta se ei myy, jos hinta on pielessä tai ostoksille ja huolloille pitää mennä päivämatkan päähän.
Ja jossain vaiheessa käy niin, että kysyntä on niin pientä, että valmistajaa ei kiinnosta myöskään enää maahantuojan näpertely. Markkina on niin pieni, että se on varaa menettää. Harvassa on näyttävät comebackit.- Anonyymi
Minä luulen että kukaan ei puhuisi muiden maiden myyntimmäristä mitään, ellei täällä olisi niin paljon tuota 'tämä auto myy eniten, joten sen täytyy olla autona paras' -jankkaamista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801896- 591758
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3571617Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691443Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101320Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671310Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä691227- 631169
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001077Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141045