Tämä on hauska.

Minä nimittäin tiedän jo kuka olet ja missä olet ja se ei ollut laisinkaan yllätys.

10

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska puhelin pirahtaa Satasenköyhä?

      Et ole antanut vielä numerosi selvittämiseen sinuselläsi. Kirjoita "Minä Jorma MuIkkuaivo annan suostumukseni selvittää puhelinnumeroni S24 ylläpidolta" ja kirjoita se siniselläsi.
      Minä nimittäin tiedän jo kuka olet ja missä olet ja se ei ollut laisinkaan yllätys. Ne sinun aijauksesi Chiang Maista on jo nähty.

      Lupa annettu, miksi et toimi, onko jotain ongelmaa sulla muutakin kuin mielisairautesi?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt kun kaksi Hornetia putosi vuorokauden sisällä ja toinen Suomessa, olen miettinyt tuota Pasasen entistä tarinaa siitä Tikkakosken ilmasotakoulun koelentäjän urasta 8000 tunnin kokemuksella, joka kaiketi on Suomen toiseksi suurin tuntimäärä koelentälle Suomessa kautta historian.

      Puolustusvoimien lentäjän minimit ja maksimit koon suhteen.
      Pääsyvaatimukset: Paino 47-97 kg.
      Istumapituus 78–100 cm.
      Reiden pituus 53—67 cm (mitataan valintojen aikana erityisellä mittalaitteella).

      Taitaa olla yli 97 kiloinen ja istumapituus on yli 100 cm, mutta ainoa millä perusteella olisi päässyt, on tuo reiden mitta, sillä tämä kaveri on erittäin pitkäselkäinen mutta erittäin lyhytjalkainen https://ibb.co/hxKFv79N Entä millainen kypärä pitää olla tuohon kallon malliin? Koneen kuomua on myös korotettava tai sitten penkkiä laskettava, mutta sitten ei enää näe ikkunasta.

      • Anonyymi

        Tässä röntgenlääkärin tekemässä hahmotelmassa käydään läpi tuota jalkojen ja selän epäsuhtaa. https://ibb.co/xKGRTcpG


      • Anonyymi

        Iästä se ei ole kiinni, tässä saksalainen toisen maailmansodan hävittäjälentäjä pääsee entisen vihollisensa Spitfiren kyytiin 95 vuotiaana ja kertoi lentämisen olevan mahtavaa.
        https://youtu.be/Lm9Qx1A3U6s?t=772

        Spitfire on kone joka oli tärkeässä roolissa sodan ratkaisevissa vaiheessa ja voitti lopulta verisen ilmasodan paremmilla Rolls Roycen koneillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iästä se ei ole kiinni, tässä saksalainen toisen maailmansodan hävittäjälentäjä pääsee entisen vihollisensa Spitfiren kyytiin 95 vuotiaana ja kertoi lentämisen olevan mahtavaa.
        https://youtu.be/Lm9Qx1A3U6s?t=772

        Spitfire on kone joka oli tärkeässä roolissa sodan ratkaisevissa vaiheessa ja voitti lopulta verisen ilmasodan paremmilla Rolls Roycen koneillaan.

        Kommentoimatta muuta keskustelua kiitän tuosta videosta, kiitos.

        Oli hienoa nähdä tuo mies lentämässä Spitfirea. Tuon jälkeen oli vielä tarinaa toisesta 101 vuotiaasta veteraanista, joka ei ollut ensin kokemuksistaan muuta maininnut kuin että "tein vain sen mitä käskettiin".

        Olen lukenut joidenkin tuon ajan suomalaisten ansioituneiden sanoneen ja kuullut joidenkin sanoneen suurin piirtein noin.

        Utissa, joskus kauan aikaa sitten, oli eräs erikoisjoukkojen veteraani luennoimassa varusmiehille.

        Varusmiehet olivat usein kovasta koulutuksesta johtuen niin väsyneitä, että nukahtelivat luennoilla, tai eivät jaksaneet keskittyä siihen, mitä opetettiin.

        Kerrankin eräs kouluttaja jatkoi opetustaan räjähteistä tasaiseen tahtiinsa kunnes hyppymiinoista jatkoi: " ja nyt kaikki ne jotka eivät nuku... Ylös" - ja kyllähän sieltä noin tusinan verran pomppasi kaiffareita ylös... Osan jääden asentoon seisomaan, osan heti takaisin istuen, parin ollen... "vieteriukkoja".

        Mutta.

        Tämä entinen erikoisjoukkojen veteraani kun oli "luennoimassa" retkistään itänaapurin puolelle ja miten pääsi takaisin, niin voin vakuuttaa, kaikki kaiffarit olivat äärimmäisen hereillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoimatta muuta keskustelua kiitän tuosta videosta, kiitos.

        Oli hienoa nähdä tuo mies lentämässä Spitfirea. Tuon jälkeen oli vielä tarinaa toisesta 101 vuotiaasta veteraanista, joka ei ollut ensin kokemuksistaan muuta maininnut kuin että "tein vain sen mitä käskettiin".

        Olen lukenut joidenkin tuon ajan suomalaisten ansioituneiden sanoneen ja kuullut joidenkin sanoneen suurin piirtein noin.

        Utissa, joskus kauan aikaa sitten, oli eräs erikoisjoukkojen veteraani luennoimassa varusmiehille.

        Varusmiehet olivat usein kovasta koulutuksesta johtuen niin väsyneitä, että nukahtelivat luennoilla, tai eivät jaksaneet keskittyä siihen, mitä opetettiin.

        Kerrankin eräs kouluttaja jatkoi opetustaan räjähteistä tasaiseen tahtiinsa kunnes hyppymiinoista jatkoi: " ja nyt kaikki ne jotka eivät nuku... Ylös" - ja kyllähän sieltä noin tusinan verran pomppasi kaiffareita ylös... Osan jääden asentoon seisomaan, osan heti takaisin istuen, parin ollen... "vieteriukkoja".

        Mutta.

        Tämä entinen erikoisjoukkojen veteraani kun oli "luennoimassa" retkistään itänaapurin puolelle ja miten pääsi takaisin, niin voin vakuuttaa, kaikki kaiffarit olivat äärimmäisen hereillä.

        Suomen menestyneimmältä taistelulentäjältä Ilmari Juutilaiselta kysyttiin mikä oli menestyksen salaisuus. Ilmari vastasi että
        "Tarvitaan lentokone ja siihen ohjaaja sitä varten että saat kuljetettua aseet edulliseen asemaan viholliseen nähden ja räväytät siitä. Tämä on niin yksinkertaista kun muistaa vaan nää. Se on yksinkertasta kun sen vaan ossaa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen menestyneimmältä taistelulentäjältä Ilmari Juutilaiselta kysyttiin mikä oli menestyksen salaisuus. Ilmari vastasi että
        "Tarvitaan lentokone ja siihen ohjaaja sitä varten että saat kuljetettua aseet edulliseen asemaan viholliseen nähden ja räväytät siitä. Tämä on niin yksinkertaista kun muistaa vaan nää. Se on yksinkertasta kun sen vaan ossaa"

        Katselin dokkaria lentosodista ja tube tarjosi tätä heikkolaatuista videoklippiä katseltavaksi.
        https://www.youtube.com/watch?v=o_4_HhXBnNQ&ab_channel=Ahvenistoracecircuit-Fansite
        Entisen tyttöystävän isä ja muutaman vuoden vanha veli menehtyivät tuossa onnettomuudessa. Olivat rinteessä katselemassa lentonäytöstä, kun huonosti parkkeerattuun kopteriin otti muistaakseni tuuli ja se kallistui ja vieri rinnettä alas liekeissä.
        Äitinsä suri heitä hautaansa saakka ja kärsi sydänvaivoista siitä lähtien.


    • Anonyymi

      Tässä kertoo lentäjä miltä tuntuu lähteä heittoistuimella.
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27857813-ab51-4075-b932-3f01b5fdaabb

      " selkää särki kuuden viikon ajan. Rintarangan väsymistä kesti kaksi vuotta"

      "Heittoistuimella hyppääminen on valtava fyysinen koettelemus. G-voimia voi olla hypätessä 16–20.

      – Ohjaamo on tyyni tila. Sitten siitä lyödään sinne 450:n ilmavirtaan. Jos ajaa prätkällä kahtasataa ja ampiainen tulee visiiriin, niin kyllähän se siihen lätkähtää.

      – Vaakanopeus muuttui 450:stä nollaan kolmannessa sekunnissa. Se hidastuvuus on ihan hirvittävä"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe