En osaa olla yksin

En ole koskaan aiemmin ollut "yksin". Koko elämässäni. Tämän yksinäisyyden sietäminen on pirullista kun ei osaa oikein tarttua mihinkään itsensä vuoksi. Elää itselleen. Kaipaan niin sitä inhimillisyyden peiliä, jossa on myös hankausta. Puoleen ja toiseen :D

12

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kerros mistä sut löytää ni aletaan yhdessä nauttimaan siitä hankauksesta :)

• Anonyymi

Hankauksesta tuleepi sitten sähköä.

• Anonyymi

Minä olen ollut yksin jo 20 vuotta paria lyhyttä seurustelusuhdetta lukuunottamatta. Useimmiten myös reissaan yksin risteilyillä tai jossain kotimaan kohteessa. En kuitenkaan tunne itseäni yksinäiseksi ja viihdyn oikein hyvin kotonakin vaikka vieraitakaan ei käy eikä lastani lukuunottamatta juuri kukaan soittelekaan. Silloin tällöin käyn kotikaupungissani konsertissa tai muussa tapahtumassa, kaupunki järjestää myös ilmaistapahtumia. Ulkoilen, teen käsitöitä yms aikani kuluksi. Ikää (70v) alkaa olemaan jo niin että reissutkin jäänee jo vähemmälle, mutta vielä on jotain haaveissa jos vain rahat pienestä eläkkeestä riittää. Liikkumaan onneksi vielä pääsen hyvin eikä sairaudetkaan ole riesana , joten lähes päivittäin jonkunlainen kävelylenkki myös . Tanssimisen olen jo jättänyt vähemmälle kun en viitsi turhasta maksaa, seinäruusuna saan jo istua.

• Anonyymi

Niinhän se on, että yksinäisyys ja yksin olo on eri asioita.
      Toki jotkut yksin olijat voivat olla myös yksinäisiä.
      Jopa avioliitossa elävä, perheellinen ihminen voi tuntea yksinäisyyttä. Jotkut voivat tuntea yksinäisyyttä, vaikka olisivat tekemisissä muiden kanssa.
      Jotkut ovat yksin kauan, eivätkä silti koe yksinäisyyttä.
      Se, ettei osaa olla yksin, voi johtua aivan muusta kuin yksinäisyydestä.
      Jos ei osaa olla yksin, millainen on tunne, joka yksin ollessa tulee, onko jotain ikäviä, negatiivisia ajatuksia, jotka saavat ikäviä tunteita aikaan ja haluaa siitä syystä muiden seuraan, ettei tarvitse olla yksin ajatuksiensa kanssa ?
      Yksin olokin vaatii taitoa olla omien ajatustensa, niin sanotusti itsensä kanssa. Osa meistä pystyy siihen, osa ei. Mutta sitäkin voi opetella, jos haluaa.

• Anonyymi

mie oon aina ollu käytännössä yksin että tietenkään ei voi kukaan meistä täysin yksin olla koska ei se ois mahdollista mut periaatteessa oon eläny 43 vuotta yksin omissa oloissani ellei lasketa teinivuosien sosiaalisinta vaihettani.

En lähde tässä avaamaan sen enempää.

minusta on sanottu että oisin mysteerinen.
      Noh aika usein munkaltaisista sanotaankin näin mutta minusta se on hieman outoa että sosiaalisista ihmisistä ei sanota kovin usein samaa että aina ne erakot saa noita stereotypisiä kommentteja osakseen.

viestin lähettäjä Juha pohjola(outolintu-erakko&yksinäinen sielu)

• Anonyymi

lisään viestiini siis sen että mulle ei ole tuottanu mitään ongelmia se että oon ollu omissa oloissani kun en ole tapaillut ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lisään viestiini siis sen että mulle ei ole tuottanu mitään ongelmia se että oon ollu omissa oloissani kun en ole tapaillut ihmisiä.

On ihmisiä, jotka haluavat olla yksin, melkein erakkona jopa, ei siinäkään mitään pahaa.
        Sehän on silloin ihmisen oma valinta, jos hän on valinnut yksin olon.
        Se ei saisi muuttaa ihmistä yhtään mysteerisemmäksi, tai miksikään muuksikaan. Joillain on outo tapa aina sanoa jostain muista jotain ikävää.

• Mä niin kuitenkin kaipaan yhteyttä toiseen ihmiseen,
      seksuaalisestikin väreilevää yhteyttä,
      ei pelkästään niitä näitä kirveenvarsia.

• Anonyymi

Ihmisiä on kaikkialla. Miten on mahdollista, ettet saa yhteyttä keneenkään, kun haluat?
        Seksin kerjääjiäkin löytyy joka paikasta, jos olet jokseenkin ihmisen oloinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmisiä on kaikkialla. Miten on mahdollista, ettet saa yhteyttä keneenkään, kun haluat?
        Seksin kerjääjiäkin löytyy joka paikasta, jos olet jokseenkin ihmisen oloinen.

juu, Ihmisiä on jokapuolella, kaikenlaisia, pyytäjiä ja muita hemmoja. Oon kai niin lapsellinen, etten hevillä rupeisi tarjontaan ryhtymään, ihan vaan leikkimielessä tai kokeilunhalusta, toisen tarpeisiin. Itku ja hammasten kiristys siinä seuraisi, jos tarttuisi toimeen. Ehkä nuorempana kokemuksien kerääminen oli "sejuttu", enää ei kaikenlaiset kokemukset kiinnosta eivätkä saa liikahtamaan. Oma harmini on, etten jaksa tutustua tai kiinnostua kaikenlaisista ihmisistä, tiedän sen. Mutt kaipaan silti omaa yhteyttä toiseen ihmiseen.

• Anonyymi
        OutoIintu kirjoitti:

juu, Ihmisiä on jokapuolella, kaikenlaisia, pyytäjiä ja muita hemmoja. Oon kai niin lapsellinen, etten hevillä rupeisi tarjontaan ryhtymään, ihan vaan leikkimielessä tai kokeilunhalusta, toisen tarpeisiin. Itku ja hammasten kiristys siinä seuraisi, jos tarttuisi toimeen. Ehkä nuorempana kokemuksien kerääminen oli "sejuttu", enää ei kaikenlaiset kokemukset kiinnosta eivätkä saa liikahtamaan. Oma harmini on, etten jaksa tutustua tai kiinnostua kaikenlaisista ihmisistä, tiedän sen. Mutt kaipaan silti omaa yhteyttä toiseen ihmiseen.

Kaipaa ihan rauhassa vaan ja koita pärjätä! Tsemppiä!

• Anonyymi kirjoitti:

Kaipaa ihan rauhassa vaan ja koita pärjätä! Tsemppiä!

Kiitos kannustavasti viestistäsi, *rauhassavaan*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe