Haluaisin kuulla kokemuksia Grantasta heiltä, jolla sellainen on tai on ollut. Grantaahan ehdittiin hetken aikaa tuoda Suomeenkin, mutta muura en ole siitä kuullut, paitsi yhden auto-ohjelman koeajoarvion, mikä oli ihan positiivinen.
Olen realisti autojen suhteen ja minulla on ollut useita eri merkkisiä autoja vuosien varrella takamoottori-Skodista Volvoihin ja onpa seassa ollut pari Fordiakin ja Fiat jopa. Aikanaan vaihtelin tuollaisia 2000-3000 markan ja euroaikaan noin 500€ hintaisia autoja oarin vuoden välein ja nyt olen vaihtanut 2000-8000€ hintaisia autoja 5-7vuoden välein.
Eli mulle on ihan turha tarjota fanatismia kummastakaan ääripäästä tyyliin "rikkinäinen Lada on parempi kuin 10 huippukuntoista Mersua" tai vastaavasti "Lada on parhaimmillaan paalattuna".
Ihan tällaista haluaisin tietää Grantasta, että olisiko millainen arkiautona päivittäisessä ajossa ja mitä on tyyppivikoja? Siis muutakin kuin merkki😉 Ja toinen tietty on se, että millainen on varaosien saanti nykyään? Kun maailmantilanne on mitä on Venäjä-boikottien takia ja Ladan maahantuonti kaiketi ehti loppumaan niitä ennen.
Eli saako noihin tarvittaessa osia helpostikin vai joutuuko perusosiakin tilaamaan tyyliin Kiinan kautta 1-2kk toimitusajalla..?
Sen vuoksi kyselen, kun minulla olisi tiedossa uutta vastaavassa kunnossa oleva Granta, mitä myydään järkevällä hintapyynnillä ja mistä saisi varmaankin tingattua vielä jonkun verran.
Mielestäni 7v vanha, 12000km ajettu auto alle 10000€ pyynnillä on vähintäänkin harkinnan arvoinen vaihtoehtoa käyttöautoa etsivälle. Vielä kun myyntihinnasta saisi varmasti käteiskaupalla ainakin helposti ainakin tonnin pois.
Lada Granta
8
697
Vastaukset
- Anonyymi
Osia voi olla ainakin tällä hetkellä vaikea saada, jos ja kun korjattavaa tulee. Venäjän sodasta ja siitä johtuvien saartojen ja rajoitusten vuoksi. Venäjän autoteollisuushan on tällä hetkellä niin kusessa, ettei he meinaa saada oman maansakaan autoteollisuutta pidettyä pystyssä edes osien ja komponenttien tiimoilta.
Varmasti Grantaan löytyy vielä ihan ok-tasoisesti jotain perusosia, kuten jarrulevyjä. Niitä kuitenkin varmaan on vieläkin varastotavarana varaosatoimittajilla.
Mutta isompiin vikoihin voi joutua varautumaan, ettei osia saa, tai sitten niitä joutuu odottamaan kuukausikaupalla ja hinta voi olla ihan mitä vaan.
Tämä nyt on oma ajatus asiasta.
Muuten iha ntyylikäs peli, mitä katsoin netistä ja varmasti ihan käyttökelpoinen vaihtoehto ajopeliksi.
Ja jos tosiaan on käytettynäkin noin halpa, että muutaman vuoden ikäisen ja olemattomilla kilsoilla olevan Grantan saisi omakseen alle kymppitonnilla, niin ei ainakaan ole autossa turhaa rahaa kiinni. - Anonyymi
Osien saanti saattaa tosiaan olla aika hankalaa ainakin tällä hetkellä, huollot varmaan kyllä onnistuu ihan peruskorjaamoilla, siis näillä moni merkki-korjaamoilla. Muuten varmasti ihan ok autona.
- Anonyymi
Jos tuossa on renaultin 1.6 16v k4m kone niin sitten on autoa pitkäksi aikaa, luotettava kone ja perus tekniikka verrattuna vaikkapa näihin uusiin litran koneisiin. Renault/dacia oli ainakin aiemmin ladan kanssa tiiviissä yhteistyössä autojen osalta ja tuo grantahan on aika dacian näköinen? Liekö sitten renaultin koneella vai joku venäläinen versio?
- Anonyymi00007
Keinojärjen mukaan siihen olisi saatavissa kolmea eri moottorivaihtoehtoa tehoalueella 87 - 107 hv 8- ja 16 -venttiilisinä ja kaikki olisivat omaa AvtoVAZin valmistetta.
- Anonyymi
Hinta aika korkea kun tuo auto uutena maksanut ulkomailla alle 10 tonnia..
- Anonyymi00006
Olet näköjään katsellut Nettiautosta samaa autoa, kuin minäkin hetki sitten sillä tuollaisia autoja noilla tuntomerkeillä ei näytä olevan myynnissä kuin tuo yksi kappale, taitaa olla joku tuontiauto euroopasta. Vaikuttaa ihan asialliselta autolta ihmiselle, joka ei kaikkia nykyajan hiplausvehkeitä autoonsa kaipaa. Varaosia uskoisin löytyvän euroopan nettikaupoista eivätkä nuo autoja kummempia ole nuokaan. Tyyppivioista ja kestävyydestä en osaa sanoa muuta kuin että niitä on joka autossa.
- Anonyymi00008
Juu, sitäpä juuri. On tosiaan ainakin siellä ainoa Granta myynnissä ja on ollut pitkään.
En tiedä myöskään, onko maahantuontia vai tällainen ns. muuttoauto.. Joku tamperelaisfirmahan aloitti lämmittelemään uudestaan jossain vaiheessa Ladan maahantuontia, kun Delta lopetti merkin maahantuontihommat, mutta se kuivui nyt viimeistään Ukrainan sodan myötä kokoon.
Tuo olisi kyllä mulle ainakin just presiis passeli auto kaikin puolin. Tuossahan ei taida juuri muuta extraa/turhaa nippeliä olla ilmastoinnin lisäksi kuin peruutustutka. Ja ne on tarpeellisia kumpikin, tai vielä järkeviä ainakin.
Ja tuo 1,6-litrainen on ihan riittävän tehokas kone suorituskyvyn ja vääntönsä suhteen. Sen verran paljon kokemusta näistä 1,5-1,7-litraisten kokoluokista, että 90-110hv koneet ovat passeleita. Ja keskikulutus kun jää 6-7 litran välille, niin on riittävän taloudellinen ainakin minun ajoihin.
Ja kyllä tuollakin koneella nyt pitäisi päästä kevyestikin 200-300tkm, kunhan huollot vain hoitaa ajallaan ym pakolliset toimenpiteet. Eli sen puolesta ainakaan ei olisi paniikkia. Tyyppivikoja kyllä on joka merkissä ja merkin mallissa, lähinnä kiinnostaisi vain että mahtaakohan tuossa olla mitä.. Vaikka uskoisin tosiaan myös kyseessä olevan asiallinen perusauto..
Oikeastaan ruosteherkkyys ja sähköviat on mulle autoissa ainoaet ehdoton ei-tason asiat. Kummastakin on kokemusta. Ranskikset, Pösö ainakin ja jotkut Renut ovat kuuluja sähkövioistaan ja sitten mulla aikanaan oli Mazda 323 monta vuotta, mikä oli muuten helvetin hyvä auto, mutta mätäni melkeinpä silmistä takapäästään. Ja se oli kai sen ajanjakson Mazdojen yleinenkin ongelma ihan erään tutun autopeltityöammattilaisen mukaan.
Mutta tuohan on ainakin ilmoituksen mukaan ruostesuojattu perusteellisesti, joten sekin taitaa olla hyvässä mallissa. Ja näkyisi olevan tuoreella leimallakin..
Hitto, kiinnostaisi kyllä.
Tuo osien saanti vaan tosiaan mietityttää jarruttavasti. Tarvitsen kuitenkin autoa aikaslailla pakon takia ja ei olisi ongelmatilanteessa ainakaan sen perusteella hyvä juttu seisottaa autoa viikkokausia, että osien saamisessa kestää.
Että tietysti joku erikoisosa/iso vika on oma juttunsa, siinä tilanteessa osan saantikin voi vaatia aikaa, mutta muuten. Ettei nyt tarvitsisi ainakaan jarrupalojen/pakoputken tai vastaavien tasoisten osien takia odotella 1-2 viikkoa osien kanssa.
No.. En tiedä, mutta ehkä täytyisi nyt ainakin soitella liikkeeseen ja kysellä autosta. Ja vaikka piruuttaan kysyä sitä tiukinta hintaa, millä lähtee asiakkaan matkaan, jos käteisellä maksaa.
Sen verran jäänyt mieleen, että tuo Granta sai ainakin parissa koeajossa ihan ok arvostelut, positiiviset siis. Juurikin hyvänä perusautona, missä on kaikki tarvittavat edullisessa paketissa.
- Anonyymi00009
Tuo on jotenkin metka, mitä tietoa tuosta Grantasta ja muista Lada-malleista on saatavilla, joita tuli sen jälkeen, kun Deltan Lada-maahantuonti loppui.
Jossain kerrotaan, että näitä Vestoja ja Grantoja olisi tullut Suomeen vain tällaisina ns muuttoautoina. Mutta sitten kuitenkin kerrotaan sitäkin versiota, että Ladalla olisi ollut virallista maahantuontia myöhemminkin uuden maahantuojan toimesta.
Ja itsekin muistelisin, että tällainen yritys kuin ManseMotors olisi tuonut näitä uudempiakin Ladoja Suomeen. Tosin toiminta ei ehtinyt jatkua kovinkaan montaa vuotta. Mutta kuitenkin, mitenköhän se oikeasti on?
Toki rekisteröintimäärät eivät ole käsittääkseni olleet isoja, Grantaakin olisi rekisteröity jonakin vuonna vain 5kpl tai jotain.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle192620Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671669Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A71627Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1121590Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.471513Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell911444Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681356Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001214Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311137En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521096