Miten teen pystyviivan?

Anonyymi-ap

HP-läppärissäni on L-näppäimessä oikeassa alakulmassa pystyviiva. Se on saman värinen kuin L-kirjainkin ja tietysti muutkin kirjaimet. Olen kokeillut kaikenlaisilla näppäinyhdistelmillä saadakseni sen kirjoitettua tekstiin esimerkiksi LibreOfficessa, mutta tuloksetta.

Samassa näppäimessä vasemmassa reunassa olevat isompi kuin- ja suurempi kuin -merkit tulostuvat painamalla FN- ja Shift-näppäimiä (< >). Alt Gr-näppäimellä tulostuu moni muu oikeassa alakulmassa oleva merkki, esimerkiksi hakasulut, mutta ei tämä pystyviiva. Onko tietoa, kiitos!

6

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pystyviiva lienee ö:n ja ä:n yläpuolella olevissa näppäimissä, vaikka se olisikin (virheellisesti) merkitty näppäimeen L. Kokeile siis näppäimistössä ö:n ja ä:n yläpuolella olevia erikoismerkkinäppäimiä yhdessä ctrl, shift ja/tai AltGr näppäimen kanssa.
      Voit myös kokeilla näppäinyhdistelmää AltGr ja <.
      Jos tuo ei auta, niin klikkaa Käynnistä, etsi hakusanalla "Merkistö", klikkaa Merkistö ohjelma auki ja etsi pystyviiva merkki. Kopioi ja liitä merkki asiakirjaan, johon sen haluat.

• Anonyymi

Minulla | viiva on vasemmassa alakulmassa samassa näppäimessä kuin < ja > ja tule painamalla samaan aikaa alt gr näppäintä.

• Anonyymi

Pitäisi kertoa vähintään se, mitä käyttäjärjestelmää käyttää. Tämän lisäksi koneen arkkityyppi: MAC, PC vaiko joku puhelin? Näppäimistöön painetut kirjaimet ovat lähinnä viitteellisiä: Katso mieluummin unicode-koodi ja käytä sitä, koska se on standardi toisin kuin nykyiset näppäimistökuvat.

• Anonyymi

U+007C | VERTICAL LINE:
        Linuxissa painta ctrl+shift+U ja kirjoita hex-koodi 7c ja paina enter. Menetelmä on näppäimistöriippumaton.

• Anonyymi

"Pitäisi kertoa vähintään se, mitä käyttäjärjestelmää käyttää. Tämän lisäksi koneen arkkityyppi: MAC, PC vaiko joku puhelin?"

Jäi kertomatta, että kyseessä on Windows 11. Useimmat tietävätkin, että HP:n läppärit eivät ole Maccejä eivätkä puhelimia.

• Anonyymi

Minun Asus läppärissä se tulee kun painan Alt Gr ja sitä pystyviivanappia vasemmalla. Eli näin | vain. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe