Uusi video! Kuollut usko ja elävä usko sekä uskon luonne

15

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pureskeltavaa!

• Anonyymi

Ei elävä usko ole löpinää.

Elävä usko on sitä että elää uskon todeksi eikä löpise siitä.

Videon pitäisi silloin näyttää elämää, miten siinä elämässä toimii, mitä siinä tekee, miten suhtautuu ihmisiin, miten heidän kanssaan keskustelee ilman teeskentelyä. Silloin voisi puhua elävästä uskosta.

Kuka tahansa pystyy puhumalla olemaan mitä tahansa, heti Jumalasta seuraava.

Käytännön elämässä sitten kompastuu jo nisunjyvään.

• Kuka tahansa pystyy täällä kirjoittamaan että näytä oikeaa elämää. No käytätkö samaa standardia kaikkiin vl-puhujiin? Et. Siinä jo näkyy sun ilmeinen tekopyhyys.

Olenko joskus sanonut että elävä usko on pelkkää löpinää? Vai sinäkö sen sanoit? Ja väitätkö että yksi osa elävästä uskosta ei ole se että puhuu siitä?

Olennaista on onko se mitä videolla sanon totta vai ei. Muulla ei ole väliä. Eli kerro mitä sanoin väärin videolla niin keskustellaan siitä. Pelkkää suunpieksentää tämä sun kommentti oli vailla mitään oikeaa sisältöä.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Kuka tahansa pystyy täällä kirjoittamaan että näytä oikeaa elämää. No käytätkö samaa standardia kaikkiin vl-puhujiin? Et. Siinä jo näkyy sun ilmeinen tekopyhyys.

Olenko joskus sanonut että elävä usko on pelkkää löpinää? Vai sinäkö sen sanoit? Ja väitätkö että yksi osa elävästä uskosta ei ole se että puhuu siitä?

Olennaista on onko se mitä videolla sanon totta vai ei. Muulla ei ole väliä. Eli kerro mitä sanoin väärin videolla niin keskustellaan siitä. Pelkkää suunpieksentää tämä sun kommentti oli vailla mitään oikeaa sisältöä.

Olet vain kateellinen teidän srkn lesta ukkojen ego ei kestä pyhiä ihmisiä mentaali puolella tulee ilmeisesti häiriöitä ootko kattonu peilin edessä kasvaako sulla munat

• Anonyymi

Oli yl tai mikä tahansa niin ei usko tai uskon teot tule siitä miten ihminen itse yrittää asiat ajatella ja ne selitellä. Se tulee siitä miten uskoo siihen että Jumalan Pyhä Henki ottaa omakseen kuten UT asian kertoo. Ei se ole mikään pohdistelukirja siitä olenko minä uskossa vai en, olenko juuri oikealla tavalla osannut ajatella asiat, vaan kertomus siitä, miten Jumalan voima tulee ihmiseen Jumalan työnä. Joskin se vaatii uskomista siihen mitä kirjoitettu on eikä vain sen selittämistä.

• Anonyymi

Siinähän yrität selittää yrität kunota Raamatun kirjoitukset mut samalla elät niitten mukaan kirjoitettu on tarkottaa eri asiaa kuin totuudesta poikennut raamattu

• Anonyymi

Juusolla on erinomaista "uskoa" itsestään rekkakuormallinen. Jeesuksen mukaan sinapin siemen verran uskoa on paljon.

• Sillä ei ole väliä millainen minä olen. Kommentoisitko videota ja jotain mitä olen sanonut sensijaan että arvuuttelet millainen minä olen.

• Anonyymi
        UUSI
        JuusoLehtola kirjoitti:

Sillä ei ole väliä millainen minä olen. Kommentoisitko videota ja jotain mitä olen sanonut sensijaan että arvuuttelet millainen minä olen.

Eihän sillä mitään väliä ookkaan mut jos olet homo se on jo paljon

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän sillä mitään väliä ookkaan mut jos olet homo se on jo paljon

Harmiksesi täytyy sanoa että Juuso on umpihetero.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Harmiksesi täytyy sanoa että Juuso on umpihetero.

heterokin voi olla homo

• Anonyymi
      UUSI

Itseään sitä pitää nimenomaan arvioida uskossa eikä jotain amerikan homoja.

• Anonyymi
      UUSI

Uskohan nimenomaan on sitä mitä ihminen on uskossa ja uskon itsensä arvioimista ja sellaisena kuin toteaa olevansa menemistä Herran eteen.

Ei ole mitään ideaa viedä amerikan homoja Herran eteen.

• Anonyymi
      UUSI

Kaikista hirvein tilanne uskossa olisi jos arvostelisi kaikkia muita paitsi itseään.

Syntyisi fariseusten fariseus.

• Anonyymi
        UUSI

Kuvailit juuri vanhoillislestadiolaisuuden täydellisesti!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      26
      7988
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      586
      2561
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1917
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      96
      1371
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      120
      1262
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      95
      1096
    7. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      1020
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      36
      932
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      913
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      193
      906
    Aihe