Moi, osaisko joku kertoa että voinko vaan antaa asian olla vai pitääkö huolestua? Viiltelin siis tänä aamuna yhdeksän maissa (kello on nyt 23) kulmaveitsellä, haavoja useampia (noin 15) mutta ei todellakaan syviä (sellasiakin mulla on ollut ihan tikattaviakin mutta nää oli pinnallisia, vedin vaan kerran jokasta enkä painanu kauheen kovaa), verta tuli joo jonku verran mut sain sen tyrehdytettyy ja laastarii ei ollu saatavilla nii vedin vaan lahkeen päälle (oli sääres), farkkuihin tuli pienii veripisaroita mut loppu sitte. Anyway toi alue jalasta on ollut nyt ihan helvetin kipee siitä asti, mikä on tietty iha normalia mutta ku tossa ei oo se et siihe esim kirvelee se et osuu kangas kun siihen sattuu vaikka siihen ei osu mikää ja en liiku. Ja nyt pari tuntii sit huomasin et noitte haavojen ympärykset on silleen liilat, tai liilanpunertavat, ja se ”värillinen” alue jokasen viillon ympäril kasvaa koko aja. Tosta siis huolestuin ku ei oo ikin ennen ollu tollasta, ja noi tosiaan on tosi kipeet verrattuna siihen mitä yleensä tollaset perus pintaviillo. Niin onko normaalia, annanko vaan olla? Koitin nyt himas (tein ne siis koulus) desinfiointiaineel putsaa mut emt oliks siitä enää mitää hyötyy.
haava - onko normaali vai tarvitseeko huolestua
15
113
Vastaukset
- Anonyymi
On ensinnäkin hyvin kaukana normaalista nuo viiltelyt.
Voi tietysti olla mahdollisuus verenmyrkytyksen koka on hengen vaarallisen tila ihmisessä .
Mutta itseppä päätät jos haet apua . Ei ole neuvoja antaa, viiltelystä en edes ala sanomaan mitään . Psyykkinen sairautesi. Ei varmaan ole helppoa . - AnonyymiUUSI
Viiltely jo sinänsä on epänormaalia ja viittaa siihen suntaan, että olisit avun tarpeessa. Haavojen kipeytyminen kuvaamallasi tavalla voi olla vaarallista. Iho on ihmisen suurin elin ja sillä on tärkeä tehtävä. Pahoihin ihon vammoihin kuolee.
- AnonyymiUUSI
mul on haava jalassa ja tunnen nautintoa kivun sekaisesti
haava kutisee ja tahdon raapia sen mikä samaan aikaan on kipeä
- AnonyymiUUSI
Mene hyvä lapsi lääkäriin äkkiä!
- AnonyymiUUSI
voiko tyttö olla tutkiva?
kuinka keho toimii
nuori ei tiedä, kaikki uutta, niin kokeilee
- AnonyymiUUSI
Mulla on kaikki mahdollinen apu, käyn terapiassa ja mielialalääkitys jne et sitä ei tarvi miettiä.
Ap- AnonyymiUUSI
Ei näytä olevan siitä sulle apua. Tuskin siellä neuvovat sua viiltelemään.
- AnonyymiUUSI
no onko jalka parempi? Sulla ei noi apukeinot sitten toimi. Ei terapia eikä lääkkeet
- AnonyymiUUSI
mun lapsuudessani ei ollut kyseisiä asioita, joten kun näin peruskoulussa noin ekan kerran pojalla käsivarsiviiltoja, niin olivat oudon hurjaa
näen edelleen JA MONELLA viiltoja käsissä, joskus olkapäistä kämmeniin kättä pitkin
mikä juttu kyseessä? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei näytä olevan siitä sulle apua. Tuskin siellä neuvovat sua viiltelemään.
kutsuvat hammaskipua kaikista vahvimmaksi
naiset voivat sanoa, että synnytyskipu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
no onko jalka parempi? Sulla ei noi apukeinot sitten toimi. Ei terapia eikä lääkkeet
jalassa on luonnollinen haava, ei itse tehty, mutta siitäkin voi nauttia
kuinka pillu syntyi? ehkä oli vain oliolla aukko sisämaailman ja ulkomaailman välillä, jonka ympärille kehittyi erilaisia lihaksia tai portteja...
sitä tarkoitan, että miksi aiheuttaa itse kun niitä haavoja syntyy itsestään usein
kun syntyy, niin nauttii
toiset lähestyvät asiaa ammattimaisemmin kun viiltävät itse - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei se parempi oo mut ei huonompikaa ja lääkkeet on auttanu mua tosi paljon, pari kk sitte haudoin itsemurhaa ja nyt haluun elää. Ja aika ihmeellinen terapia ois jos lopettais heti sellasen addiktion ku viiltely.
Ap - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei se parempi oo mut ei huonompikaa ja lääkkeet on auttanu mua tosi paljon, pari kk sitte haudoin itsemurhaa ja nyt haluun elää. Ja aika ihmeellinen terapia ois jos lopettais heti sellasen addiktion ku viiltely.
ApSä oot enemmän huolissasi sun viiltelyhaavoista kuin viiltelystä. Oot edes siellä terapiassa kertonut tosta viiltelystä tai tuletko kertoo tästä uusimmasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ApHyvä ettei sulle ole jäänyt arpi tosta viiltelystä. Koska jos ois niin ne ei häviä.
- AnonyymiUUSI
suomen rikolliset leikkaavat pikkusormen, josta uutisissa äsken otsikko, että taas joku halusi jättää jengi vaikean tien kautta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465731Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki553005- 1832645
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102331- 272073
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k122036törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151746- 1451325
- 131227
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2611143