haava - onko normaali vai tarvitseeko huolestua

Anonyymi-ap

Moi, osaisko joku kertoa että voinko vaan antaa asian olla vai pitääkö huolestua? Viiltelin siis tänä aamuna yhdeksän maissa (kello on nyt 23) kulmaveitsellä, haavoja useampia (noin 15) mutta ei todellakaan syviä (sellasiakin mulla on ollut ihan tikattaviakin mutta nää oli pinnallisia, vedin vaan kerran jokasta enkä painanu kauheen kovaa), verta tuli joo jonku verran mut sain sen tyrehdytettyy ja laastarii ei ollu saatavilla nii vedin vaan lahkeen päälle (oli sääres), farkkuihin tuli pienii veripisaroita mut loppu sitte. Anyway toi alue jalasta on ollut nyt ihan helvetin kipee siitä asti, mikä on tietty iha normalia mutta ku tossa ei oo se et siihe esim kirvelee se et osuu kangas kun siihen sattuu vaikka siihen ei osu mikää ja en liiku. Ja nyt pari tuntii sit huomasin et noitte haavojen ympärykset on silleen liilat, tai liilanpunertavat, ja se ”värillinen” alue jokasen viillon ympäril kasvaa koko aja. Tosta siis huolestuin ku ei oo ikin ennen ollu tollasta, ja noi tosiaan on tosi kipeet verrattuna siihen mitä yleensä tollaset perus pintaviillo. Niin onko normaalia, annanko vaan olla? Koitin nyt himas (tein ne siis koulus) desinfiointiaineel putsaa mut emt oliks siitä enää mitää hyötyy.

15

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On ensinnäkin hyvin kaukana normaalista nuo viiltelyt.
      Voi tietysti olla mahdollisuus verenmyrkytyksen koka on hengen vaarallisen tila ihmisessä .
      Mutta itseppä päätät jos haet apua . Ei ole neuvoja antaa, viiltelystä en edes ala sanomaan mitään . Psyykkinen sairautesi. Ei varmaan ole helppoa .

• Anonyymi
      UUSI

Viiltely jo sinänsä on epänormaalia ja viittaa siihen suntaan, että olisit avun tarpeessa. Haavojen kipeytyminen kuvaamallasi tavalla voi olla vaarallista. Iho on ihmisen suurin elin ja sillä on tärkeä tehtävä. Pahoihin ihon vammoihin kuolee.

• Anonyymi
        UUSI

mul on haava jalassa ja tunnen nautintoa kivun sekaisesti
        haava kutisee ja tahdon raapia sen mikä samaan aikaan on kipeä

• Anonyymi
      UUSI

Mene hyvä lapsi lääkäriin äkkiä!

• Anonyymi
        UUSI

voiko tyttö olla tutkiva?
        kuinka keho toimii
        nuori ei tiedä, kaikki uutta, niin kokeilee

• Anonyymi
      UUSI

Mulla on kaikki mahdollinen apu, käyn terapiassa ja mielialalääkitys jne et sitä ei tarvi miettiä.
      Ap

• Anonyymi
        UUSI

Ei näytä olevan siitä sulle apua. Tuskin siellä neuvovat sua viiltelemään.

• Anonyymi
        UUSI

no onko jalka parempi? Sulla ei noi apukeinot sitten toimi. Ei terapia eikä lääkkeet

• Anonyymi
        UUSI

mun lapsuudessani ei ollut kyseisiä asioita, joten kun näin peruskoulussa noin ekan kerran pojalla käsivarsiviiltoja, niin olivat oudon hurjaa

näen edelleen JA MONELLA viiltoja käsissä, joskus olkapäistä kämmeniin kättä pitkin

mikä juttu kyseessä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näytä olevan siitä sulle apua. Tuskin siellä neuvovat sua viiltelemään.

kutsuvat hammaskipua kaikista vahvimmaksi

naiset voivat sanoa, että synnytyskipu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

no onko jalka parempi? Sulla ei noi apukeinot sitten toimi. Ei terapia eikä lääkkeet

jalassa on luonnollinen haava, ei itse tehty, mutta siitäkin voi nauttia

kuinka pillu syntyi? ehkä oli vain oliolla aukko sisämaailman ja ulkomaailman välillä, jonka ympärille kehittyi erilaisia lihaksia tai portteja...

sitä tarkoitan, että miksi aiheuttaa itse kun niitä haavoja syntyy itsestään usein
        kun syntyy, niin nauttii

toiset lähestyvät asiaa ammattimaisemmin kun viiltävät itse

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se parempi oo mut ei huonompikaa ja lääkkeet on auttanu mua tosi paljon, pari kk sitte haudoin itsemurhaa ja nyt haluun elää. Ja aika ihmeellinen terapia ois jos lopettais heti sellasen addiktion ku viiltely.
        Ap

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se parempi oo mut ei huonompikaa ja lääkkeet on auttanu mua tosi paljon, pari kk sitte haudoin itsemurhaa ja nyt haluun elää. Ja aika ihmeellinen terapia ois jos lopettais heti sellasen addiktion ku viiltely.
        Ap

Sä oot enemmän huolissasi sun viiltelyhaavoista kuin viiltelystä. Oot edes siellä terapiassa kertonut tosta viiltelystä tai tuletko kertoo tästä uusimmasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ap

Hyvä ettei sulle ole jäänyt arpi tosta viiltelystä. Koska jos ois niin ne ei häviä.

• Anonyymi
      UUSI

suomen rikolliset leikkaavat pikkusormen, josta uutisissa äsken otsikko, että taas joku halusi jättää jengi vaikean tien kautta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5731
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      55
      3005
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2645
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      10
      2331
    5. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      27
      2073
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      2036
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1746
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      145
      1325
    9. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      13
      1227
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      261
      1143
    Aihe