Kerrostaloelämää

Onpa kivaa, kun ei ole kerrostalon yläkerroksessa ole muurahaisongelmaa.
Muistan liiankin hyvin keväiset rivari-mauriaisten vierailut.
Niitä vilisteli satoja ympäriinsä.
Rivariasumisessa oli hyvät puolensa mutta tuo kosteusongelma ja ötökät oli paha.
Parvekkeella saisi vaan olla lämpimämpää, että tarkenisi katsella auringonnousua ja istua kahvilla.
Ei ole parvekelaseja
Orvokit viihtyvät hyvin viileässä.
Niitä on mukava katsella.

39

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nojaa.

Murkkuihin tottuu. Kun myrkyttää, ne häipyy. Niitä alueella paljon. Rutiinijuttu, kuin ruohonleikkuu.

Kerrostalossa omat ongelmansa. Odottele, jahka torakat alkaa vilistään. Niistä eroon pääseminen on sitten omanlaisensa propleemi. Riittää, kun joku naapuri käy ulkomailla ja siitä saattaakin tulla vuosien torakkasota.

Mun käsittääkseni linnut syö murkkuja, meillä paljon pikkulintuja.

=DW=

• Anonyymi

Kannattaa myös tarkkailla seinäluteita, varsinkin jos käynyt kirppareilla ostoksilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa myös tarkkailla seinäluteita, varsinkin jos käynyt kirppareilla ostoksilla.

Ei ole seinillä mitään. Täällä ei suositella laittaa reikiä seiniin.
        Kauniit tapetit riittää.

• Anonyymi

Rappukäytävässämme asuu kaukaa ulkomailta aikanaan tullut torakkanaaras, joka öisin ryyppää kera vaihtuvien, ulkomaisten torakka koiraiden. Viimeyönäkin heräsin tähän ulkomaankieliseen viihteeseen: nauruun ja riitelyyn.

• En ole vielä kuullut mitään riitelyn ääntä mistään. No kesä on edessäpäin ja parvekkeilla oleskellaan.
        Ja tupakoidaan, vaikka on savuton talo.
        Tai niin sopparissa lukee.

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

En ole vielä kuullut mitään riitelyn ääntä mistään. No kesä on edessäpäin ja parvekkeilla oleskellaan.
        Ja tupakoidaan, vaikka on savuton talo.
        Tai niin sopparissa lukee.

Taloyhtiömme pihamaalla on muutamakin iso lasipurkki, joihin toivotaan tupakannatsojen päätyvän.

• Anonyymi kirjoitti:

Taloyhtiömme pihamaalla on muutamakin iso lasipurkki, joihin toivotaan tupakannatsojen päätyvän.

Meillä näin
        Uusissa vuokrasopimuksissa tupakointi on kielletty asunnoissa, parvekkeilla, luhtikäytävillä, huoneistopihoilla, terasseilla ja talon yhteisissä tiloissa

• Anonyymi

Amsterdamissa asuessani jonkin aikaa kävin argentiinalaisessa syömässä
      koska siellä oli puurakennelmia joissa asui torakoita. Kun pöydällä oli lämmittävä
      kynttilä se kiinnosti niitä ja ne tulivat katsomaan joten syötin ne aina huippukuntoon
      https://www.gauchosgrill.nl/en/amsterdam-spuistraat

• Anonyymi

vielä lisää
        en myrkytä muurahaisia joka on hyötyeläin
        enkä tietenkään hämähäkkejä vaan syötän

muurahaisten kanssa toimitaan näin. Pannaan alueelle sokeria. Ne muodostavat työjonon
        jossa hakevat sokerit ja jono menee jonnekin patterin alle listan väliin

avaan listan ja jatka sokerilla, Löydän aukon joka on nuppileulan kokoinen ei silmillä
        havaittava. Paikkaan sen. Löytyy uusi aukko parin päivän sisällä jne ne peitetään

Muurahaiset jatkavat elävinä elämään talon seinävilloissa ja talo pysyy terveenä

• Anonyymi

Me asumme kerrostalon 2. kerroksessa eikä ole koskaan ollut ylimääräisiä asukkaita. Sokeritoukat viihtyvät tietynlaisissa taloissa, asuipa sitten missä kerroksessa tahansa. Myös muut öttiäiset eivät taida välittää kerrosluvuista

• Anonyymi

Kyllä muurahaiset tulee jopa kolmanteen kerrokseen.

• Anonyymi

Jotkut kesämökeillä kävijät ja luonnossa liikkujat esim marjastajat tuo joitain lajeja tavaroissaa ja vaatteissaan. Hiiret saattavat tulla peräkärryn ja auton mukukana ja käärmeet pihaan hyi! Ja ne metsähiiret voi nousta seiniä yms pitkin yläkerroksiin joten niitä pitää aian alakerroksissa varoa ainakin. Kovakuoriaisia, koppak ja joitain puun ötököitä tippuu ilmastointi aukoista jos on kovia sateita ja myrsky tuulta useita päiviä lattialle, minulla pudonneet kylpyhuoneeseen. Ne huomaa helposti ja saa ulos heitettyä helposti. Luteet ja torakat varmaan pahoja. Ei ole ollut krs missä minä asun. Viemäristä tulle josku yksittäin niitä sokeri toukkia vai matojako ne ovat.. Niitä on viemäreissä aina joten myrkytys turha ja tarpeeton. Pitää vain itse ottaa ne aina pois ja tappaa.

• Anonyymi

Mauriaiset ja sokeritoukat ovat pieniä kiusantekijöitä, mutta hiiret ovat ikäviä seuralaisia.
      Rivitalossa asuessani, syksyn saapuessa ne aktivoituivat. Tunkivat keittiön roskikselle vesi-ja viemärin sisääntuloaukon kautta, etsimään syötävää.
      Pyydystin niitä nakkiloukulla, jossa käytin juustoa tai makkaranpalaa hyvällä menestyksellä.
      Kerran yksi eläväinen tuli keittiöön, jossa metsästin sen hengiltä kengällä, jonka nappasin jalastani kiireessä.

• Anonyymi

Kesäisin ne tulevat takuuvarmasti, hyönteiset kaikenlaiset, isommat ja pienemmät, ne kuuluvat kesään. Sitten kun ne katoavat, mekin olemme katoamassa.

• Anonyymi

Joo kyllä ne ulos sopii, mutta ei mielellään sisälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo kyllä ne ulos sopii, mutta ei mielellään sisälle.

Tulevat sisällekin jossain määrin, mut ei se ole vaarallista.

• Anonyymi

Eihän nyt kukaan moiti lentäviä hyönteisiä. Paitsi hirvikärpäset mökillä tai ok talossa. Minulla oli vuosia sitten riesaa ampiaisista parvekekella. Kimalaiset ovat kesää ja mehiläiset sillä ilman pölyttäjiä ei ole kasveja ja ruokaa. Niiden hävitys on ollut tahallisia maailmassa.
        Jos löydän kärpäsiä ym huoneista en tapa niitä,vaan ohjaan pois. Minulla on verkot tuuletus ikkunassa mutta parveke ovesta pääsee. Joskus kesäkuumalla joutuu pitämään ikkunoita auki koska ei halua, että ötököitä tulee asuntoon yöllä.
        Jos hirvikärpänen pistää mitä siitä seuraa ihmiselle? Tuleeko bakteeri tms ihoon vereen? Epäilen, että vuosia sitten yli n 20v syksyllä pistetty. Jos on jäåkö siitä jotain merkkejä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän nyt kukaan moiti lentäviä hyönteisiä. Paitsi hirvikärpäset mökillä tai ok talossa. Minulla oli vuosia sitten riesaa ampiaisista parvekekella. Kimalaiset ovat kesää ja mehiläiset sillä ilman pölyttäjiä ei ole kasveja ja ruokaa. Niiden hävitys on ollut tahallisia maailmassa.
        Jos löydän kärpäsiä ym huoneista en tapa niitä,vaan ohjaan pois. Minulla on verkot tuuletus ikkunassa mutta parveke ovesta pääsee. Joskus kesäkuumalla joutuu pitämään ikkunoita auki koska ei halua, että ötököitä tulee asuntoon yöllä.
        Jos hirvikärpänen pistää mitä siitä seuraa ihmiselle? Tuleeko bakteeri tms ihoon vereen? Epäilen, että vuosia sitten yli n 20v syksyllä pistetty. Jos on jäåkö siitä jotain merkkejä?

Heh, joo....minä taas tapaan tappaa kärpäset ja pikkuitikat, mut ne mehiläsiet, ja isommat nappaan juomalasilla ja päästän ulos parvekkellta.

• Anonyymi

Asukkaitten huoli muissakin tapauksissa, jotka joutuu korjaamaan.

• Anonyymi

Hyvinhän teidä kerrostalossa on tilanne.
      Meidän kerrostalossa on 7 kusiaista ja ne
      kyllä pitäisi myrkyttää.

• Eräässä asunnossa minulla oli rottaongelma. Sen nimi oli Matti

• Anonyymi

Juu ei hyönteisistä väliä,,mutta jatkuvasti humalassa mekastavat naapurit ottaa kyllä aivoon. Kummallista ettei päivällä juurikaan kuulu mitään mutta yöllä sitten siitäkin edestä karjuntaa.

• Anonyymi

Meidän talossa on kalkkuna lauma jotka jaksavat
      kalkattaa joka asiasta.Vaikuttaa kyllä jo kotirauhaankin.

• Anonyymi

Meidän kerrostalossa hiljaista.

• Anonyymi

On, kuin huopatossutehtaassa.

• Anonyymi

Juu ei hyönteisistä väliä,,mutta jatkuvasti humalassa mekastavat naapurit ottaa kyllä aivoo

Talossa jossa neliöhinta on vähintään 4000 eikä ole yksiöitä ei ole paljon vuokralaisia eikä nuoria vaan hiljaista. Hoitovastike kannattaa myös pitää korkeana yli 6 neliöltä ei tule vuokranantajia omistajiksi

Muurahaiset ja hämähäkit on hyötyeläimiä ja nostavat talon arvoa. Meillä on lisäksi omalääkäri nostamassa . Sijainti jne eli nämä kaikki kannattaa ottaa huomioon ostaessa https://keskustelu.suomi24.fi/t/18937802/#comment-135464907

• Anonyymi

Kalaallit huoltokulut ja isännöinti 6e todella.
        Minun asun 1980 luvun loppupuolen krs talossa on alle 4 e neliö vastike. Jossian uudemmassa yli 4.5 vaikka niistä,eikä niissä.ole talopesulaa joka on käytössä oman kph pesukoneen lisäksi ja kylmkerrali, varasto, hyvä tontti kasvisto, järvi kiven heiton päässä. Uudemmissa ei juuri mitään ole lisätty pihaan.
        EI ole,ollut ötököitä,asunnoissa. Maaseutu kaupunki ei suuri.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kalaallit huoltokulut ja isännöinti 6e todella.
        Minun asun 1980 luvun loppupuolen krs talossa on alle 4 e neliö vastike. Jossian uudemmassa yli 4.5 vaikka niistä,eikä niissä.ole talopesulaa joka on käytössä oman kph pesukoneen lisäksi ja kylmkerrali, varasto, hyvä tontti kasvisto, järvi kiven heiton päässä. Uudemmissa ei juuri mitään ole lisätty pihaan.
        EI ole,ollut ötököitä,asunnoissa. Maaseutu kaupunki ei suuri.

Hyvä et tiedät.

• Anonyymi

Murkku ongelma on siivous ongelmia kun pitää paikat puhtaana ei Mauriaisia kiinnosta

• Anonyymi

Ei ole. Kotini on siisti ja silti niitä pukkaa keväisin rakosista, kunnes saavat kanelikylvyn.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole. Kotini on siisti ja silti niitä pukkaa keväisin rakosista, kunnes saavat kanelikylvyn.

Hyvä et luonnon aineilla saa ne pois, eikä myrkyillä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä et luonnon aineilla saa ne pois, eikä myrkyillä.

Niii-in, mutku kaneli on suurina määrinä myrkyllistä myös ihmisille. Luontaistuotekaupoista löytyy sellaista kanelia, jossa ei ole sitä ainetta, mikä aikaansaa kanelin ihanan tuoksun. Se ei ole ihmiselle vaarallista.

• Anonyymi

Pienet, mustat muurahaiset häviävät kuin taikaiskusta, kun ripottelee niitten 'teille' ja käytäville kanelia.

• Anonyymi

Toimii, jos toimii.

Faaraomurkut viisveisaa kanelista. Taitavat fanittaa, kun murkinalla oikein houkutellaan.

Kerrostalossa torjunta(myrkyttäminen) hankalaa, voi myrkyttää vain oman asuntonsa sisäpyolelta. Ok talossa voi laiittaa myrkkyä ympäri pytingin, rivaeissakin ainakin eteen ja taakse.

Mulle siis murkut ok. Kunhan pysyvät ulkopuolella mun kämpistä. Myrkky jeesaa asiia hyvin. Laitan sitä asunnon ulkopuolelle, tsadissa ja kaupungissa. Menee ihan ok.

Murkut kuuluu suomen luontoon, miten lie ihmisen kans...

.=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toimii, jos toimii.

Faaraomurkut viisveisaa kanelista. Taitavat fanittaa, kun murkinalla oikein houkutellaan.

Kerrostalossa torjunta(myrkyttäminen) hankalaa, voi myrkyttää vain oman asuntonsa sisäpyolelta. Ok talossa voi laiittaa myrkkyä ympäri pytingin, rivaeissakin ainakin eteen ja taakse.

Mulle siis murkut ok. Kunhan pysyvät ulkopuolella mun kämpistä. Myrkky jeesaa asiia hyvin. Laitan sitä asunnon ulkopuolelle, tsadissa ja kaupungissa. Menee ihan ok.

Murkut kuuluu suomen luontoon, miten lie ihmisen kans...

.=DW=

Googelsin, onneksi meillä ei ole sellaisia faaraoita. Vain pieniä mustia, jotka kanelilla muuttuivat vuosi vuodelta vielä pienemmiksi. Siksi oletan, että kaneli on niille myrkkyä. Tänä keväänä invaasio ei ole ainakaan vielä alkanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Googelsin, onneksi meillä ei ole sellaisia faaraoita. Vain pieniä mustia, jotka kanelilla muuttuivat vuosi vuodelta vielä pienemmiksi. Siksi oletan, että kaneli on niille myrkkyä. Tänä keväänä invaasio ei ole ainakaan vielä alkanut.

Hevosmurkut on kai niitä faaraoita?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hevosmurkut on kai niitä faaraoita?

Ei ollut. K V G !

• Anonyymi
      UUSI

Asun pienkerrostalon alakerrassa ja vain ensimmäisenä keväänä tähän muuton jälkeen tuli muurahaisia asuntoon oves rakosista. Siihen hätään ei ollut muuta kuin Raidia jota suihkutin kynnyksiin reilusti ja tuulikaapin nurkkiin ja sen jälkeen ei ole muurahaisia tullut.

• UUSI

Itse kirjoitin mauriais eli sokerimuurahaisista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8543
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4648
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3722
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2950
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2451
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2143
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe