Mitäs polttoaineverojen orjat

Anonyymi-ap

Ei tule ikävä vanhoja aikoja ja tankilla ravaamista kun laskin vuoden kulut autoilusta.
Sähköautolla ajaminen on niin paljon halvempaa per kilometri. Pilttiksella bensaan kului yl kymmene Eura pe 100km.
Sähköllä ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa.
Eikä tarvitse mennä mihinkään bensa-asemalle tönöttämään haiseva letku kädessä.
Auto latautuu kotipihassa.

5

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

CUPRA Born VZ on kova peli!

• Anonyymi
      UUSI

Köyhälle se on vaan kallista.

• Anonyymi
      UUSI

Bensaa saa joka nurkalta tarvittaessa.
      Tankkaus (e-kielellä 400 km range) viidessä minuutissa.
      Hinta ei rasita kun muistaa käydä töissä.

Terveisin 20 l/100 km, CO₂ 470 g/km.

• Anonyymi
      UUSI

Eniten minua harmittaa se, että oletetaan, että mieluummin käyttäisin sähköautoa kuin maksaisin dieselkoneella varustetusta henkilöautostani ja sen polttoaineesta jatkossakin kaikki verot. Ei Suomen verotuksen typeryys tee autosta huonoa. Ja ei, autossani ei ole ad blueta. Vihollinen on politiikassa. Politiikalla pyritään tukahduttamaan hieno ja toimiva polttoainekäyttöinen tekniikka.

Sähköauto ei vaan maistu. Jos kaikki uudet automallit on paskoja, niin yksityisautoilusta luopuminen nousee ihan varteenotettavaksi vaihtoehdoksi. Mutta minua harmittaa sellainen ajatus, ajatus siitä kun ikä alkaa painaa, että pitäisi alkaa kävellä pidempiä matkoja ja mennä julkisilla ja olla hiessä ja tapella sateenvarjon kanssa sadetta vastaan. Muiden päätöksillä pilataan elämänlaatua.

2010-luvun autot eivät olleet enää parempia kuin 2000-luvun autot. 2020-luvun autot ovat huonompia kuin 2010-luvun autot, ja tarkoitan myös polttomoottorilla varustettuja uusia autoja. Outoa automatiikkaa ja piipitystä ja valitusta ja tietokonehelvettiä.

Kutsukaa vaikka jääräksi, mutta meitä ihan oikeasti on sellaisia, joille sähköautot eivät ole oikeita autoja. Se ei ole vaihtoehto. Jos kulkuneuvo on luotaantyöntävä ja sillä ajaminen on vastenmielistä ja ilmankin jotenkin pärjäisi, niin eihän sellaista tule hankittua.

Aloitusviesti käsittelee valikoituja käyttökustannuksia. Ne koostuvat minulla enimmäkseen vakuutuksesta ja käyttövoimaverosta. Polttoaine voisi maksaa moninkertaisesti nykyiseen nähden ja silti matka jatkuisi. Ennakoinkin euron välillä taas heikkenevän öljyn hintaan nähden.

• Anonyymi
        UUSI

"Sähköauto ei vaan maistu. Jos kaikki uudet automallit on paskoja, niin yksityisautoilusta luopuminen nousee ihan varteenotettavaksi vaihtoehdoksi."

Tunne edellä vahvasti tässä mennään. Hysteeristä ylireagoimista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2441
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2374
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1510
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1176
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe