Suomen uusiutuvat ry:n nettilehti: kiihkeää edunvalvontaa

Anonyymi-ap

8

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laitan tähän alkupalaksi otteita Matias Ollilan jutusta (17.10.2024) "Suomen uusiutuvat valvoo etua maalla, merellä ja auringossa":

"Meille on ensiarvoisen tärkeää, että pelisäännöt ovat kannustavia ja sijoittajille houkuttelevia, samalla kun ymmärrämme sääntelyn tarpeen yleisen hyväksyttävyyden ja sosiaalisen toimiluvan lunastamisen näkökulmasta. Joka tapauksessa kilpailu muiden Itämeren maiden kanssa on kovaa ja esimerkiksi länsinaapurissa Ruotsissa hankkeet ovat voineet edetä, vaikka sääntelykehikko on vielä sielläkin kesken."

• Anonyymi

Jatkan Matias Ollilan jutun (17.10.2024) lainaamista:

"Vakiintumisesta huolimatta hallitusohjelma pitää sisällään kirjauksia, jotka lisäävät tuulivoiman sääntelyä, mikä ei edistä Suomen uusiutuvan energian tavoitteita, kun huomioi alamme jopa kymmenien prosenttien tuotantokustannusten nousun.

Emme ole Suomen uusiutuvissa jääneet ihmettelemään hallitusohjelman kirjauksia, jotka tuovat lisää sääntelyä tuulivoimalle, varsinkin jos hallitusohjelman merkinnät toteutetaan uusiutuvan energia-alaa kuuntelematta. Siksi olemme aktiivisesti vaikuttaneet päätöksenteon eri tasoilla siihen, etteivät kirjaukset totisesti estä tarvittavaa sähköntuotannon lisäystä, mikä myös on hallitusohjelman tavoitteena. Lupaan seuraavassa kolumnissani avata maatuulivoiman hallitusohjelman kirjauksia tarkemmin."

• Anonyymi

Tuossapa oikein painotetaan, kuinka Uusiutuvat ovat lobanneet etujensa puolesta. Kun kuuntelee nykyisen hallituksen tuulivoimalinjauksia, niin epäilemättä lobbaus on uponnut kuin veitsi sulaan voihin. Erityisesti ajattelen näin pm Peten kohdalla. Onneksi sentään ps painosti minimietäisyysvaatimusta läpi, mutta onko asia vielä varma.

• Anonyymi

Jos luet tuota Uusiutuvien nettilehteä, niin kopioi tänne kiinnostavia kohtia 👍

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kaikki Suomesta vienti pitää kieltää esim. paperi tuhoaa meidän vanhoja metsiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki Suomesta vienti pitää kieltää esim. paperi tuhoaa meidän vanhoja metsiä.

Olen enemmän huolissani tuonnista.
        Mistä tänne saataisiin enemmän älykkyyttä?
        Viisauttahan on edes turha toivoa.
        Ahneutta on riittävästi omasta takaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen enemmän huolissani tuonnista.
        Mistä tänne saataisiin enemmän älykkyyttä?
        Viisauttahan on edes turha toivoa.
        Ahneutta on riittävästi omasta takaa.

Mistä tuonnista olet huolissasi? Pelkäätkö että tulijatkin nauravat typeryydellesi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      110
      3590
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      63
      3216
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2523
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2144
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe