Voiko hakkeri viedä rahaa tai rahat nettipankista? Olisiko tällöin enemmän kyseessä huijari? Joissakin nettipankeissa on nämä avainluvut papereista ja sitten vielä tekstiviestillä numerosarja.
Vaikka hakkeri pääsisi tilille niin ei voi siirtää ilman avainlukua ja tekstiviestiä rahaa toiselle tilille?
Voiko hakkeri viedä pankkitililtä rahat?
17
201
Vastaukset
- Anonyymi
Toki voi huijari ottaa rahasi. tarvii vain etäkoodit :-)
- Anonyymi
Windoosa 11 jumittaa :(
- Anonyymi
Sinä itse luovutat ne tunnusluvut sille huijarille, väärennetyn pankkisivun kautta.
- Anonyymi
Sillä huijaussivulla voidaan viedä kaikki rahat?
- Anonyymi
Kyllä. Tällaisia tapauksia suomessa tavataan jatkuvasti. Osa huijjauksia, osa suoria hakkerointeja. Yleensä näihin hakkerointitapauksiin liittyy identiteettivarkauskin.
- Anonyymi
Kuinka hakkeri käytännössä voi sitten viedä pankkitililtä rahat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka hakkeri käytännössä voi sitten viedä pankkitililtä rahat?
Kun annat tunnuslukusi huijaussivulle, huijari käyttää niitä oikealla pankin sivulla siirtäen rahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun annat tunnuslukusi huijaussivulle, huijari käyttää niitä oikealla pankin sivulla siirtäen rahat.
Huijari tarvitsee avainnumerot paperista ja tekstiviestin koodin joten ei onnistu. Ei huijarilla ole noita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huijari tarvitsee avainnumerot paperista ja tekstiviestin koodin joten ei onnistu. Ei huijarilla ole noita.
Yleisin tapa on väärennetty lasku: Esim. sähkölaskuun vaihdettu tilinumero ja tulostettu uusi lasku. Parin kuukauden kuluttua tulee sähköyhtiöltä perintäyhtiön kautta uusi lasku. Tämä on se syy, miksi paperisista laskuista kannattaa hankkiutua eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se huijari saa ne koska olet sen huijaussivulla ja itse annat ne sille. Huijari on samaanaikaa oikeall pankkisivulla ja syöttää sinne antamasi "avainnumerot paperista" ja tekstiviestin koodin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se huijari saa ne koska olet sen huijaussivulla ja itse annat ne sille. Huijari on samaanaikaa oikeall pankkisivulla ja syöttää sinne antamasi "avainnumerot paperista" ja tekstiviestin koodin.
Niin se menee, huijari kirjautuu sisään verkkopankkiisi ja kyselee sinulta verkkopankkitunnukset, salasanat ja avainluvut, jotka syöttää sitä mukaa verkkopankkiin. Lopuksi vielä sopivalla peitetarinalla urkkii sen avainluvun jonka tekstiviestissä 'ilmoitimme'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka lähtee siirtämään kaikki rahat toisen tilille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se menee, huijari kirjautuu sisään verkkopankkiisi ja kyselee sinulta verkkopankkitunnukset, salasanat ja avainluvut, jotka syöttää sitä mukaa verkkopankkiin. Lopuksi vielä sopivalla peitetarinalla urkkii sen avainluvun jonka tekstiviestissä 'ilmoitimme'.
Ei tarvi mitään peitetarinaa vaan väärennetty pankin sivu.
- Anonyymi
Windowsin aukot sen mahdollistaa!
- Anonyymi
Itse käytät linuxia, chrome os, mac os?
- Anonyymi
Kyllä ne tiedot tulevat siitä aukosta joka on siinä heti nenän alapuolella.
- Anonyymi
Muistelisin, että jollakin pankilla oli heikko salaus jossakin vaiheessa ja hakkerin tarvitsi yrittää satunnaisilla luvuilla yhteyttä miljoona kertaa, jolloin n. 20 kertaa onnistui - mitään tietoja ei siis tarvittu tilin omistajalta. Ja tämä siis tapahtui suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa401963Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4051635Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc491603Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen91314Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1101301Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p56901Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m224885- 60852
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘32807En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37658